Pagina 1 van 1
OVH - Ligne Entreprise
Geplaatst: 03 okt 2013, 00:47
door Jeroen07
Heb eens naar die functionaliteiten bekeken en dit lijkt me wel interessant. Heeft iemand ervaring of dit effectief lukt?
- Als je in gesprek bent kan je vanaf nu 2de oproep aannemen. Maar kan je die ook automatisch een mp3 naar keuze laten horen, tot jou gesprek is afgelopen? ('al onze lijnen zijn bezet')
- Kan je bv. instellen dat ma - vrij het 30 sec moet bellen tot voicemail, terwijl dit buiten de kantooruren maar 10 seconden is?
- Je kan gesprekken on "hold" zetten?
Standaard dus 1 lijn >> wat als je later uitbreidt naar 2 lijnen: verschil is dan dat je met 2 tegelijkertijd kan bellen? Is dit beiden vanop hetzelfde nummer?
Re: OVH - Ligne Entreprise
Geplaatst: 03 okt 2013, 01:13
door krisken
Als je zelf een pbx op zet kan dit allemaal. Direct van OVH uit weet ik niet.
Re: OVH - Ligne Entreprise
Geplaatst: 03 okt 2013, 09:49
door raf1
Alles wat je opsomt is mogelijk met de inbegrepen services van de Ligne SIP Entreprise. Je zal wel het één en ander moeten instellen in de webinterface.
Standaard één telefoonnummer met twee gelijktijdige gesprekken. Inkomend of uitgaand met éénzelfde nummerweergave of gesprek met drie als je een tweede telefoonnummer hebt. (bvb door een bestaand nummer gratis te porteren)
Mogelijks kan je, naargelang je behoeften, nog
een extra telefoonnummer of
extra simultane gesprekslijn bijbestellen voor amper 1,20 euro/maand extra.
Meer uitleg op
http://www.ovhtelecom.fr/telephonie/telephonie_faq.xml,
http://www.ovhtelecom.fr/telephonie/services_inclus/ en
http://guides.ovh.com/TelFaq
Gewoon uitproberen! Er is trouwens ook geen risico dat je vasthangt aan OVH of een dure opzegvergoeding zou moeten betalen, want je kan op elk moment al je diensten kosteloos annuleren, de facturatie stopt dan binnen 1 maand.
Re: OVH - Ligne Entreprise
Geplaatst: 09 okt 2013, 05:36
door Pedro44
Kan iemand me vertellen hoe ik 2 gelijktijdige gesprekken kan voeren met een OVH entreprise account? Ik weet dat ik een signaal 2de oproep heb, een gesprek met 3 kan voeren, doch niet hoe ik 2 simultane uitgaande oproepen kan voeren. Bv. ik ben in gesprek en mijn vrouw wil naar haar moeder bellen ( ja, gebeurt af en toe
). Bedankt
Re: OVH - Ligne Entreprise
Geplaatst: 09 okt 2013, 09:50
door raf1
Met een eigen PBX of ATA waarop meerdere toestellen kunnen aangesloten worden, kan je gelijktijdig bellen. Voorwaarde is dat er slechts één SIP-registratie op de OVH-server is aangemeld.
Met de PAP2T bijvoorbeeld moet je de codec instellen op G.711
wegens een hardwarebeperking.
Je configureert beide lijnen met dezelfde OVH-gegevens, op de tweede lijn pas je volgende instellingen aan:
Register: No
Make Call Without Reg: Yes
Ans Call Without Reg: Yes
Re: OVH - Ligne Entreprise
Geplaatst: 10 okt 2013, 08:11
door Pedro44
@raf
Bedankt voor je uitleg. Helaas slaag ik er niet in om mijn 2de lijn te configureren. Ik krijg alsmaar een bezettoon na het vormen van eender welk telnummer.
Re: OVH - Ligne Entreprise
Geplaatst: 10 okt 2013, 08:44
door raf1
Er zal dan nog steeds iets mis zijn met de configuratie.
Bij een bezettoon hoort steeds een
SIP response code die je in de log terugvindt. Misschien is de lijn toch niet bezet, maar wordt er een andere response code gestuurd. Als je die SIP response code eens kan posten, dan kan ik de fout misschien toch nog vinden.
Re: OVH - Ligne Entreprise
Geplaatst: 10 okt 2013, 09:36
door Pedro44
@Raf
Sorry voor mijn stuntelige vraag, maar waar kan ik die logfile waarin die SIP response code zou staan terugvinden? Alvast bedankt voor al je moeite.
Re: OVH - Ligne Entreprise
Geplaatst: 10 okt 2013, 11:22
door raf1
Het is niet zo simpel om een logfile terug te vinden, maar er is wel een handleiding:
https://supportforums.cisco.com/docs/DOC-9897
(Je moet dus een syslog-server installeren op je pc die in hetzelfde netwerk als je PAP2T zit:
http://3cdaemon.updatestar.com/)
Ik bedenk net nog iets: misschien moet Line 1 en Line 2 op een verschillende SIP-poort worden ingesteld: bijvoorbeeld 5060 en 5061
Als er uiteindelijk iets misgaat met de instellingen kan je ook alles terugzetten:
http://lk.prov.voip.ovh.net/cgi-bin/pap2t_resync.cgi