'koude kernfusie'-reactor hoax?

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Plaats reactie
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

http://tweakers.net/nieuws/98977/onderz ... ceert.html

Een nieuwe hoax van de beruchte Andrea Rossi of een oplossing voor de energiebevoorrading? Waarschijnlijk het eerste, maar indien het tóch waar zou zijn... :eek:
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik betwijfel het, maar je kan altijd hopen. Laat ons alleszins wachten op de peer reviews en herhalingen van het experiment.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Een open geest met een minimum aan kritische kijk kan de wereld veranderen...

Ik vergelijk dit soort dingen graag zoals toen de mensheid overtuigd was dat de aarde niet rond was maar plat. Als de wetenschap er geen uitleg voor heeft kan het dus niet bestaan.

Dit wil uiteraard niet zeggen dat de zogenaamde e-cat een hoax is of niet. Echter ook niet vergeten dat met de huidige vormen van energie nog heeeel veel geld moet verdiend worden.

/my 2 cents
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Het probleem is dat de externe wetenschappers enkel de ouput van het device hebben kunnen meten (1.5MWh in een periode van 32 uur dagen!). Op zich indrukwekkend, maar zolang ze niet weten wat er aan de binnenkant aan toe gaat bewijst dit natuurlijk helemaal niets.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

De uitleg was dat hij eerst patenten enzo wil rond hebben voor hij de binnenkant wil laten zien.
Ik heb een tijdje blogs errond gevolgd, maar het bleef te lang duren eer er echt iets gebeurde.
Ik zal het wel horen/zien als het rond is
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Nasa heeft LENR, zelfde principe ....

http://www.forbes.com/sites/jeffmcmahon ... er-heater/

Er wordt in kringen gezegd dat Nasa Rossi zijn idee heeft gekocht.

Wie wel een hoax is, is Keshe .... die man probeert overal geld te verzamelen op basis van zijn fantastische claims om dan het land uit te vluchten.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

>Op zijn blog stond, jaren geleden al,
dat er een US klant was in California.
Toen gokten heel wat mensen op Google.
cyrano
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 34 keer

Het patent dat hij aanvroeg is al afgewezen in de USA. De reden: het zou ingaan tegen fundamentele wetten van de fysica.

Als ik zie hoe Andrea Rossi in de zeventiger jaren behandeld is door de Italiaanse overheid in de Petrol Dragon affaire, hou ik mijn hart vast. Dan lijkt het er op dat dit het zoveelste goede idee wordt waar niemand wat aan heeft omdat de Amerikaanse petroleum belangen het niet zien zitten.

Er zijn al dergelijke kleinere generatoren verkocht aan Griekenland. Die draaien al meer dan twee jaar.

Maar ik vermoed dat dit niet gaat mogen van de petrolboeren. Het zou hun handeltje in twintig jaar doen ineenstorten. Ook de elektriciteitsproducenten zitten dan met een probleem, maar die zijn vaak ook in handen van de petrolboeren. En die willen nog eens een goede oorlog, dat is goed voor hun winst.

De smeer campagne is nog niet op gang gekomen, maar ze zal er binnenkort wel gaan zijn.

Wat ik hoop is dat Rossi iets geleerd heeft uit Petrol Dragon. Hij heeft toen vier jaar in de cel gezeten voor milieu- en belasting overtredingen, waar hij later quasi volledig voor vrijgesproken is. Eén van deze gerechtszaken, die begonnen is in 1978, is nog niet beëindigd.

wat het bestuderen van Rossi's troubles in Italië me geleerd hebben: overheid en mafia zijn in Italië grotendeels overlappend. En dat is 't zelfde in de USA. Het is zelfs dezelfde mafia, maar met wat meer concurrentie dan in Italië...
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

't ja gingen hem voor:

1. Paul Pantone: eerst proberen uitkopen, niet toegeven, remvloeistofkabels doorgesneden, proberen omleggen, in de psychiatrie onderdrukt, gelukkig vrijgevochten dankzij Robert Boerman

2. Stanley Meyer, omgelegd door vermoedelijk twee Belgen die zijn vinding wouden afkopen, had een buggy op water volgens keeley dissocation

3. Wilhelm Reich, uitvinder van orgone, ook psychiatrie binnen (was zelf dan nog psychiater)

4. Tesla, ook onderdrukt door bankiers en nadien ook weggestopt en alle pattenten afgepakt

en zo gaat het lijstje wel even door

Ivm 3 heb ik zelf zaken zitten peer reviewen en ben tot zeer straffe resultaten gekomen.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

with-without-orgone.jpg
Dankzij de vinding van Reich kan ik dus op afstand zonder fysiek contact water beïnvloeden, hier zo'n experiment.

Control: gedemineraliseerd water invriezen zonder orgone
Test: gedemineraliseerd water invriezen met een orgone cone boven het glas in te vriezen water (geen fysiek contact tussen cone en water)

Dit zet uiteraard bepaalde belief systems van skeptici onderste boven (water kan niet beïnvloed worden, water heeft geen geheugen, .....)
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 11 okt 2014, 00:20, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Heb dit experiment nog eens overgedaan in de UK bij familie, met hun tesco denatured water ('t onze uit colruyt).
Bijlagen
orgonite core.jpg
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik wil het eerst nog allemaal wel eens zien hoor. Koude kernfusie druist in tegen heel veel dingen die we nu als feit en waarheid aanvaarden. Ik hoop voor de mensheid dat hij echt het warm water uitgevonden heeft, maar ik vrees ervoor.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

glass.jpg
Zo zit het in het glas als het uit de vriezer komt
Sub Zero schreef:Ik wil het eerst nog allemaal wel eens zien hoor. Koude kernfusie druist in tegen heel veel dingen die we nu als feit en waarheid aanvaarden. Ik hoop voor de mensheid dat hij echt het warm water uitgevonden heeft, maar ik vrees ervoor.
Hoeveel mensen zijn er niet omgelegd omdat ze beweerden dat de aarde rond was ?

Anderzijds de NASA heeft met LENR dezelfde reactor waarbij nickel geconsumeerd wordt .... en ja dit komt vermoedelijk van Rossi.
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”