Pagina 1 van 1
EDPnet past algemene voorwaarden aan
Geplaatst: 01 jul 2014, 17:04
door krisken
Beste edpnet klant
Edpnet past haar Algemene Voorwaarden aan als gevolg van:
De wet van 27 maart 2014 houdende diverse bepalingen inzake elektronische communicatie;
De wet van 21 december 2013 houdende de invoeging boek VI “Marktpraktijken en consumentenbescherming” in het Wetboek van economisch recht;
Een verzoek tot wijziging door het BIPT;
Het verduidelijken van bepaalde artikelen naar aanleiding van terugkerende vragen van klanten.
Als gevolg hiervan zijn er wijzigingen en verduidelijkingen aangebracht omtrent
Het herroepingsrecht van consumenten;
Het recht op toegang tot inbegrepen e-mail en webruimte na stopzetting van het abonnement;
Door edpnet meegedeelde snelheden;
De gebeurlijke omzetting naar een vrij koperpaar;
Het opzeggen en de stopzetting van de overeenkomst;
De verhuis van het abonnement naar een andere locatie;
De verandering van abonnement;
Het gevoerde garantiebeleid.
Je kan de vernieuwde voorwaarden terugvinden op:
http://www.edpnet.be/nl_be/EDPnet-BE/Al ... oorwaarden
Omdat het gaat om aan edpnet opgelegde wijzigingen en door te voeren verbeteringen en verduidelijkingen, gelden de nieuwe voorwaarden voor alle contracten en beschik je niet over het recht om de overeenkomst kosteloos op te zeggen als gevolg van de wijziging van de Algemene Voorwaarden.
Heb je vragen omtrent onze Algemene Voorwaarden, of omtrent specifieke wijzigingen ervan, aarzel dan niet om een ticket te openen via je My edpnet pagina en ons je vraag te stellen.
Met vriendelijke groeten
Het edpnet team
http://www.edpnet.be/nl_be/Mailings/Cus ... oorwaarden
Re: EDPnet past algemene voorwaarden aan
Geplaatst: 01 jul 2014, 21:41
door tdemeyer
Iemand die nog oude algemene voorwaarden heeft, en even wil vergelijken?
Re: EDPnet past algemene voorwaarden aan
Geplaatst: 02 jul 2014, 20:53
door riji
De laatste zin van dit artikel bevalt mij niet:
9.3. De eenzijdige opzegging van de overeenkomst door de klant/abonnee doet onmiddellijk en onherroepelijk rechtsgevolgen ontstaan. In geval de klant/abonnee het contract opzegt in de loop van de eerste zes (6) maanden na de inwerkingtreding, behoudt edpnet zich het recht voor om een schadevergoeding te eisen die gelijk is aan de totaliteit van het maandelijkse abonnementsgeld dat verschuldigd is tot aan de afloop van de eerste zes (6) maanden van het contract. De klant/abonnee kan aan een opzegtermijn van maximim twee (2) maanden worden gehouden bij beëindiging van het contract na de stilzwijgende verlenging van het contract in een contract van onbepaalde duur.
Re: EDPnet past algemene voorwaarden aan
Geplaatst: 03 jul 2014, 02:00
door ITnetadmin
Dat eerste klopt, binnen de eerste 6 maand zijn zij de baas.
Dat laatste kan niet, ze mogen dat er wel inzetten, maar kunnen het niet afdwingen want de wetgeving voorziet dat de klant eender wanneer kan opzeggen na 6 maand, en ook zelf kan beslissen wat de opzegdatum is.
[
Post made via mobile device ]
Re: EDPnet past algemene voorwaarden aan
Geplaatst: 03 jul 2014, 12:16
door riji
Dat laatste kan niet, ze mogen dat er wel inzetten, maar kunnen het niet afdwingen want de wetgeving voorziet dat de klant eender wanneer kan opzeggen na 6 maand, en ook zelf kan beslissen wat de opzegdatum is.
Dit vraag ik mij toch af, nl. kunnen ze de klant verplichten in te stemmen met een contractuele bepaling die niet in overeenstemming is met de wetgeving? En die mogelijkheid die ze voor hen creëren is dan nog onvoorwaardelijk ook.
Zijn die 2 maand niet afkomstig uit een oudere en algemene wetgeving inzake handelspraktijken die precies door de nieuwe specifieke wetgeving inzake telecom verbeterd zijn voor de particuliere klant?
Re: EDPnet past algemene voorwaarden aan
Geplaatst: 03 jul 2014, 22:14
door satsurfer
zelfs telenet kan je op elk moment opzeggen (zonder vooropzeg, na 6 maand wel te verstaan). Zijn goed bezig daar in St-Niklaas

Re: EDPnet past algemene voorwaarden aan
Geplaatst: 03 jul 2014, 22:20
door TiTanium
Ze moeten de letter van de wet volgen zoals de andere, maar ik vind niet dat je op gebied van opzeggen mag vergelijken met een Telenet of Belgacom. De laatste 2 hebben veel meer cashflow binnen het bedrijf tegenover EDPnet.
Re: EDPnet past algemene voorwaarden aan
Geplaatst: 03 jul 2014, 23:48
door jantje81
Akkoord dat EDPnet niet moet vergeleken worden met de hele grote spelers, anderzijds: je betaalt een relatief hogere kost bij installatie die de mindere cashflow al wat compenseert. Maar in de eerste plaats denk ik dat EDPnet zich moet blijven focussen op klanttevredenheid en zo de uitstroom van klanten beperken in plaats van in de kleine lettertjes dit soort bedenkelijke fratsen uit te halen.
Re: EDPnet past algemene voorwaarden aan
Geplaatst: 04 jul 2014, 10:12
door riji
Zijn er hier geen verweermogelijkheden?
Kan dit niet voorgelegd worden aan een controle orgaan?
Beter dan dat individuele klanten telkens naar de ombudsman moeten en onwetenden geld kan afgedaan worden?
Re: EDPnet past algemene voorwaarden aan
Geplaatst: 04 jul 2014, 11:07
door raf1
Daarom dat er ook expliciet staat:
kan aan een opzegtermijn van maximim twee (2) maanden worden gehouden
Je kan aan die opzegtermijn gehouden worden als je domweg volgend mailtje stuurt:
Dag EDPnet,
Ik wens mijn contract zo snel mogelijk op te zeggen. Mijn klantnummer is 12345-dommeklant-54321
Groetjes,
Wesley
Als je slim bent, stuur je volgend mailtje waarmee EDPnet wettelijk verplicht wordt om de standaard opzegtermijn te negeren:
Geachte mevrouw/heer,
Hierbij wens ik mijn overeenkomst voor "EDPnet Newer and faster internet" stop te zetten. Ik vraag uitdrukkelijk dat deze overeenkomst wordt beëindigd met ingang van vrijdag 11 juli 2014.
Mijn klantgegevens zijn:
Naam: Peter De Slimme
Aansluitingsadres: Cleverlaan 23, 6000 Pientergem
Klantnummer: 7890-slimmeklant-0987
Graag ontvang ik van u een schriftelijke bevestiging van de beëindiging van deze overeenkomst.
Met vriendelijke groet,
Peter De Slimme
Dus steeds uitdrukkelijk een opzegdatum vermelden, dan vervalt de eventuele standaard opzegtermijn!