Pagina 1 van 1

Scarlet opzeggen...

Geplaatst: 14 jan 2014, 20:11
door finchy
Ik ben sinds kort overgestapt van Scarlet naar Telenet. Op 2 januari stuurde ik (zoals mij telefonisch werd meegedeeld) een email met daarin mijn klantnummer en de vraag om mijn abonnement met onmiddellijke ingang stop te zetten (er was geen contract met termijn aan verbonden).

Op 7 januari ontving ik een email met daarin de bevestiging van mijn vraag en de melding dat ik hier nog een schriftelijke bevestiging van ga krijgen. Ook vroeg men mij om mijn rekeningnummer door te geven om eventuele tegoeden terug te storten.

Vandaag ontving ik (zoals elke maand) de factuur voor de volgende periode. Ik belde net met een van de medewerkers en die zei mij dat het even duurt aleer alles daadwerkelijk afgesloten is. Zij zouden dit nog aan Belgacom (?) moeten doorgeven en dat ging niet onmiddellijk. Er werd mij gezegd om deze factuur gewoon te betalen, deze zou dan als alles daadwerkelijk afgesloten is teruggestort worden.

Mijn vragen (indien iemand mij kan helpen):

* Is deze gang van zaken normaal? Ik heb een halve maand geleden opgezegd, waarom zou ik dan nog verder betalen?

* Wordt de einddatum van mijn contract de datum dat ik de mail tot stopzetting stuurde, of de datum van hun antwoord, of de datum dat alles daadwerkelijk is stopgezet?

Alvast bedankt!

Re: Scarlet opzeggen...

Geplaatst: 14 jan 2014, 20:41
door Medion
Komt mij bekend voor. Ik ben nu bijna een jaar overgeschakeld van Scarlet naar Belgacom, en daar zijn ook de nodige (soms al wat minder vriendelijke) telefoontjes over gevoerd.


Meer info hierover o.a. in dit topic: http://m.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=35822

Ik neem aan dat Scarlet, net als de meeste andere providers, door de band de telecomwetgeving correct toepast, maar dat er zo nu en dan wel eens fouten gebeuren... In geval van twijfel of betwisting kan je steeds een PB sturen naar 'CindyV' van Scarlet (heeft bij mij alvast geholpen).

Re: Scarlet opzeggen...

Geplaatst: 14 jan 2014, 20:47
door bambipower
je zou die laatste factuur kunnen betwisten (reden genoeg) en gewoon niet betalen.

Wel aangetekend betwisten, of via mail (indien mogelijk), zodat je bewijs hebt. Indien men daar achteraf toch problemen rond maakt, dien je klacht in bij de ombudsdienst

Uw opzegdatum zou moeten ingaan op de 3de

Re: Scarlet opzeggen...

Geplaatst: 30 jan 2014, 15:26
door finchy
Even een update: omdat ik geen zin had in getouwtrek rond al dan niet terecht aangerekende facturen heb ik op voorhand maar een klacht ingediend bij de ombudsdienst en prompt kreeg ik via hen reactie van Scarlet: ik hoefde de laatste factuur niet meer te betalen!

Toch erg dat dit weer enkel kan als er druk op de ketel wordt gezet en niet via een simpele telefoon naar Scarlet...

Re: Scarlet opzeggen...

Geplaatst: 30 jan 2014, 16:35
door on4bam
Hou zeker alles goed bij. Scarlet is specialist in het sturen van (onterechte) aanmaningen na een jaar.

Re: Scarlet opzeggen...

Geplaatst: 09 feb 2014, 10:59
door bendia
hier ook al zo goed als een ganse week geen netwerk meer op de gsm dank zijn Scarlet , voor mij een bedrijf die niet geloofwaardig is en die alles dagen laat aanslepen , reactie op email met wacht tijden van 3 a 4 dagen ! ! overbelast enz

ik had Proximus Easy 10 ( amper 30 bel minuten ) en via pub op tv ja reklame hé voor die 8 € 120 belminuten het koopje van mijn leven , via hun website een aanvraag gedaan voor een abonnement , nog geen twee dagen later al een kaart van Scarlet met klant nr enz in de bus wat een snelle service , ik vroeg een overdracht van het huidig gsm nr , geen probleem mijnheer binnen de 2 dagen zou het in orde zijn , dus efkes wachten tot het netwerk van Proximus zou uitvallen maar helaas dit lukte niet , er was een fout van het simkaart nr , geef het nr door en na een paar dagen valt Proxiumus netwerk automatisch weg

na een paar dagen nog steeds binnen de 14 dagen dat ik wettelijk als consument kan afmelden voor mijn abonnement bij Sacarlet via telefoon opzeg gedaan en ik moest het nodige doen via [email protected] , aan de telefoon melde de man van dienst mij dat ik de simkaart van Scarlet en alles mocht vernietigen dat ik geen klant meer was of ben geweest van Scarlet omdat ik geen gebruik maakte van een 1ste sms of telefoon , en wij gelukkig

ondertussen heeft Scarlet wel het netwerk van Proximus onderbroken en heb ik nu geen netwerk meer ! ! na x aantal telefoons bij Scarlet moest ik terug naar Proximus bellen , ik neem een nieuw abonnement Easy 15 bij Proximus en nu geeft Scarlet mijn tel nr die ik als overdracht gaf niet vrij , hoe kan dit !

reeds 10 tallen telefoons en emails na Scarlet en na 2 weken nog niets opgelost , geen netwerk meer op de telefoon

gisteren zaterdag 08 02 2014 terug gebeld naar de klantendienst van Scarlet en de dame kon mij niet helpen , ze kan tijdens de weekends geen gebruik maken of in de computer gaan om aanpassingen te doen , moet maandag 10 02 2014 terug bellen voor de zoveelste keer :bang: :nono:

is dit gewoon om ex klanten en andere die opzeg doen aan het lijntje te houden ? :eek:

bij Proximus kan het opgelost worden nml een nieuw abonnement nemen met een nieuw telefoon nummer maar dan moet ik al mijn kontakten terug mijn nieuw nummer geven ( meer dan 150 personen ) + ik vertrouw Scarlet niet dat ze mij ook een abonnement ondertussen hebben aangelapt omdat alles dagen en dagen aansleept !

ben het echt kotsbeu en ga maandag of dinsdag naar een Proximus center , desnoods een nieuw gsm nummer

heb alle emails bij gehouden , wat ze zeggen tijdens telefoon gesprekken is niet te bewijzen bv dat ik de simkaart Scarlet mocht vernietigen

wie heeft momenteel het zelfde probleem of heeft het zelfde aan de hand gehad ?

Re: Scarlet opzeggen...

Geplaatst: 13 feb 2014, 00:46
door jantje81
Als je je (mobiel) telefoonnummer wil behouden moet je altijd eerst een nieuw abonnement nemen (met nummerbehoud) bij je nieuwe provider, in dit geval Proximus, alvorens je je oude abonnement opzegt. Anders is je nummer inderdaad verloren... met veel goeie wil kunnen ze daar misschien nog wel iets aan doen maar de kans dat dit nog goed komt is volgens mij vrij klein.

Re: Scarlet opzeggen...

Geplaatst: 13 feb 2014, 10:30
door xming
Mijn ervaring met Scarlet is als alles goed gaat dan is Scalet goed maar als maar een ding verkeerd gaat, krijg je dan precis een sneeuwbal effect en het gaat van kwaad naar erger.

Volgens mij communiceren ze niet met elkaar, er werd altijd veel beloofd door de sales, maar er werd nooit iets waar gemaakt.

- sales beloofde dat mijn lijnwaarde voor 30Mpbs zeker geen probleem was, maar ik kreeg maar 16Mbps (dat was nog voor de tijd dat men alles gemakkelijk kon terug vinden op de web)
- sales beloofde de SIM kaarten te sturen naar mijn thuis address en niet een kiala punt, rarara waar was 't
- overdracht van nummers was een ramp voor een nummer, de rest ging vlot
- door een technisch probleem was VDSL down, belde naar Scalet en vriedelijk gevraag of er werkzaamheden/problemen waren, nee natuurlijk niet meneer, euh we kunnen niet aan jouw modem meneer, staat ie aan? Ja. Oh je modem is is wss stuk :( 6 uur later ofzo melden ze dat er een probleen ging zijn terwijl dat het probleem 5 uur eerder was opgelost foor Belgacom.
- enz.

Scarlet is voor mensen die geduld, technische kennis hebben, en zich niet al te druk maken als er iets vekeerd gaat.

Re: Scarlet opzeggen...

Geplaatst: 13 feb 2014, 17:41
door bendia
Proximus kantoor heeft alles opgelost :-D

van Scarlet niks meer vernomen :evil:

nadelen kunnen ook voordelen hebben nml heb nu op een paar centen na zelfde voorwaarden met 30 minuten meer bel minuten dus :beerchug:

via de bediende vernomen dat scarlet opgekocht is door Belgacom :idea:

had mij laten beinvloeden door een spot op tv maar nooit meer :nono:

Re: Scarlet opzeggen...

Geplaatst: 16 feb 2014, 11:14
door bendia
gisteren 15 02 2014 terug een email van scarlet gekregen waar ze voor de zoveelste keer mijn klantnummer vragen , 't zal ongeveer de 20 ste email zijn :banana:

ga geen reaktie meer geven