Pagina 1 van 1

viavia db-ad101 gekregen

Geplaatst: 27 dec 2013, 12:40
door ArcsS
Via via heb ik een niet-werkende digibox db-ad101 gekregen (waarvan ik veronderstel dat deze van het containerpark komt.
Dwars over het frontje hangt er een sticker met een naam, streepjescode en datum. Aan de onderkant hangen er een witte, gele, groene en roze.
Ik ben in de veronderstelling dat dit een "ooit-aangekochte" versie is die buiten de garantietermijn is binnengedaan en als "niet-repareerbaar" werd bestempeld (anders worden deze toch gewoon omgeruild toch?).

Stel, ik krijg deze weer aan de praat, wat moet ik vervolgens doen om deze te kunnen gebruiken, er zit een smartcard in, moet deze heractiveerd worden?
Wat gebeurt er met een toestel zonder smartcard? Hoe kom ik zeker te weten als dit een gekocht of gehuurd exemplaar is zonder telenet onmiddellijk te contacteren.

Re: viavia db-ad101 gekregen

Geplaatst: 27 dec 2013, 12:45
door ubremoved_539
Er zijn twee soorten decoders... met (de oudere modellen) en zonder (de nieuwe modellen) smartcard.

Beide moet je echter laten registreren bij TN en voor zover ik weet is dat tegenwoordig gratis (tenzij je de smartcard niet meer zou hebben).

Je kan de decoder zonder activatie trouwens altijd proberen... de ongecodeer zenders moeten werken.

Re: viavia db-ad101 gekregen

Geplaatst: 27 dec 2013, 17:01
door MarkDM
Misschien is hij niet binnengestoken voor herstelling.
Dan kan je hem mogelijks herstellen met een factory reset. Want soms zijn ze gewoon vastgelopen.
Zoek eens op internet.

Re: viavia db-ad101 gekregen

Geplaatst: 27 dec 2013, 23:24
door ArcsS
Tx voor de antwoorden, ik heb hem net getest, hij doet niks :) Blijkbaar is de kapotte voeding een bekend fenomeen (en makkelijk te vermaken met wat handigheid, vandaar dat ik het niet zelf zal doen :)) bij deze serie.