Pagina 1 van 1

Paypal / Netflix / Neteller probleem

Geplaatst: 31 okt 2014, 20:38
door Funfile
Mijn gratis proefmaand bij Netflix is intussen voorbij (al een week dat ik niet meer kan kijken) en Netflix geeft aan dat er een probleem is met de betaling van mijn abonnement.

Even een schets hoe ik bij Netflix mijn account heb gemaakt :

Via Neteller een rekening aangemaakt (EUR), wat geld op overgemaakt van mijn bank en een virtuele Mastercard genomen.
Deze kaart heb ik aan mijn Paypal gekoppeld, en ze is bij Paypal ook bevestigd (door boeking van een kleine som met een code die op de afrekening kwam).

Bij Netflix een account aangemaakt en hieraan mijn Paypal gekoppeld. Dat ging allemaal goed.

Probleemschets :

Maar nu geeft Netflix aan dat ze de betaling niet gehad hebben (is ook niets van mijn Paypal afgegaan, dus dat kan wel kloppen, maar ik begrijp niet waarom).
Er staat voldoende geld (via bank naar Paypal overgemaakt) op mijn Paypal, En er is een Neteller virtuele Mastercard met voldoende tegoed aan Paypal gekoppeld.

- Paypal is al door mij al gecontacteerd, en zij zeggen dat er een probleem is omdat mijn Mastercard in GBP zou zijn.

- Neteller vervolgens gecontacteerd, en zij zeggen dat mijn Mastercard in EUR is. Zij zeggen me om Paypal hiervan op de hoogte te brengen.

- Paypal van het antwoord van Neteller op de hoogte gebracht. En melding van Paypal gehad dat ze mijn Mastercard de muntcode EUR hebben gegeven. Volgens Paypal zou ik nu Netflix moeten kunnen betalen. (Dat was gisteren : donderdag 30 oktober).

- Gisteravond mijn account bij Netflix - die ik wegens de problemen tijdelijk had laten opschorten - terug geactiveerd. Geen probleem gehad en Netflix gekeken gisteren.

- Vandaag wil ik terug Netfix gebruiken en krijg gelijk weer de melding "Werk de betalingsmethode bij om door te gaan".
Dus dan maar weer door de betaalstappen gegaan en Paypal opnieuw gekozen. En zoals ik vreesde, weer de melding van verleden week :
" We are not able to process your payment using your PayPal account at this time. Please return to the recipient's website to complete your transaction using their regular checkout flow."

Dus terug naar af.


Op de Netflix chat komen de medewerkers ook niet met oplossingen, ze zijn wel zeer vriendelijk. Enige wat ik wél al zeker weet van Netflix is dat je géén abo bij de belgische Netflix kan hebben zonder creditcard. Een creditcard is absoluut vereist. Je kan alleen rechtstreeks met creditcard betalen ofwel creditcard via Paypal. Dus met Paypal zonder creditcard werkt het normaal gezien niet.


Heb maar weer een mailtje naar Paypal gedaan dat Netflix betalingen dus niet lukken voor mij. Ik hou jullie op de hoogte.

Re: Paypal / Netflix / Neteller probleem

Geplaatst: 31 okt 2014, 20:51
door MClaeys
Kijk eens op de site van Paypal of je kaart ook confirmed is? Dit was bij mij na hun werken aan het systeem plots niet meer het geval en dat gaf nu en dan ook betalingsproblemen zoals op Amazon.

Re: Paypal / Netflix / Neteller probleem

Geplaatst: 02 nov 2014, 13:49
door Funfile
Even een update :

Blijkbaar zit ik dus in de tang van het PayPal security system. Dat is me al duidelijk gemaakt door hun medewerkers. Ze kunnen me alleen niet zeggen wat het exacte probleem is en hoe ik het kan oplossen.

Enige wat ze aangeven is dat ik het vanaf mijn eigen verbinding moet proberen en niet via een proxy. Een proxy wordt niet door mij gebruikt, en de enige internetverbinding die gebruikt wordt, is deze bij mij thuis. Het is dus totaal onduidelijk waar het probleem zit.

Een overboeking van mijn tegoed (balance) om een betaling te doen is dus ook niet kunnen doorgaan. Mijn eigen geld is dus niet meer toegankelijk voor mij.

Dus nu kan ik iedereen adviseren van niet via Paypal te betalen als er ook een alternatief is. Hun helpdesk stuurt je gewoon van het kastje naar de muur.

Re: Paypal / Netflix / Neteller probleem

Geplaatst: 02 nov 2014, 14:03
door wied
...Dus nu kan ik iedereen adviseren van niet via Paypal te betalen als er ook een alternatief is...


mijn paypal betaling verliep vlot en vlekkeloos! Het kan dus ook gaan zoals het moet :-D

Re: Paypal / Netflix / Neteller probleem

Geplaatst: 02 nov 2014, 16:13
door Heronic
Inderdaad. Al jaren paypal en geen problemen.
Lijkt me ook een vreemde constructie om geld over te maken naar een virtuele kaart om en die dan naar paypal te gaan... lijkt me toch een omweg niet?

Re: Paypal / Netflix / Neteller probleem

Geplaatst: 02 nov 2014, 20:01
door Funfile
Als ik had geweten wat ik nu weet, dan was die virtuele kaart er niet gekomen (en had ik ook niet klant proberen te worden bij Netflix).

Die virtuele kaart heb ik aangemaakt omdat de belgische Netflix een creditcard vereist om bij hen abonnee te worden.
Met voldoende tegoed alleen op je Paypal balance kan je géén klant worden bij de belgische Netflix. Er moet tevens een creditcard aan je Paypal zijn gekoppeld. Dat is me bevestigd op chat met Netflix-medewerkers.

Re: Paypal / Netflix / Neteller probleem

Geplaatst: 02 nov 2014, 22:24
door petrol242
Voor zover ik weet was er idd een probleem bij Paypal, en is daar het betaalsysteem van Netflix op gecrashd. Een mogelijke oplossing is op een topic te vinden dat ik was begonnen na problemen die ik had met Paypal/Netflix :

http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=56&t=42808

Re: Paypal / Netflix / Neteller probleem

Geplaatst: 03 nov 2014, 21:16
door Funfile
Tot mijn verbazing zelfs op zondagmiddag nog reactie gekregen van de Paypal helpdesk. Niet dat ik er iets mee ben opgeschoten, mijn account is nog steeds onbruikbaar.

De helpdeskmedewerker ging er een manager naar laten kijken. De medewerker hoopte dat het probleem snel opgelost zou zijn.

Update 04/11/2014 :

Na telefonisch contact met PayPal is mijn tegoed weer beschikbaar en kan ik weer betalingen doen. Ze hadden blijkbaar een vermoeden dat er iets met mijn rekening aan de hand was, en dan nemen ze blijkbaar wat meer tijd om een en ander uit te klaren. Ze willen absoluut zeker zijn dat ze met de echte rekeninghouder te doen hebben.

Het was wel wat vervelend, maar belangrijkste is dat het nu is opgelost.