Pagina 1 van 5
Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 22 apr 2014, 14:54
door Lord Utopia
Dag allen
De concurrentie heeft niet stilgezeten op gebied van prepaid mobile voice. Mobile Vikings, JIM Mobile, Mobistar Internet on Mobile, etc, allemaal sterke tarieven.
Hoe kan Proximus hierop reageren met Generation Connect? Meer data, lagere kostprijs, meer opties, in een abonnementsvorm, mogelijkheid tot pack? Simpeler aanbod met meer duidelijkheid?
Deze info is waardevol en wordt doorgegeven.
groeten
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 22 apr 2014, 15:07
door iRockabizzydilly
De limiet voor internet in buitenland aan max 100MB optrekken naar 200MB of 500MB of eventueel laten vallen zelfs, per herlading van 20 EUR ipv 10MB data in buitenland 20MB.
Voor 20 EUR ipv 2GB data zou ik zeggen 3GB data in verhouding met Mobistar maar behoud van 25 cent per minuut indien mogelijk en zo dus beter geprijsd staan dan Mobistar (zij het aan 20 EUR herladen ipv 15).
Eventueel terugbrengen naar 20 cent per minuut ipv 25, maar vooral de eerste twee wil ik echt wel zien want de huidige limiet van 100MB is echt te weinig geworden zeker nu 4G ook kan in Fr bijvoorbeeld, en 10MB per keer is ook maar weinig tegenwoordig.
Idealiter zou 50MB roaming per herlading zeer welkom zijn, maar dat is een nogal grote stap die niet snel zal gebeuren waarschijnlijk.
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 22 apr 2014, 15:11
door selder
Dat "krediet" voor in het buitenland is binnenkort toch overbodig?
Maak de telefoongesprekken wat duurder en geef meer data.
De naam van het product zegt toch voor welke doelgroep het bedoelt is?
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 22 apr 2014, 15:12
door 2Flip
Voor mij is het simpel:
Momenteel betaal ik 20euro, en het enige grote verschil met MV (die 5euro/maand goedkoper zijn) zijn de mb's in het buitenland.
Als de prijs zo blijft, dan wordt ik binnenkort terug Viking
[ Post made via mobile device ]
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 22 apr 2014, 15:12
door BillyMobiel
De tarieven om databundels bij te kopen met belkrediet zijn volledig achterhaald! 50(!)MB voor 4,99€ en 500MB voor 9,99€ is niet meer van deze tijd!
Daarenboven heb ik nooit begrepen waarom er op de website verschillende mogelijke herladingen staan vermeld (20, 25, 50) als de herlaadbonus het zelfde blijft.
Om te bellen aan 25ct/min moet je 't zeker niet doen als je bij Medionmobile 400 minuten krijgt voor 10€ (= 2,5ct/min ofte 10x goedkoper)
En om data aan een ridicuul tarief bij te kopen zou 't al helemaal stom zijn!
't Zal dan wel zijn om onbeperkt sms'en te krijgen ipv onbeperkt sms'en zeker??
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 22 apr 2014, 15:26
door kurtcockaert
Ik ben tevreden met de 2 GIG maar denk dat de meesten wel wat meer willen. Liefst zou ik een serieuze daling willen zien van de beltarieven. Waarom wordt prepaid door providers zo slecht bedeeld in belminuten? Een prepaid klant betaald voor hij verbruikt. nooit last van onbetaalde facturen.
Op z'n minst mogen ze de minimum herlaadwaarde verlagen naar €15 voor die 2 GIG.
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 22 apr 2014, 15:29
door cyberbozzo
Krediet voor het buitenland zal helaas niet overbodig worden omdat:
Dataverbruik in het buitenland niet perse in je 'bundel' hoeft te zitten. Als een provider je bijvoorbeeld 200 megabytes geeft, kan hij bepalen dat dat enkel voor binnenlands gebruik is, in het buitenland mag hij je sowieso de tarieven vragen die je in het binnenland zou betalen, buiten bundel.
Zo had ik het toch verstaan...
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 22 apr 2014, 15:30
door devastator
Persoonlijk ben ik vorige week overgestapt van GC naar MV omwille van de roaming tarieven.
10 MB is echt 2x niks. Voor 10 MB roaming bij MV betaal je slechts 1,5 euro. Bovendien kreeg ik mijn belkrediet zelden op, en cumuleerde de belwaarde voortdurend omdat een pack kopen (zoals boven vermeld) belachelijk duur is.
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 22 apr 2014, 15:42
door wied
inderdaad, een "connect" formule dient data te geven uiteraard. Ben nu al 3 weken mobi* 4G aan het testen, en volgende maand komt MV terug aan de beurt...
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 22 apr 2014, 16:06
door AndRo555
Een gescheiden 4G bundel met (veel) meer data misschien?
In de aard van 20 euro voor 2GB 3G data en pakweg 5 a 10GB data over 4G. Zo zouden ze veel klanten overhalen met een minimale hit op hun 3G netwerk (wat aardig vol kan zitten op bepaalde plekken), ik vermoed dat het 4G netwerk nog lang niet aan zijn capaciteit zit, en er is nog veeel spectrum over om mee te spelen)
Ik ben geen specialist ter zake, maar deze hoeveelheid data over 4G aanbieden voor 20euro is denk ik finacieel gezien zeker aantrekkelijk, kijk naar onze omringende landen.
De buitenlandse MB's misschien schrappen en een buitenlandbundel als optionele extra geven, 100MB EU data voor x euro voor 1 maand.
En last but not least 800MHz LTE?
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 22 apr 2014, 16:19
door tendonsie
Ik ben nog altijd tevreden GC-klant.
Waar ik sinds twee maanden tegenaan begin te botsen:
2GB Data => Graag 3GB?
Waar ik in de zomer tegenaan bots:
10-100MB EU => 200 MB limiet met 20 MB per herlading?
Belminuten: don't use it. SMS: bijna 0.
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 22 apr 2014, 16:36
door wied
wat mij betreft mogen zij hier (antwerpen-noord) dat "spectrum" al aanspreken, want hun 4G resultaten zijn slechter dan deze van MV 3G zelfs...
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 22 apr 2014, 18:34
door TiTanium
"Het beste netwerk van België" waar maken.
Pff wat was me dat vandaag. Geforceerd 2G en nog gaan mijn gesprekken niet goed.
Ik zou generation connect over een andere boeg smijten;
20€/maand (sms ongelimiteerd houden)
Ik zou het mogelijk maken om SURF naar een verkort nummer te sturen, en zo de mensen de keus te geven of ze hun bedrag volledig opsurfen of opbellen.
Voorbeeld:
Surf 5 = 0.5GB om extra te surfen (5€ belwaarde)
Surf 10 = 1.5GB om extra te surfen (10€ belwaarde)
Surf 20 = 3GB om extra te surfen (20€ belwaarde)
Diegene die echt puur voor surfen kiezen kunnen zo tot 5GB surfen/maand en het allemaal betaalbaar houden.
EDIT:
Sparen voor Europese data houden natuurlijk. Al vervalt dit mogelijk binnenkort.
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 22 apr 2014, 18:38
door iRockabizzydilly
Dus je zou 20 EUR betalen voor 3GB zonder belkrediet over te hebben? Dat zou nogal eens een prijsverhoging zijn want nu heb je 2GB voor 20 EUR maar ook nog 20 EUR krediet.
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 22 apr 2014, 18:40
door TiTanium
extra hé 2 + 3 = 5GB...
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 22 apr 2014, 18:41
door iRockabizzydilly
Ah bon dus niet enkel sms behouden maar ook de data, en dus in feite de herlaadcodes die nu al bestaan uitbreiden en meer geven voor de prijs... mijn excuses verkeerd begrepen/gelezen.
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 22 apr 2014, 18:42
door Zorba
Aangezien Generation Connect op zich een straf aanbod is, graag een herlaadoptie bv €30 met 3GB, €40 met 4GB. Nu moet ik echt opletten dat ik niet teveel stream op Spotify en dat is heel jammer.
Heb al gekeken naar hun Smart+ abonnementen maar dan ga ik die gratis MB's in Europa missen...
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 22 apr 2014, 18:44
door TiTanium
iRockabizzydilly schreef:Ah bon dus niet enkel sms behouden maar ook de data, en dus in feite de herlaadcodes die nu al bestaan uitbreiden en meer geven voor de prijs... mijn excuses verkeerd begrepen/gelezen.
Sms kost zo goed als niks volgens mij voor de operators?
Als je nooit belt kan je de centen toch mooi omzetten naar 3gb extra data. Als je dan voor 20€/maand aan 5GB komt (Wat niet opgebruikt is vervalt natuurlijk) dan heb je toch een straf aanbod die andere van hun stoelen blaast voor data.
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 22 apr 2014, 19:20
door Dafke
Ik ben pas overgestapt van Proximus GC naar... Telenet King (supersize).
De grote reden: botte reacties op mijn vraag waarom ik zo een slechte ontvangst had bij mij thuis, binnen en buiten, en zowel in een straal van 5km rond mijn huis.
Uiteindelijk na veel vijven en zessen het antwoord gekregen dat er een zendmast was verwijdert en daardoor de ontvangst inderdaad bijna nihil was bij ons. En dat er wel een aanvraag voor een nieuwe ingediend was, maar verder geen feedback. Dus in de korte toekomst geen beterschap.
Daarmee komt ook dat ik 80 minuutjes bellen voor 20€ schandalig duur vind. Ik bel nu 300min voor dezelfde prijs en heb volle ontvangst met Telenet (Mobi netwerk). Ik moet wel zeggen dat ik er niet erg gerust in was, maar ik ben verkocht. Ontvangst op veel plaatsen getest en zelf tussen Sterrebeek en Bertem, waar ik met Proxi ook geen ontvangst had, vollebak. Ik kan overal weer rustig bellen!
ps. ondertussen zijn er al 6 kameraden en 3 familieleden overgeschakeld. Voor mij ook al enkele..
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 22 apr 2014, 19:56
door iRockabizzydilly
Het is natuurlijk wel zo dat je nu een abonnement tegenover een herlaadkaart zet.
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 22 apr 2014, 20:01
door Vaganzza
Persoonlijk zou ik liever ook wat meer keuze zien in aantal GB.
Als vb. (met automatische herlading):
15€: 2GB + 10MB EU data (zelfde als nu dus qua data)
20€: 3GB + 20MB EU data
30€: 4GB + 30MB EU data
40€: 5GB + 50MB EU data
...
Ik zou in ieder geval de EU data limiet toch ook wel optrekken naar bv 250 of 500 MB.
GC is een surf prepaid plan, dus de belminuten moeten voor mijn part niet goedkoper worden (mag natuurlijk wel).
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 22 apr 2014, 20:07
door Goztow
Die roaming is mooi meegenomen maar hoeveel mensen gebruiken dit echt? 0,5 %?
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 22 apr 2014, 20:13
door iRockabizzydilly
3 mensen in m'n familie die deze hebben gebruiken deze enkel omdat er data in het buitenland bij zit, anders zouden ze sowieso naar Mobile Vikings of nu Internet On Mobile gaan.
Ikzelf voor dezelfde reden. Generation Connect is bij mijn weten de enige Belgische prepaid sim met iets van data in het buitenland dus dat is zeker wel een pluspunt.
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 22 apr 2014, 21:08
door devastator
Dat dacht ik ook van die roaming, maar nu even de cijfers:
- een MB roaming bij MV kost 15ct, dus voor 10 MB = 1,5 euro.
- Bellen kan al vanaf aan max 0.20 ct/min
Ikzelf werk in Nederland. Ik gebruik MV (10 euro/maand) volledig voor roaming data (60 MB). Bellen doe ik met CallTiger.
Je moet in het buitenland natuurlijk niet gaan streamen, maar een firewall op mn telefoon zorgt dat ik de data netjes kan beperken.
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 22 apr 2014, 21:22
door iRockabizzydilly
Het idee om data te verbruiken aan x aantal cent per MB is om te gruwelen, brengt me terug naar de tijd van inbelverbindingen bij Belgacom met zoveel frank per uur en de fiasco's die daardoor op de rekening terecht kwamen etc. Misschien is dat voor uw verbruk voldoende, maar ik doe alles hetzelfde buiten België... dezelfde mails, dezelfde berichtenapps en dezelfde sites. En da's juist het handige aan altijd roaming hebben... verbonden zoals thuis. Zij het natuurlijk met een beperkt volume maar toch. Als dat aan zoveel cent per MB op de achtergrond zou draaien...
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 22 apr 2014, 21:22
door VOiD
De kost om te bellen. 0,25€/min is veel te duur...
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 22 apr 2014, 22:28
door selder
Ik begrijp de opmerkingen dat "Generation Connect" een duur tarief heeft om te bellen niet.
Lees de naam van het product nog eens?
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 22 apr 2014, 22:44
door devastator
iRockabizzydilly schreef:Misschien is dat voor uw verbruk voldoende, maar ik doe alles hetzelfde buiten België... dezelfde mails, dezelfde berichtenapps en dezelfde sites. En da's juist het handige aan altijd roaming hebben... verbonden zoals thuis.
Dan ga je inderdaad ver komen met uw 10/100 MB...
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 23 apr 2014, 00:16
door AndRo555
selder schreef:Ik begrijp de opmerkingen dat "Generation Connect" een duur tarief heeft om te bellen niet.
Lees de naam van het product nog eens?
Mensen zien bij prepaid ook altijd de kost per belminuut als zeer hoog terwijl er eigenlijk ook nog die 2GB en sms vanaf moeten. Beetje verkeerd beeld opgehangen door de providers, data is veruit de grootste kostenpost voor een operator tov bellen en smsen, dus eigenlijk zou je maar een fractie van de 20 euro moeten aanrekenen voor te bellen, en dan is de prijs per minuut wel in lijn met de 'goedkopere' alternatieven. Wil je meer bellen dan zijn er gewoon andere optie s om dat te doen.
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 23 apr 2014, 09:20
door cloink
De mogelijkheid om iets nuttigs te doen met "opgespaard" belkrediet? Zit hier met 250€+...
En inderdaad: zeker het opsparen van roaming-MB's niet afschaffen, maar integendeel de limiet (en opspaarbedrag per maand) opkrikken. Op vakantie is 100MB wel vaak krap...
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 23 apr 2014, 09:32
door Maglor
cloink, ik doe het als volgt: krediet omzetten naar paysafecards (beltegoed.nl). Daarna cashen op de Unibet site.
16,67€ voor een PaySafecard van 10€
Unibet neemt 3% op die 10€ die je oplaadt op je account.
Voor 16,67€ telefoonkrediet cash je dus 9,7€ --> 58% return.
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 23 apr 2014, 09:38
door cloink
Aha, dat is inderdaad beter dan die betaalnummers, waar je klassieksgewijs slechts 50% krijgt...
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 23 apr 2014, 11:53
door powaq
Ik heb, toen ik van Mobistar naar Proximus ben gegaan, ook eerst gekozen voor GC net om die roaming die je erbij krijgt. Ik ben uiteindelijk gewoon naar een standaardabonnement gegaan omdat het in de praktijk nutteloos was voor mij (en ook omdat je geen BTW kan terugtrekken op prepay, wat ook waanzinnig is maar dat is een ander verhaal). Ik zit 5-6 dagen per maand in NL en die data vliegt erdoor zonder dat je veel doet. M'n telefoon verbruikt al snel 5MB per dag om gewoon aan te staan, alles verbonden te houden en mails om het uur te checken. Dus nu behelp ik mij gewoon door wifi te zoeken (dat ik daar wel vaak heb, maar toch..). Moesten de prijzen voor data niet zo obsceen zijn zou ik (en ik denk vele anderen) veel meer gebruik van maken. Prijzen als 0,54 euro per MB of zelfs die €2/20MB pakketjes zijn compleet belachelijk.
Moesten die roaming volumes gevoelig omhoog gaan dan zou ik direct terug switchen (al vind ik een abonnement wel veel handiger als je vaak in het buitenland bent zoals ik). Maar goed, dataroaming zou nu eigenlijk in alle abonnementen moeten zitten. Het wegvallen van roaming kan niet snel genoeg komen...
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 23 apr 2014, 12:24
door johcla
@powaq: Zowel bij Generation connect als bij Mobile Vikings kan je een factuur krijgen voor je herladingen.
on topic:
Proximus heeft nog altijd het beste netwerk, maar ik ben toch een MV'er. Het doorslaggevende argument is dat je bij MV gratis naar andere MV'ers kan bellen.
Ik gebruik de callback-functie van Betamax, maar ik vind het belangrijk dat we in ons gezin elkaar onderling kunnen bereiken zonder afhankelijk te zijn van de call-back functie (mobiel internet kan niet werken, betamax kan problemen hebben, ...). Het wordt snel te technisch om aan mijn vrouw en kinderen te moeten uitleggen wat ze moeten doen als de call-back niet werkt.
Dus als er bij GC een aantal belminuten naar Proximus zou inbegrepen zijn, zou ik wel overstappen. Het hoeft geen uur per dag te zijn, maar toch zo'n 5 uur per maand.
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 23 apr 2014, 12:35
door BillyMobiel
Vaganzza schreef:Persoonlijk zou ik liever ook wat meer keuze zien in aantal GB.
Als vb. (met automatische herlading):
15€: 2GB + 10MB EU data (zelfde als nu dus qua data)
20€: 3GB + 20MB EU data
30€: 4GB + 30MB EU data
40€: 5GB + 50MB EU data
...
Misschien maar beter niet letterlijk deze verdeling over nemen...
Waarom zou iemand voor 5GB kiezen aan 40€ als hij 2 x 3GB kan krijgen voor 2 x 20€??
Want voor die 10MB extra binnen Europa ga ik het alvast niet doen!!
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 23 apr 2014, 12:44
door Lord Utopia
Die volumes hoeven niet cummulatief te zijn. 't Is niet omdat je op dag 1 voor 20 euro herlaadt en 10000 sms'en krijgt, en je herlaadt op dag 15 opnieuw, dat je plots 20000 sms'en hebt.
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 23 apr 2014, 12:57
door krisken
johcla schreef:@powaq: Zowel bij Generation connect als bij Mobile Vikings kan je een factuur krijgen voor je herladingen.
on topic:
Proximus heeft nog altijd het beste netwerk, maar ik ben toch een MV'er. Het doorslaggevende argument is dat je bij MV gratis naar andere MV'ers kan bellen.
Ik gebruik de callback-functie van Betamax, maar ik vind het belangrijk dat we in ons gezin elkaar onderling kunnen bereiken zonder afhankelijk te zijn van de call-back functie (mobiel internet kan niet werken, betamax kan problemen hebben, ...). Het wordt snel te technisch om aan mijn vrouw en kinderen te moeten uitleggen wat ze moeten doen als de call-back niet werkt.
Dus als er bij GC een aantal belminuten naar Proximus zou inbegrepen zijn, zou ik wel overstappen. Het hoeft geen uur per dag te zijn, maar toch zo'n 5 uur per maand.
Voor €5/maand (bij een abonnement) kan je bellen 10 uur per maand bellen naar alle nummers die in je abonnement zitten.
http://www.belgacom.be/nl/id_t_fam_rate ... l?tabnav=1
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 23 apr 2014, 13:12
door Vaganzza
BillyMobiel schreef:Vaganzza schreef:Persoonlijk zou ik liever ook wat meer keuze zien in aantal GB.
Als vb. (met automatische herlading):
15€: 2GB + 10MB EU data (zelfde als nu dus qua data)
20€: 3GB + 20MB EU data
30€: 4GB + 30MB EU data
40€: 5GB + 50MB EU data
...
Misschien maar beter niet letterlijk deze verdeling over nemen...
Waarom zou iemand voor 5GB kiezen aan 40€ als hij 2 x 3GB kan krijgen voor 2 x 20€??
Want voor die 10MB extra binnen Europa ga ik het alvast niet doen!!
Ik gaf maar een vb., waarschijnlijk zal Proximus nooit meer dan 3 verschillende herlaadmogelijkheden voorzien (nu is het ook 20, 25 of 50 euro). De belangrijkste boodschap voor mij is dat ze meer de tour van MV op moeten en best meer data (nationaal en EU) voorzien voor de huidige 20€.
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 23 apr 2014, 13:22
door powaq
johcla schreef:@powaq: Zowel bij Generation connect als bij Mobile Vikings kan je een factuur krijgen voor je herladingen.
Mobile Vikings weet ik, maar bij Proximus was dat niet mogelijk toen. Op mijn facturen die ik kreeg (auto herlading) stond gewoon 20 euro. Geen btw apart vermeld. Maar goed, dat is nog het minste. De btw op 20 euro al dan niet terugkrijgen is niet m'n grootste zorg.
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 23 apr 2014, 13:40
door iRockabizzydilly
Bij Proximus kan je uw gesprekken op factuur krijgen (herlaadkaart uiteraard).