TV-Vlaanderen Basic Light wordt alweer duurder

Alles over TV via satelliet
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

15 jaar geleden kon ik zonder probleem 1 kanaal opnemen en een ander bekijken met een dreambox 7020 die slechts 1 tuner aan boord had. Enige voorwaarde: beide zenders moesten zich op dezelfde transponder bevinden. Tegenwoordig kan je met multi tuner toestellen naar om het even welk kanaal kijken en om het even welk ander kanaal opnemen, ongeacht transponder of satelliet.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Het gaat er niet over dat het kan... wel over het feit dat je ook af en toe een nieuwe decoder moet aanschaffen wil je genieten van alle moderne mogelijkheden en het niet noodzakelijk goedkoper is (zeker niet voor een Tweaker die graag de nieuwste snufjes heeft, tenzij je low budget wil gaan) als je in alle eerlijkheid alle kosten in rekening brengt. Komt daarbij dat ook het abonnement niet langer goedkoper is dan een TN/Proximus zodat het voor de gemiddelde consument eerder een no-go lijkt voor me.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

+1

ik had een visioat bigsat (4 posities) 190 € + smart multiswitch 17/4 (150 €) + 4 quattro alps LNB (100 €) + octagon SF1018HD linux (indertijd 400 €) + UHF/VHF antenne (voor radiozenders+dvb-t zenders) 100 € + Seca dual CAM 75 €= +/- 1000 € (en dat waren nog duitse prijzen he...in belgie +30% erbij!) + voet (betonplaat gegoten met inoxen voeten + alles v/d schotel vervangen door inox en switch in een waterdichte zekeringkast van 100 € gestopt)

http://old191213.smart-electronic.de/en ... 74-es.html
http://www.octagoneurope.co.uk/cart/ind ... detail&p=3
http://www.openboxshop.nl/Webwinkel-Pro ... IG%29.html
http://www.bfm-satshop.de/zubehoer/lnb/ ... o-lnb.html

zonder installatiekost nog bijgerekend (deed ik zelf) haal ik dit er nooit uit.
off-topic: :-(
Bizar: bij het opstarten van mijn ontvanger sputtert hij de eerste 5', nadien is er geen storing meer. heb schotel nogmaals uitgericht (staat perfect). Ik zou het eens met andere ontvanger moeten proberen. ligt het probleem aan de multiswitch? Normaal zou Alps LNB nt mogen falen...

Als het weer wat warmer wordt, gooi ik de switch buiten en ga het proberen met 4/1 disecq (incl. terrestrisch)
Duitse publieke zenders + radiozenders + bbc's HD interesseren mij wel

Kijk een DVB-C ontvanger van Humax heb je voor 39 €
http://www.meinpaket.de/de/humax-pr-hd- ... iend=false

Heb 6 maand terug een AD-2100 van Telenet gekocht (was 2 maand oud) voor 125 €, dus na goed jaar is hij afbetaald. :-D
2 'tv-met een kaartje' gekocht voor 40 €/stuk
De ontvanger is met triple tuner, zapt sneller als mijn Octagon (twin tuner), kan ik op afstand programmeren,....
beeldkwaliteit vond ik beter bij ad-2100.
Octagon had ooit beloofd dat deze FLAC/AAC files zou kunnen afspelen (als mediaplayer dus)...nada
enige minpunt bij Telenet is dat je de hd niet kan uithalen (als backup)

En alles hebben ze hier komen installeren. (modem only)

gaan ze bij tvv zo'n installatie doen als bovenstaande? En zo ja, dan val ik niet onder hun 'promo' paketten, wat ik persoonlijk rommel vind.

ok bij tvv voor 46 €/maand (maar niet evenveel hd-zenders!), een helpdesk die er geen is ('we gaan uw mail binnen de 7dagen beantwoorden', noem ik geen helpdesk. Technisch zijn ze ook niet onderlegd). Geen yelotv, geen hotspots van telenet (en er zijn er een pak!), programmeren op afstand lukt mss. ook met die linux receivers, maar is terug niet plug & play, maar voor de gevorderde hobbyist, regionale tv (focus/WTV) is niet in de lus verwerkt van tvv!

Ik ben satelliettv zeker genegen (al van 1996 binnengehaald), maar je moet het niet voor de goedkoop doen, zeker niet!!! spijtig.
Laatst gewijzigd door satsurfer op 05 jan 2015, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

r2504 schreef:Komt daarbij dat ook het abonnement niet langer goedkoper is dan een TN/Proximus zodat het voor de gemiddelde consument eerder een no-go lijkt voor me.
Voor mij was/is de keuzevrijheid qua kanalen de doorslaggevende factor geweest indertijd bij de aanschaf van een sat installatie. Ik had geen zin om mij neer te moeten leggen bij het beperkte aanbod van Proximus of Telenet.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Iedere consument heeft zo z'n voorkeur... en voor sommige is het bewaren van de opnames ook belangrijk.

Ondanks dat een TN en Proximus als duur aanzien wordt... blijft sat voor de overgrote meerderheid een niet interessant gegeven (prijs, installatie, onstabiel aanbod, gemak, ...). Enkel mensen met zeer specifieke wensen kiezen vandaag nog voor sat en zelfs die groep zie ik alléén maar afnemen.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

r2504 schreef:Het gaat er niet over dat het kan... wel over het feit dat je ook af en toe een nieuwe decoder moet aanschaffen wil je genieten van alle moderne mogelijkheden en het niet noodzakelijk goedkoper is (zeker niet voor een Tweaker die graag de nieuwste snufjes heeft, tenzij je low budget wil gaan) als je in alle eerlijkheid alle kosten in rekening brengt. Komt daarbij dat ook het abonnement niet langer goedkoper is dan een TN/Proximus zodat het voor de gemiddelde consument eerder een no-go lijkt voor me.
als groot aandeelhouder zou ik ook voor Telenet kiezen.
dan aan een abbo van 60 € de maand + kabel abbo 14 € de maand , snufjes die eens men niet meer op het telenet netwerk is ingelogd niet meer kan gebruiken.
Play en play en consoorten ge moogt wel betalen , eens uit Vlaanderen moogt ge nog betalen maar niet meer kijken.

daartegenover een kost van 13 € per maand .
met een heel wat ruimer aanbod ,en mits de juiste hardware veel meer te kijken.
keuze is snel gemaakt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

En zo gaan we weer appelen en peren vergelijken... of kan ik voor 13 € per maand ook internetten en telefoneren :bang:

Zelfs je vergelijking op puur TV gebied gaat al fout met je keuze voor de "light" variant.

Volgens http://www.tv-vlaanderen.be/digitale-tv/basic.aspx kost een vergelijkbaar abonnement 16.90 euro per maand en een "set voor HDTV met recorder" nog eens 412 euro !
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

r2504 schreef:Iedere consument heeft zo z'n voorkeur... en voor sommige is het bewaren van de opnames ook belangrijk.

Ondanks dat een TN en Proximus als duur aanzien wordt... blijft sat voor de overgrote meerderheid een niet interessant gegeven (prijs, installatie, onstabiel aanbod, gemak, ...). Enkel mensen met zeer specifieke wensen kiezen vandaag nog voor sat en zelfs die groep zie ik alléén maar afnemen.

de reclame moet ook betaald worden.
men laat mensen betalen , voor iets dat ze niet gebruiken.
en dan nog wat bang maken dat sat uitvalt bij het minste buitje , niet gebruiksvriendelijk is.

en de Amerikaanse kassa rinkelt bij Teleset.

ken verscheidene oudere mensen,
heb hun abbo eens neutraal bekeken , wat die allemaal aan extra hebben dat ze niet gebruiken.
zijn er zelfs bij die betalen voor gsm van telenet en bellen met een sim van proximus.
anderen betalen dan weer voor een vaste lijn , een vast toestel is niet te bespeuren.
anderen hebben vaste lijn , ze kunnen dan gratis bellen met Tring nog nooit gebruikt laat staan geregistreerd.
hoe vele klanten hebben zoiets waar men voor betaald en niet gebruikt.
upgraden gaat simpel kassa kassa
downgraden das al heel iets anders.
och ja de verkopers van telenet he.
natuurlijk de klanten gaan hier ook in de fout. ( kudde gedrag en maar laten melken )
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

fendtje schreef:men laat mensen betalen , voor iets dat ze niet gebruiken.
We hebben het in deze thread over televisie... niemand verplicht jou een Whop of Whoppa te nemen.

In dit geval vergelijk ik dus TN digitale TV wat 15.45 euro per maand kost (en waarbij je de keuze hebt een decoder te huren/kopen).

Je gelooft precies nog je eigen verhaaltjes ook.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

r2504 schreef:En zo gaan we weer appelen en peren vergelijken... of kan ik voor 13 € per maand ook internetten en telefoneren :bang:

Zelfs je vergelijking op puur TV gebied gaat al fout met je keuze voor de "light" variant.

Volgens http://www.tv-vlaanderen.be/digitale-tv/basic.aspx kost een vergelijkbaar abonnement 16.90 euro per maand en een "set voor HDTV met recorder" nog eens 412 euro !
ja de website is zeer zeker niet de referentie.

volgens diezelfde website werken enkel maar alleen hun recievers. ( en wie ietse pietsie op voorhand eens gaat googlen , die weet wel beter)
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

r2504 schreef:
fendtje schreef:men laat mensen betalen , voor iets dat ze niet gebruiken.
We hebben het in deze thread over televisie... niemand verplicht jou een Whop of Whoppa te nemen.

In dit geval vergelijk ik dus TN digitale TV wat 15.45 euro per maand kost (en waarbij je de keuze hebt een decoder te huren/kopen).

Je gelooft precies nog je eigen verhaaltjes ook.
en uw kabel abbo dat zit daar ook in ??
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

opletten hoor, het bashen van sat gaat hier dadelijk weer herbeginnen :cop:

edit: oei, mijn waarschuwing kwam zelfs veel te laat, zie ik :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

fendtje schreef:en uw kabel abbo dat zit daar ook in ??
Ja, dat zit daar ook in, en nee je moet niet voor internet betalen (voor de interactiviteit).

Zorg dus eerst dat je de producten kent op de markt voor je hier komt roepen/bashen !
wied schreef:opletten hoor, het bashen van sat gaat hier dadelijk weer herbeginnen
Het gaat niet over bashen van sat... wel over objectief producten van aanbieder X en Y vergelijken.

Prijzen die je dus kan vinden bij de aanbieder zelf... niet door je buur een sat installatie van 120 euro te laten installeren (die luxe heeft niet iedereen).
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Ja, dat zit daar ook in, en nee je moet niet voor internet betalen (voor de interactiviteit)

dank zij het gehate duopolie...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

wied schreef:dank zij het gehate duopolie...
Wat is je punt ?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@r2504

je analytisch denkvermogen is groot genoeg om (al dan niet) uit te vissen wat ik bedoel...

door je buur een sat installatie van 120 euro te laten installeren (die luxe heeft niet iedereen).

wat is je punt?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Jack Daniels schreef:
r2504 schreef:Komt daarbij dat ook het abonnement niet langer goedkoper is dan een TN/Proximus zodat het voor de gemiddelde consument eerder een no-go lijkt voor me.
Voor mij was/is de keuzevrijheid qua kanalen de doorslaggevende factor geweest indertijd bij de aanschaf van een sat installatie. Ik had geen zin om mij neer te moeten leggen bij het beperkte aanbod van Proximus of Telenet.
Ja, maar dat is wat betreft een satellietinstallatie.
Het gaat over TV Vlaanderen, en dat is nog iets anders.
Ik heb SAT FTA, kabel FTC (de niet versleutelde zenders via Dreambox) en kabel gewoon.
Waarom zou ik dan beperkter zijn in mogelijkheden ?
Ik zie veeleer beperkingen in het TVV aanbod (3 jaar wachten op Vier HD en 2Be HD, en nog altijd geen Vijf HD, om te zwijgen van West-Vlaamse regionale zenders, enz.)
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

fendtje schreef:
r2504 schreef:
fendtje schreef:men laat mensen betalen , voor iets dat ze niet gebruiken.
We hebben het in deze thread over televisie... niemand verplicht jou een Whop of Whoppa te nemen.

In dit geval vergelijk ik dus TN digitale TV wat 15.45 euro per maand kost (en waarbij je de keuze hebt een decoder te huren/kopen).

Je gelooft precies nog je eigen verhaaltjes ook.
en uw kabel abbo dat zit daar ook in ??
JA! (niet de huur van de digicorder natuurlijk, die koop ik liever zelf 2dehands!)

ga naar
http://telenet.be/nl/digitale-tv klik rechts op 'bekijk details'
Abonnement= 15.35 €/maand!
onbeperkt aantal tv's aangesloten (bij Uw hoog aangeprezen tvv, 2.5 €/maand extra voor enkel vlaamse zenders en dan enkel eenhd, canvas & vtm in HD :lol: )
http://www.tv-vlaanderen.be/digitale-tv ... kaart.aspx
'waarvan Eén, Canvas en vtm beschikbaar zijn in haarscherpe high definition.'

voor 69 € koop je een tv met een kaartje, en kijk je gans uw boeket (veel zenders in HD)* uw tv moet CI+ ondersteunen.

bij tvv gans de hardware (zie hierboven) + installatie + activatiekosten die ze in kleine lettertjes zetten....

Er basht hier niemand op sat....ik ben zelfs satliefhebber, maar graag eens objectief de cijfers vergelijken en een A/B vergelijking doen, voelen mensen zich persoonlijk aangevallen en beginnen over 'monopolies, duopolies, afzetters,...' te orakelen... :oops:
Laatst gewijzigd door satsurfer op 05 jan 2015, 17:13, 2 keer totaal gewijzigd.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

fendtje schreef:upgraden gaat simpel kassa kassa
downgraden das al heel iets anders.
och ja de verkopers van telenet he.
natuurlijk de klanten gaan hier ook in de fout. ( kudde gedrag en maar laten melken )
Ja, en als je bij TV Vlaanderen Basic+ neemt, bellen ze u alle 2 weken op om te vragen of je echt wel het duurste abonnement nodig hebt, zeker ? :roll:
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

fendtje schreef:ja de website is zeer zeker niet de referentie.

volgens diezelfde website werken enkel maar alleen hun recievers. ( en wie ietse pietsie op voorhand eens gaat googlen , die weet wel beter)
Ja, maar het geeft wel te denken over de zekerheid van je investering, als ze later plots nieuwe beveiligingsfeatures (boxkey of zo) gebruiken, en jouw systeem werkt niet meer, dan verwijzen ze gewoon naar de website waarop staat dat het enkel met hun apparatuur werkt.

Dat is het verschil tussen (tijdelijk) gedogen van alternatieve hardware en het actief ondersteunen ervan.
Je kunt nergens uit opmaken dat TVV positief staat tegenover alternatieve hardware, wel integendeel.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

en constant veranderen ze zenders van transponder, zonder mensen te mailen! Dan komt hun favoriete zender zwart..ze kunnen iets leren van canaldigitaal.

een 70+er zie ik nt constant transponders afzoeken...
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Men laat toch boven aan het beeld een tekst doorlopen waarop staat dat ze de zender van transponder gaan veranderen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

een 70+er zie ik nt constant transponders afzoeken...

zo ook voor de (vele) 70+ TN analoog kijkers! Een non-argument dus...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

AnD schreef:Men laat toch boven aan het beeld een tekst doorlopen waarop staat dat ze de zender van transponder gaan veranderen...
yep; en dat wordt meerdere weken op voorhand aangekondigd via die tekst bovenaan het beeld.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

satsurfer schreef:een 70+er zie ik nt constant transponders afzoeken...
ik zoek ook niet constant transponders af. Ik zou trouwens niet weten waarom een sat kijker constant transponders af moet gaan zoeken? Je weet meteen wie een sat installatie heeft en wie niet als ik zo op dit forum lees. Wie er één heeft weet er niks van en wie er geen heeft weet er alles van.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

ik ben bij tv-vlaanderen 'from scratch'. ARD/ZDF HD nooit gewijzigd...Hoeveel keer dat hun zenders van transponders veranderd zijn in die jaren is niet op 1 hand te tellen. de keren dat telenet hun zenders wijzigt (digitaal) kan ik niet beoordelen, maar gaat dit niet automatisch bij de digicorder/box?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

satsurfer schreef:de keren dat telenet hun zenders wijzigt (digitaal) kan ik niet beoordelen, maar gaat dit niet automatisch bij de digicorder/box?
Dat is net het punt... de gebruiker merkt hier niets van... maar is dit bij TVV niet eveneens zo (of althans via een bepaalde handeling) ?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Nee; bij satelliet ontvangst sta je als kijker/gebruiker zelf in voor de update van je kanalen of kanalenlijst. Proximus en Telenet doen dit zelf voor hun klanten. Wees maar zeker dat als er een zender verhuist naar een andere satelliet of transponder, dat dat dan ook gebeurt bij Proximus en Telenet. Zij plukken van vele zenders namelijk ook het signaal uit de lucht met megagrote schotels. Alleen doen zij de aanpassing voor jou.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Dat is net het punt... de gebruiker merkt hier niets van... maar is dit bij TVV niet eveneens zo (of althans via een bepaalde handeling) ?

inderdaad, fastscan noemt men dat daar...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Nochtans lees ik hier wat anders... http://www.tv-vlaanderen.be/abonnee/kla ... tatus.aspx
Met een gecertificeerde TV VLAANDEREN ontvanger zal uw decoder de nieuwe zenderlijst automatisch inladen.
Trouwens zo heb je meteen al een voorbeeld dat er wederom aanpassingen zijn met zelfs een aanbeveling om je schotel uitrichting bij te stellen (nogmaals, voor een sat liefhebber is dat geen probleem echter voor de gemiddelde TV kijker heel wat minder evident).
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Kijk, weer wat geleerd vandaag. Ik kan enkel spreken over de situatie op een Dreambox en dat is geen TVV goedgekeurde ontvanger. Ik wist niet dat hun eigen decoders automatisch de aanpassing doorvoeren.
Die schotel opnieuw uitrichten is niet echt nodig. Als je die van in den beginne goed bevestigd hebt tegen de muur, dan zal die zich niet verzetten.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels op 06 jan 2015, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@r2504

daarom heeft TVV slechts ca 100.000 klanten! Betekent bijna niks ivm de twee monopolisten...

@Jack

een niet-gecertificeerde ontvanger, uitgerust met een TVV cam, krijgt dan alsnog een fastscan feature...
Laatst gewijzigd door wied op 06 jan 2015, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Jack Daniels schreef:
satsurfer schreef:een 70+er zie ik nt constant transponders afzoeken...
ik zoek ook niet constant transponders af. Ik zou trouwens niet weten waarom een sat kijker constant transponders af moet gaan zoeken? Je weet meteen wie een sat installatie heeft en wie niet als ik zo op dit forum lees. Wie er één heeft weet er niks van en wie er geen heeft weet er alles van.
Niet zo vlug met je kritiek.
Fastscan bestaat inderdaad, en bij de officiële ontvangers zal hij in geval TV Vlaanderen een update van de zenderlijst doet, die automatisch binnen nemen.
Alleen, TV Vlaanderen loopt soms wel wat achter met het updaten van zenderlijsten, en dan kan het soms handig zijn van zelf eens te scannen, als jij toevallig een zender hebt die van satelliet/transponder/etc. veranderd is, en je die onmiddellijk wilt kunnen zien.

Bij alternatieve hardware (Linux ontvangers) hangt het ervan af of zij die fastscan ondersteunen of niet.
OpenPLi op Dreambox bijv. doet het wel, maar er zijn evengoed Dreambox distributies die het niet ondersteunen.
Laatst gewijzigd door boulder op 06 jan 2015, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

wied schreef:daarom heeft TVV slechts ca 100.000 klanten! Betekent bijna niks ivm de twee monopolisten...
Je mag niet vergeten dat in alle ons omringende landen (en neem er maar gerust nog wat bananenrepublieken in Afrika bij) satelliet uitzendingen al jaar en dag gemeengoed zijn waardoor die een pak meer klanten hebben. Hier in Vlaanderen, notabene het dichtst bekabelde land ter wereld, was er niet echt nood aan satelliet televisie. Dat verklaart voor een deel het beperkte aantal klanten.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels op 06 jan 2015, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Jack Daniels schreef:
AnD schreef:Men laat toch boven aan het beeld een tekst doorlopen waarop staat dat ze de zender van transponder gaan veranderen...
yep; en dat wordt meerdere weken op voorhand aangekondigd via die tekst bovenaan het beeld.
Je kunt dus maar beter onmiddellijk naar de nieuwe transponder overschakelen, of al je opnames hebben zo'n aartslelijke banner die constant in beeld loopt.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@Jack

uiteraard heb je gelijk. Dat betekent ook dat ik wel degelijk geloof in de toekomst van (FTA) satelliet-ontvangst :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Jack Daniels schreef:Je mag niet vergeten dat in alle ons omringende landen (en neem er maar gerust nog wat bananenrepublieken in Afrika bij) satelliet uitzendingen al jaar en dag gemeengoed zijn waardoor die een pak meer klanten hebben. Hier in Vlaanderen, notabene het dichtst bekabelde land ter wereld, was er niet echt nood aan satelliet televisie. Dat verklaart voor een deel het beperkte aantal klanten.
In die landen had je geen keuze... het was sat of vaak niets... puur historisch dus.

En zo komen we terug on-topic... vandaag de dag is er zo goed als geen reden meer waarom de gemiddelde TV kijker nog voor TV Vlaanderen zou kiezen... niet het aanbod van Vlaamse (HD) zenders, niet de kwaliteit van diezelfde zenders, niet het gebruiksgemak, niet de kost, ... pas wanneer je een Tweaker bent met specifieke interesses is het een geldig alternatief (al minderen die ook met de dag).
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

(al minderen die ook met de dag)

sorry, dat is een mening en geen feit...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Het is inderdaad een veronderstelling (geen idee of er recente cijfers zijn van TV Vlaanderen)... gefundeerd dan wel.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

gefundeerd waarop?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”