Pagina 1 van 1

dommel naar scarlet

Geplaatst: 19 jan 2014, 02:08
door cie007
Hallo iedereen

Ik heb nu dommel vdsl 2 met een discovery line en ik wil graag overstappen naar scarlet vdsl2

Ik heb een vraag: moet je je discovery line ook opzeggen of doet scarlet dit?

Re: dommel naar scarlet

Geplaatst: 19 jan 2014, 11:56
door philippe_d
Discovery is een apart contract tussen jouw en Belgacom, daar heeft Dommel niets mee te maken.
Jij zal die dus moeten opzeggen.

Maar ... als je het nummer wil behouden, moet je dit eerst naar Scarlet porteren.
In dit geval mag je zelf de discovery lijn niet opzeggen, de portatie naar Scarlet zal automatisch je contract voor de vaste lijn opzeggen.

Re: dommel naar scarlet

Geplaatst: 19 jan 2014, 12:45
door cie007
De telefoonnummer van belgacom gebruik ik alleen voor internet. Dus die mag opgezegd worden. Ik heb alleen vdsl2 van scarlet nodig. (dat van 35 euro per maand)

Bij het bestellen van scarlet (via de site) heb ik mijn telefoonnummer van belgacom opgegeven :oops: Dit was niet slim denk ik.
Als ik de telefoonnummer opzeg ben ik dan mijn internet aansluiting kwijt?

Re: dommel naar scarlet

Geplaatst: 19 jan 2014, 13:44
door Funfile
Ik verwacht niet dat je je internetverbinding dan kwijt gaat zijn. Voor zover ik op de website van Scarlet heb kunnen vinden moet er een 'raw copper aansluiting' inbegrepen zijn in de abonnementsprijs voor hun VDSL.

Niet dat ze het zo duidelijk vermelden op de website, maar bij hun ADSL-internetformule vermelden ze wél dat je een vaste lijn bij Belgacom nodig hebt, of dat zij voor 5 Euro extra een lijn (zonder mogelijkheid om te telefoneren) aanrekenen.

Bij Scarlet VDSL verwijzen ze niet naar het nodig zijn van een vaste lijn bij Belgacom.

Je kan altijd contact met hen opnemen via [email protected]. Zij beantwoorden je vraag dan binnen 7 werkdagen.

Re: dommel naar scarlet

Geplaatst: 19 jan 2014, 15:44
door silencer
Als je discovery lijn dan acteraf wordt weggenomen kan het goed zijn dat je plots zonder internet zit (ook al gebruikte je reeds enkele weken Scarlet, na dommel vdsl2):
Was hier het geval.

Re: dommel naar scarlet

Geplaatst: 19 jan 2014, 17:48
door cie007
Funfile schreef:Ik verwacht niet dat je je internetverbinding dan kwijt gaat zijn. Voor zover ik op de website van Scarlet heb kunnen vinden moet er een 'raw copper aansluiting' inbegrepen zijn in de abonnementsprijs voor hun VDSL.
Inderdaad, ik zal morgen bellen naar scarlet voor meer informatie. Via mail duurt veel te lang vrees ik
silencer schreef:Als je discovery lijn dan acteraf wordt weggenomen kan het goed zijn dat je plots zonder internet zit (ook al gebruikte je reeds enkele weken Scarlet, na dommel vdsl2):
Was hier het geval.
Kan je je nog herinneren (als je scarlet via de website hebt besteld) of je "Ik wens de installatie op een reeds bestaande telefoonlijn?" ja of nee heb geantwoord?

Re: dommel naar scarlet

Geplaatst: 23 jan 2014, 14:02
door cie007
Ik heb nog een vraagje:

Bij scarlet zeggen ze dat je best wacht met opzeggen tot dat je scarlet abbonement is opgeleverd..

Wanneer bedoelen ze dit juist?
Als de technieker is langs geweest?
of dat je je login gegevens hebt gekregen via de post?

Re: dommel naar scarlet

Geplaatst: 23 jan 2014, 14:04
door bambipower
als de technieker is langsgeweest

Re: dommel naar scarlet

Geplaatst: 11 feb 2014, 14:51
door cie007
Het is gelukt, maar ik heb nog 1 vraagje

Waar vind je eigenlijk het paswoord van de smtp server?

via mijn.scarlet.be kan je het precies niet zien...


Dit is opgelost, mijn stomme fout :oops: