Pagina 1 van 2

problemen scarlet netwerk. NOT

Geplaatst: 27 mei 2004, 13:10
door WhityBoy
Ik hoor hier veel klagen over Scarlet(netwerk) en de ISP die er gebruik van maken.
Als er problemen zijn word veel verondersteld dat het scarletnetwerk de schuldige is. Ik ga ook over het Scarletnetwerk en heb nog nooit problemen gehad en altijd deftige snelheid (down 320KByte/s up 54KByte/s) zonder veel schommelingen. Om die reden veronderstel ik dat de problemen veelal bij de ISP te zoeken is.
Mijn ISP is Online en ben zeer blij dat ik de overstap gemaakt heb.
Allen al om de volumepacks die ik maandelijks uitspaar die ik bij skynet moest kopen

Geplaatst: 27 mei 2004, 13:31
door ubremoved_539
Tja, het probleem is dat noch Scarlet, en vooral ADSL2Fit enige communicatie naar buiten doen over de problemen, laat staan dat er iemand zal toegeven dat het zijn fout is. Wie dus de schuldige is zal altijd wel een vraag blijven, maar dat ADSL2Fit onrealistisch was in wat zij verkopen staat wel degelijk vast.

Nu wat online.be betreft... als ik dat bekijk en ik reken er de prijs van je telefoonlijn bij, dan heb je bij TN voor dezelfde prijs evenveel met uitzondering van je 512 Kbits upload.

Geplaatst: 27 mei 2004, 19:19
door DiViNO
Ik heb een heel trage download snelheid van Zweedse sites (BBB), de snelheid ,is dit eigenlijk wel snelheid...eerder traagheid, is ook zeer onstabiel.
Gaat als een jojo op en neer (0-50-20-100-0-20-0-...) je kent 't wel :roll:
Vroeger (5 dagen geleden) had ik dit nooit.
Skynet gebruikers hebben geen probleem met downloaden van BBB.

Er is dus wel een probleem.

Geplaatst: 27 mei 2004, 19:40
door saxgod
Routing van scarlet of KPN int algemeen is inderdaad een beetje vreemd.
Waarschijnlijk hebben ze ergens een peering opgezegd om te besparen foz.

Geplaatst: 27 mei 2004, 19:50
door sander 20
ja... dus als 1 persoon een goede snelheid haalt op scarlet is HEEL het scarlet netwerk in orde en ligt het aan de isp zelf

logische verklaring, dat we daar niet eerder op zijn gekomen

en waarschijnlijk omdat JIJ een goede snelheid haalt met JOU isp zal scarlet ook juist dezelfde routing + hardware en al de rest gebruiken voor A2F zodat er zeker geen enkele partij benadeelt wordt

dus zal het wel duidelijk aan a2f liggen, ook al heeft a2f genoeg bandbreedte op overschot, waarschijnlijk hebben ze gewoon heel de snelheid van alle gebruikers verlaagt gewoon omdat ze dat leuk vinden om ons wat te pesten


ja je hebt gelijk, het ligt aan de isp !!! dit is overduidelijk na jou uitgebreide kennis die we hier te zien kregen,

bedankt !

nu weten we wat het probleem is

Geplaatst: 27 mei 2004, 21:04
door Kemblin
ik heb scarlet en mijn speeds zijn ook goed zu :?

Geplaatst: 27 mei 2004, 21:17
door DiViNO
Ni naar alle netwerken/landen

Geplaatst: 28 mei 2004, 01:21
door WhityBoy
r2504 schreef:Nu wat online.be betreft... als ik dat bekijk en ik reken er de prijs van je telefoonlijn bij, dan heb je bij TN voor dezelfde prijs evenveel met uitzondering van je 512 Kbits upload.


Zou telenet het toelaten om 40GB download/upload te hebben zonder je op smallband te gooien en zonder je een bijkomende rekening te presenteren? Hoelang dit nog zal duren weet ik niet maar zolang het zo bljft hoor je mij niet klagen.

En het klopt DiViNO vandaag had ik ook dit proleem.
Laat ons hopenn dat het geen blijvend probleem is

Geplaatst: 28 mei 2004, 09:50
door DiViNO
tracert van backbone's (hops) die gebruikt worden door Scarlet:

Code: Selecteer alles

GBLX:

  8    13 ms    14 ms    14 ms  GBLX-Level3.Level3.net [213.244.165.238]
  9   101 ms   102 ms    99 ms  pos0-0-622M.cr1.ROC1.gblx.net [67.17.67.81]
 10   101 ms   102 ms   101 ms  so0-0-0-155m.dmz1.roc2.gblx.net [67.17.67.130]
 11   102 ms   102 ms   102 ms  207.218.55.251

LEVEL3:

  7    80 ms    80 ms    80 ms  as-0-0.bbr1.NewYork1.Level3.net [4.68.128.106]
  8   135 ms   135 ms   136 ms  so-0-0-0.mp1.Denver1.Level3.net [64.159.4.226]
  9   137 ms   136 ms   136 ms  so-6-0.hsa1.Denver1.Level3.net [4.68.112.154]
 10   169 ms   167 ms   160 ms  se3-0.public1.Broomfield1.Level3.net [209.245.16
.18]
 11   167 ms     *      165 ms  Level3.com [209.245.19.41]


Is er weer ne router door gelijk vorige zomer...
Toen heb 'k ook een paar dagen met schijt ping gezeten (timeouts op irc, disconnects van msn,....da is nu nog ni alle chance)

Geplaatst: 28 mei 2004, 09:59
door Sasuke
Beste users,

Er is een algemeen probleem bij Level3 sinds het begin van deze week. Een van hun peer routers ligt eruit. Maar volgens de info die ik heb zouden er vandaag 3 nieuwe peers bijkomen. Dit zou het probleem moeten oplossen én de routing verbeteren over level3 peering.

Grtz,

Sasuke

Geplaatst: 28 mei 2004, 11:00
door DiViNO
Bedankt Sasuke voor dit ophelderend antwoord :)
Laat ons hopen dat dit het euvel verhelpt ;)

Aangezien Skynet geen probleem had, mag ik ervan uitgaan dat die via een andere backbone gaan?

Geplaatst: 28 mei 2004, 11:18
door Sasuke
Inderdaad,

Niet alle isp's gaan via Level3 .. skynet gaat via BNIX dacht ik.

Grtz,

Sasuke

Geplaatst: 28 mei 2004, 11:30
door meon
Skynet heeft héél veel problemen gehad dankzij Level3 :evil:
Nu lijkt het een beetje opgelost te zijn, andere routes en zo.

Ik ben eergisteren 6x van IRC gegooid, MSN was just een flipperkast, sites gingen dan wél, dan niet, ...

Geplaatst: 28 mei 2004, 16:08
door DiViNO
't is niet langer enkel Zweden, 'k heb nu naar eender welk land onstabiele verbinding :evil:

Geplaatst: 02 jun 2004, 11:56
door DiViNO
Afbeelding
Download van .SE BBB

Is dit normaal?
Denk 't ni...
En level3 pingt nu wel goed dus nu weet 'k 't toch ni hoor

Skynet heeft geen probleem btw

Geplaatst: 02 jun 2004, 13:37
door De Gast
yep, speeds van .se op scarlet connection s**** serieus nu :(

Geplaatst: 03 jun 2004, 10:18
door DiViNO
Aangezien skynetters ook af en toe problemen ondervinden met ping/download, ligt het probleem waarschijnlijk bij een backbone ipv bij Scarlet.

Geplaatst: 03 jun 2004, 16:17
door Sensei Zeon
divino, er is inderdaad een probleem bij level3 (een belangrijke backbone doe maar eens een trace naar bv userbase.be en je ziet hem)

Geplaatst: 04 jun 2004, 15:21
door TangleFuZZ
Problemen bij een backbone?

Zou kunnen maar ik ondervind ook nog eens hevige packetloss en een download snelheid van 14kb/s top. Dit is zo de laatste 2 dagen... Mijn provider is ADSL2FIT en zit in omstreke aalst - zottegem.

Heb besloten een leuke TT te sturen:

Gefiliciteerd!

Hierbij wil ik het team van ADSL2FIT graag feliciteren bij het behalen van een astronomische snelheid bij mij van wel 14kb/s. Dit valt niet te onderschatten.. Bijna 3x zo hoog als een 56k en slechts 285,7 x zo langzaam als de beloofde 4mbit. Moet echt zeggen: petje af hoor.

Tevens is de packetloss ook goed. Kan deze status pagina zelfs niet volledig bekijken door de packetloss. Laat staan dat msn ook maar 10min achtereen ingelogd blijft. Hetzelfde geld voor IRC.

Ik wilde jullie nog een taart opsturen maar bij nader inzien heb ik maar gekozen om dit geld te sparen om de € 35 te betalen voor mijn grootste 14kb/s adsl lijn.

Kortom: GEFELICITEERD!

Ben toch wel benieuwd hoe jullie eigenlijk denken over de toekomst... Ik denk niet dat er veel mensen zijn die ook maar zullen twijfelen hun 1 jarig contract voort te zetten.

En als u het afvraagt: ik zou inderdaad toch graag reactie van jullie krijgen wat het probleem deze keer is...


Ben benieuwd of ik hier reactie op ga krijgen... Zal nog iets laten horen ;)

Geplaatst: 04 jun 2004, 15:26
door bubbs
waarschijnlijk "full line reset done''

is toch lang hun standaardantwoord geweest.

Geplaatst: 04 jun 2004, 15:28
door Sasuke
Mja,

Verwacht je nu eigenlijk een poeslief antwoord op zulke vragen ? Komaan zeg ... ik zou daar idd ook op antwoorden met "full line reset done" ofzo zene.

Grtz,

Sasuke

PS: Misschien dat het voor anderen stoer lijkt zulke mails/vragen naar hun ISP te sturen, maar de enige die er ECHT mee lacht is dan toch wel die ISP zene ..

Geplaatst: 04 jun 2004, 15:33
door TangleFuZZ
Goh.. als jij aan een bar een glas cola besteld en je krijgt hem maar een bodempje en je moet volle pond betalen.. laat jij dan ook gewoon zo over je heen lopen of neem je er actie tegen? Ik hem me al 4 maanden stil gehouden. Nooit hebben ze ook maar iets van me gehoord. Maar deze laatste dagen zijn echt te zot voor woorden

Geplaatst: 04 jun 2004, 15:34
door bubbs
Sasuke schreef:PS: Misschien dat het voor anderen stoer lijkt zulke mails/vragen naar hun ISP te sturen, maar de enige die er ECHT mee lacht is dan toch wel die ISP zene ..


Dan moeten die helpdeskers zich nogal amuseren daar op de Oudaan... Hele dagen zulke amusante mailtjes mogen lezen en beantwoorden :-)

Geplaatst: 04 jun 2004, 15:35
door Sasuke
Mja,

Ik heb 6 maanden met die zever gezeten.

Enne, als ge aan die bar dat vriendelijk , doch kordaat, vraagt aan die barman zal die u rapper helpen dan dat ge van uw kloten gaat maken en namen begint te noemen.

Grtz,

Sasuke

Geplaatst: 04 jun 2004, 15:39
door Gast
Sasuke schreef:Mja,

Ik heb 6 maanden met die zever gezeten.

Enne, als ge aan die bar dat vriendelijk , doch kordaat, vraagt aan die barman zal die u rapper helpen dan dat ge van uw kloten gaat maken en namen begint te noemen.

Grtz,

Sasuke


Heb ik namen genoemd? dacht het niet he.. Heb het kordaat met een cynische toon gevraagd hier iets aan te doen... En om nog even de situatie van de bar terug te nemen. Je vraagt vriendelijk, doch kordaat om meer cola. Hij antwoord: sorry we kunnen niet meer inschenken, coca cola wil niet genoeg leveren terwijl je achter hem paletten vol met cola ziet staan. Does that makes scense? dacht het niet he ;)

Geplaatst: 04 jun 2004, 15:47
door Sasuke
Zo niet nee,

Maar ik zie bij a2f nergens palletten met bandbreedte (om het zo te noemen.) Temeer daar zij de bandbreedte niet echt leveren hé.

Soit, ieder zijn zin. Maar moest ik op die helpdesk daar zitten zou ik ook zo reageren.

Grtz,

Sasuke

Geplaatst: 04 jun 2004, 16:12
door TangleFuZZ
Toch heeft die cynische toon geholpen... We zijn nu 1 uur verder ? Ondertussen hebben ze denk ik mn lijn ge-reset en nu zijn de snelheden weer de oude vertrouwde 160-200kb/s. En heb ik ook geen last meer van packetloss. Ik ben weer tevreden ;)

Geplaatst: 04 jun 2004, 16:32
door bubbs
Helaas heeft de snelheidsverhoging na een lijnreset meestal maar een tijdelijk karakter...

Geplaatst: 05 jun 2004, 21:51
door DiViNO
Heb sinds gisteren abnormaal (althans voor mij) hoge snelheden, 370kb/s zijn met gemak te halen !
Hoe komt dit ineens ?
Heeft Scarlet iets aan het netwerk veranderd, ben ik overgeschakeld op 4mbit (BRUO), ...... ? Of is dit maar een ééndagsvlieg (nu toch al meer dan 2 dagen die hoge snelheid)
't Zou wel leuk zijn moesten die snelheden zo heel de tijd blijven :)

Routing naar .SE is nog altijd onstabiel als iets, maar die snelheden zijn al mooi ;)

Geplaatst: 07 jun 2004, 09:36
door C-Phest
Wel Divino dan zijt gij 1 van de personen waarbij het sinds dit weekend juist beter gaat ;) Bij een heel aantal personen hier in Leuven is het juist terug verslechterd :(

De omschakeling is echter TE verdacht en zal deze keer denk ik wel een technische oorzaak hebben ... Ik vermoed dat ze bij het omschakelen van die profielen iets mispeuterd hebben ;)


Wat betreft die lijn resets en dat het op een cynische toon sneller gaat: dat is dus zever he :) Een lijnreset is momenteel het enige dat Webvisie kan uitvoeren als mogelijke oplossing van een probleem. Een lijnreset duurt dan ook welgeteld 15 seconden ... logisch dan dat ze dat systematisch proberen bij een probleem ... baat het niet schaadt het niet. Ze moeten natuurlijk wel intern hun ticket open houden om de eigenlijk oorzaak te vinden als zo'n reset niks uitmaakt ....

Geplaatst: 07 jun 2004, 16:18
door DiViNO
Still rocking speeds :)

zo is menne limiet er wel rap door :( :p
.SE blows nog altijd :|

Geplaatst: 08 jun 2004, 16:38
door DiViNO
On the road again :)

.SE speeds zijn weer toppie :D

Geplaatst: 10 jun 2004, 20:21
door fendke
Yop, ik had hetzelfde probleem vanaf BBB sites.
Sinds vandaag is de speed weer goed, héél goed zelfs, beter dan voordien.
Anders haalde ik NOOIT meer dan 314kb/s, nu pieken van 355, zalig!
Scarlet, i love you! :)

Alleen spijtig dat we nu die limiet hebben :)

Geplaatst: 11 jun 2004, 10:42
door C-Phest
11/06 - 09:30 - Data Link Down

Staat op mijn status pagina, en inderdaad ik kan in Leuven niet inloggen.

Iemand toevallig de helpdesk aan de lijn gehad voor ietwat zinnigere verklaring? :)

Geplaatst: 11 jun 2004, 14:35
door AnD
Ik geraak ook niet op het internet met A2F, ik heb naar de helpdesk gebeld maar er was niemand. Dus dan ben ik toch niet alleen. :)

Nu maar met mijn 56K modempje surfen ;)

Geplaatst: 11 jun 2004, 14:43
door bobke
Krijg hier sedert een week bij Scarlet een downloadsnelheid van 350 kb/s, tegenover daarvoor 315 kb/s. Upload blijft konstant op 39 kb/s.
Als het goed is, mag het ook gezegd worden. :wink:

tolerantie of intolerantie, that's the question

Geplaatst: 14 jun 2004, 15:20
door tja-man
r2504 schreef:Tja, het probleem is dat noch Scarlet, en vooral ADSL2Fit enige communicatie naar buiten doen over de problemen, laat staan dat er iemand zal toegeven dat het zijn fout is. Wie dus de schuldige is zal altijd wel een vraag blijven, maar dat ADSL2Fit onrealistisch was in wat zij verkopen staat wel degelijk vast.

Nu wat online.be betreft... als ik dat bekijk en ik reken er de prijs van je telefoonlijn bij, dan heb je bij TN voor dezelfde prijs evenveel met uitzondering van je 512 Kbits upload.


dit vind ik toch een grappige uitlating.. ze zeggen toch dat je zoveel mag downloaden als je wil .. je synchroniseert tegen een bepaalde capaciteit and that's it. nu moet je maar downloaden. en als het niet goed genoeg gaat, dan moet je maar is kijken wat je in Nederland krijgt voor die prijs.
Of misschien even gaan kijken naar de Adsl forums wat de specificaties zijn van Adsl. ongegarandeerd.

Natuurlijk kan je ook veel meer geld betalen voor een gegarandeerde lijn.
Of zelfs een optische vezel laten trekken tot voor uw deur.

Er moet inderdaad een bepaalde kwaliteit gehouden worden, maar je moet niet schrikken als je eens een paar kilobyte minder per seconde download toch .. of leven we tussen intolerante mensen ? Want als jij intolerant blijft zou het wel is kunnen dat al die isp's intolerant worden en is gaan kijken wat je aan het downloaden bent.

Geplaatst: 14 jun 2004, 17:50
door C-Phest
tja-man ik raad u aan om eerst eens dit forum door te lezen en dan geen onzinnige reactie te posten.

Ik heb uiteindelijk een internetconnectie gehad die 1 maand de helft van de snelheid haalde (alhoewel ik met 350Kbyte/s 24/7 zeker niet klaag), 10 maanden zo goed als onbruikbaar was en nu de laatste maand zelfs helemaal niet meer werkt.

Ik kan niet surfen, ik kan niet online bankieren, ik kan geen mails afhalen (nee ZELFS niet meer van echte POP3 servers met accounts waarvoor ik betaal bij de diverse ISP's).

Sorry maar dan moet gij ni afkomen met 'een paar kilobytes per seconde minder' .. daar word ik namelijk vrij tot zeer pissed van :evil:

Geplaatst: 14 jun 2004, 23:06
door Psyko
dan kan ik maar 1 ding zeggen. Zoek je een andere provider en leer leven met limieten.
Snel, limietloos en goedkoop zijn begrippen die voorlopig nog NIET samen gaan.

Tis weer om zeep

Geplaatst: 21 jun 2004, 00:31
door fendke
Na de problemen van 2 weken geleden die opgelost leken te zijn is het terug zo ver...verbinding naar zweden s****:

Ping statistics for xxx.xxx.xxx.xxx:
Packets: Sent = 4, Received = 1, Lost = 3 (75% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 323ms, Maximum = 323ms, Average = 323ms

Nog mensen die ook terug met deze problemen kampen, of ben ik de enige?