Pagina 1 van 1

OVH kwaliteit

Geplaatst: 20 feb 2014, 10:12
door giebel
Ik heb sinds kort een OVH account (ligne entreprise).
2 op de 10 van mijn gesprekken verlopen moeizaam door de geluidskwaliteit.
Er wordt dan gezegd dat ze mij moeilijk kunnen verstaan... (zou dof klinken, soms met zacht geruis op de lijn)... Ik versta de mensen aan de andere kant prima...
Zijn dit gekende problemen bij OVH? Of ligt dit aan de instellingen van mijn FritzBox/FritzFon?

De afstand tussen FritzFon en FritzBox is een 5-tal meter (goed bereik dus)...

Re: OVH kwaliteit

Geplaatst: 20 feb 2014, 10:16
door jos123
Bij welke internet provider zit je?

Re: OVH kwaliteit

Geplaatst: 20 feb 2014, 10:22
door giebel
Telenet (modem-only)...

Re: OVH kwaliteit

Geplaatst: 20 feb 2014, 10:29
door jos123
Zie deze topic ivm fritzfon: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=34324

Een paar tips van enkele leden:
HIer geen geruis, perfecte kwaliteit. Ik zet eco dect aan op de box
Je hebt toch geen comfort noise (CNG) aanstaan ?
staat dit op de fritz!fon of de fritzbox om in te stellen? heb nu HD Telephony 'automatically' gezet ipv 'preferred'
Ik heb soms ook last van erge ruis. Als ik de Fon dan eens uit- en inschakel, is het weer gedaan.