E-sigaret / de dolle dampers

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ben der effenaf van verschoten. Zo veel die-hard smoorders op dit forum.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Ik denk wel dat als starterset zoiets OK is:
  • niet te duur om mee te beginnen;
  • relatief klein (maar nog "groot" ten opzichte van een gewone sigaret: is even wennen dus);
  • je hebt alles in tweevoud voor als er iets kapot gaat;
  • kan nadien altijd nog dienen als reserve;
  • inderdaad wel niet veel damp maar wil je dat wél dan zit je al direct duurder en dat voor slechts één e-sigaret;
  • in 't filmpje hieronder wordt dat eigenlijk ook wel bevestigd.
[youtube]DwVoYajEwBk[/youtube]

Belangrijk is ook voor een starter dat men niet direct "de smaak" van de e-liquid als criterium gebruikt, denk ik.
Er zijn namelijk zoveel smaken om te dampen dat het spijtig zou zijn mocht de eerste e-liquid écht niet bevallen...
kloon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 04 sep 2005, 18:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 14 keer

bambipower schreef:op een watje? Hoe werkt dat dan?


Elke damper heeft een + en - Pool.

Deze zijn verbonden aan elkaar met een coil. Dit is een canthal(ijzeren) draad . Vgl met een veertje van een bic. En in die coil draai je materiaal door dat het liquid vast houd.

Ik gebruik Japanse katoen.

De stroom gaat door de draad en doet de liquid verdampen.

Nu dat is wel voor de gevorderde damper.


Was blijkbaar al uitgelegd boven mij
Nr10
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 10 aug 2011, 13:25
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 16 keer

Ok, na 45minuten surfen ben ik iets wijzer maar niet bijzonder efficiënt in het verwerken van al die info :).. 510's, MOD's, batterij van die soort, ...

Stel je hebt een roker die +- 30 sigaretten per dag rookt en de overstap zou maken naar de esigaret zonder al teveel last te hebben van de nadelen zoals
batterijduur en het te vaak moeten bijvullen (laat ons stellen max 2 a 3 keer per dag), terwijl de grootte nog binnen de perken blijft (sommige van die modellen lijken me iets te lomp).

Wie kan me wat voorstellen met een budget van +- 75 euro? Welke liquids raden jullie aan en hoeveel mg nicotine moeten deze bevatten om in de beginfase voldoende effect van gewone sigaret op te vangen (hoe vergelijk je mg nicotine in sigaret vs eliquid)?

Dank bij voorbaat :)
bombas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jul 2006, 10:33
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 36 keer

heb juist een live chat gehad met iemand van http://vaporshop.be/en ik ben der toch wat slimmer uitgekomen.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Vergeet die prullen en koop ineens Nautilus tank & een boxmod van minstens 20watt

Nautilus = makkelijker dan de budget startkit tankjes & perfomance is on par met rebuildable atomizers ala kayfun
Boxmod = langer dampen met grotere batterij, uiteindelijk is dit nog altijd kleinder dan je pakje sigaretten ;-)
20+ watt = overschot als je later beter wil, met de nautilus heb je max 15 watt nodig.
Laatst gewijzigd door iceke op 17 nov 2014, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
kloon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 04 sep 2005, 18:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 14 keer

Liquids zijn persoonlijk. Maar verwacht al zeker niet teveel vd tabak smaken .
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

@ iceke

Kan je eens wat effectieve links plaatsen naar precieze modellen die jijzelf ideaal vindt?
En misschien een korte omschrijving geven van wat jij de voordelen vindt t.o.v. andere modellen?

Jou kennende hebben we dan ook ineens goede prijzen er bij. :angel:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Qua liquids damp ik http://www.yaeliq.com/ prijs kwaliteit ga je niet beter vinden
Begin met hoog nicotine gehalte & zoek niet naar je vertrouwde tabak smaak; nicotine smaakt naar nicotine, smaakjes smaken niet naar sigaretten ;-)
Bouw je nicotine af na een maand of 2, je hebt jaren gerookt, je hoeft dat echt niet op een week af te bouwen.
Koop zeker ook iets menthols, je smaak gaat naar de kl*ten als je stopt met roken, menhol trekt alles terug open.
Qua tankjes is het duidelijk, de nautilus reeks steekt er momenteel met kop en schouders bovenuit.
Qua batterij is het moeilijker, ik heb een ipv2, 100 € voor een 50watt boxmod ... Goedkoop & makkelijk, geen 100 instellingen enkel Watt+ & Watt-

Winkels ? Google, er zijn genoeg nl webshops die deze dingen hebben.

Premium Liqiuds ? http://www.halcyonhaze.co.uk/ vind ik zijn geld waard , pluid van mad murdock ook.
Maar begin gewoon met Tabak/Fruit/Snoep/Dessert, in't begin proef je toch niks buiten de Nicotine.
Nr10
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 10 aug 2011, 13:25
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 16 keer

En qua toestel zelf, bovenstaand budget in achterhoofd houdend? Nautilus met welke boxmod bvb?
Bevat een boxmod alles behalve clearomizer en/of batterij?
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

eternum schreef:in 't filmpje hieronder wordt dat eigenlijk ook wel bevestigd.
Zijn er hier echt mensen die een lightsaber gebruiken als rookinstrument? :eek:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

deze bv. http://www.vapexperience.nl/eleaf-istick.html

Winkel kan ik aanbevelen, is een damper die weet waarover hij praat, maar ook kerel die weet hoe hij een winkel moet runnen.

Zwoofs heeft ze beide op voorraad, maar de winkel hierboven heeft een pak meer betere liquids in aanbod.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

iceke schreef: "Niet beginnen" is makkelijker gezegd dan gedaan, in onzen tijd mocht er nog overal gerookt worden & 90% van de vrienden rookten... Volgens mij is het veel makkelijker om nu niet te beginnen, tijden zijn veranderd & eigenlijk is dat vrij snel gegaan (steek maar eens een sigaret op in een club, concert zaal)
Inderdaad ja, om te stoppen met roken moe(s)t je karakter hebben maar je hebt/had er nog meer nodig om nooit te beginnen !
Ik ben er nooit mee begonnen maar als scholier (in de tijd van de milletjassen) haalde je met zo'n houding uiteraard niet de prijs van "coolste gast" :-)

Ondertussen is er gelukkig veel veranderd voor de jeugd van tegenwoordig.

"De Dolle Dampers", is dat het nieuwe sus en wis album voor volwassenen ? :-)
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

ik denk dat er met de e-sigaret wel eens dampers kunnen bijkomen.... ipv rokers. Dampers die niet verslaafd geraken (omdat ze kiezen voor de 0% nicotine smaakjes). Dampen heeft eigenlijk weinig te maken 'met' roken... al kan een roker het gebruiken als vervanger door de nicotine liquids
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

't probleem van veel rokers is dat ze er initieel geen geld willen insteken & het uitrekenen met pakjes per dag/week.
Geef je ca. 200 Euro uit heb je ineens het beste wat er nu op de markt is, maarja dat zijn dan ook 4 sloefen sigaretten.
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Dampen an sigh hoeft inderdaad niet met nicotine. De prijs die ik betaal bij de shop waar ik koop hanteert bijvoorbeeld eenzelfde prijs voor zowel de vloeistof zonder als in verschillende verhoudingen met Nicotine. Dat maakt enerzijds de stap naar het verlagen van het nicotine gehalte minder interessant uit financiële overtuiging voor een ex-roker. Anderzijds zou een "tax" op het nicotine gehalte, waarbij een grotere hoeveelheid nicotine meer getaxeerd zou worden de stap voor roker -> vaper mogelijk minder interessant uit financiële overtuiging.

Ik leg hier het gezondheidsaspect even naast me en tout court de hele discussie over de waarom van nicotine gebruik.
Maar wat ik me wel afvraagt is in hoeverre niet-rokers die vapen met niet nicotine houdende liquids overwegen om de stap naar nicotine houdende liquids te zetten. Dat lijkt me toch al een "minder grote stap" dan een niet-roker (of niet-nicotine gebruiker om het verschil tussen roken en vapen te stellen) die de stap zet naar een sigaret te roken.

> Vapen zonder nicotine een alternatief voor de waterpijp? Die laatste zie je wel meer in het straatbeeld, tijdens festivals of de plaatselijke kermissen...

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Zolang Big pharma onze regering genoeg geld toestopt om hun pleisters & champix te slijten & alternatieven te verbieden, zie ik niet direct een "boom" in het dampen in de nabije toekomst.
Glaz
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2014, 00:15

De e-sigaret is voor elke verstokte roker een geweldig alternatief. Recent onderzoek door KU Leuven toont aan dat 1 op 5 rokers succesvol stopt met roken dankzij de e-sigaret. Tal van wetenschappelijke studies vallen uit in het voordeel van de e-sigaret. Ook artsen zijn in toenemende mate enthousiast. Lees er meer over op http://www.ikwilstoppenmetroken.nu

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Heb nu al met een aantal dames het over dit topic gehad, en die zien dat dus effectief helemaal anders dan mannen. :) Die willen echt van die stokjes die op een sigaret lijken, niets van die futuristische dingen. :) Denk dat vrouwelijke rokers echt heel verschillend zijn dan de userbase rokers.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

heb ondertussen mijn clearomizer ce5 ontvangen, en merk opvallend meer 'damp' dan met die pijpjes. Ik voel ook dat nu de 24 en 36mg nicotine flesjes te hoog zijn... beter overgaan naar 12mg. Met de clearomizer duidelijk meer voldoening als met die pijpjes. Wat moet dat dan zijn, met die grote dampkanonnen.

Heb de ce5 besteld via ebay, wat ongeveer aan de helft van de prijs was, dan dat ik ze in online winkels vond.

http://www.benl.ebay.be/itm/10-x-CE-5-W ... 2a4618d4a9
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Als je weet dat de ce5 zowat het slechtste is wat er op de markt is.... koop je dan liever een evod tank, zelfde formfactor, zelfde prijsklasse, dampt 10X beter :bdaysmile:
Slafes schreef:Heb nu al met een aantal dames het over dit topic gehad, en die zien dat dus effectief helemaal anders dan mannen. :) Die willen echt van die stokjes die op een sigaret lijken, niets van die futuristische dingen. :) Denk dat vrouwelijke rokers echt heel verschillend zijn dan de userbase rokers.
Mijn Madam dampt op een met een simpele genesis atomizer , daarvoor had ze een vamo.
Een van de beste stokjes vind ik de http://www.greensmoke.be/, niet omdat het goed werkt maar omdat ze ongelooflijk lekkere liquids hebben.


The Family : vlnr : een ego batterij , vamo-s met igo-w & big bore cap, vamo met patriot, ipv2 met tobh & Chuff Enuff Drip Top, Nemesis & Quasar, ipv2 met aga-t, zippo style eliquid flesje.
Bijlagen
IMG_20141120_080917.JPG
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Mijn extra CE4's heb ik op AliExpress besteld en zijn onderweg.
Of deze kwalitatief iets voorstellen, zal ik wel zien als ze arriveren.

Wel ik heb ik volgende zaken zien veranderen vanaf vrijdag:
  • geen rokershoest meer 8) ;
  • zuurstofsaturatie (SpO2) in mijn bloed met enkele procenten gestegen;
  • gemiddelde hartslag is naar beneden gegaan;
  • systolische bloeddruk lijkt me iets lager te zijn, afwachten wat dat effectief zal geven.
Afin. Het lijkt me een goed idee om "het dampen" voorlopig verder te zetten met mijn starterskit.

Wel heb ik intussen goed geluisterd naar iceke, denk ik. 8)
Gaan hopelijk volgende week binnenkomen: Daar kan ik allicht wel een jaartje mee verder. 8)
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Hehe, koopt u maar al een nieuwe broeksriem ook, die VTR is van lood gemaakt ;-)
Je gaat in ieder geval veel plezier beleven aan die sets.
Blijf vooral doordampen als je je wat minder gaat voelen de komende weken, dat is je lichaam die alle vuiligheid begint te verwerken, is direct over.
Het leukste moet nog komen trouwens, je krijgt je reukorgaan terug, zelfs nu nog ruik ik beter en beter.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Misschien geloof je het niet, maar ik ruik nu al beter.
Kan ook zijn dat mijn verkoudheid intussen zowat voorbij is. :lol:
Of van de menthol in mijn favoriete e-liquid...

Ik heb me ook eens zo'n Neo Dispoable e-sigaret @ 10€ gekocht: dat is pas prul en weggesmeten geld.
iceke schreef:Hehe, koopt u maar al een nieuwe broeksriem ook, die VTR is van lood gemaakt ;-)
Ge kunt die ook aan de broeksriem bevestigen: ze hebben daar een speciaal lederen accessoire voor. 8)

Afbeelding
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

zitten paar interessante links tussen eternum in je vorige post. Ik vraag me alleen af, of ik nu wel nog meer damp wil... gaat het dan gewoon niet te veel worden?

Ik merk dat ik met de ce4's al de helft minder lurk dan met de pijpjes vroeger. Gaat het dan nog minder worden, met die heavy machines? Want eigenlijk vind ik dat lurken wel fijn :-D

Ook zit ik hier nog met een 200ml van die heavy nicotine liquid. Die wil ik ook eerst op voor ik mijn arsenaal aan dampmateriaal uitbreid
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Je moet zowiso je nic level verlagen met beter spul....
Minder nicotine is betere smaak he, alles boven de 12mg proef ik alleen nicotine ipv van smaak.

Liquids bevatten 4 dingen
1. nicotine
2. PG = damp
3 VG = minderdamp maar betere smaak
4 flavour

Op beter spul kan je dus tweaken, wil je graag grote wolken, koop je liquids met hoge PG waarden, wil je meer smaak koop je liquids met hoge vg waarden.
Betere atomizers hebben ook betere airflow, hoe meer lucht hoe meer damp en minder smaak.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

bambipower schreef:zitten paar interessante links tussen eternum in je vorige post. Ik vraag me alleen af, of ik nu wel nog meer damp wil... gaat het dan gewoon niet te veel worden?

Ik merk dat ik met de ce4's al de helft minder lurk dan met de pijpjes vroeger. Gaat het dan nog minder worden, met die heavy machines? Want eigenlijk vind ik dat lurken wel fijn :-D
Mijn bedoeling is niet om zoveel mogelijk damp te maken. :wink:
Wel damp van goede en constante kwaliteit.

De toestellen die ik gekozen heb, kan ik instellen vanaf een vermogen van 3 Watt.
Dat is zelfs minder dan mijn CE4's met vers opgeladen batterijen uit mijn starterset. :wink:

Onderstaande figuur (klik erop om ze groter te zien) geeft een idee in welk gebied je dient te zitten:
  • qua weerstand van je verwarmingselement;
  • het voltage (en dus vermogen) dat je batterij aflevert;
om een "ideale" en constante damp te kunnen genereren.
De gekleurde getalletjes zijn het aantal Watt dat je verwarmingselement levert bij een gegeven spanning en weerstand.
VPC-2_0.png
Wat is het probleem met een "gewone" starterskit: je hebt feitelijk geen controle over de spanning.
Naarmate de batterij leeg raakt, zakt de spanning...
Het vermogen dat je verwarmingselement levert, zal dus er sterk variëren.
En dus ook de kwaliteit van de damp die aangemaakt wordt.
Je kan natuurlijk met de aan/uit knop gaan spelen.
Maar ja, dat wordt dan een behendigheid op zich en lost het probleem van te weinig spanning niet op.

De "slimmere" toestellen beschikken over een elektronische schakeling waarbij het vermogen wél in de hand kan gehouden worden.
En hiermee bedoel ik bijvoorbeeld: stabiel op 8 Watt, of 10 Watt, of whatever ik verkies.
En dit ongeacht of de spanning van de batterij daalt.
Dit is een eerste stap in de richting van een damp van constante en goede kwaliteit!

En uiteraard zou men al dat vermogen ook kunnen aanwenden om heel veel rook te maken ... maar dat is niet mijn bedoeling.

Wat betreft de tanks zal ik ook nog wat moeten zoeken wat bij mij past.
Doch ik lees heel veel lovende woorden op diverse plaatsen over deze Aspire Nautilus tanks.
Deze beschikken onder andere over een regelbare hoeveelheid lucht die het verwarmingselement passeert.
Met de iClear 30s, die met de VTR meekomt, kan ik dan gaan vergelijken met de CE4's en de Nautilus tanks.
bambipower schreef:Ook zit ik hier nog met een 200ml van die heavy nicotine liquid. Die wil ik ook eerst op voor ik mijn arsenaal aan dampmateriaal uitbreid
Die vloeistoffen zou je misschien ook kunnen gebruiken om zelf aan het mengen te slaan. :wink:

[youtube]ewJqMbwRS1s[/youtube]

Dit filmpje (en beschrijvingen/commentaren) bevat ook de webwinkels waar deze man zijn aankopen doet.
't Is maar om je een idee te geven hé.
Want met zo'n straffe liquids die jij hebt én heel veel damp: dat zou wel eens van het goede teveel kunnen zijn. :angel:
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1017
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Is dit eigenlijk hetzelfde principe dan een waterpijp dan?
Ik schrik er wel van dat dit blijkbaar al zo ingeburgerd is, op straat zie ik dat eigenlijk bijna niet.
Dit jaar op vakantie in Frankrijk dan weer wel, menig bestuurder zo in zijn auto zien zitten.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

@eternum, dat grafiekje gaat al lang niet meer op, trek u daarvan niet te veel aan..
In goedkopere toestellen verbrand je meestal je plastic = slechte smaak
In de duurdere toestellen verbrand je je liquid = ook slechtte smaak.
Maar met je nautilus ga je op een hoger wattage dampen dan op die grafiek.


ingeburgerd ? In Belgie niet he, je mag hier geen liquids met nicotine kopen/verkopen.
in't buitenland zie je dit meer en meer, zeker in de landen waar een pakje sigaretten +10€ kost.
Zelfs met degelijk gerief kan je de prijs onder de euro per dag laten zakken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

eternum schreef:Wel ik heb ik volgende zaken zien veranderen vanaf vrijdag:
  • geen rokershoest meer 8) ;
  • zuurstofsaturatie (SpO2) in mijn bloed met enkele procenten gestegen;
  • gemiddelde hartslag is naar beneden gegaan;
  • systolische bloeddruk lijkt me iets lager te zijn, afwachten wat dat effectief zal geven.
Je gaat uiteindelijk nog geloven dat het gezond is ook :lol:
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Gezonder dan roken dan toch.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

voor r2504 en andere leken
dit filmpje is zowat het beste dat je kan bekijken over heel het damp gebeuren, de regularisering & het gezondheidsrisio errond
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

r2504 schreef:Je gaat uiteindelijk nog geloven dat het gezond is ook :lol:
Misschien moet ik er nog wat vitaminen en sporenelementen aan toevoegen... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Hier ook 6 jaar geleden gestopt met roken na 14 jaar van de ene dag op de andere.
Ervoor een paar pogingen gedaan, eens 3 maand dan eens een jaar.

Wat heeft mij de 3e poging wel doen laten lukken?
- ik was het roken precies moe. Ik stak een sigaret op, en de eerste 2 of 3 trekken waren ok, maar die daarna was maar om de sigaret op te dampen, en niet meer omdat ze mij smaakte, integendeel
- het fwieeeeeeeeet fwieeeeeeeet 's avonds in bed als ik ademde.. en de geur in mijn kussen
- het beeld mentaal van mijn longen.. bleh, kwam meer en meer op zetten
- beste kameraad die ook al een maand of 3 gestopt was
- nieuwe auto

Het was vooral door een aantal factoren dus dat ik mijn hersens kon overtuigen dat roken echt meer een gewoonte was dan een behoefte.
Ik zou NIET roken in de nieuwe wagen. Dat ging na een week eigenlijk verbazend goed, tegen ervoor minstens 2 sigaretten vooraleer ik op het werk was, en met file 3 tot 4.
Als dat zo makkelijk ging, dan zou de rest ook relatief "makkelijk" moeten lukken. En op vakantie voor ik de vlieger instapte om 13 uur "gevangen" te zitten zonder sigaret, dus maar besloten: we kappen ermee. Het is genoeg geweest.
In het begin kon ik echt niet geloven dat ik NOOIT nog een sigaret zou aanraken. Dat was een heel raar gevoel. Ook dacht ik regelmatig aan die sigaret. Maar dan is het effe doorbijten, dat wist ik nog van de vorige 2 keren.
Na 2 weken gaat alles al vlotter, en in tegenstelling tot de andere 2 keren, eigenlijk HEEL weinig problemen ondervonden. Ook niet de zin naar..
Al gauw was ik een jaar verder, en ik voelde me echt goed, dus ik was overtuigd! Ik begon ook het zure aan een sigaret te ruiken en vond dat ik stonk als ik thuis kwam van café..

Wel heb je als ex roker altijd nog EENS zin in een sigaret. Maakt niet uit op welke stomme manier, maar dat komt. Maar de frequentie neemt af en duurt altijd minder lang met de tijd.
In het begin duurt dat nu zo'n 10 seconden dat je echt denkt aan een sigaret. Na een jaar of 2 duurt dat nog 4 sec en na 5 jaar is dat echt gewoon 1 à 2 seconden zin en dan is dat over en heb je echt GEEN zin meer. Dat komt zo een 3 à 4 x op een jaar voor. 2x heb ik nog eens een aan een sigaret getrokken, en 2x voelde ik mij enorm slecht daardoor. Om de smaak en om de kaklucht dat mijn longen weer eens kregen en was ik altijd oooo zo blij dat ik echt niet meer rookte.

Stoppen met roken lukt, maar je moet het gewoon op de juiste moment doen, en met de juiste intenties!
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

iceke schreef:@eternum, dat grafiekje gaat al lang niet meer op, trek u daarvan niet te veel aan..
In goedkopere toestellen verbrand je meestal je plastic = slechte smaak
In de duurdere toestellen verbrand je je liquid = ook slechtte smaak.
Maar met je nautilus ga je op een hoger wattage dampen dan op die grafiek.
Klopt volledig.
Maar ik vond geen grafiekje specifiek voor de Nautilus (en de gebruikte coil).
't Was me meer te doen om het algemene principe weer te geven.
En dan nog is dit inderdaad, zoals je schrijft, afhankelijk van de e-liquid: de ene verbrand al sneller dan de andere.

Trouwens de eVic Supreme kan je zelfs zo instellen dat het vermogen gedurende een puf variabel is.
Dus niet enkel VV en VW maar ook RVV en RVW: The meaning of VV, VW, RVV, RVW mode.
Ik ben eens benieuw of dat een merkbaar verschil gaat geven.
Of wel dat het een nutteloze feature is...

Afbeelding

Afbeelding
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

[youtube]nkiaSW8ZR1g[/youtube]

Hmmm gezond... misschien toch wel gezonder dan een koffie

onderzoekje van de ku-leuven : http://www.kuleuven.be/english/news/e-c ... o-cravings

vtm nieuws : http://nieuws.vtm.be/binnenland/116235- ... werkt-echt
de koe zegt boe
proz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 675
Lid geworden op: 05 feb 2005, 00:30
Locatie: BE
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 52 keer

En wat zit er nu precies in die e-liquids?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Plantaardige Glycerine, Propylene Glycerine, food flavouring & nicotine
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

alles spotgoedkoop in china, maar is het wel echt, of namaak?

http://www.chinabuye.com/mvpv10-variabl ... zer-silver

en nog veel andere e-sig waren en mods

besteld :

Code: Selecteer alles

Omschrijving	Prijs per eenheid	Hvh	Bedrag
Newest High Quality 3200mAh EGO-T Big Capacity Adjustable Voltage Electronic Cigarette Battery - 7 Optional Colors
Objectnr. 80870-Blue	$9,98 USD	1	$9,98 USD
2014 Hot Sell Rebuildable Protank 2 Bottom Heating Coil Pyrex Glass Clearomizer for Electronic Cigarette - Stainless Steel Colo
Objectnr. 67534	$8,19 USD	2	$16,38 USD
Newest Hot Sell Cortical Surface 3200mAh EGO-T Big Capacity Adjustable Voltage Electronic Cigarette Battery - Red
Objectnr. 80909	$13,96 USD	1	$13,96 USD
Hangsen Strawberry Flavor 24mg High Strength 10ml Smoke Oil E-liquid for Electronic Cigarette
Objectnr. 28581	$1,87 USD	1	$1,87 USD
30ml E-liquid Smoke Juice for Electronic Cigarette High Content Coffee Flavor
Objectnr. 33735	$2,53 USD	1	$2,53 USD
50ml E-liquid Smoke Juice for Electronic Cigarette High Content 18mg Chocolate Flavor
Objectnr. 33730	$3,73 USD	1	$3,73 USD
Dekang Coffee Flavor 18mg High Strength 10ml E-liquid Smoke Oil for Electronic Cigarette
Objectnr. 13945	$2,58 USD	1	$2,58 USD
Shipping and Handling (Registered Airmail (Singapore Post) With Tracking Number (10-30 working days) - AREGSG - incl. Add ins
	$6,96 USD	1	$6,96 USD
Subtotaal	$57,99 USD
Totaal	$57,99 USD
Betaling	$57,99 USD
de koe zegt boe
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

bambipower schreef:alles spotgoedkoop in china
Blijkbaar spelen sommige mensen toch wel echt graag met hun leven :bang:

Misschien moet je eens op zoek naar een recente documentaire over "normale cigaretten" in China en wat daar reeds in zat !
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”