Pagina 1 van 1
Internet valt uit om de 10 minuten (dommel schedom)
Geplaatst: 03 jan 2015, 21:23
door dumble
Beste mensen,
Internet valt uit om 10 a 15 minuten, iemand hetzelfde probleem toevallig? Heel vreemd alle lichtjes van de router gaan uit en het lijkt wel of die zichzelf steeds reboot.. Ben ik de enige? waar kan dit aan liggen iemand een idee.
Re: Internet valt uit om de 10 minuten (dommel schedom)
Geplaatst: 03 jan 2015, 22:03
door 7zp
Beste welke modem/abbo gebruik je?
Ik had bij homeconnect paar jaar geleden zeflde probleem met de bijgeleverede Siemens SX762, hij begon het gewoon te begeven!
Re: Internet valt uit om de 10 minuten (dommel schedom)
Geplaatst: 04 jan 2015, 01:06
door dumble
adsl2+ cityline, het probleem lijkt nu vanzelf opgelost. De laatste 2 uur heeft het gewoon aan één stuk door gewerkt. Ik heb een FritzBox 7360 btw..
Re: Internet valt uit om de 10 minuten (dommel schedom)
Geplaatst: 08 jan 2015, 23:44
door 77slevin
Vandaag 8/1 krek hezelfde verhaal met dezelfde modem. Ik ben pas terug Dommel klant, na enkele jaren Telenet gebruiker.
Ik hoop dat dit geen gewoonte wordt. Internet is momenteel niet te gebruiken.
Re: Internet valt uit om de 10 minuten (dommel schedom)
Geplaatst: 22 jan 2015, 16:19
door nete
@77slevin: was Telenet dan zoooo slecht ? Klant worden bij Dommel lijkt me toch meer voor "avonturiers" als ik hier in het Dommel forum even ronddwaal.
Re: Internet valt uit om de 10 minuten (dommel schedom)
Geplaatst: 22 jan 2015, 17:18
door krisken
Telenet zal niet zooooo slecht geweest zijn, maar vooral zoooooo duur
Re: Internet valt uit om de 10 minuten (dommel schedom)
Geplaatst: 22 jan 2015, 20:04
door Flup
Cityconnect was nochtans stabiel hier.
Netline loopt over dslams van BGC.
Wat staat er in de logs van de 7360 ? Valt de hele synchronisatie met de dslam weg?
De stabiliteit van telenet is ook niet overal perfect... schoonouders wilden persé geen telenet omdat er in de buurt veel storingen zijn en veel klachten zijn.
Ik had het hen nochtans aangeraden om de 2de tv in de keuken analoog te blijven gebruiken... maar die gaven ze nog liever op
Re: Internet valt uit om de 10 minuten (dommel schedom)
Geplaatst: 20 dec 2016, 00:10
door jvbulck
Hi,
Ik heb een vergelijkbaar probleem. Zie
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=57&t=49007
Hierboven vraagt Flub "Wat staat er in de logs van de 7360?"
... dat interesseert me. Is het mogelijk gedetailleerde logs uit de 7360 te halen?
Wat ik in de Web GUI zie is te beperkt, en wordt bovendie bij elke disconnect weer gewist.
Grts
J.
Re: Internet valt uit om de 10 minuten (dommel schedom)
Geplaatst: 20 dec 2016, 08:15
door Splitter
jvbulck schreef:Wat ik in de Web GUI zie is te beperkt, en wordt bovendie bij elke disconnect weer gewist..
is het dan niet eerder een probleem met de modem? dat die niet gewoon disconnects heeft, maar reboots?
bij een gewone verbreking van de verbinding tussen de modem en de dslam zou er iig geen log gewist mogen worden voor zover me bijstaat van de fritzboxen.
Re: Internet valt uit om de 10 minuten (dommel schedom)
Geplaatst: 20 dec 2016, 14:06
door jvbulck
... Dat zou ook kunnen.
Maar het is precies dat wat ik graag zou kunnen constateren... zien jullie een mogelijkheid?
Thx
J.
Re: Internet valt uit om de 10 minuten (dommel schedom)
Geplaatst: 20 dec 2016, 14:35
door jaker
jvbulck schreef:Maar het is precies dat wat ik graag zou kunnen constateren...
Volgens mij heb je je eigen vraag beantwoord:
jvbulck schreef:Wat ik in de Web GUI zie is te beperkt, en wordt bovendien bij elke disconnect weer gewist.
Indien de logs telkens gewist zijn, is de Fritzbox dus herstart. Daarmee heb je dus reeds bewezen dat het niet de connectie is die uitvalt, maar dat het je router is die herstart. Probleem is nu om vast te stellen wat dit veroorzaakt: voedingsadapter of de Fritzbox zelf?
Re: Internet valt uit om de 10 minuten (dommel schedom)
Geplaatst: 20 dec 2016, 16:26
door laroyj
ik dacht toch dat alle fritzboxen rond 03.00u een herstart deden? ervaar ik met edpnet trouwens ook en had ik met mn faxserver via weepeetelecom ook..
Re: Internet valt uit om de 10 minuten (dommel schedom)
Geplaatst: 20 dec 2016, 17:36
door philippe_d
Geen enkele FritzBox doet een dagelijkse "herstart" om 03.00
Wat je wel kan instellen, is een dagelijkse
reconnect (het uur is in te stellen), om een geforceerde disconnect van de isp te vermijden.
Hierbij wordt de PPPoE sessie enkele seconden verbroken.
Maar je kan dat ook uitzetten.
jvbulck schreef:
Ik heb een vergelijkbaar probleem. Zie
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=57&t=49007
Hierboven vraagt Flub "Wat staat er in de logs van de 7360?"
... dat interesseert me. Is het mogelijk gedetailleerde logs uit de 7360 te halen?
Wat ik in de Web GUI zie is te beperkt, en wordt bovendien bij elke disconnect weer gewist.
Jouw probleem is niet echt vergelijkbaar.
Bij jouw was het de
sync die telkens uitviel. Re-syncs en PPPoE dis-connects wissen de logs niet.
Alleen een reboot wist de logs!
Re: Internet valt uit om de 10 minuten (dommel schedom)
Geplaatst: 20 dec 2016, 18:10
door Splitter
even off topic... moderators kunnen dus wél dubbel posten?
machtsmisbruik!
Re: Internet valt uit om de 10 minuten (dommel schedom)
Geplaatst: 20 dec 2016, 22:35
door jvbulck
Deze namiddag een nieuwe Fritz!Box besteld.
Zonet door Coolblue geleverd. (snel!)
Nu blijkt dat vandaag de hele dag de connectie stabiel was / er geen resets hebben plaats gevonden...
Als het zo blijft, prima natuurlijk.
Zoniet, benieuwd of er een factor is die de reboots triggert..
Anyway, veel dank nogmaals,
J.