satsurfer schreef: 04 mei 2017, 13:41
....
2 Orange nummers kunnen haar niet bereiken.
op crdc staat: Telenet Mobile
Naar wie nu berichtje sturen? telenet of Orange?
even dit oude topic bumpen, wegens gelijkaardig probleem
@satsurfer hoe is dat eigenlijk opgelost geraakt?
Mijn problematiek:
Familielid al een aantal jaren met GSMnr overgestapt naar Scarlet Mobile (vanuit Proximus) en merkte hele tijd later dat 1 persoon, als enige Orange klant binnen haar contacten, haar niet kon opbellen. Familielid indertijd naar Scarlet gebeld en kon niet worden geholpen (wat me niet onlogisch lijkt). Vermits haar contact (Orange klant) toch van plan was over te stappen, was probleem toen na enige tijd omzeild.
Recent terug een nieuwe contactpersoon -Orange klant- die mijn familielid niet kan bereiken. Ik gebruik meestal vast-vast als ik bel dus ook geen last van, maar omdat ik ook een Orange sim hebt, werd ik gevraagd om als Orange klant eens een poging te wagen bij de Orange helpdesk om dit opgelost te krijgen.
Helaas.... wachttijd was wel kort, maar na zorgvuldig uitgelegd te hebben dat ik een Scarlet Mobile nummer niet kan bereiken en dat dit Scarlet nummer wel alle andere vaste en mobiele operatoren (incl. Orange) kan bereiken en anderzijds alle vast en mobiele operatoren, behalve Orange mobile, haar kunnen bereiken (zo'n tiental verschillende vast/mobiel operatoren kunnen testen, echter Orange vaste lijn niet kunnen testen). Als Orange mobile klant krijgt ik direct "Dit oproepnummer is niet in gebruik".
Bij Orange Helpdesk al vrij vlug tegen muur gelopen, met
"
ah, dat nr vind ik niet terug in ons systeem"... Ah nee, dat is een Scarlet nr. dat ik als Orange klant niet kan bereiken
"
Oh, wij kunnen niets doen aan Scarlet nrs, je moet Scarlet klant laten bellen naar hun helpdesk".... maar ik als Orange klant krijg direct een computerstem die zegt 'oproepnr niet in gebruik', dat is toch jullie computer die dat tegen mij zegt en de verbinding tegenhoudt?
"
Ja, nee, misschien, kunnen we niks aan doen...even supervisor aanspreken... ah, nee kunnen we niks aan doen want is Scarlet nummer...bla bla...". Dossiernr. van mijn call na enig aandringen gekregen en vriendelijk bedankt voor de moeite en ik later nog wel eens ging terugbellen.
Daarom even op zoek op dit forum, naar technische argumenten die ik bij Orange helpdesk kan gebruiken, bv. "stuur ticket door naar team dat verantwoordelijk is voor CRDC synchronisatie" of iets dergelijks.
Ondertussen via dit forum CRDC terug ontdekt en betrokken Scarlet nr. geeft:
Operator: Proximus mobile
Datum laatste database update 01-02-2018
Voilà, wie kent de technische werking van CRDC synchronisatie naar de operatoren en kan wat correct vakjargon aanleveren om de sync van 1 nr. terug te laten uit te voeren, zodat ik Orange helpdesk kan overtuigen dat zij dit moeten doorgeven naar second level (had dit bij eerste oproep al voorgesteld, maar wat niet 100% zeker van de achterliggende technische werking, dus niet blijven aandringen).