Pagina 1 van 1

TV-Vlaanderen internet + Tel, SIP-gegevens?

Geplaatst: 27 mei 2014, 21:38
door KRL100
Ik ben sinds zowat een weekje TV-Vlaanderen internet + TEL - klant. Blijkbaar verloopt deze verbinding nu via Belgiantelecom.be, vroeger was dat via EdpNet (was ook mijn vroegere provider)...

Heeft er iemand enig idee of ik mijn 'vaste lijn' (VOIP) ook op de smartphone zou kunnen gebruiken, MAW heeft er iemand de (aanvullende) SIP-gegevens om een voip-client te kunnen instellen zodat ik 'overal' bereikbaar ban (via 3G - of evt alleen via de WiFi, maar dan wel via de Voip??

Re: TV-Vlaanderen internet + Tel, SIP-gegevens?

Geplaatst: 27 mei 2014, 22:37
door philippe_d
Om dat te kunnen doen zijn er 2 zaken uit te zoeken:
  1. Je moet de SIP gegevens krijgen die je nu gebruikt op de modem (username, paswoord, SIP server): Heb je die gekregen?
  2. De SIP server van Belgian Telecom (*) moet bereikbaar zijn vanaf het internet.
Bij sommige providers (vb EDPNet) kan je de SIP server alléén bereiken vanaf een EDPNet verbinding (of uitzonderlijk vanaf een ander vast IP adres, die ze dan toevoegen in hun firewall).

(*) Ik neem aan dat we het hier over VoiPTiger hebben ? Gezien dat Belgian Telecom en VoipTiger hetzelfde contactadres (en BTW nummer) hebben.

Re: TV-Vlaanderen internet + Tel, SIP-gegevens?

Geplaatst: 30 mei 2014, 00:58
door satsurfer
Blij te horen dat er iemand het tvv pack durft te nemen.... :-D

Ik heb het Belgian-Telecomship reeds enkele jaren achter mij gelaten...Graag uw ervaringen.....

Is de Fritzbox 7360 die je krijgt van TVV dichtgetimmerd? m.a.w. kan je voip-gegevens van eigen sip-providers (OVH, betamax,....) nadien invoeren, en zo hun -peperduur- netwerk om te bellen omzeilen (door dialing rules in te voeren).

Welke snelheid heb je om te surfen?

Re: TV-Vlaanderen internet + Tel, SIP-gegevens?

Geplaatst: 30 mei 2014, 17:46
door KRL100
Ik zit nu zo'n 2 weekjes op die TVV internet + bellen, heel tevreden over, in die zin: het doet perfect wat het moet doen.

Die FritzBox 7360 is helemaal open, je kan je eigen paswoord veranderen, eigen SIP-gegevens instellen, dialing rules, etc...

Die garantie had ik gekregen van TVV. Ook geen geblokkeerde poorten...

Ik heb nu een 30/6 profiel, en op speedtests haal ik 29.5/5.7. Normaal zal mijn profiel naar 50/6 gaan, binnenkort...

Kortom: niet aarzelen!

Re: TV-Vlaanderen internet + Tel, SIP-gegevens?

Geplaatst: 31 mei 2014, 00:41
door satsurfer
KRL100: dan heeft de helpdesk van TVV geen bocht van 180° gemaakt, maar van 360° :evil:

Is dit een Fata Morgana?

zowel eind vorig jaar via helpdesk als via mail gevraagd hoe het zat met fritzbox.

"U gaat een contract aan van 24 maanden, maar u kan hier na 6 maanden van afstappen.
U moet ook geen restwaarde van een router betalen als u opzegt omdat u deze leent."

2 X bevestiging gekregen dat je niet met andere operatoren kon bellen (had indruk dat die Nederlanders zelfs niet snapten waarover ze spraken)....Ik geloof mijn oren nog niet hoor....je mag gerust screenshots nemen van uw fritzbox en hier posten, of ik spring eens binnen in Diksmuide, zo ver is dat niet met de fiets :-D

Een lijntest van tvv
https://www.belgian-telecom.be/MyDualPl ... check.aspx
Onze adsl-dienst is beschikbaar op dit adres. Uw maximale snelheid bedraagd 30,0 Mbps. We garanderen een goede netwerkdekking, zodat je ten volle kan genieten van ADSL van TV VLAANDEREN.

30 Mbps op ADSL?
Da's dus geen 50 Mbps, en belgian telecom kennende zal dit de komende jaren ook niet veranderen :eek:
5-6 jaar geleden, toen ik bij hen klant was, beloofden ze ook VDSL..en tot op heden, bieden ze het nog niet aan voor hun klanten!!!!

Nee, hou mijn hart vast als ik internet van BT terug krijg....zolang het goed gaat ok, maar nergens info te krijgen bij hen....

Heb ze jaren terug in het begin ook de hemel ingeprezen, da's iets minder nu... :-D

Re: TV-Vlaanderen internet + Tel, SIP-gegevens?

Geplaatst: 12 nov 2014, 15:43
door raf1
Ondertussen al iemand ervaringen met TV Vlaanderen Internet?

Voor- en nadelen?

Re: TV-Vlaanderen internet + Tel, SIP-gegevens?

Geplaatst: 12 nov 2014, 15:46
door satsurfer
nee, maar alleen hun helpdesk is om te huilen.

je moet een mail sturen (tickets?), en als je geluk hebt, beantwoorden ze die na 1 of 2 weken.
persoon A zegt X, persoon B dan weer het omgekeerde als je vb. fritzbox kan instellen met eigen sip-providers, beloofde snelheden, e.d.

Helpdesk die totaal niet technisch aangelegd is en onderbemand (callcenter in NL heb ik soms de indruk).

Vandaar dat ik de overstap niet gewaagd heb!

Re: TV-Vlaanderen internet + Tel, SIP-gegevens?

Geplaatst: 12 nov 2014, 16:22
door wied
proximus start + optie "onbeperkt" voor 33,00 €/maand. Waarom zou iemand de copie (TVV) verkiezen boven het origineel!?

Re: TV-Vlaanderen internet + Tel, SIP-gegevens?

Geplaatst: 12 nov 2014, 16:25
door raf1
Voor de FRITZ!Box 7360 die je krijgt en de uploadsnelheid van 6 Mbps misschien?

Re: TV-Vlaanderen internet + Tel, SIP-gegevens?

Geplaatst: 12 nov 2014, 17:05
door satsurfer
Download is ook 50 ipv 20 of 30? En een fritz (volgens de ene dichtgetimmerd, volgens de andere niet)

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Re: TV-Vlaanderen internet + Tel, SIP-gegevens?

Geplaatst: 12 nov 2014, 17:33
door philippe_d
satsurfer schreef:nee, maar alleen hun helpdesk is om te huilen.
Jouw (negatieve) ervaring dateert van jaren geleden ...
Vraag is: heeft iemand (recentere) ervaringen met TV Vlaanderen Internet?
satsurfer schreef:Download is ook 50 ipv 20 of 30? En een fritz (volgens de ene dichtgetimmerd, volgens de andere niet)
zie mijn post in een ander topic: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 20#p578241
  • - niet dicht getimmerde (maar wel remote managed) FritzBox 7360.
    - snelheid niet gecapt (dus als je modem synct op 70/6 of vectoring, krijg je 70/6).

Re: TV-Vlaanderen internet + Tel, SIP-gegevens?

Geplaatst: 12 nov 2014, 19:21
door satsurfer
nee Philippe, van enkele maanden terug...Je verwart met Belgian Telecom :-) :-)

Alleen al een overname van een abbo naar nieuw persoon neemt 2 maand in beslag eer je bevestigingsbrief krijgt dat het in orde is.
Als je overnamepapieren invult, inscant en doormailt, dan is dit blijkbaar niet ok. Om een stom abbo'tje van luttele 10 €/maand (we leven toch in 2014?). Bij Keytrade (bank) mail ik alles door, en gaat wel over grotere bedragen. en asap in orde.

Voor een probleem kan je geen ticket starten, facebook bericht plaatsen, gewoon een algemene telefoonnummer van tvv. Dat BT moet oplossen? (die werken trouwens ook niet met tickets,..ed)

Ik heb vorig jaar talrijke malen gebeld toen hun 'all-in one pack' op de markt kwam. Constant tegenstrijdige verklaringen (zowel telefonisch als via mail).
Vraag of ik zelfde profiel zou krijgen als bij edpnet, daar ik ook 50/6 had....hoorden ze in Keulen donderen...
downloadlimiet?
eigen sip providers...

Dan was hier iemand die reageerde dat het wel mogelijk was eigen sip providers in te stoppen, maar als ik zijn commentaar weerlegde, heb ik hem niet meer gezien of gehoord (een tvv medewerker mss.? :-D )

bij edpnet had ik ook 70/6 sync, maar speedtests wezen uit: 30-40 MB DL, 6 MB upload :cry:

Re: TV-Vlaanderen internet + Tel, SIP-gegevens?

Geplaatst: 17 dec 2014, 11:20
door the_unlord
Hmmmm. Was serieus aan het overwegen om misschien TVV All-in-one te nemen (heb al satelliet TV), nu VDSL eindelijk beschikbaar is bij ons, maar als ik dit hier zo allemaal lees is het blijkbaar gewoon hopen dat alles van den eerste keer in orde is, of 't wordt een spelleke van lange adem...
Mocht het niet zo voordelig zijn qua prijs en je je modem gratis krijgen (ik vermoed te leen) zou ik al lang niet meer twijfelen en bij EDPnet blijven.

Zijn er mensen met positieve ervaringen? :angel:

Re: TV-Vlaanderen internet + Tel, SIP-gegevens?

Geplaatst: 17 dec 2014, 12:39
door wied
jazeker, 8 jaar goede ervaring met TVV abo! Steeds gewerkt allemaal hier zoals het hoort. Niettemin heb ik nu TVV ingeruild voor Netflix. Dit is niet de schuld van TVV maar van de vele zenders/klonen zonder "inhoud"...

Re: TV-Vlaanderen internet + Tel, SIP-gegevens?

Geplaatst: 17 dec 2014, 14:42
door the_unlord
Ik heb ook al een jaar of 8 een TV abo, en ook nog nooit echt problemen gehad, maar ik heb dan ook nog nooit de helpdesk nodig gehad...
Nu zou ik misschien internet en telefonie erbij nemen, maar als hun helpdesk en technische expertise echt zo'n ramp is bedank ik vriendelijk...

Re: TV-Vlaanderen internet + Tel, SIP-gegevens?

Geplaatst: 17 dec 2014, 15:06
door Roygenz
Hier ook al enkele jaren TVV klant voor TV, werkt allemaal perfect (wel niet met hun sat ontvanger, maar met dreambox en nu een VU+). Voor internet heb ik de stap ook niet durven zetten eerlijk gezegd...

Re: TV-Vlaanderen internet + Tel, SIP-gegevens?

Geplaatst: 17 dec 2014, 16:30
door wied
ik blijf doelbewust ver uit de buurt van elke tripleplay formule! Bellen doe ik al langer dan een jaar aan 2,5 cent/minuut met medionmobile GSM tarieven (dus geen geklungel meer met voip). Inzake netflix streams heb ik voor proximus start gekozen. Met het oog op raw copper e.d. gaat er misschien toch niets boven het origineel. En dankzij de FTA franse, engelse en duitse (HD) zenders over satelliet kom ik voorlopig toe met 100 GB/maand aan dataverbruik...