TIP: suggestie voor wie geen voicemail wil
Geplaatst: 15 okt 2014, 23:44
Sommige GSM-operators geven volledige vrijheid voor alle mogelijke instellingen (bijvb. simyo.be). De klant beslist welke diensten en functies actief moeten staan en welke niet. Andere operators doen moeilijker.
Zo wil Mobistar de voicemail soms niet uitzetten bij sommige (bedrijfs)contracten. Als je echt niet wil dat mensen iets gaan inspreken op die verplichte voicemail kan men het volgende doen;
Stel een "persoonlijke boodschap" in. En maak van die persoonlijke boodschap een opname van iets dat niet de indruk geeft dat men op een voicemail zit. Dit is een goede keuze;
https://www.youtube.com/watch?v=cq_aiy9fhZY
Een bezettoon. Maak de opname zo lang als mogelijk. Voor de beller is men gewoon niet bereikbaar (al heeft die wel een gesprekskost aan zijn been) en de bestemmeling loopt niet het risico dat mensen iets gaan inspreken.
De wachttijd op 30 seconden laten zetten moet bij sommige contracten ook via de helpdesk verlopen. 2de oproep uitzetten ook.
Zo wil Mobistar de voicemail soms niet uitzetten bij sommige (bedrijfs)contracten. Als je echt niet wil dat mensen iets gaan inspreken op die verplichte voicemail kan men het volgende doen;
Stel een "persoonlijke boodschap" in. En maak van die persoonlijke boodschap een opname van iets dat niet de indruk geeft dat men op een voicemail zit. Dit is een goede keuze;
https://www.youtube.com/watch?v=cq_aiy9fhZY
Een bezettoon. Maak de opname zo lang als mogelijk. Voor de beller is men gewoon niet bereikbaar (al heeft die wel een gesprekskost aan zijn been) en de bestemmeling loopt niet het risico dat mensen iets gaan inspreken.
De wachttijd op 30 seconden laten zetten moet bij sommige contracten ook via de helpdesk verlopen. 2de oproep uitzetten ook.