Pagina 1 van 1

Waarom nooit automatisch het goedkoopste tarief

Geplaatst: 03 sep 2014, 11:32
door Jean_abc
Je bent al jaren klant bij een provider... alle gsm's zitten daar, je kijkt naar hun tv, hebt internet, noem maar op. Maar als je dan gaat kijken op hun website, zie je dat nieuwe abonnees veel minder zullen betalen dan dat jij doen! Ik zet geen naam hier, omdat ik het bij verschillende providers heb ondervonden. De tip is dus regelmatig een neutrale telefoonwinkel binnenstappen, want zij hebben er geen baat bij bij wie je zit, plus willen je graag verder helpen.
Heeft iemand dit ook al ondervonden? Waarom kun je als trouwe klant niet automatisch worden beloond !!!
Modbreak:
reclame voor website verwijderd
neutrale telefoonwinkel binnenstappen

Re: Waarom nooit automatisch het goedkoopste tarief

Geplaatst: 03 sep 2014, 11:44
door raf1
Jean_abc schreef:Waarom kun je als trouwe klant niet automatisch worden beloond !!!
Omdat bedrijven zoveel mogelijk winst willen maken, trouwe klanten belonen is overbodig want ze betalen toch elke maand braafjes hun factuur voor de rest van hun leven.

Maar ik begrijp eigenlijk niet wat het probleem is, je bent vrij om een goedkoper tarief te zoeken, dankzij de nieuwe telecomwet kan je elke zes maand kosteloos overstappen naar een goedkopere formule.

Re: Waarom nooit automatisch het goedkoopste tarief

Geplaatst: 03 sep 2014, 12:00
door Astralon
raf1 schreef:
Jean_abc schreef:Waarom kun je als trouwe klant niet automatisch worden beloond !!!
Omdat bedrijven zoveel mogelijk winst willen maken,
Waarschijnlijk wel maar bedrijven mogen niet éénzijdig een contract aanpassen.

Als jij een contract hebt voor Formule 1 en het bedrijf maakt een Formule 2 met betere voorwaarden dan mogen ze u niet op eigen initiatief overschakelen naar Formule 2.

Veronderstel dat ze dat wel doen en je bijvoorbeeld overschakelen naar een formule die goedkoper is op basis van je belpatroon van de laatste 6 maanden en plots ga je meer bellen.

Re: Waarom nooit automatisch het goedkoopste tarief

Geplaatst: 03 sep 2014, 12:06
door bambipower
inderdaad, maar men zou wel de tarieven van formule 1 kunnen automatisch verminderen in prijs. Dan krijg je geen nieuw contract (abbo), maar alleen betere voorwaarden.

Onlangs nog bejaarde met mobistar die maandelijks 175€ betaalde voor gsm overgezet naar een 25€ abbo, waarmee hij nu alles kan.
Waarom krijgen die mensen jarenlang die dure formules door hun neus geduwd. Echt klantvriendelijk is het niet

Re: Waarom nooit automatisch het goedkoopste tarief

Geplaatst: 03 sep 2014, 12:08
door BillyMobiel
Jean_abc schreef:Waarom kun je als trouwe klant niet automatisch worden beloond !!!
Heeft Colruyt Mobile dit niet geprobeerd?

Ik denk niet dat het de doelstelling is van de operatoren om jou zo goedkoop mogelijk te laten bellen/TV-kijken/internetten.
Ze willen jou tot klant houden en je er liefst zoveel mogelijk voor laten betalen.
Tot nu toe is hen dat aardig gelukt, niet...?? :banana:

Re: Waarom nooit automatisch het goedkoopste tarief

Geplaatst: 03 sep 2014, 12:10
door proximusboyke
dit is in iedere sector zo.
Overlaatst woonlening als trouwe klant moet je meer betalen dan nieuwe klanten.
En onafhankelijke winkels bestaan nie meer

Re: Waarom nooit automatisch het goedkoopste tarief

Geplaatst: 03 sep 2014, 13:47
door ubremoved_2964
Heb het ook eens voorgehad bij base

had een vrij duur unlimited product, en plots was er dan eentje van 30 euro excl btw per maand ...

Je moet dus om de zoveel maand eens naar de site van je operator surfen om te kijken of er geen nieuw product is met dezelfde specs en beduidend goedkoper is. Heb eens zo'n sales erop gebust toen ik belde voor omschakeling, maar daar reageren ze zelfs niet op.