Pagina 1 van 1

V5 reageert langzaam

Geplaatst: 11 dec 2013, 20:25
door vverbeke
Ik ben bij onze verhuis overgestapt van Scarlet One naar Belgacom. Bij Scarlet hadden we een v4 decoder, bij Belgacom de v5 decoder. Het doorspoelen van opnames of live tv die op pauze werd gezet lijkt mij stukken moeizamer te lopen met de nieuwe v5 dan onze oude v4, het gaat nochtans om een veel recenter toestel met betere hardware. Ben ik de enige met die ervaring of is dit een algemeen "probleem"? Het is echt irritant, als je op play drukt tijdens het doorspoelen van bvb. reclame, duurt het nog secondenlang vooraleer hij stopt met doorspoelen, dan mag je terugspoelen omdat hij te ver doorspoelde en zo blijf je bezig. Een bewuste strategie om het reclame doorspoelen te ontmoedigen?

Re: V5 reageert langzaam

Geplaatst: 12 dec 2013, 18:10
door adeprol
bij mij start hem de helft van de tijd niet op.
Stekker uittrekken en opnieuw insteken werkt soms.

Volgens mij is er wel meer mis met de nieuwe decoder ...

Re: V5 reageert langzaam

Geplaatst: 12 dec 2013, 19:04
door jackho
Bij mij werkt de decoder V5 wel goed dus moet er ergens iets anders schelen.
Je reboot best eerst de modem om te beginnen van zodra je terug kunt surfen (dus als je modem terug synct) dan de decoder eens rebooten

Rebooten van zowel de modem als de decoder doe je door de spanning 20 seconden weg te nemen en terug op te zetten, bij decoder kan je dit via de schakelaar links acteraan, als je voor de decoder staat.

Re: V5 reageert langzaam

Geplaatst: 12 dec 2013, 21:44
door adeprol
mjah ik wil mijn modem niet zonder stroom zetten omdat ik "bang" ben dat ik mijn 50mbit ga kwijt zijn en terug op 30mbit zal zitten ;)

Re: V5 reageert langzaam

Geplaatst: 12 dec 2013, 23:17
door jackho
ik zet die al jaren aan een stuk alle dagen 's avonds af en 's morgens weer op
en nog nooit om die reden mijn 70/6 DLM profiel kwijt gespeeld.
Maar ieder doet zijn goesting natuurlijk.

Re: V5 reageert langzaam

Geplaatst: 12 dec 2013, 23:31
door johcla
Als ik mijn V5 decoder opzet, heb ik meteen geluid maar het duurt 15 à 20 seconden voordat er ook beeld is. Eens er beeld is, werkt het wel soepel.

Re: V5 reageert langzaam

Geplaatst: 13 dec 2013, 17:32
door Digital_007
Modem uitschakelen kan inderdaad geen kwaad. De lijnkaart in ROP zal dit detecteren wanneer de stroomkabel onderbroken wordt of modem uitgezet wordt met power knop.

Wat wel problemen kan veroorzaken is de telefoonkabel loskoppelen zonder de modem eerst uit te schakelen.

Re: V5 reageert langzaam

Geplaatst: 13 dec 2013, 19:09
door jackho
Wel raar eigenlijk want geen signaal is toch niet gelijk aan een slecht signaal !

Re: V5 reageert langzaam

Geplaatst: 18 dec 2013, 17:14
door mistertaliban
Ik ga geen andere topic hiervoor openen maar ik heb met de V5 het volgende voor: elke dag rond 15-16 uur herstart hij, ongeacht of hij aan of uit staat.

Even opmerken: instelling staat op diepe slaap.

- staat hij uit (geen lampjes of zo te zien): krijg je eerst hello, waking +, enz . Dan valt het schermpje uit en blijft het standby lichtje branden.
- staat hij aan en je kijkt tv: je krijgt ineens het "welkom bij Belgacom tv" scherm en de melding dat de decoder opgestart is.

Helpdesk gebeld - met aan de lijn een super behulpzame medewerkster!!! - , een dergelijk bug is blijkbaar niet gekend. Resetten van de decoder lukte ook al niet dus mag hem inruilen.