Pagina 1 van 1

90 minuten ?

Geplaatst: 02 feb 2014, 01:38
door tommekentom
Ik heb de vraag al gesteld bij kd, facebook, twitter en tech. dienst maar blijkbaar kan niemand mij een antw. geven bij Mobistar.

Mijn gsmgesprekken worden steeds na 90 minuten automatisch onderbroken.
Kan hier iets aan worden gedaan zodat dit niet meer gebeurt of is dit standaard zo ingesteld op hun netwerk voor alle klanten?

Re: 90 minuten ?

Geplaatst: 02 feb 2014, 02:04
door iRockabizzydilly
Opvallend, da's inderdaad een veel voorkomende 'instelling'.
Ik heb dit echter enkel bij Proximus en bellen met/naar een vaste lijn met DECT telefoon. Mobistar en Base hebben dit naar mijn ervaring net niet?

Kan het zijn dat het is als je belt naar een persoon met vaste lijn of andere provider dan Mobistar?

Re: 90 minuten ?

Geplaatst: 02 feb 2014, 02:09
door tommekentom
Tgoh ik ondervind het enkel met een proximusnummer, meer weet ik eigenlijk ook niet naar andere nummers bel ik haast nooit zolang ;-)

Re: 90 minuten ?

Geplaatst: 02 feb 2014, 02:33
door Splitter
bij proximus is het zo dat gesprekken steeds na 90 minuten afgebroken worden,
inkomend & uitgaand.

is voor alle klanten zo en kan blijkbaar niet anders...
persoonlijk had ik het liever trouwens bij alle providers gezien,
dit zorgt dat "per ongeluk gesprekken" nooit hoger kunnen oplopen van 90 minuten.

en het is nu niet dat even terugbellen na die 90 minute zo moeilijk is (en dan is het gewoon de beurt aan de andere partij om uitgaande beller te zijn! ;) )

Re: 90 minuten ?

Geplaatst: 02 feb 2014, 03:10
door tommekentom
Als de ene partij een unlimited-formule heeft hoeft dat uiteraard niet ;-)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Re: 90 minuten ?

Geplaatst: 02 feb 2014, 13:03
door TiTanium
Die 90 minuten regel is ook om een vorm van misbruik tegen te gaan. Indien men den telefoon als babyfoon probeert te gebruiken. Mijn gesprekken vallen ook na 90 minuten weg. Heel soms bel ik erachter terug, want als dit te vaak voor komt dan kan je alsnog van misbruik beschuldigd worden, al zal dit heel uitzonderlijk zijn.

Re: 90 minuten ?

Geplaatst: 02 feb 2014, 13:37
door axs
Is idd vervelend, zeker als je in conference calls zit (en de leader bent) en dan plots je verbinding na 90 minuten onderbroken wordt :(
Destijds diverse mails over gedaan met onze account manager bij Proximus, maar helaas... niets aan te veranderen!

Re: 90 minuten ?

Geplaatst: 02 feb 2014, 14:03
door BillyMobiel
TiTanium schreef:Die 90 minuten regel is ook om een vorm van misbruik tegen te gaan. Indien men den telefoon als babyfoon probeert te gebruiken. Mijn gesprekken vallen ook na 90 minuten weg.
In de FUP van Mobistar is er nochthans sprake van 3 uur en dus geen 90 minuten.

Bij panter staat er:
"...wanneer je meer dan 3 uur onafgebroken belt en/of door direct terug te bellen nadat de verbinding werd verbroken behoudt Mobistar zich het recht voor om de levering van de dienst te beperken..."
(http://www.mobistar.be/nl/aanbod/gsm-ab ... nter#tab-5)

En bij Kangoeroe staat het er iets korter:
"◦Elke oproep wordt automatisch onderbroken na drie uur."
(http://www.mobistar.be/nl/aanbod/gsm-ab ... eroe#tab-5)

Ik denk dat je hiermee wel naar Mobistar kan stappen en vragen waarom een gesprek reeds na 90 minuten beëindigd wordt.

Re: 90 minuten ?

Geplaatst: 03 feb 2014, 12:05
door tommekentom
BillyMobiel schreef:
TiTanium schreef:Die 90 minuten regel is ook om een vorm van misbruik tegen te gaan. Indien men den telefoon als babyfoon probeert te gebruiken. Mijn gesprekken vallen ook na 90 minuten weg.
In de FUP van Mobistar is er nochthans sprake van 3 uur en dus geen 90 minuten.

Bij panter staat er:
"...wanneer je meer dan 3 uur onafgebroken belt en/of door direct terug te bellen nadat de verbinding werd verbroken behoudt Mobistar zich het recht voor om de levering van de dienst te beperken..."
(http://www.mobistar.be/nl/aanbod/gsm-ab ... nter#tab-5)

En bij Kangoeroe staat het er iets korter:
"◦Elke oproep wordt automatisch onderbroken na drie uur."
(http://www.mobistar.be/nl/aanbod/gsm-ab ... eroe#tab-5)

Ik denk dat je hiermee wel naar Mobistar kan stappen en vragen waarom een gesprek reeds na 90 minuten beëindigd wordt.
Nu, Splitter zei dat bij Proximus een gesprek na 90 min. wordt afgebroken, ook bij inkomende gesprekken. Dan is het natuurlijk niet Mobistar, maar de ontvangende operator die in dit geval het gesprek afbreekt en daar kan Mobistar niet zoveel aan veranderen uiteraard ;-)

Naar andere Mobistar-nummers heb ik het tot nu toe nog niet getest.

Re: 90 minuten ?

Geplaatst: 03 feb 2014, 12:13
door BillyMobiel
Ontvangende operatoren zullen een gesprek nooit afbreken. Ze hebben hier geen voordeel bij!
Een ontvangende operator krijgt namelijk ook geld voor het gebruik van z'n lijn, betaald door de operator vanwaar de verbinding start.

Da's dus dubbel winst voor een ontvangende operator: enerzijds het abonnementsgeld betaald door de ontvanger, en anderzijds het gebruik van de lijn, betaald door de operator van de bellende partij.

Je zal trouwens bij FUP nooit zien staan dat inkomende gesprekken beperkt zijn in duurtijd. Dus afbreken komt altijd van de operator die de verbinding tot stand brengt!