Toon wordt niet meer herkend aan de andere kant

Plaats reactie
AfAX
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 25 keer
Provider

Voor het werk moeten we van thuis af en toe eens inloggen op een centraal nummer. Dit heeft altijd gewerkt tot een paar weken geleden, het cijferpaswoord dat dient ingetikt worden wordt niet meer herkend. De anderen via Belgacom hebben dat probleem niet. Op Bpost of andere firma's waar je de taal moet ingeven via 1 - 2 of 3 lukt ook niet meer. Als ik telefoineer naar een andere persoon hoort deze wel degelijk de geluidjes van de cijfertoetsen als ik die intik. Heel vervelend issue. Zou graag een oplossing hebben.
Ik gebruik FVD en heb ook via resterend krediet op InternetCalls gebrobeerd (zelfde issue) . Heb een recent gigaset toesel via C610IP. Zelfde issue met een A510 toestel.
Heeft iemand anders dit issue ook, en vooral, heeft iemand een oplossing? :-)
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer
Provider

AfAX
Premium Member
Premium Member
Provider

Dank Peter om je kennis te delen, maar 't lukt nog steeds niet.

Heb geprobeerd met DTMF:no / audiosetting. Ik stond enkel op G726. Heb nadien 711a geprobeerd evenals G711µ. G729 werkt ook niet, optimisatiestand voor low bandwith werkt ook niet. Ik zit op Telenet. 't Vreemde is dat dit tot over een goei maand allemaal goed ging en ik nooit iets aan de settings wijzigde.

Bvb inbellen op 022/012345 (BPost) en de taalselectie proberen doen lukt dus ook van geen kanten.
AfAX
Premium Member
Premium Member
Provider

Intussen al 10tallen (100den?) keren geprobeerd, en heel soms (1 op 10à20) herkent de andere kant mijn toontjes. Nu is het ook wel zo dat ik regelmatig hoor dat er een 'slechte' ? lijn is aan de andere kant van de mensen die ik opbel. Persoonlijk heb ik zelf geen ruis. Kan het daaraan liggen? Heeft dan niemand anders dit issue? Zo kan ik eventueel uitsluiten dat het aan mijn opstelling ligt (waar al jaren geen verandering is in aangebracht trouwens) .
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”