Pagina 1 van 1

Probleem Google Play betalingen.

Geplaatst: 08 nov 2014, 19:23
door mgo72
Hello,

Ik kan alleen maar met creditcard betalen. Ik heb al 8 jaar een Gmail-Id.

Had dus graag met mijn proximus generation connect willen betalen. Maar likt totaal niet.

Wat heb ik al geprobeerd:

1) app kopen met bestaande creditcard erin. --) geen keuzemogelijkheid.

2) creditcard weggedaan. ---) kan enkel nummer ingeven van een creditcard.

Heb dus totaal geen andere keuzemogelijkheid.

WAT KAN IK DOEN?

Re: Probleem Google Play betalingen.

Geplaatst: 08 nov 2014, 22:49
door DaNi0
Ik heb gelezen dat je GC enkel als betalingsoptie kunt toevoegen op je GSM, niet op je PC. Heb je dat al geprobeerd?

Re: Probleem Google Play betalingen.

Geplaatst: 09 nov 2014, 00:33
door mgo72
Euhm dat is toch logisch dat het op gsm is?

Waarom zou je apps met je mc voor android kopen? ( serieuze vraag! )

Re: Probleem Google Play betalingen.

Geplaatst: 09 nov 2014, 03:47
door DaNi0
Je kunt ook muziek, films en boeken kopen op Google Play, vandaar.

Re: Probleem Google Play betalingen.

Geplaatst: 09 nov 2014, 13:16
door mgo72
Ok.

Ik gebruik mijn pc niet voor ontspanning. ;-)

Ondertussen niemand die een idee heeft?

Re: Probleem Google Play betalingen.

Geplaatst: 09 nov 2014, 13:33
door Maglor
Ik vermoed dat je dit al geprobeerd hebt? https://support.google.com/googleplay/a ... 6404?hl=nl

Re: Probleem Google Play betalingen.

Geplaatst: 09 nov 2014, 14:44
door Quid pro quo
Ik had een gelijkaardig probleem dat ik Paypal niet kon toevoegen als betalingsoptie naast operator billing, heb dat opgelost door bij Applicatiebeheer de gegevens te wissen en cache te legen van de Playstore en daarna lukte het wel.

Een collega van mij had hetzelfde probleem als jij met de operator billing optie te kunnen toevoegen, daar lukte gegevens wissen en cache legen echter niet en heb ik het pas opgelost gekregen door de SIM in een testdevice te steken, daar kon ik wel operator billing toevoegen. Eens gekoppeld SIM terug in zijn eigen toestel en probleem was opgelost.

Re: Probleem Google Play betalingen.

Geplaatst: 09 nov 2014, 20:57
door FunkStar
Heb zelf geen Proximus dus kan het niet controleren maar ik beheer mijn betaalmogelijkheden altijd via https://wallet.google.com/manage/

Succes!

Edit: Heb je volgende optie's?

Afbeelding

Re: Probleem Google Play betalingen.

Geplaatst: 27 nov 2014, 20:31
door Saturno
Hallo,
Ik heb generation connect met automatische herlaadbeurt van 20€. Zonet mn eerste app gekocht in de play store. Alles gaat goed, krijg een bevestigingsmail op mn gmail en de app werkt. Het enige dat ik nu raar vind is dat het bedrag van de app niet van mn belkrediet afgaat. Dit is toch normaal de procedure dacht ik? Het is ook de bedoeling om zo mn belkrediet wat te verminderen. Ik krijg elke maand wel een factuur van 20€ van de auto reload. Zou het bedrag daar misschien bij op komen? Want dat zou ik jammer vinden, aangezien ik belkrediet genoeg heb.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Probleem Google Play betalingen.

Geplaatst: 27 nov 2014, 23:00
door Maglor
Bij proximus wordt het saldo maar eens per zoveel uur (of zelfs per dag) aangepast. Hetgeen wel niet wil zeggen dat je meer dan je resterend saldo kan opdoen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Probleem Google Play betalingen.

Geplaatst: 28 nov 2014, 07:56
door kurtcockaert
Bij mijn Mobistar Internet on mobile is betalen via provider ook ingesteld. Ik kreeg een mail dat alles OK zou zijn. Helaas krijg ik in de store steeds een melding dat het enkel werkt voor Mobistar klanten. Heeft nog iemand dat probleem?

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Probleem Google Play betalingen.

Geplaatst: 28 nov 2014, 08:01
door Saturno
Ok Maglor dan wacht ik nog even af. Alvast bedankt voor de reactie !
We zijn ondertussen 12u later en saldo nog steeds hetzelfde.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Probleem Google Play betalingen.

Geplaatst: 28 nov 2014, 10:13
door Maglor
Da's idd wel vreemd. Nu, ik zit nu bij Mobistar (internet on mobile), maar een maand geleden had ik nog generation connect en daar werd mijn saldo slechts 1 keer per dag aangepast als ik het mij goed herinner.

@kurt, ben je nog maar recent overgeschakeld? Ik had dit vlak na mijn overschakeling naar mobistar ook voor. Na een tijdje en een aantal keer proberen ging het plots wel.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Probleem Google Play betalingen.

Geplaatst: 28 nov 2014, 10:28
door kurtcockaert
@ maglor: Mijn kaartje was vroeger bij Colruyt mobile. Is overgenomen door Mobi. Heb het 3 maanden geleden op internet on mobile overgezet. Vorige maand me ingeschreven op Google Play Music all access. Kreeg toen mail dat het abonnement geregistreerd was op mijn Mobi kaart. Helaas is abbo niet verlengd deze maand. Gebeld naar Mobi en die hebben premium sms geactiveerd op mijn kaart. Helaas nog steeds niet in orde.

Re: Probleem Google Play betalingen.

Geplaatst: 28 nov 2014, 11:56
door Saturno
Ondertussen is mijn krediet aangepast. :-)

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Probleem Google Play betalingen.

Geplaatst: 28 nov 2014, 12:26
door nickz
De historiek van je Proximus M-Pay-aankopen kan je hier bekijken: https://mpay.proximus.be/CSS/mpaycss/cs ... history.do

Re: Probleem Google Play betalingen.

Geplaatst: 28 nov 2014, 17:29
door decat
Saturno schreef:Ok Maglor dan wacht ik nog even af. Alvast bedankt voor de reactie !
We zijn ondertussen 12u later en saldo nog steeds hetzelfde.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Ik denk dat het saldo pas na 24h wordt gedebiteerd, dit omdat er tijdens die 24h nog steeds een teruggave kan worden opgestart.