Paypal / Netflix / Neteller probleem
Geplaatst: 31 okt 2014, 20:38
Mijn gratis proefmaand bij Netflix is intussen voorbij (al een week dat ik niet meer kan kijken) en Netflix geeft aan dat er een probleem is met de betaling van mijn abonnement.
Even een schets hoe ik bij Netflix mijn account heb gemaakt :
Via Neteller een rekening aangemaakt (EUR), wat geld op overgemaakt van mijn bank en een virtuele Mastercard genomen.
Deze kaart heb ik aan mijn Paypal gekoppeld, en ze is bij Paypal ook bevestigd (door boeking van een kleine som met een code die op de afrekening kwam).
Bij Netflix een account aangemaakt en hieraan mijn Paypal gekoppeld. Dat ging allemaal goed.
Probleemschets :
Maar nu geeft Netflix aan dat ze de betaling niet gehad hebben (is ook niets van mijn Paypal afgegaan, dus dat kan wel kloppen, maar ik begrijp niet waarom).
Er staat voldoende geld (via bank naar Paypal overgemaakt) op mijn Paypal, En er is een Neteller virtuele Mastercard met voldoende tegoed aan Paypal gekoppeld.
- Paypal is al door mij al gecontacteerd, en zij zeggen dat er een probleem is omdat mijn Mastercard in GBP zou zijn.
- Neteller vervolgens gecontacteerd, en zij zeggen dat mijn Mastercard in EUR is. Zij zeggen me om Paypal hiervan op de hoogte te brengen.
- Paypal van het antwoord van Neteller op de hoogte gebracht. En melding van Paypal gehad dat ze mijn Mastercard de muntcode EUR hebben gegeven. Volgens Paypal zou ik nu Netflix moeten kunnen betalen. (Dat was gisteren : donderdag 30 oktober).
- Gisteravond mijn account bij Netflix - die ik wegens de problemen tijdelijk had laten opschorten - terug geactiveerd. Geen probleem gehad en Netflix gekeken gisteren.
- Vandaag wil ik terug Netfix gebruiken en krijg gelijk weer de melding "Werk de betalingsmethode bij om door te gaan".
Dus dan maar weer door de betaalstappen gegaan en Paypal opnieuw gekozen. En zoals ik vreesde, weer de melding van verleden week :
" We are not able to process your payment using your PayPal account at this time. Please return to the recipient's website to complete your transaction using their regular checkout flow."
Dus terug naar af.
Op de Netflix chat komen de medewerkers ook niet met oplossingen, ze zijn wel zeer vriendelijk. Enige wat ik wél al zeker weet van Netflix is dat je géén abo bij de belgische Netflix kan hebben zonder creditcard. Een creditcard is absoluut vereist. Je kan alleen rechtstreeks met creditcard betalen ofwel creditcard via Paypal. Dus met Paypal zonder creditcard werkt het normaal gezien niet.
Heb maar weer een mailtje naar Paypal gedaan dat Netflix betalingen dus niet lukken voor mij. Ik hou jullie op de hoogte.
Even een schets hoe ik bij Netflix mijn account heb gemaakt :
Via Neteller een rekening aangemaakt (EUR), wat geld op overgemaakt van mijn bank en een virtuele Mastercard genomen.
Deze kaart heb ik aan mijn Paypal gekoppeld, en ze is bij Paypal ook bevestigd (door boeking van een kleine som met een code die op de afrekening kwam).
Bij Netflix een account aangemaakt en hieraan mijn Paypal gekoppeld. Dat ging allemaal goed.
Probleemschets :
Maar nu geeft Netflix aan dat ze de betaling niet gehad hebben (is ook niets van mijn Paypal afgegaan, dus dat kan wel kloppen, maar ik begrijp niet waarom).
Er staat voldoende geld (via bank naar Paypal overgemaakt) op mijn Paypal, En er is een Neteller virtuele Mastercard met voldoende tegoed aan Paypal gekoppeld.
- Paypal is al door mij al gecontacteerd, en zij zeggen dat er een probleem is omdat mijn Mastercard in GBP zou zijn.
- Neteller vervolgens gecontacteerd, en zij zeggen dat mijn Mastercard in EUR is. Zij zeggen me om Paypal hiervan op de hoogte te brengen.
- Paypal van het antwoord van Neteller op de hoogte gebracht. En melding van Paypal gehad dat ze mijn Mastercard de muntcode EUR hebben gegeven. Volgens Paypal zou ik nu Netflix moeten kunnen betalen. (Dat was gisteren : donderdag 30 oktober).
- Gisteravond mijn account bij Netflix - die ik wegens de problemen tijdelijk had laten opschorten - terug geactiveerd. Geen probleem gehad en Netflix gekeken gisteren.
- Vandaag wil ik terug Netfix gebruiken en krijg gelijk weer de melding "Werk de betalingsmethode bij om door te gaan".
Dus dan maar weer door de betaalstappen gegaan en Paypal opnieuw gekozen. En zoals ik vreesde, weer de melding van verleden week :
" We are not able to process your payment using your PayPal account at this time. Please return to the recipient's website to complete your transaction using their regular checkout flow."
Dus terug naar af.
Op de Netflix chat komen de medewerkers ook niet met oplossingen, ze zijn wel zeer vriendelijk. Enige wat ik wél al zeker weet van Netflix is dat je géén abo bij de belgische Netflix kan hebben zonder creditcard. Een creditcard is absoluut vereist. Je kan alleen rechtstreeks met creditcard betalen ofwel creditcard via Paypal. Dus met Paypal zonder creditcard werkt het normaal gezien niet.
Heb maar weer een mailtje naar Paypal gedaan dat Netflix betalingen dus niet lukken voor mij. Ik hou jullie op de hoogte.