Pagina 1 van 1
error 40
Geplaatst: 11 okt 2014, 20:42
door Rubinho
Hallo,
Ik had een oude V3 decoder, die heeft het echter begeven.
In de winkel hadden ze enkel V4 decoders, dus deze meegekregen.
Echter als ik die aansluit doe die het volgende P1:00 - P1:01 - P1:02 - iets van dir - Error 40
Ik vind echter niks terug op internet ivm die Error 40.
Niet te zeggen natuurlijk dat ik geen tv heb en het weekend is . . .
Iemand een tip? hint? idee?
Re: error 40
Geplaatst: 12 okt 2014, 12:37
door broke23
Altijd hetzelfde na reboot?
Al een Factory reset geprobeerd?
[ Post made via mobile device ]
Re: error 40
Geplaatst: 12 okt 2014, 16:56
door cptKangaroo
Heb je de tweede TV poort op de router al eens geprobeerd? En misschien de kabel ook eens wisselen?
Re: error 40
Geplaatst: 12 okt 2014, 22:45
door Rubinho
Inderdaad reboot lost niks op, idem voor factory reset.
Kabel vervangen is niet zo simpel, is enige kabel die daar ligt, maar als ik pc aansluit op kabel kan ik wel gewoon surfen...
Modem is bbox 3 dus is fully routed.
Morgen maar ( nog eens) gaan inwisselen...
[ Post made via mobile device ]
Re: error 40
Geplaatst: 14 okt 2014, 12:12
door Rubinho
Gewoon even laten weten dat dit uiteindelijk opgelost is.
Error 40 wil blijkbaar zeggen een software probleem/bug.
Ik heb wel 3 keer 'geluk' gehad met telkens een V4 decoder die het probleem, out of the box had.
Het viel mij wel op dat het telkens 'refurbished' toestellen waren, dus geen nieuwe.
Na wat ferm lastig te doen en naar een winkel te gaan weer ze nieuwe V5 in stock hadden, heb ik geluk gehad en blijkt alles nu te werken.
Ik moet trouwens zeggen, wat een verademing die V5! Dat ze mensen gewoon laten zitten, zoals ik zelf was, op een super trage V3 is echt wel schandalig!
Re: error 40
Geplaatst: 14 okt 2014, 21:08
door fvhbrugge
Bedankt om te laten weten wat de oorzaak was.
Refurbished is niet hetzelfde als nieuw.
Als het een toestel betreft dat binnengebracht werd omdat de huur stopgezet werd dan OK: wat afstoffen en toestel kan naar volgende klant.
Voor een toestel binnengebracht met een defect: misschien worden die wel in een labo getest, maar de omstandigheden zijn toch altijd anders dan in real life. Bepaalde software bugs of intermitterende hardware fouten zullen niet altijd gevonden kunnen worden. De volgende klant heeft natuurlijk dezelfde fout opnieuw aan zijn been.
En inderdaad de V3 is echt traag, enkel geschikt om in SD te kijken. Eventueel in HD als je nooit terugspoelt... Zelf heb ik een gekochte V5 en V3 het verschil is duidelijk
Re: error 40
Geplaatst: 14 okt 2014, 22:59
door jackho
tussen v4 en v5 is het verschil inderdaad niet zo opvallend zoals het groot verschil tussen de v3 en v5 !