Pagina 1 van 1
Wederom bedriegelijke praktijken bij Telenet
Geplaatst: 18 jan 2014, 14:28
door ubremoved_539
Bij het bezoeken van de TN website kon in een aabod vinden om een HD Digibox online aan te kopen voor 59 euro.
Bij de uiteindelijk bestelling bleek er plotseling nergens nog een spoor te zijn van de 20 euro kosten en stond de prijs dus op 79 euro
Na contact met Telenet kreeg ik weer allerlei verhaaltjes dat de prijs normaal 99 euro was en de 20 euro korting dus op 79 euro kwam wat echter iets totaal anders is dan wat op de website is terug te vinden ! Op de website, wat volgens Telenet dan plots weer een vergissing was, staat wel degelijk duidelijk vermeld dat de éénmalige kost 59 euro is... zonder enige voorwaarde (en daarmee is Telenet dan ook wettelijk verplicht het toestel aan die prijs te verkopen !).
Blijkbaar zou de 20 euro korting enkel van toepassing zijn voor nieuwe klanten, echter dit is nergens vermeld op de website waar men dan ook in overtreding is met "Art. 5. § 1. Behalve bij openbare verkoop, moet elke onderneming die aan de consument goederen te koop aanbiedt, de prijs hiervan schriftelijk en ondubbelzinnig aanduiden.". Ik betreur het ook dat dit niet de eerste keer is dat ik dergelijk dingen merk bij Telenet... ik kan dan ook enkel besluiten dat het hier gaat om bewuste bedriegelijke praktijken.
Ik had gehoopt dat Telenet z'n lesje kende na het Facebook protest rond de behandeling van trouwe klanten... duidelijk niet dus

Re: Wederom bedriegelijke praktijken bij Telenet
Geplaatst: 18 jan 2014, 14:38
door Kenw00t
Bij de uiteindelijk bestelling bleek er plotseling nergens nog een spoor te zijn van de 20 euro
kosten en stond de prijs dus op 79 euro
Ik denk dat je hier "korting" wilde typen?
Enfin, op den duur gaat een mens er nog trots op zijn dat men nooit klant geweest is van dit ziekelijke bedrijf.

Re: Wederom bedriegelijke praktijken bij Telenet
Geplaatst: 18 jan 2014, 14:54
door Tomby
Aangezien ik toevallig vandaag nog hun reclamefolder zag waarin de Digibox in solden stond aan €79, ben ik uit nieuwsgierigheid toch eens op die pagina gaan kijken. Je screenshot blijkt toch wel redelijk selectief. Op die pagina staat tig keer dat hij €79 kost. Bovendien staat onderaan bij de uitleg van de bestelprocedure (waar opnieuw staat 'Hoe HD Digibox aan €79 worden') het volgende tekstje: "Bovendien krijg je, enkel bij een online bestelling, € 20 korting bij een nieuwe lijn."
Het lijkt me toch normaal dat moest het voor iedereen €59 zijn, op die pagina vooral 59 en niet 79 zou te lezen vallen. Toegegeven, als je alleen naar het gifje kijkt, denk je dat het voor iedereen €20 korting is, maar de rest van de pagina lijkt me toch ook duidelijk te maken dat het €79 is.
Re: Wederom bedriegelijke praktijken bij Telenet
Geplaatst: 18 jan 2014, 15:39
door ubremoved_539
Tomby schreef:Bovendien staat onderaan bij de uitleg van de bestelprocedure (waar opnieuw staat 'Hoe HD Digibox aan €79 worden') het volgende tekstje: "Bovendien krijg je, enkel bij een online bestelling, € 20 korting bij een nieuwe lijn."
Blijkbaar begrijp je niet dat de wet voorschrijft dat men de prijs "ondubbelzinnig" moet vermelden !
Telenet moet maw. in het oranje blokje reeds melding maken van de voorwaarden (of minstens verwijzen naar de kleine lettertjes met een sterretje of cijfertje).
Tomby schreef:Het lijkt me toch normaal dat moest het voor iedereen €59 zijn, op die pagina vooral 59 en niet 79 zou te lezen vallen.
Het is ook niet voor iedereen 59 euro... maar enkel voor mensen die online bestellen.
Tomby schreef:Toegegeven, als je alleen naar het gifje kijkt, denk je dat het voor iedereen €20 korting is, maar de rest...
En daar gaat de wet over... zoals je zelf aangeeft wekt men de indruk dat het voor iedereen die een online bestelling plaatst 59 euro is... je "maar voor de rest" speelt hier geen rol.
Re: Wederom bedriegelijke praktijken bij Telenet
Geplaatst: 18 jan 2014, 15:56
door bambipower
Re: Wederom bedriegelijke praktijken bij Telenet
Geplaatst: 23 jan 2014, 15:50
door ubremoved_539
Aangezien Telenet het vertikt contact met me op te nemen en de juiste informatie op de website te plaatsen (we zijn ondertussen 5 dagen verder) is een klacht naar de
Ombudsman voor Telecom en de JEP alvast de deur uit.
Re: Wederom bedriegelijke praktijken bij Telenet
Geplaatst: 23 jan 2014, 18:37
door Sylvester
Telenet is nooit heel duidelijk geweest. Maar dergelijke schoonheidsfoutjes vind ik toch op meerdere sites van andere producten en providers terug. Blijkbaar is dit min of meer bewust gedaan; op het randje af... of net erover.
Even analyseren :
Als ik op de betreffende site ga kijken, zie ik ook die éénmalige kosten van 59 euro staan, in het rechtse kadertje.
Hier weet ik inderdaad niet wat ik ervan moet denken.
Wat doe ik dan als voorzichtige burger :
ik klik op 'bestellen', en ik zie daar staan : 99 euro doorstreept, en kostprijs is 79 euro.
Je ziet dus toch wat je uiteindelijk moet betalen. Die 79 euro vind ik overal terug op de promo pagina.
Het lijkt me vrij duidelijk dat de prijs 79 euro is, en geen 59 euro.
Maar je kan inderdaad discussiëren over die 59 euro.
Re: Wederom bedriegelijke praktijken bij Telenet
Geplaatst: 23 jan 2014, 20:37
door ubremoved_15739
Bij een
"Eénmalig € 20 online korting" zou ik ook verwachten 20 euro korting te krijgen indien ik online bestel.
Telenet zou Telenet niet zijn mocht dit niet zomaar waar zijn ...
En jawel hoor, ook nu is dit niet zomaar het geval!
Een kleine samenvatting van enkele voorwaarden die Telenet stelt (zie screenshots):
- Promo: HD Digibox aan €79 voorwaarden.
HD DB aan €79 en gratis activering Aanbieding geldig van 03/01/2014 tot en met 31/01/2014 of zolang de voorraad strekt. Om van digitale tv te kunnen genieten, heb je een kabelabonnement van Telenet nodig (niet inbegrepen in de prijs van de HD Digibox). Voor tarieven van het kabelabonnement, surf naar telenet.be/tarieven.
- Promo: gratis activering voorwaarden.
HD DB aan €79 en gratis activering Aanbieding geldig van 03/01/2014 tot en met 31/01/2014 of zolang de voorraad strekt. Om van digitale tv te kunnen genieten, heb je een kabelabonnement van Telenet nodig (niet inbegrepen in de prijs van de HD Digibox). Voor tarieven van het kabelabonnement, surf naar telenet.be/tarieven.
- €20 online korting voorwaarden.
- t.e.m. 31/01/2014
- Voor nieuwe Telenet-klanten bij een bestelling via de Telenet-website van Telenet Internet, Digitale TV (enkel op eerste Digibox of (HD) Digicorder) of Telenet vaste Telefonie
- Voor bestaande klanten bij een bestelling via de Telenet-website van Telenet Internet, Digitale TV (enkel op eerste Digibox of (HD) Digicorder) of Telenet vaste Telefonie als nieuw dienst. Deze promotie geldt dus ook voor onze verhuizende klanten die een nieuwe dienst bestellen via de Telenet website.
Extra info bij deze promotie: de vermelde korting komt bovenop eventuele andere promoties en is enkel geldig bij bestellingen via de Telenet website. De korting van "20 euro korting" wordt verrekend via vier aanrekeningen (4 keer 5 euro). Indien de aanrekening minder dan 5 euro bedraagt, wordt het aangerekende bedrag in mindering gebracht. Het verschil wordt niet teruggestort of verrekend met een volgende aanrekening.
- Prijzen zijn inclusief BTW en Recupel
De vermelde promoties zijn enkel van toepassing als je nog geen klant bent voor de dienst die je bestelt
Awel, ja.
Zoiets noemt men bij Telenet
"een straffe promo".
Feitelijk zijn het diverse verschillende promoties (afhankelijk van o.a. je huidige relatie met Telenet) die Telenet als "één eenduidige promotie" wil slijten aan de Belgische bevolking. Uiteraard zal zulks leiden tot ontevreden reacties: getuige is alvast dit topic. Te meer daar niet iedereen al de voorwaarden te zien krijgt.
Verder is het alvast te hopen dat het over een nieuwe HD Digibox gaat ... en geen gerecycleerd exemplaar.
PS En uiteraard heb je een kabelabonnement van Telenet nodig (met een activatiekost voor nieuwe klanten??).
Screenshot 1:
Screenshot 2:
Screenshot 3:
Screenshot 4:
Screenshot 5:

Re: Wederom bedriegelijke praktijken bij Telenet
Geplaatst: 24 jan 2014, 13:35
door ubremoved_539
Sylvester schreef:Even analyseren :
De wet is hierover duidelijk... het is niet jouw taak om te analyseren en de ganse Telenet website om te spitten... het is aan de onderneming om de prijs "ondubbelzinnig aan te duiden" (en aangezien er hier nergens een indicatie is van additionele voorwaarden is het ondubbelzinnig 59 euro) !
Als jij in de supermarkt een product in de schappen ziet staan aan 59 euro dan maakt het ook niet uit wat men aan de kassa zegt of wat ergens op afiches aan de andere kant van de winkel staat. De supermarkt is in dat geval verplicht het product aan de geadverteerde prijs te verkopen.
Re: Wederom bedriegelijke praktijken bij Telenet
Geplaatst: 24 jan 2014, 14:01
door ubremoved_15739
Volledig mee eens, voor de volle 100%.
Stel je voor dat je naar het autosalon gaat en een fabrikant beloofd in grote letters boven zijn standplaats: "!! 35% korting !!".
En bij de bestelling blijkt, in kleine letters en nog wat verder weggeborgen, dat dit dan toch niet voor jou van toepassing is...
Afin: Telenet heeft wel ervaring in zulke zaken me dunkt (remember "Vrij downloaden").
Re: Wederom bedriegelijke praktijken bij Telenet
Geplaatst: 24 jan 2014, 14:13
door Luke
Ach, ze zijn allemaal in hetzelfde bedje ziek die providers.
Naar mijn TV overal bij BGC kan ik ook fluiten terwijl bij mijn telefonische bestelling duidelijk werd gezegd dat ik dat kreeg, was trouwens 1 van de voorwaarden.
Een brief met activatie code en een activatie link op de online check van je account .... ooops weer een foutje van BGC.
'tja volgens hen staat er een link in het pack overzicht dat je ook TV bij hen moet hebben.
Ontwijkend antwoorden heer en meester, toegeven njet.
Ik kan nog een week de boel bij hen binnensmijten, maar dan ben ik een tijdje zonder internet, een halve maand kwijt bij de provider waar ik nu opgezegd heb, 50 euro activeringskosten kwijt etc etc
Telenet is al niet veel beter als ik het hier zo allemaal lees.
Re: Wederom bedriegelijke praktijken bij Telenet
Geplaatst: 24 jan 2014, 14:48
door ubremoved_539
Luke schreef:Ach, ze zijn allemaal in hetzelfde bedje ziek die providers.
Daarom ook dat klanten mondiger moeten worden en klacht indienen (enkel indien mensen dit massaal doen krijg je enige beweging al blijken het ook dan nog loze beloftes, kijk maar naar de Facebook actie ivm. trouwe klanten)... als jij morgen trouwens te laat bent met het betalen van je factuur aan TN heb je ook meteen een kost van 8 euro aan je been (en dan moet je ook niet met uitvluchten afkomen).
Ondertussen is er trouwens een week voorbij en ondanks de melding van de dame dat men de website ging aanpassen staat er nog steeds "ondubbelzinnig" dat de éénmalige kosten 59 euro zijn !
Re: Wederom bedriegelijke praktijken bij Telenet
Geplaatst: 24 jan 2014, 15:02
door Luke
@r2504
Ik weet het, mondiger zijn. Maar verdorie er kruipt veel tijd in, en daar rekenen ze waarschijnlijk op, dat je het uiteindelijk opgeeft.
Klantenfoutjes worden idd ongenadig afgestraft en daar kom je niet weg met een 'sorry'.
Bij mij heb ik nu al een 'sorry foutje maar we kunnen niet ....' en een 'da's logisch het staat toch op de site ...' gehoord.
1) foutje, geven ze dus toe, maar da's mijn probleem niet
2) telefonisch besteld en is het mijn taak niet om hen te controlleren op de website
Re: Wederom bedriegelijke praktijken bij Telenet
Geplaatst: 24 jan 2014, 15:06
door bambipower
Zoveel werk kruipt er niet in hoor. Paar screenshotjes maken, en je klacht formuleren. Doorsturen, en klaar is kees...
Heb zo al verschillende klachten doorgestuurd. (deze week nog eentje over scarlet, omdat ze geen diepe slaap willen aanbieden op hun belgacombox)
In dit geval (R2504), denk ik dat de ombudsdienst weinig kan doen. Ik zie meer kans op vervolg van het JEP
Geachte XXXXX
Vlaams minister Joke Schauvliege heeft uw vraag in goede orde ontvangen en met aandacht doorgenomen.
Dit is echter geen bevoegdheid van de minister.
We hebben uw vraag voor verdere opvolging doorgestuurd naar de bevoegde minister
mevrouw Freya Van den Bossche,
Vlaams minister van Energie, Wonen, Steden en Sociale Economie
De minister dankt u voor de doorgestuurde informatie.
Met vriendelijke groeten,
Marnix Versprille
Privésecretaris
Kabinet van Joke SCHAUVLIEGE
Vlaams minister van Leefmilieu, Natuur en Cultuur
Re: Wederom bedriegelijke praktijken bij Telenet
Geplaatst: 24 jan 2014, 15:55
door Luke
Nochthans bij BGC gedaan en een sorry gehad.
Re: Wederom bedriegelijke praktijken bij Telenet
Geplaatst: 24 jan 2014, 15:58
door bambipower
ja, maar klagen doe je niet bij de provider zelf hé
Er zijn instanties genoeg. In mijn geval van scarlet, heb ik zelfs de minister aangeschreven.
Wij -als klant- hebben inderdaad weinig invloed. Ombudsdienst, Jep en desnoods een minister heeft wel iets meer power. Daar komen ze er niet vanaf met een 'sorry'
Re: Wederom bedriegelijke praktijken bij Telenet
Geplaatst: 24 jan 2014, 16:00
door ubremoved_539
bambipower schreef:In dit geval (R2504), denk ik dat de ombudsdienst weinig kan doen. Ik zie meer kans op vervolg van het JEP
We'll see... en anders is er nog de economische inspectie
Het is niet dat dit de eerste keer is met Telenet... mijn geduld geraakt ook op.
Re: Wederom bedriegelijke praktijken bij Telenet
Geplaatst: 24 jan 2014, 16:42
door Heronic
Vandelanotte? en heb je antwoord gehad?
Re: Wederom bedriegelijke praktijken bij Telenet
Geplaatst: 24 jan 2014, 16:47
door Luke
bambipower schreef:ja, maar klagen doe je niet bij de provider zelf hé
Er zijn instanties genoeg. In mijn geval van scarlet, heb ik zelfs de minister aangeschreven.
Wij -als klant- hebben inderdaad weinig invloed. Ombudsdienst, Jep en desnoods een minister heeft wel iets meer power. Daar komen ze er niet vanaf met een 'sorry'
Ik heb ze nu nog 1 kans gegeven om het recht te zetten, anders idd ombusdienst voor telecom.
En op het Belgacom forum blijven ze naast de kwestie lullen:
Om TV te kunnen bekijken moet je in België o.a. auteursrechten betalen. De enige netten die gratis zijn dat zijn de officiële netten (dus VRT, RTBF, ...). Bij Belgacom betaal je dat in het abonnement van digitale TV. Jij hebt geen digitale TV, dus kan je ook geen digitale TV bekijken, ook niet via TV Overal. Dat is toch redelijk simpel.
Degene die je bestelling heeft opgenomen heeft een fout gemaakt. Ik begrijp niet hoe ze daar een optie op een abonnement kunnen invullen, als je dat abonnement dat voor die optie noodzakelijk is, niet neemt... Dat is hetzelfde als dat je bij een VW garage binnengaat, een airco voor in je nieuwe Golf bestelt, maar vergeet van de Golf zelf te bestellen.
Het eerste doe ik nu al via een andere provider en is naast de kwestie, niet mijn zaak.
Vergelijking met de VW is zo krom als iets. Ik bestel een auto in een garage en geen airco. Als die verkoper zegt dat die er standard inzit en dat is achteraf niet het geval heeft die een probleem.
Re: Wederom bedriegelijke praktijken bij Telenet
Geplaatst: 24 jan 2014, 19:37
door Sylvester
r2504 schreef:Sylvester schreef:Even analyseren :
De wet is hierover duidelijk... het is niet jouw taak om te analyseren en de ganse Telenet website om te spitten... het is aan de onderneming om de prijs "ondubbelzinnig aan te duiden" (en aangezien er hier nergens een indicatie is van additionele voorwaarden is het ondubbelzinnig 59 euro) !
Als jij in de supermarkt een product in de schappen ziet staan aan 59 euro dan maakt het ook niet uit wat men aan de kassa zegt of wat ergens op afiches aan de andere kant van de winkel staat. De supermarkt is in dat geval verplicht het product aan de geadverteerde prijs te verkopen.
Dat weet ik wel, maar ik wilde toch even analyseren. Mag toch, is het niet?
Maar ik ben uiteraard ook 100% voorstander voor duidelijke en éénvoudige prijzen.
Re: Wederom bedriegelijke praktijken bij Telenet
Geplaatst: 24 jan 2014, 20:19
door ubremoved_539
Sylvester schreef:Dat weet ik wel, maar ik wilde toch even analyseren. Mag toch, is het niet?
Je mag zeker analyseren en nadien heb ik uiteindelijk de info ook gevonden (dat de korting enkel voor nieuwe klanten is)... maar dat neemt niet weg dat er geen correcte (zelfs helemaal geen) verwijziging is naar de additionele voorwaarden.
Re: Wederom bedriegelijke praktijken bij Telenet
Geplaatst: 24 jan 2014, 20:22
door Sylvester
Dit is toch een algemeen gekend verschijnsel : de 'kleine lettertjes', of de verborgen voorwaarden, enz...
Elk bedrijf zondigt wel eens aan onvolledige of op het randje balancerende info.
Elk systeem is goed om de verkoop op te drijven.
Maar het is uiteraard niet goed te keuren.
Re: Wederom bedriegelijke praktijken bij Telenet
Geplaatst: 24 jan 2014, 21:49
door ITnetadmin
Maar ze moeten er dan ook bijstaan in kleine lettertjes, of duidelijk naar verwezen worden.
[
Post made via mobile device ]
Re: Wederom bedriegelijke praktijken bij Telenet
Geplaatst: 03 feb 2014, 19:36
door ubremoved_539
Ondertussen blijft Telenet volhouden dat er duidelijk is aangegeven dat de "Eénmalig € 20 online korting" enkel voor nieuwe klanten is (ondanks er bij de oranje aanbieding nergens enige indicatie van additionele voorwaarden is te bespeuren)
Maar blijkbaar gaat hun website van kwaad naar erger... 79 euro - 20 euro is niet langer 59 euro... maar wel 109 euro
Re: Wederom bedriegelijke praktijken bij Telenet
Geplaatst: 03 feb 2014, 21:30
door apestaart
Blijkbaar kunnen ze bij Telenet niet rekenen, ze zouden beter terug naar school gaan om te leren rekenen, ofwel nemen ze ons voor stomme boerkes of boerinnekes die ze denken bij de neus nemen.
Is er geen ombudsman om dat aan te klagen?
Desnoods eveneens contact nemen met Test Aankoop, want zulke praktijken kunnen niet langer meer door de beugel.

Re: Wederom bedriegelijke praktijken bij Telenet
Geplaatst: 10 feb 2014, 12:59
door satsurfer
schijnt dat je ook geen digicorders meer kunt kopen bij telenet, maar enkel kan huren.....
Re: Wederom bedriegelijke praktijken bij Telenet
Geplaatst: 10 feb 2014, 15:47
door ubremoved_539
Ondertussen is TN trouwens veroordeeld voor deze advertentie (welke nog steeds niet is aangepast) door zowel de Ombudsman voor Telecom als de JEP.
Re: Wederom bedriegelijke praktijken bij Telenet
Geplaatst: 10 feb 2014, 17:12
door Sylvester
ja, is dat zo? Zijn ze veroordeeld?
En toch vind ik dat het helemaal klopt op hun site. Er staat een mooi rekensommetje dat helemaal klopt.
Ben ik nu naïef of blind?
Re: Wederom bedriegelijke praktijken bij Telenet
Geplaatst: 10 feb 2014, 17:33
door bambipower
Dat je het blijft minimaliseren, gaat ons echt niet vooruit helpen... sylvester.
Als zelf het jep en de ombudsdienst R2504 gelijk geven, zullen ze daar wel reden voor hebben. U mag dan zelf kiezen tussen naief of blind

Re: Wederom bedriegelijke praktijken bij Telenet
Geplaatst: 10 feb 2014, 17:38
door Sylvester
Begrijp me niet verkeerd, ik wil Telenet niet goedpraten of hun eventuele daden minimaliseren.
Ik stel alleen maar vast, geheel objectief!
Zoals ik zei : ik zie geen graten erin. De rekensom klopt. En er staat duidelijk wat het gaat kosten.
En dan ben ik toch nieuwsgierig naar die veroordeling. Je kan die dingen hier natuurlijk altijd komen vertellen.
edit : misschien heb ik de ganse topic niet helder gelezen, maar blijkbaar komt het erop aan dat op de bewuste pagina niet alles staat aangegeven.
Ja, misschien had daar een sterretje bij moeten staan, met de vermelding en link naar : 'zie verdere voorwaarden'.
Op het moment dat je in de bestelpagina komt, zie je toch alles staan, met alle verwijzingen? Of vergis ik me?
Re: Wederom bedriegelijke praktijken bij Telenet
Geplaatst: 10 feb 2014, 17:50
door bambipower
ja, u vergist u, want r2504 wou alleen een digibox kopen... a79€ - 20€ korting
Koop nu tijdelijk een HD Digibox. Ideaal voor op de slaapkamer.
Wat is HD Digibox aan €79?
Ideaal voor op een 2de TV-toestel in huis
Digitaal beeld en geluid
Films & programma's opvragen
Let op: met een HD Digibox kun je geen programma’s opnemen
Re: Wederom bedriegelijke praktijken bij Telenet
Geplaatst: 10 feb 2014, 18:23
door Sylvester
Ja, eerlijk gezegd heb ik me er niet zo in verdiept.
Op de bestelpagina krijg je alle info. En als dan blijkt dat er bepaalde kosten bijkomen, en het is te duur, dan haak je toch gewoon af, Ja, toch?
Als je ergens op internet een aanbieding van schoenen ziet van 79 euro?
Je gaat naar de bestelpagina en er wordt een verzendingskost gevraagd van 10 euro. Wat doe je dan?
Persoonlijk zie ik er geen graten in, maar ik begrijp ook uw standpunt. Vandaar dat ik het maar laat....
Re: Wederom bedriegelijke praktijken bij Telenet
Geplaatst: 10 feb 2014, 18:27
door bambipower
omdat het onduidelijk blijft, waar die 20€ korting naar toe is... ik kan me wel voorstellen dat er een hele hoop klanten zijn, die denken 'die krijg ik dan achteraf nog'. Die bestellen dan, en achteraf komt er niets...
Re: Wederom bedriegelijke praktijken bij Telenet
Geplaatst: 10 feb 2014, 18:29
door Sylvester
Heb je al eens gekeken naar de feitelijke pagina ?
Digibox aan 79 euro
(miljaar, wat doe ik fout?)
En klik dan eens op 'bestellen'. Dan krijg je toch de rekensom.
Re: Wederom bedriegelijke praktijken bij Telenet
Geplaatst: 10 feb 2014, 18:31
door bambipower
ja, dat heb ik al gedaan... ik krijg er dan ook een tv-abbo bij

en als ik dat wegklik, is ineens ook die digibox weg
Maar dat kan natuurlijk wel zijn, omdat ik geen klant ben... en dus ook niet ingelogd ben.
Re: Wederom bedriegelijke praktijken bij Telenet
Geplaatst: 10 feb 2014, 18:35
door Sylvester
het werkt inderdaad niet zo goed. Ik moet al 188 euro betalen...., en dat zonder digibox !
Re: Wederom bedriegelijke praktijken bij Telenet
Geplaatst: 10 feb 2014, 18:37
door bambipower
lol

Re: Wederom bedriegelijke praktijken bij Telenet
Geplaatst: 10 feb 2014, 22:09
door ubremoved_539
Sylvester schreef:Op de bestelpagina krijg je alle info. En als dan blijkt dat er bepaalde kosten bijkomen, en het is te duur, dan haak je toch gewoon af, Ja, toch?
Het zou zijn zoals in een supermarkt over in het groot zetten dat een product 59 euro kost... tot je aan de kassa staat en het plots 79 euro kost (omdat je reeds een klantenkaart had).
Ik heb trouwens de bestelprocedure doorlopen en de laatste stap (bevestiging) gebeurde eigenlijk al voor ik het besefte... ik had dus verwacht nog eerst een finaal overzicht te krijgen (met de 20 euro online korting erop) maar ik kreeg meteen een "bedankt"
Sylvester schreef:Persoonlijk zie ik er geen graten in, maar ik begrijp ook uw standpunt. Vandaar dat ik het maar laat....
De Ombudsman en JEP nochtans wel;
De Jury is derhalve van oordeel dat deze reclame van aard is om de gemiddelde consument te kunnen misleiden op het vlak van de draagwijdte van de betrokken promotie, wat strijdig is met artikel 90 van de wet van 6 april 2010 betreffende marktpraktijken en consumentenbescherming en de artikels 3 en 5 van de code van de Internationale Kamer van Koophandel.
Re: Wederom bedriegelijke praktijken bij Telenet
Geplaatst: 10 feb 2014, 23:00
door Sylvester
voila , dat is dan natuurlijk duidelijk.
Gewoon zeggen dat ze veroordeeld zijn, kan iedereen.
Nu nog zien of Telenet er iets mee doet.
Re: Wederom bedriegelijke praktijken bij Telenet
Geplaatst: 20 maa 2014, 20:36
door ubremoved_539
Ondertussen is de publicatie een feit...
http://www.jep.be/nl/beslissingen-van-d ... ision=4033
Het droevige is echter dat Telenet haast exact tot deze dag heeft gewacht om de advertentie ook te verwijderen.