Pagina 1 van 1

bbox3 voip

Geplaatst: 08 nov 2014, 10:07
door eborgilion
heb bbox3 met voip (nomado). Eerste 3 dagen fatsoenlijk gewerkt in en uitbellen. 4de dag nog enkel uitbellen! Wanneer nu naar men nummer gebeld wordt krijgt men te horen dat dit netwerk niet bereikbaar is. Nomado gecontacteerd maar hebben geen oplossing. Heeft iemand hier ervaring mee, of een oplossing?

Re: bbox3 voip

Geplaatst: 08 nov 2014, 12:06
door dejean
verwonderd mij dat nomado hier niets van weet. Heeft te maken met de 96 h disconnects van Belgacom. In de Bbox3 is geen voip ondersteuning, bij verandering van ip adres is er geen connectie meer met de voip provider. Oplossing, een eenvoudig 24 h klokje , en tijdens de nacht bbox3 even uitschakelen, vb 15 min. en uw probleem is opgelost.

Re: bbox3 voip

Geplaatst: 08 nov 2014, 12:15
door Jordumus
Er zijn 3 types b-box 3'en op de markt, en er is inderdaad maar 1 die VoIP ondersteunt (de andere 2 hebben zelf de telefoonpoorten niet). De B-box 3 die wel de poorten heeft, heeft wel degelijk ook de juiste firmware om VoIP te ondersteunen, dus er is volgens mij toch nog een ander probleem.

Het is wel vreemd dat Nomado niet meer moeite doet om het probleem te achterhalen, want zij zijn uiteindelijk wel verantwoordelijk voor dit probleem.

(Even nuanceren, voor er op m'n kap gesprongen wordt: er zijn in het verleden inderdaad problemen geweest met de 96-uren cyclus, maar die zouden de laatste maanden verdwenen moeten zijn. Als dit probleem er nu dus nog altijd is, dan moet er ergens nog iets niet in orde zijn, en dat zou Nomado moeten kunnen detecteren en oplossen.)

Re: bbox3 voip

Geplaatst: 08 nov 2014, 12:26
door dejean
bbox3 met onderbroken VOIP connecties zijn binnen dit forum reeds uitvoerig behandeld.

http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=41582