Pagina 1 van 1
BBOX3 en Voip
Geplaatst: 27 sep 2013, 23:26
door tdemeyer
Volgende week wordt bij mijn ouders Belgacom TV + internet opgeleverd (enfin: moet ik zélf gaan installeren bij hen

)
De modem blijkt een BBox3 te worden.
Iemand die hier al een andere VOIp provider (weepee?) aan de praat gekregen heeft? Of is de procedure gelijk aan de tutorial die Philippe in dit forum gepost heeft?
Tim
Re: BBOX3 en Voip
Geplaatst: 27 sep 2013, 23:49
door philippe_d
In tegenstelling tot de b-box 2, heeft de (residentiële) b-box 3 géén FSX poorten.
Je kan er dus geen VoIP provider op instellen.
Alléén de professionele b-box3/v heeft VoIP aan boord, maar deze wordt niet uitgeleverd aan residentiële klanten.
Je kan natuurlijk wel achter een b-box3 een VoIP ATA, IP telefoon, VoIP router of softphone gebruiken ...
Re: BBOX3 en Voip
Geplaatst: 28 sep 2013, 08:40
door Baggioo
Philippe, dus een Fritz!box achter een BBox-3 zou moeten werken?
Re: BBOX3 en Voip
Geplaatst: 28 sep 2013, 08:49
door Goztow
Ja natuurlijk.
[
Post made via mobile device ]
Re: BBOX3 en Voip
Geplaatst: 28 sep 2013, 08:55
door Baggioo
Oef! Als je leest over alle problemen met die BBox-3 zou je er schrik van krijgen.
Re: BBOX3 en Voip
Geplaatst: 28 sep 2013, 10:18
door Goztow
Waarschijnlijk zelfs beter aangezien de bbox3 zelf geen voip ondersteunt en er dus geen poortproblemen kunnen zijn.
[
Post made via mobile device ]
Re: BBOX3 en Voip
Geplaatst: 28 sep 2013, 11:13
door lion51
Hier werkt VOIP met BBOX3 goed
Account bij WeePee
Enkel moet stunserver uit dienst staan sinds de laatste update van WeePee
Voor eerste nummer bij WeePee via bedraad netwerk N300A IP van Gigaset
Voor tweede nummer bij WeePee CSipSimple op samsung en ook via WiFi van BBOX3 alsook via 3G Proximus
Re: BBOX3 en Voip
Geplaatst: 29 sep 2013, 13:40
door tdemeyer
philippe_d schreef:In tegenstelling tot de b-box 2, heeft de (residentiële) b-box 3 géén FSX poorten.
Je kan er dus geen VoIP provider op instellen.
Alléén de professionele b-box3/v heeft VoIP aan boord, maar deze wordt niet uitgeleverd aan residentiële klanten.
Je kan natuurlijk wel achter een b-box3 een VoIP ATA, IP telefoon, VoIP router of softphone gebruiken ...
Merci voor de info.
We gaan dus de markt op voor een fritz
Tim
Re: BBOX3 en Voip
Geplaatst: 15 mei 2014, 22:28
door anakintjc
Ik zou ook van slag willen gaan met een Voip-provider (Intertel) en die zegt ook dat de BBox3 (nu zit ik nog bij BGC) inderdaad niet zo geschikt is met de SIP IP phone waarmee ze werken (Yealink t46g), klopt dit? Best overschakelen naar Telenet of zijn er andere tussenoplossingen?
Re: BBOX3 en Voip
Geplaatst: 16 mei 2014, 00:19
door jos123
Waarom zou de bbox3 niet geschikt zijn? Hij is toch niet anders dan andere routers?
[
Post made via mobile device ]
Re: BBOX3 en Voip
Geplaatst: 16 mei 2014, 11:53
door dejean
Ter info, ik gebruik BBOX3 met VOIP ( siemens IP 610 gigaset )
Dat werkt gewoon schitterend, ( zowel Weepee als betamax )
Belangrijk !!!! ik moet wel elke nacht de BBOX3 even spanningsloos maken, indien niet dan werkt door de belgacom IP switch ( om de 96 h ) jouw VOIP niet meer !
Re: BBOX3 en Voip
Geplaatst: 16 mei 2014, 12:44
door jos123
dejean schreef:Belangrijk !!!! ik moet wel elke nacht de BBOX3 even spanningsloos maken, indien niet dan werkt door de belgacom IP switch ( om de 96 h ) jouw VOIP niet meer !
De Yealink t46g kan een eigen PPPoE sessie maken, dus in principe zou je geen last moeten hebben, zoek ook in andere topics op deze forum: Belgacom PPPoE VoIP (Forum lid @philippe_d).
Re: BBOX3 en Voip
Geplaatst: 08 jun 2014, 09:18
door POWERJOS
Ik was jaren tevreden gebruiker van weepee voip via de bbox2.
Laatst na een onweer moest de bbox2 vervangen worden omdat deze defect was geraakt.
Belgacom heeft de bbox3 geplaatst, ik heb mij dan bijkomend een Gigaset 530 ip aangeschaft.
Ik merk nu ook dat na 96 uur de verbinding van de Gigaset met het internet uitvalt.
Is hier nog iets aan te doen qua instellingen of moet ik met een timer de bbox 's nachts laten uitvallen?
[
Post made via mobile device ]
Re: BBOX3 en Voip
Geplaatst: 08 jun 2014, 09:32
door lion51
Zelfde probleem hier gehad
Is een probleem met sommige types BBox3 na update
Hier heb ik dit in mijn N300A-IP als volgt opgelost
IP-configuratie: statisch adres 192.168.001.xxx (xxx eigen keuze)
standaard gateway 192.168.001.001
primaire DNS-server 192.168.001.001 of een dns adres kiezen van google (free dns servers)
Telefonie => Lijnen => Weepee lijn => Geavanceerde instellingen
registratie ververstijd 180 sec
stun gerbuiken JA
stun-ververstijd 240 sec
nat-verversing 20 sec
uitgaande proxy mode automatisch
netwerkprotocol automatisch
Hopelijk lukt dit ook voor u
Re: BBOX3 en Voip
Geplaatst: 08 jun 2014, 10:00
door POWERJOS
Alle instellingen zijn gelijk aan die U voorstelt, enkel Uitgaande proxy-mode stond op "altijd"
Ik weet meer binnen 96 uur
Bedankt alvast
Re: BBOX3 en Voip
Geplaatst: 09 jun 2014, 13:39
door lacer
Iemand die een oplossing heeft die het probleem verhelpt sinds de laatste Bbox3 update en met een C610IP (N300A-IP) met Ovh ? Het had de laatste 8 maanden wel goed gewerkt.
Heb dus al twee maal het probleem "registration to provider failed" gehad. Een modem soft herstart en een nieuwe start van de N300 loste het probleem op.
Ik zit reeds met een vast ip voor de Gigaset en Bbox3 is een Thomson

Re: BBOX3 en Voip
Geplaatst: 09 jun 2014, 21:38
door lion51
Typisch probleemke sinds laatste update
Re: BBOX3 en Voip
Geplaatst: 11 jun 2014, 18:01
door lacer
Vandaag is de C610IP zonder probleem geregistreerd op Ovh. Misschien duurt het gewoon wat langer na de IP wissel.