Pagina 1 van 1
datalimiet mobiel schandalig
Geplaatst: 08 okt 2014, 15:12
door dannyict
Voor de eerste keer in 2 jaar daadwerkelijk eens gebruik gemaakt van mobiel internet (gratis 2gb in pack...alléé gratis???) en lap al direct 60 € moeten bijbetalen omdat we 2gb over onze limiet zitten. Schandelijk veel voor 2gb ten eerste en ten tweede zouden ze het mobiel internet gewoon moeten blokkeren na die (gratis) 2 gb...maar ja dat doen ze niet tenzij je aan die 60€ komt natuurlijk, dan kan het ineens wel...amaai.
Re: datalimiet mobiel schandalig
Geplaatst: 08 okt 2014, 15:16
door proximusboyke
jah proximus is nog de beste, want daar zie je tenminste real time, zonder vertraging.
Het is de klant die het moet bijhouden é.
Re: datalimiet mobiel schandalig
Geplaatst: 08 okt 2014, 15:22
door Maglor
Ik begrijp de frustratie wel. Als je bij vast internet over je limiet gaat (indien je die hebt) wordt je verbinding toegeknepen en merk je duidelijk dat er iets mis is. Bij mobiel internet merk je het vaak pas als je factuur in de bus valt (tenzij je met een pre-paid kaart zit en je dataverbinding wordt afgesloten).
Je kan natuurlijk zeggen: "Je had maar de kleine lettertjes moeten lezen." of "Je moet het zelf maar bijhouden." Maar hoe moeilijk is het als provider om een berichtje te sturen dat je gratis (of inbegrepen) data is opgebruikt? Bij mijn GC kaartje krijg ik netjes halfweg mijn 2GB een bericht dat ik de helft al heb opgesoupeerd.
Re: datalimiet mobiel schandalig
Geplaatst: 08 okt 2014, 15:27
door Zorba
Bij Proximus krijg ik ook een bericht als ik aan 50% en 100% zit hoor
Re: datalimiet mobiel schandalig
Geplaatst: 08 okt 2014, 15:28
door Maglor
Bij GC niet als je aan 100% zit (als ik me niet vergis). Maar dat merk je dan wel omdat je niet meer op internet kan.
Re: datalimiet mobiel schandalig
Geplaatst: 08 okt 2014, 15:29
door Roygenz
Ik krijg bij base ook een berichtje aan 80 en 90% van het verbruikte volume...
Re: datalimiet mobiel schandalig
Geplaatst: 08 okt 2014, 15:42
door proximusboyke
iedeer kan het instellen, je moet natuurlijk wel de moeite doen om te activeren .
Als ik me nie vergis kan je zelf het percentage kiezen
Re: datalimiet mobiel schandalig
Geplaatst: 08 okt 2014, 16:15
door dannyict
Instellen ja maar waar, zit hier al te zoeken maar zie toch nergens iets van een bericht te ontvangen aan zoveel %.
Re: datalimiet mobiel schandalig
Geplaatst: 08 okt 2014, 16:36
door fryelectro
Kan je deze berichten ook instellen bij "Mobile Internet laptop/tablet" dat je zogezegd gratis krijgt bij je pack met internet? (ik zie het alvast nergens staan in de e-services)
Re: datalimiet mobiel schandalig
Geplaatst: 08 okt 2014, 16:38
door butskristof
Opvolgen in realtime bij Proximus? Yeah right.. In het begin van de maand blijft mijn teller bijna altijd nog een dag of twee-drie op nul staan. Ik krijg ook een bericht aan wanneer ik 50% en 100% van mijn volume verbruik. Ergo: om 18h over de limiet gaan en om 10h de volgende ochtend een bericht aankrijgen. Beste is gewoon nog een datameter-app op je device installeren en het zelf zo opvolgen. Gelukkig is het niet echt een probleem bij mij aangezien ik het volume in mijn pack ook ter beschikking heb op mijn iPhone.
Re: datalimiet mobiel schandalig
Geplaatst: 08 okt 2014, 23:33
door powaq
fryelectro schreef:Kan je deze berichten ook instellen bij "Mobile Internet laptop/tablet" dat je zogezegd gratis krijgt bij je pack met internet? (ik zie het alvast nergens staan in de e-services)
Dat gaat niet.
En idd meting is alles behalve real time.
Re: datalimiet mobiel schandalig
Geplaatst: 09 okt 2014, 00:34
door Mathy
Met de MyProximus app zie ik nochthans realtime mijn verbruik hoor. Daarstraks nog gebenchmarked hoeveel een autorit met Spotify verbruikt en de metering van mijn Android was +/- hetzelfde als die in MyProximus.
Re: datalimiet mobiel schandalig
Geplaatst: 09 okt 2014, 00:42
door Nr10
My Proximus is bij mij ook niet realtime, er staat steeds het tijdstip van de laatste refresh bij.
Re: datalimiet mobiel schandalig
Geplaatst: 09 okt 2014, 17:50
door Mathy
Het resultaat lijkt inderdaad wel enige tijd gecached te worden maar het "refresh" moment is wel het moment dat ik de status geopend heb (zie klok bovenaan). In ieder geval als ik de app open voor ik vertrek naar huis en een uur daarna nog eens om te kijken wat Spotify verbruikt heeft en dat ongeveer overeenkomt met wat mijn OS gemeten heeft dan kan die cache toch nooit langer dan een uur zijn.
Ik weet niet hoe vaak jij je verbruik wil zien maar ik check dat niet om de 5 minuten hoor
Re: datalimiet mobiel schandalig
Geplaatst: 09 okt 2014, 17:58
door powaq
Neen maar, als je bijvoorbeeld gebruik maakt van die Daily Travel Passport's etc zou het handig zijn dat men daadwerkelijk in real time kan weten wat men verbruikt heeft. Dit om niet over die lachwekkend lage limieten te gaan. (20mb is eigenlijk te belachelijk voor woorden)
Re: datalimiet mobiel schandalig
Geplaatst: 10 okt 2014, 11:39
door Mathy
Dat is waar, ben onlangs ook in het buitenland geweest met die optie (50 MB is het tegenwoordig toch dacht ik?), maar ik heb gewoon gezien dat ik niets overdreven deed:
* automatic sync uitgeschakeld
* niet op facebook zitten
Re: datalimiet mobiel schandalig
Geplaatst: 10 okt 2014, 13:37
door Hakki
powaq schreef:Neen maar, als je bijvoorbeeld gebruik maakt van die Daily Travel Passport's etc zou het handig zijn dat men daadwerkelijk in real time kan weten wat men verbruikt heeft. Dit om niet over die lachwekkend lage limieten te gaan. (20mb is eigenlijk te belachelijk voor woorden)
Tijdens mijn verlof stond het data verbruik altijd op 100% na activatie, zelfs wanneer ik op de wifi zat.
Trekt op geen bal, heel hun opvolging.. soms wel activatie, soms niet en je kan nergens opvolgen.
Bedoelingen zitten goed en uiteindelijk valt de prijs voor wat ze geven ook goed mee (als je er ten volle gebruik van kan maken)
Re: datalimiet mobiel schandalig
Geplaatst: 10 okt 2014, 13:46
door krisken
powaq schreef:Neen maar, als je bijvoorbeeld gebruik maakt van die Daily Travel Passport's etc zou het handig zijn dat men daadwerkelijk in real time kan weten wat men verbruikt heeft. Dit om niet over die lachwekkend lage limieten te gaan. (20mb is eigenlijk te belachelijk voor woorden)
Wat had je verwacht voor €2/dag? Zeker als je nog eens voor dat geld 20 minuten kan bellen en 20 smsjes krijgt. 't Is en blijft geen slechte deal. Wil je meer, dan betaal je er toch gewoon extra voor? Of neem een andere operator (of ander abonnement) dat meer voldoet aan je eisen?
Re: datalimiet mobiel schandalig
Geplaatst: 10 okt 2014, 14:34
door satsurfer
idd. je belminuten (roaming) zijn bij travel passport goedkoper dan de binnen belgië (30 cent/min).
20min. bellen+20min incoming+20 sms+20 MB roaming...dat vind ik echt geen slechte deal.... (op vakantie moet je overdag niet ganse dag op smartphone zitten, s'avonds wifi in hotel)
je kan dit wel opvolgen via de hello app (maar bij mij werkte het niet correct: belminuten wel, niet de data)
Re: datalimiet mobiel schandalig
Geplaatst: 12 okt 2014, 20:53
door fvhbrugge
krisken schreef:20min. bellen+20min incoming+20 sms+20 MB roaming...dat vind ik echt geen slechte deal.... (op vakantie moet je overdag niet ganse dag op smartphone zitten, s'avonds wifi in hotel)
20MB is echt wel krap hoor in het buitenland, je moet maar één keertje 5 minuten een plannetje opzoeken via google maps.. Heb ik al getest en 10MB is echt niets voor google maps. Was wel met luchtfoto's erbij maar ja als je wil weten hoe de omgeving eruit ziet. Anders wel een goede deal, zolang je niet boven de limiet gaat uiteraard.