Pagina 1 van 1

Geen internet en geen telefoon

Geplaatst: 10 dec 2013, 08:07
door TanknaT
Sinds dinsdag 3 december 2013 zit ik zonder internet en telefoon. Voor de geinteresseerden onder ons, ik heb de klassieke Tele2 modem, een speedtouch 706 WL, waarvan het lampje DSL groen oplicht, maar het lampje internet rood is (en helaas blijft). Na talloze telefoontjes met de helpdesk van Base die mij, meer dan een dozijn keren de modem heeft laten resetten en/of herstarten schijnen zij er verder niet in te lukken om deze fout te herstellen en ik heb ook niet de indruk dat er iemand mee bezig is. Na sinds 2007 klant te zijn geweest bij Versatel/Tele2/KPB/Base waarbij ik steeds tevreden was over deze dienst, ben ik nu zeer teleurgesteld. Zij er nog personen die met deze problemen kampen, in de omgeving van Westerlo of elders en heeft iemand een idee hoe dit op te lossen, behalve van provider wisselen?

Re: Geen internet en geen telefoon

Geplaatst: 10 dec 2013, 08:29
door Goztow
Misschien is je modem stuk. Ken je iemand die je de zijne zou kunnen lenen?

Re: Geen internet en geen telefoon

Geplaatst: 10 dec 2013, 09:01
door MarkDM
Mijn zus was vroeger bij Base. Haar modem is ook eens stuk geweest. Ze hebben die toen direct gratis vervangen.
Ik denk dat er maar 1 verklaring is voor hun loom gedrag: ze doen geen ADSL en vaste telefonie meer. Ze willen vermoedelijk van die oude klanten afgeraken.

Re: Geen internet en geen telefoon

Geplaatst: 10 dec 2013, 09:56
door TanknaT
Ik heb mij vroeger eens een reserve modem aangeschaft, hier ligt het niet aan. Mijn buurman, die eveneens internet van Base heeft (zonder telefonie) heeft ook geen internet vanaf dezelfde datum

Re: Geen internet en geen telefoon

Geplaatst: 11 dec 2013, 20:59
door TanknaT
Alweer een dag voorbij zonder internet en telefoon. Ook vandaag weer geen telefoontje gehad (op mijn GSM) van Base om mij te informeren hoever ze staan met deze herstelling.
Iemand nog ideeën wat ik nog kan doen?

Re: Geen internet en geen telefoon

Geplaatst: 11 dec 2013, 23:56
door kamiel
Op m'n werk hebben we ook eens zonder telefoon gezeten door werken een paar straten verder. (internet is via telenet) Hiervoor moest een lasser komen om dit te herstellen. Dit zou maar liefst 2 weken duren! Dit hadden ze ons na het vinden van de oorzaak gemeld.
Via via is het geregeld dat die lasser al na een week kwam.
Onbegrijpelijk dat Belgacom een bedrijf meer dan 2 weken zonder telefoon laat zitten.

Re: Geen internet en geen telefoon

Geplaatst: 12 dec 2013, 09:41
door manu
een aangetekende ingebrekestelling naar BASE zal het probleem niet oplossen maar geeft je de kans het contract direct - mits een redelijke termijn van 10 dagen waarin BASE de kans heeft het probleem op te lossen - eenzijdig te verbreken en over te stappen.

Re: Geen internet en geen telefoon

Geplaatst: 12 dec 2013, 15:38
door MarkDM
We weten dat de service van Belgacom voor de alternatieve providers slecht is . In de veronderstelling dat het daaraan ligt.
In het geval van Base zou je daar best weggaan: ze hebben dat product verlaten. Zijn ze nog te betrouwen ?
Bij Belgacom en Telenet heb je veel beter voor maar 26 € /maand. Als er iets scheelt staan ze er de zelfde dag of 's anderendaags (zelf ondervonden).
Telefonie is goedkoper en met meer opties bij een voip-operator.

Re: Geen internet en geen telefoon

Geplaatst: 12 dec 2013, 23:46
door redman
Als het zo is zoals in dit geval dat er een lasser ter plaatse moet komen , kan dit een tijd duren afhankelijk van de regio, of het nu voor een olo is gelijk Base of Belgacom zelf, maakt niet uit, dit is gereguleert door het BIPT.

Het probleem ligt een beetje anders en dat Belgacom de grootste moeite heeft om lassers aan te werven, niemand van de Belgen wilt buiten werken en zeker niet in de winter.

Kijk maar op de website van belgacom, vacatures voor lassers genoeg.

Re: Geen internet en geen telefoon

Geplaatst: 13 dec 2013, 13:28
door TanknaT
redman schreef:Als het zo is zoals in dit geval dat er een lasser ter plaatse moet komen , kan dit een tijd duren afhankelijk van de regio, of het nu voor een olo is gelijk Base of Belgacom zelf, maakt niet uit, dit is gereguleert door het BIPT.

Het probleem ligt een beetje anders en dat Belgacom de grootste moeite heeft om lassers aan te werven, niemand van de Belgen wilt buiten werken en zeker niet in de winter.

Kijk maar op de website van belgacom, vacatures voor lassers genoeg.


Ik denk niet dat er een lasser moet tussenkomen. Het lampje «DSL» op mijn modem licht constant groen op. Hieruit blijkt dat de modem verbonden is en gesynchroniseerd. Het euvel zit hem louter in de instellingen van Base.
Vandaag heb ik, nadat ik alweer zelf gebeld heb, het advies gehad van de helpdesk om over te gaan naar een Snow abonnement, dat zouden betere (Belgacom) lijnen zijn. Ik heb hiervoor beleefd bedankt.

Re: Geen internet en geen telefoon

Geplaatst: 13 dec 2013, 13:56
door MarkDM
Je kan zelf een hardwaretest doen van je lijn naar de centrale: sluit een ouderwetse telefoon aan op je lijn ipv je modem.
Haak af , wacht even op soort kiestoon en druk nummer 1924. Als alles goed is zegt hij je lijnnummer. Zo werkt het bij Belgacom. Weet niet of het bij Base ook zo is. Iemand ?

Re: Geen internet en geen telefoon

Geplaatst: 13 dec 2013, 17:35
door philippe_d
Het feit dat de TS wel sync heeft (DSL = OK), maar geen Internet, lijkt erop dat er fysisch niets verkeerd is met de lijn: deze lijn is dus wel degelijk aangesloten op een ADSL kaart in de LEX.

Maar blijkbaar krijgt de TS toch geen PPPoE binding?
Onderbreking van de connectie met Base? Heeft Belgacom Base afgesloten? Is de TS aangesloten op een nieuwe ROP (met ADSL/VDSL) en loopt het vandaar mis?

TanknaT schreef:Vandaag heb ik, nadat ik alweer zelf gebeld heb, het advies gehad van de helpdesk om over te gaan naar een Snow abonnement, dat zouden betere (Belgacom) lijnen zijn.

Snow is VDSL2, je huidige connectie is ADSL2+, dat is het verschil.
Maar base moet jouw probleem oplossen, in plaats van jou op VDSL2 te pushen. Compleet onaanvaardbaar :-(

Re: Geen internet en geen telefoon

Geplaatst: 13 dec 2013, 17:47
door krisken
Ik begrijp wel waarom ze vdsl2 pushen. De ADSL verbindingen van Base zijn Mobistar verbindingen die ze resellen...

Re: Geen internet en geen telefoon

Geplaatst: 13 dec 2013, 19:03
door philippe_d
Ik begrijp dat absoluut niet. Trouwens, klanten pushen naar een ander abbo is een commerciële activiteit, daar moet een helpdesk zich niet mee moeien. Het blijft onaanvaardbaar om klanten >3 weken zonder internet te zetten, zonder enig zicht op een oplossing ...

Re: Geen internet en geen telefoon

Geplaatst: 14 dec 2013, 05:32
door TanknaT
philippe_d schreef:Ik begrijp dat absoluut niet. Trouwens, klanten pushen naar een ander abbo is een commerciële activiteit, daar moet een helpdesk zich niet mee moeien. Het blijft onaanvaardbaar om klanten >3 weken zonder internet te zetten, zonder enig zicht op een oplossing ...


Ik denk niet dat dit bedoeld was als commerciële activiteit. Mogelijk heeft de helpdeskmedewerker binnen zijn beperkte mogelijkheden, en zijn bedrijf kennende, naar een creatieve oplossing gezocht voor het probleem.

Re: Geen internet en geen telefoon

Geplaatst: 15 dec 2013, 21:40
door PumbaaH
Tegenwoordig hebben helpdesken wel commerciele activiteiten. Is niks nieuws trouwens want dat doen ze al jaren. Als je belt voor bv je mobiel abo omdat er een probleembje is zullen ze het niet nalaten om te vragen over te stappen naar de 'nieuwere' abo's.

Het valt mogelijk onder dienstverlening, maar is en blijft een commerciele activiteit. Heb je bv telefonie en internet, maar nog geen tv krijg je eventueel een aanbod om over te stappen naar triple omdat het mogelijk goedkoper is en ook dat valt weer onder dienstverlening.... maar blijft uiteindelijk commerciele activitei.

Het hangt er gewoon vanaf hoe je die dingen ziet.

Re: Geen internet en geen telefoon

Geplaatst: 26 dec 2013, 21:13
door TanknaT
Even een update plaatsen. Ik heb nog steeds geen internet en telefoon. Base heeft mij ondertussen, op aansturen van de derde lijn, een nieuwe modem toegestuurd en na het installeren van deze modem, werkte het internet nog steeds niet. Ik begin ondertussen te vrezen dat de reden dat dit niet in orde komt niet veroorzaakt wordt door onwil of onverschilligheid, maar dat ze het zelf niet meer weten. Dat er een gebrek aan deskundigheid is.
Ter info, hieronder de lijnwaarden van mijn modem.


Link Information
Uptime: 0 days, 3:25:44
DSL Type: TU-T G.992.1
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 384 / 4.096
Data Transferred (Sent/Received) [kB/B]: 152,68 / 0
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,9 / 11,8
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 6,0 / 12,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 23,0 / 13,7
System Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ----
Chipset Vendor ID (Local/Remote): BDCM / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / -
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / -
Loss of Power (Local/Remote): 0 / -
Loss of Link (Remote):-
Error Seconds (Local/Remote): 0 / -
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 0



Connection Information
ppp835
Link Status: Disconnected
Last Error Message: Could not bring up link
Username: [email protected]
Password: ********
Remember Password: Yes

ppp032
Connection Information
Link Status: Disconnected
Last Error Message: Concentrator not reachable
Username: [email protected]
Password: ********
Remember Password: Yes

Re: Geen internet en geen telefoon

Geplaatst: 26 dec 2013, 21:43
door MarkDM
Heeft het zin nog langer bij die provider te blijven ? 't Is al meer dan 3 weken.
Volgens mij zijn ze het Adsl-cliënteel aan het afbouwen.
Ik dacht dat je bij Base destijds 30 à 35 Euro per maand betaalde voor gewone Adsl met telefonie.
Hetzelfde vind je nog bij Edpnet en daar krijg je betere service.
Bij de anderen is het meestal VDSL en dus duurder met telefonie erbij.

Re: Geen internet en geen telefoon

Geplaatst: 26 dec 2013, 23:27
door Devilzown
[email protected] ziet er een beetje vreemd uit. (Ben niet echt bekend met Base adsl).
De base modems worden gelovek ook via ZTC gecontroleerd. Vermoedelijk zit daar iets mis?
Zou iig eens vragen of uw login wel overeenkomt met wat in de modem staat & of u ppp account uberhaupt actief is.

Re: Geen internet en geen telefoon

Geplaatst: 26 dec 2013, 23:36
door satsurfer
MarkDM schreef:Hetzelfde vind je nog bij Edpnet en daar krijg je betere service.

enige wat ik bij hen mis is een 'internet-only' abbo (geen raw-copper of uit miserie telephony pack, omdat dit laatste goedkoper uitkomt, maar niet gebruikt wordt)

Zouden ze kunnen concurreren met het VDSL only pakket van Scarlet (met hogere snelheid? en betere service)

Re: Geen internet en geen telefoon

Geplaatst: 27 dec 2013, 12:00
door MarkDM
Bij Edpnet heb je nog ongelimiteerd Adsl + telefonie voor 29,95 €. Dat vind je nergens anders meer bij een degelijke provider. En voor 5 € extra onbeperkt bellen naar vaste lijnen.

Re: Geen internet en geen telefoon

Geplaatst: 27 dec 2013, 13:52
door satsurfer
MarkDM schreef:En voor 5 € extra onbeperkt bellen naar vaste lijnen.

1. als hun Voip nu wel degelijk werkt (2-3 jaar terug zeker niet, ben ervaringsdeskundige)
2. peperduur, als je voor 1,19 EUR ovh hebt.

wel 4mbitlijn download/540 kbit upload. tja, dan liever Belgacom start+ovh= 26,36 EUR (tarieven 2014!) met 30/2,5 mbit

sent from my xperia z, using tapatalk 4

Re: Geen internet en geen telefoon

Geplaatst: 27 dec 2013, 14:28
door MarkDM
t 'Is allemaal te zien voor wie. Een koppel gepensioneerden uit mijn buurt heeft ADSL en telefonie van Edpnet. Voor hen is dat ideaal.
Die telefonie werkt er al meer dan 2 jaar perfect. En ze bellen veel.
OVH is geen optie:
- de man is meer dan 70 en kan niet met een gsm overweg. De noodnummers bellen MOET werken via de vaste telefoon. We weten dat het via OVH in praktijk niet zo is.
- De vrouw belt regelmatig naar servicenummers enz die niet werken via OVH.
- Ze hebben geen creditcard en doen met moeite aan internetbankieren. Het moet dus simpel zijn, postpaid bij 1 operator.
Bij Edpnet hebben ze dat. Het kost wel meer voor minder. Dat is juist.

Zelf ben ik bij OVH na 3 maanden van miserie vertrokken. Ik durf dat niemand aanraden.
Dat is zoiets als Dommel. Met voor- en tegenstanders.

Re: Geen internet en geen telefoon

Geplaatst: 05 jan 2014, 16:09
door TanknaT
En hoe is het afgelopen? Er werd bij mij thuis een nieuwe modem afgeleverd op 26 december 2013. Na installatie van deze nieuwe modem bleek het resultaat nog steeds hetzelfde. Geen internet en geen telefoon. Ik heb dan naar Base gebeld om dit te melden. Op 29 december 2013 ontving ik een factuur van Base voor de gebruiksperiode december 2013. Na het versturen van een aangetekend schrijven om deze factuur te protesteren heb ik gebeld met de helpdesk dat mijn aangetekend schrijven onderweg was en dat ik niet van plan was deze factuur te betalen. Op 30 december werd ik dan gebeld (op mijn gsm natuurlijk) door iemand van de technische dienst van Base. Deze persoon vertelde mij dat er een technicus van Base en een technicus van Belgacom deze zaak ter plaatse zou komen onderzoeken. Hiervoor werd een ticket aangemaakt. Op 31 december om 10:00 ontving ik weer een telefoon van dezelfde persoon. Als gevolg van het aanmaken van het ticket had Belgacom de lijn onderzocht en een verkeerde instelling gevonden. Mij werd gevraagd om de modemlanpjes na te zien en effectief, alles bleek in orde. Er was telefoon en internet na bijna een maand storing. Nog even voor de deskundigen. De modem was opnieuw van op afstand gereset (Wifi onbeveiligd) en de oorspronkelijke instellingen waren overschreven door mijn klantnummer bij Base.

Re: Geen internet en geen telefoon

Geplaatst: 05 jan 2014, 17:54
door MarkDM
Proficiat.
Hoeveel betaal je bij Base voor Internet en telefonie ? Is dat met Freephone ?

Re: Geen internet en geen telefoon

Geplaatst: 05 jan 2014, 20:39
door TanknaT
Ik betaal 35 euro, inbegrepen onbeperkt bellen naar vaste lijnen binnenland en 15 landen in het buitenland. Speciale nummers en gsm gesprekken zijn niet in dit bedrag inbegrepen.