Pagina 1 van 1

Scarlet telefonie en Callcheap 1616

Geplaatst: 15 jun 2014, 16:03
door ikhlaske
Ik heb sinds kort problemen met te bellen naar buitenlandse nummers.

Dit deed ik door 1616 gevolgd door prefix van de bestemming + telefoonnummer te draaien en dan belde ik volgens de callcheap tarieven.

Echter krijg ik nu de melding dat dit nummer niet is toegestaan...

Iemand van jullie die daarbij een idee of oplossing heeft? :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Re: Scarlet telefonie en Callcheap 1616

Geplaatst: 15 jun 2014, 18:19
door MarkDM
Ik veronderstel dat je nu bij Scarlet telefonie hebt. Dat systeem met operator-prefix werkt alleen bij Belgacom.
Dan zal je voortaan met een voip-operator moeten werken bv via Fritzbox.
Callcheap is een Betamax-firma. Kijk eens naar broertje Freevoipdeal.com

Re: Scarlet telefonie en Callcheap 1616

Geplaatst: 15 jun 2014, 18:47
door ikhlaske
Dit heeft in het begin wel gewerkt bij Scarlet Telefonie. En zie ook op de website van callcheap (FAQ):

"Ik ben aangesloten bij Tele2 of Scarlet (of een andere 16XX-aanbieder. Let op geen kabelaansluiting!). Kan ik nu nog via CallCheap bellen?

Ja, ook al bent u al aangemeld bij een andere 16XX aanbieder, dan kunt zonder problemen ook van onze discount tarieven profiteren! Gewoon een kwestie van aanmelden en voortaan voor ieder gesprek "1616" kiezen! "

Re: Scarlet telefonie en Callcheap 1616

Geplaatst: 15 jun 2014, 20:30
door MarkDM
Ja maar welke telefonie heb je nu eigenlijk ? Is het Scarlet voip via een BBox ?
Die uitleg van Callcheap is/was voor mensen met Belgacom analoge lijn en carrier-pre-select naar Tele2 (destijds) of Scarlet.
Door dan 1616 in te tikken "overrule" je de standaard-setting van Belgacom.

Re: Scarlet telefonie en Callcheap 1616

Geplaatst: 15 jun 2014, 20:33
door ikhlaske
Ik heb een Scarlet Trio pack met telefonie via VOiP over een fritzbox 7390.

Re: Scarlet telefonie en Callcheap 1616

Geplaatst: 15 jun 2014, 20:53
door MarkDM
En welke telefonie had je toen het wel werkte met Callcheap ?

Re: Scarlet telefonie en Callcheap 1616

Geplaatst: 15 jun 2014, 22:23
door ikhlaske
Belgacom pack :)

Re: Scarlet telefonie en Callcheap 1616

Geplaatst: 15 jun 2014, 23:44
door philippe_d
Je spreekt jezelf tegen :eek:
  • - Eerst vertel je dat het al gewerkt heeft bij Scarlet ...
    - Nu zeg je dat je bij Belgacom was toen het nog werkte ...
CS (Carrier Select), en CPS (Carrier Preselect), werken volgens mij alleen op een Belgacom vaste lijn (analoog en ISDN).
Niet op een VoIP lijn. Tenzij Belgacom VoIP (i-Talk) en Scarlet hierop een uitzondering zijn.

Zelfs Telenet heeft de verplichting ontlopen op CS aan te bieden (wat ook niet terecht is).

Maar gezien jij een VoIP modem gebruikt, kan je toch zelf beslissen langs welke provider je wil uitbellen? Hier heb je geen 1666 voor nodig!

Re: Scarlet telefonie en Callcheap 1616

Geplaatst: 16 jun 2014, 08:34
door ikhlaske
Het zit zo mijn moeder gebruikt 1616 alleen en zij zei dat dit slechts sinds kort niet meer werkte.
Bedankt om je snelle en duidelijke antwoord!

Dus het zal niet werken over VoIP! Spijtig!


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Re: Scarlet telefonie en Callcheap 1616

Geplaatst: 16 jun 2014, 09:13
door Sinna
Wie zegt hier dat het niet meer zal werken?
Als je via een andere VoIP-provider kan uitbellen, kan je die Fritz via de dialing rules zo instellen dat die 1616 zou moeten blijven werken.
Ik heb dan wel geen Fritz, maar kan me niet inbeelden dat dit niet mogelijk zou zijn.

Re: Scarlet telefonie en Callcheap 1616

Geplaatst: 16 jun 2014, 10:10
door MarkDM
Dat zal niet gaan met Fritz. Die kan geen nummers substitueren. Dat zou ook een moeilijke omweg zijn.
Je kan toch veel gemakkelijker kiesregels instellen. Fritz gebruikt een anders systeem om het zelfde te bereiken.

Re: Scarlet telefonie en Callcheap 1616

Geplaatst: 16 jun 2014, 10:20
door ikhlaske
Hoe zou ik dat dan moeten instellen? :/ :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Re: Scarlet telefonie en Callcheap 1616

Geplaatst: 16 jun 2014, 11:09
door philippe_d
Sinna schreef:Als je via een andere VoIP-provider kan uitbellen, kan je die Fritz via de dialing rules zo instellen dat die 1616 zou moeten blijven werken.
Ik heb dan wel geen Fritz, maar kan me niet inbeelden dat dit niet mogelijk zou zijn.
Je bedoelt dus waarschijnlijk om een alternatieve VoIP provider in te stellen (in plaats van gebruik te maken van de dienst "1616"), en via deze provider uit te bellen (gebruik maken van dialing rules).
Dat is inderdaad perfect mogelijk, en dat was ons advies voor de TS.
Maar dan maak je geen gebruik meer van de "1616" dienst.
MarkDM schreef:Dat zal niet gaan met Fritz. Die kan geen nummers substitueren. Dat zou ook een moeilijke omweg zijn.
De Fritz kan perfect werken met carrier prefixes, maar dat is alléén voorzien voor de vaste lijn.
  • Telephony > Call Handling > Carrier Prefixes
    - je kan een algemene Carrier Prefix toevoegen (voorbeeld 1616) > alle uitgaande calls gaan over deze carrier prefix. De FritzBox zal dan automatisch de prefix toevoegen voor het nummer.
    - je kan meerdere Carrier Prefixen toevoegen > via dialing rules kan je dan kiezen de gewenste provider (carrier) kiezen.
Maar zoals gezegd, carrier prefixen zijn alleen bedoeld voor de vaste lijn.
Dit is dus geen FritzBox probleem: een VoIP provider ondersteunt geen carrier selectie.

Re: Scarlet telefonie en Callcheap 1616

Geplaatst: 16 jun 2014, 11:26
door MarkDM
Akkoord, maar ik ging er al vanuit dat de TS geen vaste lijn meer heeft.
En terloops, met een Linksys SPA3102 kan je dat dus wel programmeren dat hij carrier prefixen emuleert voor voip.
Je kan bv configureren dat als je 3 voor je nummer zet, je via 3starnet wil bellen. Hij stript er dan die 3 af en belt via de ingestelde provider.
Bij Fritz is dat niet zo gebruiksvriendelijk met *121# enz.

Re: Scarlet telefonie en Callcheap 1616

Geplaatst: 16 jun 2014, 15:55
door Sinna
Dus nummersubstitutie is niet mogelijk bij Fritz? Dat wist ik niet.
Ik had verwacht dat Fritz alle gedraaide nummers die begonnen met 1616 via een bepaalde VoIP-provider zou kunnen sturen waarbij eerst die 1616 weggegooid wordt.
Dan ben ik toch blij met mijn SPA3102 :)

Re: Scarlet telefonie en Callcheap 1616

Geplaatst: 16 jun 2014, 20:09
door philippe_d
Met een FritzBox kan je ook kiezen welke lijn je belt, door een prefix.
Niet zo flexibel als met een SPA, de prexisen zijn vast: *121#, *122#, enz ...
Die worden er dan ook "afgegooid" ...

Re: Scarlet telefonie en Callcheap 1616

Geplaatst: 02 mei 2017, 15:38
door LPS
Sorry voor de zeer late bump... Maar bestaat het systeem van CPS en CP nog?
Op de sites van de providers in het volgende artikel kan ik niets meer er over terugvinden: http://www.madebyyou.be/infojob/img/Ima ... %20bel.pdf

thx

Re: Scarlet telefonie en Callcheap 1616

Geplaatst: 02 mei 2017, 15:59
door MarkDM
Ja, dat bestaat nog. Er schieten alleen maar weinig alternatieve operatoren over.
Callcheap.be (Betamax/Dellmont) doet het nog.
Je moet wel een klassiek vaste lijn hebben bij Proximus.
Het is een interessant alternatief om overdag goedkoop korte gesprekken te voeren en na 17 u gratis via Px.

Re: Scarlet telefonie en Callcheap 1616

Geplaatst: 02 mei 2017, 16:14
door LPS
Dat is inderdaad het doet, om voor 17u toch via de vaste lijn een kort gesprek goedkoop te kunnen doen. Als ik me wil registeren zegt ie: "Error, registration is currently not available." Ik denk dat het niet meer werkt... Of lukt het bij jullie wel om te registeren / te gebruiken?

Re: Scarlet telefonie en Callcheap 1616

Geplaatst: 02 mei 2017, 16:21
door MarkDM
Heb je een account bij Callcheap ? Is je Proximus-nummer daar gekoppeld aan dat account ?

Re: Scarlet telefonie en Callcheap 1616

Geplaatst: 02 mei 2017, 16:24
door LPS
Nee, ik wil een account aanmaken, maar als ik dat doe dan geeft hij bovenstaande foutmelding (op https://myaccount.finarea.ch/131/createuser/?lang=nl)...

Re: Scarlet telefonie en Callcheap 1616

Geplaatst: 02 mei 2017, 16:35
door MarkDM
Mijn account is nog actief. Ik heb net ingelogd. Alles lijkt functioneel. Maar ik gebruik dat al jaren niet meer. Creditcard die er opgegeven is, is vervallen in 2012.
Zolang heb ik al geen Px lijn meer.
Ik vermoed dat ze zelf niet weten dat er iets mis is met hun registratiepagina.
Misschien eens melden via mail.