Pagina 1 van 1
Ex dommel - 9 maand later
Geplaatst: 03 sep 2014, 21:19
door Luke
Even hier doorgaan op mijn vorige thread.
Kort het verhaal schetsen. Beloftes, niet nakomen ... en onterecht geld afnemen via de domiciliering wanneer er iets geannuleerd werd.
Het gaat over 99€ wat niet veel is, maar ook niet weinig.
Het spelletje komt mijn strot uit vermits ze niet op tickets reageerden (klinkt bekend?) niet terugbellen etc etc. Als ik de uren heb geteld hebben ze mij dagen bezig gehouden.
Dus na x-aantal maanden de ombudsdienst telecom erbij gehaald.
Wat over en weer geschrijf met zaken die helemaal niets ter zake doen en rond de pot draaien.
Nu begin juli eindelijk het oordeel van de ombudsdienst dat ik 100% in mijn gelijk ben gesteld en dat Dommel mij weldegelijk moet vergoeden.
't Ja geld niet terugstorten voor een niet geleverde service die tenslotte binnen de week werd geannuleerd. Wet is wet, maar Dommel vond blijkbaar van niet (terwijl het ook duidelijk op hun website stond/staat).
We zijn nu 2 maand later, en je mag al raden, nog geen cent gezien van Dommel.
Re: Ex dommel - 9 maand later
Geplaatst: 03 sep 2014, 21:32
door axs
Ter info:
de telecomoperatoren zijn NIET verplicht om de aanbevelingen van de ombudsman te volgen ....
De ombudsman kan namelijk geen verplichting opleggen, maar enkel bemiddelen en zijn aanbeveling delen.
Dommel moet dus niks.... je kan enkel als Dommel niet wil ingaan op de aanbevelingen van de ombudsman een gerechtelijke procedure starten.
Re: Ex dommel - 9 maand later
Geplaatst: 03 sep 2014, 23:39
door Maglor
Mij hebben ze jaren geleden ook zo eens liggen gehad. Voor mij ging het maar over een 30-tal € als ik me niet vergis. Nu ja, het is bekend dat Dommel niet echt *ahum, understatement van de week incoming* klantvriendelijk is op dat vlak. Tenzij je echt een rechtzaak wil aanspannen hiervoor zou ik zeggen: "count your losses and move on." Jij bent veranderd van provider, da's hetgeen hen op termijn verlies zal opleveren.
Re: Ex dommel - 9 maand later
Geplaatst: 04 sep 2014, 18:00
door Luke
Het blijven daar grapjassen die elk excuus misbruiken.
Nog eens een ticket geopend en krijg ik dit als antwoord.
----
Beste meneer .....,
Volgens mijn gegevens hebben we tot op heden uw rekeningnummer nog niet mogen ontvangen.
Bezorgt u dat even in reply?
Dank u!
----
Tot januari slaagden ze er zonder probleem in om teveel geld af te prutsen.
Trouwens dit stuurde ik al, dus daar gaat hun excuus weer.
--
-------------
From: xxxxx
Sent: Tuesday, January 21, 2014 4:44 PM
To: dommel.com services
Subject: Re: reply service ticket / antwoord service ticket
[SCHEDOM-xxxxxxx-SCHEDOM]
Geachte,
Graag de waarborg van de modem en de maand februari terug.
BExxxxxxxxxxx (rekeningnummer)
mvg,
xxxxxxxxxx
-------------
Re: Ex dommel - 9 maand later
Geplaatst: 04 sep 2014, 18:31
door Heronic
Maglor schreef:Nu ja, het is bekend dat Dommel niet echt *ahum, understatement van de week incoming* klantvriendelijk is op dat vlak.
Als je weet hoeveel energie ze stoppen in hun helpdesk voor bestaande klanten kan je inschatten hoe kansloos je bent als "ex" klant.
Het scheelt dat het "administratie" is, daar zouden ze toch net bekwaam genoeg voor moeten zijn.
Re: Ex dommel - 9 maand later
Geplaatst: 04 sep 2014, 20:09
door petzl
Bij telenet ook al ooit 2 jaar na afsluit datum een herinnering gehad voor 5 euro, ik belde , zegt de dame aan telefoon dat ik nog 35 euro moet krijgen ....
Re: Ex dommel - 9 maand later
Geplaatst: 06 sep 2014, 10:58
door Flup
@luke
Welk produkt had een modem met waarborg?
Bij mijn weten was het netconnect/cityconnect en de voorganger ervan met koopmodems
mvg,
Re: Ex dommel - 9 maand later
Geplaatst: 06 sep 2014, 16:05
door Luke
@Flup
Even door mijn Dommel ticketten gegaan, is ondertussen al 10 maand geleden.
Ging over een nieuw packet NETLINE + speedpack waarvoor ik een fritzbox moest nemen met een waarborg van €99. Ik heb nog (gelukkig) alle conversaties via email bijgehouden. Reden waarom ik normaal ook niets telefonisch bestel is om discussies achteraf te vermijden. Bij BGC heb ik het dus ook voorgehad, telefonisch moeten bestellen wegens fout op de website, in het vervolg zal ik wel naar een winkel stappen, TV-anywhere beloofd (zelfs achteraf een code toegestuurd gekregen) en niet gekregen wegens niet mogelijk met dat packet. Geen compensatie gekregen trouwens!
Nu bij Dommel om nog eens een lang verhaal kort te maken. Kreeg de optie om over te stappen wat goedkoper en beter zou uitkomen voor mij, enkel wel 99€ waarborg voor de modem. Toen ik doorhad dat ze zever in pakskes aan het vertellen waren binnen de week geannuleerd, ook bevestiging op email, en werd er mij gevraagd om de modem niet te accepteren aan de deur zodanig dat deze zou terugkomen naar hen. Vanaf dat ze deze terug in bezit zouden hebben zouden ze de waarborg terugstorten.
Om aan te tonen wat voor knoeiboel het daar is heb ik een email met een bevestiging van annulatie van hen zelfs van voor dat de modem naar mij was vertrokken.
Er staan nog ticketten open met de vraag wanneer ze zo vriendelijk wouden zijn om het terug te storten. Telefonisch onmogelijk om de person van administratie vast te krijgen of belde gewoon niet terug.
Ik ben een man van mijn princiepes en €99 daar mag een gemiddelde mens toch al meer dan een dag voor werken, dus niet met den deze.
Nu om eerlijk te zijn weet ik niet wat ik van de ombudsdienst mag verwachten vermits er op emails van 3 weken geleden nog steeds geen enkele reactie is gekomen, zelfs geen geautomatiseerd mailtje.
Re: Ex dommel - 9 maand later
Geplaatst: 30 sep 2014, 13:11
door Luke
En nu kregen we vorige week het bericht dat Dommel had teruggestort.
Oef zou je dan denken. NOT ... want er is maar 55 van de 99€ teruggestort.