Pagina 1 van 1

Aanschaf monitoren

Geplaatst: 06 sep 2014, 15:52
door bartman
Ik mag 5 monitors aanschaffen voor de mensen op mijn bureau. Onze sodtwareleverancier liet weten dat de meest ideale resolutie voor hun toepassingen 1920x1200 is, dus een 16:10 scherm 24 inch. Wat zijn nog de andere kenmerken waar je moet op letten. Ik weet dat het aanbod van16:10 kleiner is dan 16:9.

Re: Aanschaf monitoren

Geplaatst: 06 sep 2014, 16:14
door billeman
Wat is het budget ?

Als je bv. voor een IPS i.p.v. TN Panel kunt gaan (wel duurder) heb je betere kleuren en kijkhoeken..

Zelf ben ik altijd voor Dell Ultrasharp gegaan, 3 jaar garantie en next-day swap d.m.v. courierservice tijdens die 3 jaar, al gebruik kunnen van maken.

[edit] Als je 5 schermen wilt kopen, is het zeker de moeite om Dell een mail te sturen voor een offerte i.pv. rechtstreeks via de website, ik kreeg verleden keer 20% korting bij bestelling van 3 schermen tegelijk

Re: Aanschaf monitoren

Geplaatst: 06 sep 2014, 16:45
door Petervanakelyen
Wat denk je van de Dell U2412M? Voldoet aan al je eisen (IPS, 24", 16:10 verhouding), er staat een uitgebreide review op Tweakers.
Dell heeft recent ook de U2415 aangekondigd, maar die is voor zover ik weet nog niet leverbaar.

Re: Aanschaf monitoren

Geplaatst: 06 sep 2014, 16:59
door fvhbrugge
1920x1200 is een goede keuze maar
Om echt productief te zijn moet iedereen 2 schermen op zijn bureel hebben.

1 scherm voor een bepaald speciaal software pakket bijv. voor de boekhouding
1 scherm om te werken in Word, Excel, mail,....

Zo kan de werknemer zijn gegevens uit het boekhoudpakket overnemen in een mail zonder het overzicht te verliezen met windows die elkaar overlappen.

Op het werk heb ik 2 schermen, wel dat is stukken beter dan thuis met 1 scherm !

Re: Aanschaf monitoren

Geplaatst: 06 sep 2014, 17:23
door billeman
Inderdaad, hoe meer schermen hoe beter, maar ik denk niet dat Topic Owner onmiddelijk een budget daarvoor heeft :P

Re: Aanschaf monitoren

Geplaatst: 06 sep 2014, 17:40
door ITnetadmin
Voor wie ist?
Grafische werkers kan je beter zelf om inbreng vragen, want bij hen is kleurwarmte (hoe juist kleuren afgebeeld worden enzo) enorm van belang, alsook statisch en dynamisch contrast enzo. Zit je met boekhouders kan het eenvoudigers :-)

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Aanschaf monitoren

Geplaatst: 06 sep 2014, 18:06
door bartman
Ik werk bij de lokale overheid. Software is een facturatie - boekhoud en budgettering pakket.

De Dell staat oa op de shortlist. Een andere is de Samsung 24ls650udw. Als jullie nog andere 16:10 weten.

We zouden aankopen via een webwinkel. De dell was het goedkoopst bij komplett maar die zijn heel traag in antwoorden.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

Re: Aanschaf monitoren

Geplaatst: 07 sep 2014, 01:59
door bartman
De Dell ziet er wel ok uit. Nu voor de prachtige kleuren hoeft het wel niet. Dus best naar Dell eens mailen of ze iets van de prijs kunnen afdoen, want bij webshops is het toch stuk goedkoper, en vaak geen transportkosten,

Re: Aanschaf monitoren

Geplaatst: 07 sep 2014, 11:12
door didi79
bartman schreef:Ik werk bij de lokale overheid...
We zouden aankopen via een webwinkel. ...
Je weet toch dat aankopen bij overheden onder de overheidsopdrachtenwetgeving vallen ?

Re: Aanschaf monitoren

Geplaatst: 08 sep 2014, 01:10
door MClaeys
Telt dat ook voor wat bureaumateriaal? Want dat heb ik nu toch ook nog niet geweten.

Sent from my Surface with Windows RT using Tapatalk

Re: Aanschaf monitoren

Geplaatst: 08 sep 2014, 01:13
door ITnetadmin
Ik dacht dat dat enkel voor aankopen boven de 5000 euro was; alleszins toch int onderwijs.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Aanschaf monitoren

Geplaatst: 08 sep 2014, 08:06
door Goztow
didi79 schreef:
bartman schreef:Ik werk bij de lokale overheid...
We zouden aankopen via een webwinkel. ...
Je weet toch dat aankopen bij overheden onder de overheidsopdrachtenwetgeving vallen ?
Voor de overheidsopdrachten moet je inderdaad in principe een inschatting maken van wat je het komende jaar aan computermateriaal gaat nodig hebben en in functie daarvan een overheidsopdracht uitschrijven.

Re: Aanschaf monitoren

Geplaatst: 08 sep 2014, 08:19
door fvhbrugge
ITnetadmin schreef:Ik dacht dat dat enkel voor aankopen boven de 5000 euro was; alleszins toch int onderwijs.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Inderdaad, het enige wat wel altijd verplicht is: prijs en kwaliteit vergelijken van enkele aanbieders.
Maar dat is wel veel soepeler dan bij aanbestedingen of offertevragen.
Je moet dus niet telkens je voor 100€ een aankoop doet de prijs te vergelijken van meerdere aanbieders !

De wetgever is immers zo slim geweest daarin wat soepelheid te geven, want anders is de administratiekost hoger dan de aankoopprijs.

Re: Aanschaf monitoren

Geplaatst: 08 sep 2014, 10:11
door Astralon
Petervanakelyen schreef:Wat denk je van de Dell U2412M? Voldoet aan al je eisen (IPS, 24", 16:10 verhouding), er staat een uitgebreide review op Tweakers.
Dell heeft recent ook de U2415 aangekondigd, maar die is voor zover ik weet nog niet leverbaar.
Zeer goede gebruikerservaringen en de Dell U2412m kreeg in de meeste recente test van PC-magazine nog 5 sterren.

Re: Aanschaf monitoren

Geplaatst: 08 sep 2014, 11:06
door bartman
er zijn precies meerdere u2412m modelle in omloop, zo zag ik de U2412M en de de Ultrasharp U2412M?

ik belde zonet naar Dell, 02/4819100, voor een offerte, ze verbinden me door met een Nederlander, die op zijn beurt zegt ik ga u een mobiel Nederlands nummer geven dat u kan bellen. ik vraag of er geen andere mogelijkheid is (ik kan al niet naar buitenlandse nummers bellen). Hij probeert me direct met dat nummer door te verbinden maar krijg enkel een computerstem van microsoft exchange die vraagt om het extention number. Heb ik niet, ik wacht, zegt de stem "Are you still there? ik heb dan maar ingehaakt en een mail gestuurd. hopelijk komt het aan. Anders zal het niet bij Dell zijn

Re: Aanschaf monitoren

Geplaatst: 08 sep 2014, 17:51
door didi79
Het drempelbedrag voor aankopen dagelijks bestuur wordt door het bestuur zelf bepaald. Meestal is dat € 5500.
Maar dat drempelbedrag zegt niets over de te volgen procedure. In principe dien je voor elke aankoop de wetgeving te volgen. Je bent natuurlijk vrij die te interpreteren ;) (en voor echt kleine aankopen is het inderdaad zot om veel administratie voor te doen). Anderzijds: een partij die zich benadeeld voelt en klacht indient, kan je ook wel missen, dus zorg gewoon voor een correct dossier.

Tip: zorg dat je bestuur meedoet aan raamcontracten. Organisator voert de overheidsopdracht. Jij koopt uit de gegunde percelen wanneer en wat je nodig hebt, zonder de administratieve rompslomp... Als de leverancier multivendor is, kies je zelfs merk dat je wil.

Re: Aanschaf monitoren

Geplaatst: 09 sep 2014, 20:50
door fvhbrugge
Het wettelijke grensbedrag is 8.500 Euro, besturen kunnen zelf beslissen dit bedrag lager te leggen;
Zie hieronder

http://www.bestuurszaken.be/sites/defau ... 33791.html
Onderhandelingsprocedure zonder bekendmaking via aanvaarde factuur

Omschrijving:
Een bijzondere wijze om een overheidsopdracht af te sluiten is het gebruik van de ‘aanvaarde factuur’. Dat is geen afzonderlijke toepassingsmogelijkheid van de onderhandelingsprocedure zonder bekendmaking, maar een bijzondere wijze om de opdracht te sluiten als men toepassing maakt van de mogelijkheid van artikel 26, § 1, 1°, a) Wet Overheidsopdrachten.

Krachtens artikel 105 KB Plaatsing en artikel 110, tweede lid KB Plaatsing kunnen opdrachten waarvan de goed te keuren uitgave niet hoger is dan 8500 euro, exclusief btw, worden gesloten via een aanvaarde factuur. Bij die opdrachten geldt de factuur als bewijs dat de opdracht gesloten is. Andere documenten zijn daarvoor niet vereist, maar de opmaak van een bestelbon is aangewezen.

Aangezien de aanvaarde factuur een sluitingswijze van de onderhandelingsprocedure is, geldt ook hier in principe de verplichting om indien mogelijk verschillende potentiële deelnemers te raadplegen. In de rechtsleer wordt echter vaak aangegeven dat het in deze situatie mogelijk is om zich tot één deelnemer te richten. Voor elke kleine opdracht een mededinging organiseren, rendeert niet ten volle en gaat ten koste van de administratieve efficiëntie. Daarom is de vereenvoudigde bijzondere procedure van de ‘aanvaarde factuur’ in het leven geroepen. Men mag zich echter niet altijd tot dezelfde deelnemer richten en mededinging moet in de tijd gespreid worden.

De raadpleging van verschillende potentiële deelnemers is niet aan vormvereisten onderworpen. Een eenvoudige telefonische bevraging van enkele bedrijven of een vergelijking van enkele websites of catalogi kan voldoende zijn als raadpleging. Als dat mogelijk is, is het dan ook aanbevolen om een dergelijke raadpleging te doen. Uiteraard geldt bij de aanvaarde factuur dat men een opdracht niet kunstmatig mag opdelen om voor elk afzonderlijk deel onder het drempelbedrag van 8500 euro te blijven.

Re: Aanschaf monitoren

Geplaatst: 09 sep 2014, 23:39
door Ken
fvhbrugge schreef:Het wettelijke grensbedrag is 8.500 Euro, besturen kunnen zelf beslissen dit bedrag lager te leggen;
http://www.bestuurszaken.be/sites/defau ... 33791.html
Klopt.

Aanschaf monitoren

Geplaatst: 10 sep 2014, 00:41
door bartman
Ik wacht nog op de offerte van hardware.be. Dan heb ik er minstens 3. Dit hele discussie over overheidsopdracht is leuk maar niet van toepassing. Bedrag is te laag. Komt gewoon op het exploitatie en niet op investeringsbudget

Re: Aanschaf monitoren

Geplaatst: 10 sep 2014, 09:05
door Ken
iiyama is anders ook deftig. Die 27" van iiyama is best wel zalig.

http://www.iiyama.com/gb_en/products/pr ... b2779qs-1/

Vind ik persoonlijk veel handiger dan 2 of meerdere monitoren, want ik merk dat ik anders teveel multitask met 2 en zo minder efficiënt werk dan ik eigenlijk eerder dacht te kunnen doen :p

Als je wil kan ik voor allerhande merken behalve Dell ook een offerte maken, pm gerust maar hetgeen waarvoor je een offerte wenst.

Re: Aanschaf monitoren

Geplaatst: 10 sep 2014, 09:13
door fvhbrugge
bartman schreef:Ik wacht nog op de offerte van hardware.be. Dan heb ik er minstens 3. Dit hele discussie over overheidsopdracht is leuk maar niet van toepassing. Bedrag is te laag. Komt gewoon op het exploitatie en niet op investeringsbudget
Of het nu op exploitatie of investeringsbudget komt, heeft hiermee niets te maken. Ook voor investeringen hoeft men géén overheidsopdracht uit te schrijven indien bedrag lager dan 8.500Euro.
Sowieso is het altijd verstandig 3 leveranciers te bevragen (telefonisch, mail, internet,...) alles is mogelijk.

Re: Aanschaf monitoren

Geplaatst: 10 sep 2014, 10:40
door bartman
Klopt. Als de audit een steekproef doet kan ik ze de offertes tonen. Denk dat je zelfs niet verplicht bent om de goedkoopste te nemen