Pagina 1 van 1

OVH Ligne Entreprise

Geplaatst: 02 jan 2014, 14:06
door Jeroen07
Ik ben sinds 1 jan overgeschakeld bij OVH naar een Ligne Entreprise dat 2 simultane oproepen toestaat.

Bedoeling is dat wanneer ik een oproep ontvang, het zowel belt op mijn PC (heb daar Counterpath Bria) en op mijn "vast" VOIP toestel (Gigaset).

Echter, belt hij nog steeds maar op één van de twee... Hoe kan ik dit oplossen?

Re: OVH Ligne Entreprise

Geplaatst: 02 jan 2014, 14:21
door jos123
Wie zegt dat deze optie toelaat om 1 account met 2 sip clients verbonden te zijn? Misschien is deze optie bedoeld om met 2 mensen aan dezelfde toestel te kunnen praten (kanalen)?

Edit: Zie ook deze onderwerp: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=514678

Als je toch deze gratis functie wil dan ben je best bij Voiptiger, daar krijg je zulke soort mogelijkheden volledig gratis, de lijn kost wel 2.5€/maand excl.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: OVH Ligne Entreprise

Geplaatst: 02 jan 2014, 15:14
door Jeroen07
Alles wat je opsomt is mogelijk met de inbegrepen services van de Ligne SIP Entreprise. Je zal wel het één en ander moeten instellen in de webinterface.
Standaard één telefoonnummer met twee gelijktijdige gesprekken. Inkomend of uitgaand met éénzelfde nummerweergave of gesprek met drie als je een tweede telefoonnummer hebt. (bvb door een bestaand nummer gratis te porteren)

Mogelijks kan je, naargelang je behoeften, nog een extra telefoonnummer of extra simultane gesprekslijn bijbestellen voor amper 1,20 euro/maand extra.

Meer uitleg op http://www.ovhtelecom.fr/telephonie/telephonie_faq.xml, http://www.ovhtelecom.fr/telephonie/services_inclus/ en http://guides.ovh.com/TelFaq

Gewoon uitproberen! Er is trouwens ook geen risico dat je vasthangt aan OVH of een dure opzegvergoeding zou moeten betalen, want je kan op elk moment al je diensten kosteloos annuleren, de facturatie stopt dan binnen 1 maand.
Zou dus moeten kunnen, maar ik krijg het niet meteen ingesteld...

Re: OVH Ligne Entreprise

Geplaatst: 02 jan 2014, 15:19
door jos123
Jeroen07 schreef:extra simultane gesprekslijn bijbestellen voor amper 1,20 euro/maand extra.
Als je deze besteld hebt zou het dus inderdaad moeten lukken mits je weet hoe deze in te stellen :)

Re: OVH Ligne Entreprise

Geplaatst: 02 jan 2014, 15:27
door VOiD
2 simultane gesprekken is niet hetzelfde als 2 simultane registraties (hetgeen de TS wil). Volgens mij kan je bij OVH nooit 2 simultane registraties hebben onder hetzelfde nummer.

Re: OVH Ligne Entreprise

Geplaatst: 02 jan 2014, 15:35
door jos123
Ja VOiD heeft gelijk, heb deze te snel gelezen, volgens mij is het ook zo dat 1 account op 2 sip toestellen laten registreren onlogisch is zoals ik hier zelf boven vermeld heb en zou je normaal gezien 2 extensies moeten kunnen aanmaken (1 voor je Gigaset en 1 voor je pc) van hetzelfde account en dan deze 2 extensies bv in een ring group plaatsen.

Re: OVH Ligne Entreprise

Geplaatst: 02 jan 2014, 19:37
door Jeroen07
Verdomme, dan heb ik dus voor niets die upgrade gedaan. Nu ja, je hangt er niet echt aan vast bij OVH dus geen ramp.

Is bij voiptiger dit dan wel mogelijk? Ook bv. 4 of 5 toestellen die op hetzelfde moment verbonden zijn? En als één toestel aan het bellen is, kan de rest dan nog ontvangen?

Doorschakeling instellen gaat daar wel niet zo vlot als bij OVH denk ik, niet via een android App?

Re: OVH Ligne Entreprise

Geplaatst: 02 jan 2014, 19:44
door jos123
Ja bij Voiptiger is dit mogelijk gezien je daar een gratis pbx krijgt, voor elke lijn krijg je standaard 2 kanalen, dus als 1 client de tel opgenomen heeft zullen de andere clients gewoon verder rinkelen.
Je moet oppassen om niet dezelfde sip account 2 keer te laten registreren zoals hierboven vermeld, je moet werken met extensies en ring groups.
Je kan zeker tot 30 kanalen per lijn hebben, elk bijkomende kanaal kost 2.5€/maand excl. als ik me goed herinner.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: OVH Ligne Entreprise

Geplaatst: 02 jan 2014, 21:36
door MarkDM
Is het niet zo dat je bij OVH de twee accounts aan het zelfde telefoonnummer kan koppelen? Ik kan het zelf niet meer nakijken want al mijn nummers zijn er opgezegd.

Re: OVH Ligne Entreprise

Geplaatst: 03 jan 2014, 11:22
door Tomsworld
Als je meerdere accounts hebt hij je de pabx daar kan je gelijk enz laten rinkelen, maar het moeten wel enterprise lijnen zijn.