Pagina 1 van 1

T38 bij Weepe: 503 error

Geplaatst: 22 jan 2014, 22:41
door negRib
Sinds een paar weken heb ik volgende setup met succes draaien (buiten het feit dat de Grandstream telefoons tijdens de nacht hun registratie verliezen):

Weepee: 2x SIP accounts & 1x T38 account
Fritzbox (wordt momenteel enkel gebruikt als router)
Raspberry pi met Freebpx

Qua telefonie werkt alles buiten de fax krijg ik niet aan de praat. In mijn fritzbox heb ik de T38 account geconfigureerd. De fax is aangesloten aan de Fon 1 poort. Tijdens het sturen van een fax krijg ik altijd volgende melding (te zien in de fritzbox)

Internet telephony with [email protected] via t381.brussels.weepee.org failed. Cause: Service Unavailable (503)

0509666xx is het nummer naar waar de fax wordt gestuurd. Wanneer de fax wordt verstuurd, hoor ik telkens een bezettoon?

Re: T38 bij Weepe: 503 error

Geplaatst: 22 jan 2014, 23:25
door jos123
Kan je faxen ontvangen?

Re: T38 bij Weepe: 503 error

Geplaatst: 24 jan 2014, 11:06
door negRib
Faxen ontvang ik via een FaxToMail account. Ik had gehoopt dat Weepee ondertussen zou reageren na 2 dagen maar nog geen teken van leven ontvangen. Is er daar effectief wel iemand aanwezig op hun support dienst?

Re: T38 bij Weepe: 503 error

Geplaatst: 24 jan 2014, 11:09
door jos123
Kan je eens je instellingen van je account op de FB meedelen?

Re: T38 bij Weepe: 503 error

Geplaatst: 24 jan 2014, 11:33
door MarkDM
doe eens een "user agent reset" in de klantentool van Weepee.
Telkens nodig bij verandering/nieuw sip-device.

Re: T38 bij Weepe: 503 error

Geplaatst: 24 jan 2014, 16:21
door negRib
MarkDM schreef:doe eens een "user agent reset" in de klantentool van Weepee.
Telkens nodig bij verandering/nieuw sip-device.
Al meermaals gedaan. Deze gegevens bij Weepee wordt correct aangepast, laatste access van de FB etc.

Re: T38 bij Weepe: 503 error

Geplaatst: 24 jan 2014, 17:08
door VOiD
Sinds wanneer supporteert Weepee T38 ?

Re: T38 bij Weepe: 503 error

Geplaatst: 24 jan 2014, 17:13
door Robert Ford
Volgens mij doen ze dat niet.. :)

Re: T38 bij Weepe: 503 error

Geplaatst: 24 jan 2014, 20:27
door philippe_d
Meer nog, vroeger kon je speciaal voor fax een T38 account aanmaken.
Je moest dan registreren op t381.weepee.org (in plaats van ssw[0-9].weepee.org)
Maar volgens mij hebben ze dit laten vallen (mijn fax account registreert niet meer op de t381 switch)

Re: T38 bij Weepe: 503 error

Geplaatst: 26 jan 2014, 22:32
door negRib
Nochtans heb ik een T38 account bij Weepee. Geen idee waarom ze niet reageren op de supportmail. Is nu bijna een week geleden. Als Weepee dit niet meer ondersteunt, dan moet ik bij Telenet blijven met een vaste lijn enkel om te kunnen faxen?

Re: T38 bij Weepe: 503 error

Geplaatst: 26 jan 2014, 22:47
door philippe_d
Wat wil je precies? Een fax versturen via een gewone ouderwetse faxmachine?
Probeer de fax eens uit te sturen via de normale WeePee SIP account.

De beste manier om te faxen via WeePee is:
  1. jouw faxnummer verbinden met een fax-to-mail account: alle binnenkomende faxen komen in jouw inbox als PDF.
  2. uitgaande faxen met de computer versturen via de Weepee Hylafx server. Dit werkt ook perfect. Gewoon een Hylafax programma (voorbeeld WinPrint Hylafax) installeren, en alles wat je kan uitprinten kan je "uitfaxen" ...

Re: T38 bij Weepe: 503 error

Geplaatst: 27 jan 2014, 11:43
door MarkDM
Ik heb nooit T38 gebruikt. Faxen worden verstuurd met ouderwets toestel via gewone Sip-account bij Weepee.
Het koste wel wat moeite om die sip-account het uitgaande caller-id van mijn fax-to-mail nummer te geven. (Alle support bij Weepee is moeilijk.)
Ook moet je de baudrate van de fax laag instellen (max 9600 bits/sec), er zijn daarover al topics in dit forum.

Re: T38 bij Weepe: 503 error

Geplaatst: 03 feb 2014, 08:20
door negRib
philippe_d schreef:Wat wil je precies? Een fax versturen via een gewone ouderwetse faxmachine?
Probeer de fax eens uit te sturen via de normale WeePee SIP account.

De beste manier om te faxen via WeePee is:
  1. jouw faxnummer verbinden met een fax-to-mail account: alle binnenkomende faxen komen in jouw inbox als PDF.
  2. uitgaande faxen met de computer versturen via de Weepee Hylafx server. Dit werkt ook perfect. Gewoon een Hylafax programma (voorbeeld WinPrint Hylafax) installeren, en alles wat je kan uitprinten kan je "uitfaxen" ...
Philippe, de Hylafax software werkt prima maar bij het is extra werk als ik een papieren afdruk eerst moet inscannen en daarna versturen via de computer via de Hylafax client.
Het zou ook "leuk" zijn moest Weepee eens antwoorden op mn mail van 3 weken terug. Misschien moet ik eens reageren via Twitter? :-D

Re: T38 bij Weepe: 503 error

Geplaatst: 03 feb 2014, 08:23
door negRib
MarkDM schreef:Ik heb nooit T38 gebruikt. Faxen worden verstuurd met ouderwets toestel via gewone Sip-account bij Weepee.
Het koste wel wat moeite om die sip-account het uitgaande caller-id van mijn fax-to-mail nummer te geven. (Alle support bij Weepee is moeilijk.)
Ook moet je de baudrate van de fax laag instellen (max 9600 bits/sec), er zijn daarover al topics in dit forum.
Hm, kan je 2 "telefooncentrales" laten registreren met dezelfde account bij Weepee? Momenteel heb ik 2 SIP accounts draaiende op FreePBX maar dan zou ik 1 van die 2 SIP accounts ook moeten gebruiken in de FritzBox (omwille van de aanwezigheid van de FON poort)?
Zou dit geen conflicten geven?

Re: T38 bij Weepe: 503 error

Geplaatst: 03 feb 2014, 10:43
door philippe_d
negRib schreef:Philippe, de Hylafax software werkt prima maar bij het is extra werk als ik een papieren afdruk eerst moet inscannen en daarna versturen via de computer via de Hylafax client.
Zoals MarkDM zegt: de gewone SIP account werkt perfect voor het uitsturen van analoge faxen.

PS. Een caller-id (CLIP) meesturen met faxnummer is eigenlijk nooit nodig bij faxen.
Het (gewenste) faxnummer wordt in principe meegestuurd met de fax header door het faxtoestel zelf (zie instellingen bij je fax toestel).
Het ontvangende fax apparaat ziet ook het nummer in de fax header (ongeacht het nummer van de lijn waarop het faxtoestel staat).
negRib schreef:Hm, kan je 2 "telefooncentrales" laten registreren met dezelfde account bij Weepee?
Neen, dat is bij WeePee niet mogelijk.
Je kan best voor iedere client een aparte SIP account aanmaken (en die aan mekaar linken via weepee support).

Re: T38 bij Weepe: 503 error

Geplaatst: 19 feb 2014, 21:30
door negRib
Het versturen van een fax via een SIP account werkt inderdaad maar dan moet ik ook terug een extra nummer aanvragen. Ik kan geen bestaande SIP account gebruiken gezien deze reeds allemaal in gebruik genomen via de telefooncentrale.

Uit wanhoop heb ik dan nog maar een extra SIP account geactiveerd. :bang: