Pagina 1 van 1

geen keuze meer

Geplaatst: 22 feb 2014, 17:30
door eve.sabbe
Beste,

gisteren naar een Telenet shop geweest te Tielt. Mijn digicorder was stuk.
Ik had de keus: hetzelfde model (zonder meerprijs) of een nieuwer model (25euro extra te betalen).
Ik heb gekozen voor dat nieuwer model. voordelen oa grotere schijf, etc
Heb me meteen ingeschreven voor Rio (promotie 10 euro ipv 25 euro).
Ik heb nadrukkelijk gevraagd of ik daarna nog mijn bestaande bundels zou hebben.
"Natuurlijk, geen probleem mevrouw!" MAAR...dit is de volgende stap van Telenet deze zomer:
de bestaande bundels afschaffen en klanten dwingen bepaalde keuze's te maken...
Allez, goed om te weten,...
Zijn er anderen die dit kunnen bevestigen?
Misschien is er al een topic van, zo ja, excuseer me.
groeten
Eve

Re: geen keuze meer

Geplaatst: 22 feb 2014, 18:23
door ITnetadmin
Ja, dit is geweten; de bestaande packs worden "simpeler gemaakt voor de consument" door het te houden op slechts 2 packs, rex en rio. In de praktijk betekent dat dus vaak bijbetalen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: geen keuze meer

Geplaatst: 22 feb 2014, 22:25
door tendonsie
Kortom je kan kiezen tussen "veel betalen" of "belachelijk veel betalen".
Eén voordeel, het is maandelijks opzegbaar.
Je doet er dus goed aan, één maand te betalen en zoveel te kijken als je kan, en dan een paar maanden niet kijken ;)

Re: geen keuze meer

Geplaatst: 22 feb 2014, 23:42
door Robert Ford
Is het eigenlijk wel wettelijk om een consument te dwingen om meer te betalen? Een prijsaanpassingen van het bestaande abonnement door invloeden zoals index en zo kan ik nog wel snappen.

Maar letterlijk dwingen om van product te veranderen lijkt me toch niet zo koosjer.. :s

Re: geen keuze meer

Geplaatst: 23 feb 2014, 07:15
door Sylvester
Dag mag, neem het van me aan. En er mag meer, dan wij soms denken of weten.
Er is niemand die u verplicht om klant te blijven.

Zij sturen altijd een brief waarin ze melding maken van de aanpassing, en dat je kosteloos mag opzeggen als je niet akkoord gaat.

Natuurlijk gaan ze van die dingen niet doen, want dan hebben ze binnenkort geen klanten meer. :eek:

Re: geen keuze meer

Geplaatst: 23 feb 2014, 10:37
door raf1
sardonis schreef:Is het eigenlijk wel wettelijk om een consument te dwingen om meer te betalen?
Niemand wordt gedwongen, net zoals niemand gedwongen wordt om dure Nutella-choco te kopen. Je kan evengoed Delinut kopen in de Aldi.

Je mag dus steeds http://telenet.be/opzeggen en een alternatief uitkiezen:

Haal je vrij te ontvangen tv-kanalen direct bij de bron via een schotelantenne: http://www.onastra.com/channels en http://www.vrt.be/ontvangst-dvb-t
Of neem een abonnement bij
http://www.canaldigitaal.nl/nbu/
http://www.tv-vlaanderen.be/
http://www.belgacomtv.be/
http://www.scarlet.be/
http://www.snow.be/
http://www.stievie.be/

Neem je tv-kanalen op met
http://www.bhaalu.be/
http://www.vuplus.com/
http://www.et-view.net/
http://openpli.org/

Alternatieven genoeg!

Re: geen keuze meer

Geplaatst: 23 feb 2014, 10:53
door Sylvester
Om raf1 een beetje te nuanceren , wil ik het volgende toevoegen :
Ga nu niet als een gek op zoek naar die pot Delinut in den Aldi, als je nog tevreden bent met de huidige choco-pot.
Wacht gewoon het moment af, dat Telenet onnozel begint te doen, en schakel dan eventueel over. Want de kans is groot dat de concurrentie volgt... als je me begrijpt. Of andersom : Telenet volgt de concurrentie...
Je kan zelfs op dat moment gebruik maken van de gelegenheid, en dan even een 'belletje' doen naar Telenet. Heel waarschijnlijk schakelen dan veel klanten - te impulsief- over naar een andere provider. Uit ervaring weet ik dat die mensen aan de andere kant daar gevoelig voor zijn.
Als je heel beleefd blijft, en je pakt het tactisch aan, kan het zijn dat je alles mag behouden zoals het nu is, als ze je maar als klant kunnen houden.

De wet van de sterkste op dat moment zeker...?

Re: geen keuze meer

Geplaatst: 23 feb 2014, 11:41
door ITnetadmin
Tja, ik ben ni van plan bij te betalen voor dat duurste pakket, gewoon om bbc 3 en 4 (waar ik quasi elke avond naar kijk) te behouden. Dus als daar ni snel een uitzondering komt (a la carte?) kunnen ze hun extra geld (ik heb momenteel 2+1 zenderpakketten) alvast schudden.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: geen keuze meer

Geplaatst: 23 feb 2014, 12:10
door wied
+1 voor raf, keuze genoeg inderdaad... :-)

Re: geen keuze meer

Geplaatst: 26 feb 2014, 15:24
door 1207
raf1 schreef: Alternatieven genoeg!
vaak schijnalternatieven
satelliet moet je kunnen zetten
dvb-t wordt bewust kapotgemaakt
prijzen blijven bij iedereen duur, lijkt op prijsafspraken
verschillende online aanbiedingen zijn overpriced (bvb het geamputeerde stievie)
aanbod tout court is te duur (abo, bakjes,...)
...