Pagina 1 van 1

Van expressNet naar Whoppa toch kosten

Geplaatst: 22 dec 2013, 16:56
door pge-tips
Ik had het kunnen weten, ze flikken het me toch ! en niet één keer.
Ergens begin dec. bel ik de klantendienst omdat ik via de gezinsbond blijkbaar 1.25 Euro korting krijg op FreePhone Europe.
Wat men er niet bij verteld is dat ik echter eerst van FreePhone (19.39 E/maand) naar FreePhone Europe (20.50 E/maand) verander. Van die 1.25 schiet er dus nog maar 0.15 E over ... haha daar hebben ze me dus een eerste keer.
De persoon v/d klantendienst zegt vervolgens dat ik bijkomend nog 5 Euro kan besparen door naar Whoppa over te schakelen (we hebben al bijna 10 jaar een ExpressNet abo) en dat het sneller zal gaan als ik een nieuwe modem installeer (gratis af te halen jawel :-) ). Ik zeg wel 5 keer ja-maar, enkel als ik een lagere factuur zal krijgen ga ik akkoord, en even veel keer bevestigd de klantendienst.

Vorige week krijg ik dan men eerste factuur, en wat blijkt ... 23 Euro eenmalige bijkomende kosten staan prominent te blinken bovenaan de factuur. Verdomme, shit en ander gevloek ontsnappen me. Na wat gereken, blijkt dat TN vanop het moment dat je verandert tot je volgende afrekeningstermijn, je de nieuwe abokosten laat betalen, zonder wat je reeds via je voorgaande factuur betaald hebt in rekening te brengen, aangezien dit meer is dan het nieuwe abo, zouden ze je eigenlijk een korting moeten aanrekenen.
TN laat je in de overgangsperiode dus dubbel betalen. Je vorige factuur is al betaald en ondanks het feit dat je een goedkoper abonnement neemt, moet voor je de lopende afrekeningstermijn ook nog eens het nieuwe abo betalen.

Dat wordt morgen weer een gezellige babbel morgen met Charlotte van de klantendienst.

Re: Van expressNet naar Whoppa toch kosten

Geplaatst: 23 dec 2013, 11:41
door pge-tips
Voila,
probleem opgelost...een telefoontje van 5 min naar de klantendienst bespaart me 23 Euro. :banana:
Maar dit verhaal bevestigd wel de reden waarom ik geen domociliering aan TN toesta .. elke keer er iets wijzigt in je abo, moet je alles keer narekenen. Ik ben blij dat het hier met 1 telefoontje recht gezet was.
Oh ja blijkbaar bevat Whoppa Freephone Europe, ipv FreePhone (gewoon) zoals die in mijn Express DigiPack van destijds (prijs verschil dus 1.1 Euro) wat je er dan wel meer voor krijgt is me niet volledig duidelijk (die 2000 minuten naar belgische GSM enz .. ?).
Enfin die korting van de gezinsbond compenseert het verschil gelukkig.

Op mijn vraag of trouwe klanten (bijna 10 jaar express net klant) kunnen genieten van enige korting, was het antwoord negatief. Ze verwees naar een hogere afdeling die de rond de tafel gesprekken gehouden had, maar wist niet wat er concreet uit de bus was gekomen. Waarop ik zei dat het enige vervolg, de algemene prijsstijging was :roll:
Ik had misschien wat langer kunnen aandringen, maar besloot dat ik mijn humeur hiermee niet wou verpesten .. 't is tenslotte kerstvakantie...

Een zalige Kerst voor iedereen !

Re: Van expressNet naar Whoppa toch kosten

Geplaatst: 23 dec 2013, 14:02
door Ken
Ik denk dat je tegenwoordig best gewoon opzegt, en dan opnieuw besteld als 'nieuwe' klant :p

Re: Van expressNet naar Whoppa toch kosten

Geplaatst: 24 dec 2013, 16:48
door Sylvester
Ken schreef:Ik denk dat je tegenwoordig best gewoon opzegt, en dan opnieuw besteld als 'nieuwe' klant :p
Kamiel?

Re: Van expressNet naar Whoppa toch kosten

Geplaatst: 24 dec 2013, 16:53
door miel
Ken schreef:Ik denk dat je tegenwoordig best gewoon opzegt, en dan opnieuw besteld als 'nieuwe' klant :p
Je zal moeten wachten tot ze je afsluiten,alles(in bruikleen) binnenbrengen in het telenetcenter,dan terug aanvragen,een paar dagen zonder internet,en je betaalt extra heraansluitingskosten op hetzelfde adres.

Re: Van expressNet naar Whoppa toch kosten

Geplaatst: 25 dec 2013, 12:57
door ubremoved_539
En uiteindelijk betaal je meer kosten dan het opbrengt... trouwens er bestaan clausules rond opnieuw aansluiten (dezelfde naam kan al niet binnen de 6 maanden dacht ik).