Pagina 1 van 1

Kan geen mail ontvangen. (wel versturen..)

Geplaatst: 15 nov 2014, 13:06
door Petrikske
Iemand enig idee?
Krijg via Google volgende foutmelding als ik naar m'n Edpnet adressen tracht te sturen,

'Recipient address rejected: User unknown in virtual mailbox table'

Re: Kan geen mail ontvangen. (wel versturen..)

Geplaatst: 15 nov 2014, 14:45
door Splitter
is vrij duidelijk wat de melding is...
het emailadres waar je naartoe probeert te sturen, bestaat volgens de ontvangende mailserver niet.

Re: Kan geen mail ontvangen. (wel versturen..)

Geplaatst: 15 nov 2014, 17:46
door Petrikske
Het zijn onze eigenste adressen die weldegelijk bestaan.

Re: Kan geen mail ontvangen. (wel versturen..)

Geplaatst: 15 nov 2014, 18:06
door Splitter
tja, volgens de mailserver toch niet...

ofwel is er iets fout met het emailadres waar je naar wil versturen (spatie, punt teveel, letter te weinig, verkeerde reply-to, ...),
ofwel is er iets mis met de mailserver bij edpnet dan.

probeer een keer het mailadres te verwijderen en terug aan te maken bij edpnet, mogelijks dat dat helpt,
en gebruik eventeel 1 van de zovele mailtest tools op internet (bv mxtoolbox) om het verder uit te zoeken.

en is het een adres van edpnet, of is het een eigen domeinnaam?

Re: Kan geen mail ontvangen. (wel versturen..)

Geplaatst: 15 nov 2014, 18:56
door Petrikske
Heb verschillende van onze adressen getest en allebei hetzelfde resultaat.

Re: Kan geen mail ontvangen. (wel versturen..)

Geplaatst: 17 nov 2014, 09:55
door EDPnet
Hey, neem anders even contact met de helpdesk als het probleem intussen nog niet opgelost zou zijn.