Pagina 1 van 1
Caller ID op NT1 ISDN
Geplaatst: 04 jan 2015, 10:04
door sander19
Wij hebben hier 3 NT1 kastjes met 6 lijnen die in groep staan. (Het nummer kan via elke NT1 binnenkomen)
Het rare is dat als bv het nummer 015663300 belt dat we soms 015663300 (wat klopt) binnenkrijgen als callerid en soms 15663300, dus zonder de 0. Ik veronderstel dat het soms dus via een NT1 binnenkomt die de callerID anders doorgeeft.
Is dat iets dat Proximus kan wijzigen en aan wat ligt dat juist of... ? Ik heb nog niet naar de helpdesk gebeld aangezien ik niet zeker weet of dat iets is dat de helpdesk direct gaat snappen of ze het (de eerste lijns helpdesk) in keulen gaan horen donderen. Aangezien ik zelf niet zeker ben van mijn stuk kom ik eerst hier eens horen.
Re: Caller ID op NT1 ISDN
Geplaatst: 04 jan 2015, 11:55
door gimic
normaal kan dit niet, proxiumus stuurt de nummer altijd zonder 0 binnen, dus in uw geval 15663300 bvb
De 0 word door uw pabx er bij gezet. Dus zou ik eerst zien naar de lijnconfig van uw pabx vooraleer naar proximus te bellen.
Re: Caller ID op NT1 ISDN
Geplaatst: 04 jan 2015, 12:00
door philippe_d
sander19 schreef:Het rare is dat als bv het nummer 015663300 belt dat we soms 015663300 (wat klopt) binnenkrijgen als callerid en soms 15663300, dus zonder de 0. Ik
In jouw voorbeeld gebruik je
hetzelfde nummer, dat je een keer met "0" ziet, de andere keer zonder "0".
Krijg je echt verschillen te zien met
hetzelfde nummer, of hangt dit af van het gebelde nummer?
- - in het eerste geval zou ik ook richting NT-1 denken, of een instelling bij Belgacom?
- in het tweede geval kan het verschil afkomstig zijn van de provider van de correspondent (vb VoiP) ?
Welke hardware zit er achter die 3 ISDN lijn? Een ISDN centrale met verschillende poorten? Misschien een verschil in de configuratie van die 3 poorten op jouw pabx?
Als het gewone NT-1 bakjes zijn (geen NT1-2ab), dan kan er in het bakje zelf niets geconfigureerd worden, toch niet door de klant (Proximus misschien wel vanop afstand).
Re: Caller ID op NT1 ISDN
Geplaatst: 04 jan 2015, 16:22
door Bssoft
Het enige wat een NT-1 kan is:
1 - het omzetten van 2 draads naar 4 draads ===> 1 paar dan voor Receive (RX) en 1 paar dan voor Transmit (Tx).
2 - de kanalen bundelen (Mux'en)
3 - de klok gelijk zetten met de LEX (Syncro)
4 - voor storingen te meten op de lijn kunnen ze enkel meten of er iets gekoppeld is of niet aan de NT1,
VB: een open S0 poort op een NT-1 .... en dat zal ver alles zijn !
Het is de PABX/toestel/applicatie die alles moet doen en zorgen dat alles netjes word afgewerkt.
Met andere woorden de NT-1 is transparant en doet niets met Layer2 en hoger !
Je drie lijnen staan in cascade wat betekend dat het lijnen zijn in Point To Multipoint !