Pagina 1 van 1
Niet meer bereikbaar via OVH
Geplaatst: 27 okt 2013, 10:47
door Jack Daniels
Om een of andere reden ben ik telefonisch niet meer bereikbaar op mijn OVH nummer. Ik heb een mail richting support gestuurd en wacht even af. Het rare is: in de logs in mijn OVH manager staat er te lezen dat mijn account niet geregistreerd is. Als ik dan kijk in mijn Fritzbox 7360, daar staan de lichtjes dan wel op groen, ten teken dat mijn account wel geregistreerd is. Ik heb een OVH nummer (052 86 xx xx) en een geporteerd Belgacom nummer (052 48 xx xx). Bij doorschakeling worden alle oproepen doorgeschakeld naar 052 86 xx xx. Mijn nummer is geconfigureerd als Ddi. Bij nummer configuratie heb ik geselecteerd "Redirectie (DDI, SDA, Trunk)". Ik snap trouwens het verschil niet met de optie "Doorverbinden (redirect)"
Iemand hier die ook problemen ondervindt of die mij eventueel de juiste configuratie installingen kan laten weten? Het heeft altijd gewerkt en ik heb zelf niks gewijzigd tenzij het antwoordapparaat uigeschakeld bij OVH.
Re: Niet meer bereikbaar via OVH
Geplaatst: 27 okt 2013, 18:44
door MarkDM
Ik ben sinds mei 2013 klant geworden bij OVH, komende van Weepee. Ik heb dat fenomeen meermaals meegemaakt. Mijn ATA gaf aan dat hij goed geregistreerd was en toch waren bij onbereikbaar. Ik meen me te herinneren dat her-registreren (power-off, power-on ) alles goed bracht. Het was vervelend.
Bovendien hadden we regelmatig afgebroken gesprekken.
Enfin , na 3 maand waren we het helemaal beu en zijn we overgestapt naar Nomado. Op dat vlak geen problemen meer.
Dit verhaal is geen oplossing, maar je weet dan toch dat je niet alleen bent.
Re: Niet meer bereikbaar via OVH
Geplaatst: 27 okt 2013, 20:16
door raf1
OVH-klant sinds november 2011. De problemen die jullie melden, heb ik nog nooit ervaren. Ik heb de afgelopen maanden zelfs nog speciaal gelet op afgebroken gesprekken of verlies van registratie. Twee keer een afgebroken gesprek en de oorzaak lag tweemaal bij een platte batterij van de gsm van een correspondent.
Ik heb dus sterke vermoedens dat de oorzaak van jullie problemen bij jullie ATA ligt en niet bij de OVH-infrastructuur.
Na enkele zoekopdrachten ook meteen gevonden wat er misloopt met de Fritzbox op een OVH-telefoonlijn:
http://www.vande-walle.eu/hardware/frit ... telephony/
http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php? ... 72#1144872
Wat Redirection betreft:
http://www.ovhtelecom.fr/telephonie/ser ... appels.xml
Re: Niet meer bereikbaar via OVH
Geplaatst: 27 okt 2013, 20:23
door brubbel
Hier de laatste tijd ook veel gesprekken via OVH waarvan slechts 1 partij iets hoort (wel altijd bereikbaar). Terugbellen lost meestal het probleem op.
Met freevoipdeal en dezelfde apparatuur is er bijvoorbeeld geen probleem.
Re: Niet meer bereikbaar via OVH
Geplaatst: 27 okt 2013, 20:59
door Splitter
zelf met ovh ook nog geen problemen gehad.
is nu wel niet zo dat die 2 nummers vaak gebruikt worden, maarbon
MarkDM schreef:
Enfin , na 3 maand waren we het helemaal beu en zijn we overgestapt naar Nomado.
kan jij me dan zeggen wat nomado verstaat onder "belgian -mobile others" ? voor zover ik weet zijn er enkel proximus, base, en mobistar,
en vallen de mvno's onder dezelfde prijzen?
of hanteert nomado voor bv naar MV te bellen dan een prijs die zoveel hoger ligt?? (30cent ipv 10)
Re: Niet meer bereikbaar via OVH
Geplaatst: 28 okt 2013, 20:05
door MarkDM
Bij oproep naar MV komt er "Base" in de Call History. Wat die "Others" zijn weet ik ook niet.
Re: Niet meer bereikbaar via OVH
Geplaatst: 29 okt 2013, 16:22
door Waterboy
Heb de instelling veranderd naar 10 ipv.30m en sipping_enabled op yes.
Welke die andere parameters zijn weet ik niet.
Heb ook al enkele malen ondervonden dat het OVH nummer niet meer bereikbaar was.
Hieronder mijn instellingen
registrar = "sip.ovh.be";
ttl = 10m;
sipping_enabled = yes;
sipping_interval = 280s;
name = "ovh telefoonnummer";
dtmfcfg = dtmfcfg_inband;
register_failwaitmax = 10m;
stunserver = "";
stunserverport = 3478;
use_internat_calling_numb = no;
is_nat_aware = no;
clirtype = clir_displayname;
only_one_dialog = no;
presence_supported = no;
mwi_supported = yes;
tx_packetsize_in_ms = 30;
reject_refer = yes;
no_register_fetch = no;
do_not_register = no;
only_call_from_registrar = no;
outboundproxy = "";
dditype = ddi_none;
ddireception = "";
backup_wanted = no;
use_session_timer = yes;
use_rport = no;
add_rtpmap_for_all_codecs = no;
srtp_supported = no;
Re: Niet meer bereikbaar via OVH
Geplaatst: 29 okt 2013, 16:55
door krisken
Splitter schreef:
kan jij me dan zeggen wat nomado verstaat onder "belgian -mobile others" ? voor zover ik weet zijn er enkel proximus, base, en mobistar,
en vallen de mvno's onder dezelfde prijzen?
of hanteert nomado voor bv naar MV te bellen dan een prijs die zoveel hoger ligt?? (30cent ipv 10)
Misschien voor nummers die niet behoren tot Proximus (047x), Base (048x) of Mobistar (049x)? Bijvoorbeeld de 0466 range waar ik het onlangs nog over had of telenet zijn 0468 range?
Is maar een wilde gok

Re: Niet meer bereikbaar via OVH
Geplaatst: 01 nov 2013, 16:25
door Jack Daniels
Ik heb de config file van de FB geëxporteerd, daar dan de volgende wijzigingen aangebracht: sipping = yes en ttl = 10m
Config file weer ingeladen, maar helaas pindakaas. Ik blijf nog steeds onbereikbaar via OVH. Mijn FB had ik ook al eens van de stroom gehaald, ook dat bracht geen oplossing.
Nu weet ik het even niet meer.
Re: Niet meer bereikbaar via OVH
Geplaatst: 01 nov 2013, 16:52
door wied
Heeft OVH support al gereageerd?
Misschien alvast belgacom nummer rechtstreeds naar smartphone leiden om geen oproepen te missen!
Re: Niet meer bereikbaar via OVH
Geplaatst: 01 nov 2013, 17:37
door Jack Daniels
Mijn tel. nr. werd geporteerd van Belgacom naar OVH en het heeft gewerkt. Tot voor een paar dagen (weken?).
Ik krijg steevast de melding in het Frans: le numéro 052 86 xx xx n'est pas disponible. Waarbij dit 052 86 xx xx nummer mijn sip nr. is bij OVH. Mijn geporteerde Belgacom nr. is 052 48 xx xx. Bij mijn redirect staat ingesteld dat alle oproepen afgeleid moeten worden naar 052 86 xx xx. Niemand heeft mijn sip nr. maar iedereen gebruikt mijn Belgacom nr.
Re: Niet meer bereikbaar via OVH
Geplaatst: 01 nov 2013, 22:43
door raf1
Is het eventueel mogelijk dat er een tweede SIP-registratie actief is waardoor de Fritzbox geen verbinding meer krijgt?
Alleszinds kan je best eens je
SIP-wachtwoord wijzigen en via een smartphone met SIP-client aanmelden bij OVH.
Liefst nog via 3G zodat je eventuele fouten op de Fritzbox en vaste DSL-verbinding compleet uitsluit.
Re: Niet meer bereikbaar via OVH
Geplaatst: 01 nov 2013, 23:00
door wied
@jack
ik begrijp wel dat je belgacom nr geporteerd werd, daarom bedoel ik via de "manager of usertool" (cfr weepee) alle oproepen direct naar je GSM/smartphone te leiden. Liefst als GSM signaal...
Re: Niet meer bereikbaar via OVH
Geplaatst: 02 nov 2013, 10:03
door Jack Daniels
Redirect naar mijn gsm nummer gedaan. Gebeld met gsm van mijn vriendin. Daar krijg ik op het display te zien "lijn bezet".
Re: Niet meer bereikbaar via OVH
Geplaatst: 02 nov 2013, 11:30
door wied
sorry, dan moet OVH wel de schuldige zijn...

Re: Niet meer bereikbaar via OVH
Geplaatst: 02 nov 2013, 11:44
door Jack Daniels
Ticket aangemaakt bij OVH
Re: Niet meer bereikbaar via OVH
Geplaatst: 02 nov 2013, 12:03
door proz
Hier de laatste tijd ook veel gesprekken via OVH waarvan slechts 1 partij iets hoort (wel altijd bereikbaar). Terugbellen lost meestal het probleem op.
Idem hier
Re: Niet meer bereikbaar via OVH
Geplaatst: 17 nov 2013, 12:04
door Jack Daniels
Opgelost: ik was zo dom geweest om mijn OVH lijn (052 86 xx xx) te laten redirecten naar... 052 86 xx xx
