Pagina 1 van 1
Blikseminslag, geen signaal meer
Geplaatst: 09 sep 2013, 19:20
door Fliz
Ik typ dit vanop mn gsm via 3g. Gisterenavond was er hier id buurt een zware blikseminslag en alles viel uit. Na de verliesstroomschakelaar weer aan te zetten, blijkt dat de modem (snow) wel nog werkt, maar ik krijg geen wifi. De snowbox toont een rood lampje (notmaal) maar blijft hangen bij --:--:--. Ik denk dat er simpelweg geen telefoonsignaal binnenkomt. Ik ging er vanuit dat er een algemeen probleem was maar vanavond is dit nog steeds aan de orde. Storingen zouden dus al verholpen moeten zijn. Hoe pak ik dit probleem best aan?
Dankje!
[
Post made via mobile device ]
Re: Blikseminslag, geen signaal meer
Geplaatst: 09 sep 2013, 19:33
door sirWard
Begrijp ik het goed dat je wel verbinding kan maken met jouw WiFi-netwerk maar géén internetconnectie hebt? Of kan je helemaal geen verbinding maken via WiFi via verschillende toestellen? Krijg jet het WiFi-netwerk te zien in de lijst van draadloze netwerken?
Test, indien dat mogelijk, is zeker ook door een computer per kabel te verbinden met de modem. Meld je aan op de modem met het serienummer en plaats hier de status van je DSL verbinding.
Kijk ook voor de zekerheid even na of er misschien geen kabel (stroom, telefoonkabel) is losgekomen op de modem.
Indien WiFi wél werkt en toestellen in het netwerk elkaar kunnen vinden, dan zal het probleem zich waarschijnlijk bij de modem of verderop bevinden.
Re: Blikseminslag, geen signaal meer
Geplaatst: 09 sep 2013, 19:40
door Fliz
Ik krijg mijn wifi netwerk niet te zien id lijst! Ik kijk na het eten eens om via ethernet aan te sluiten..
[
Post made via mobile device ]
Re: Blikseminslag, geen signaal meer
Geplaatst: 09 sep 2013, 20:22
door Fliz
Ok als ik laptop via ethernet aansluit krijg ik ook niks. Hij zegt simpelweg 'Cable not plugged in'; terwijl die uiteraard inzit. Alle lampjes branden wel vd modem!
Help :/
[
Post made via mobile device ]
Re: Blikseminslag, geen signaal meer
Geplaatst: 09 sep 2013, 20:40
door Dettie
uwe modem van snow is volgens mij simpelweg defect (wss start die niet meer volledig op).
(krijg je een ip adres toegewezen door de modem? )
Mss even uw gebuur zijn modem testen als je mag?
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: Blikseminslag, geen signaal meer
Geplaatst: 09 sep 2013, 20:40
door gunmaster
Contacteer snow eens
Of probeer een andere modem mocht dit mogelijk zijn.
Waarschijnlijk heb je last gehad van een spanningspiek en is de modem daaraan ten prooi gevallen.
Als de modem 1 van de verbruikers is die het dichtste bij de meterkast zit, dan is de kans zeer reëel.
Re: Blikseminslag, geen signaal meer
Geplaatst: 09 sep 2013, 20:49
door Fliz
Morgen contacteer ik snow en de brandverzekering.. Bedankt allemaal!
[
Post made via mobile device ]
Re: Blikseminslag, geen signaal meer
Geplaatst: 11 sep 2013, 11:47
door Fliz
Update:
Wordt kostenloos vervangen door SNOW zelf, en ik krijg een compensatie voor de periode dat ik geen tv & internet zal hebben. Het enige probleem is dat dat wel eens zou kunnen duren tot zaterdag 21 september, want vroeger kunnen ze geen installateur sturen
![Shocked :eek:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Nu, heb geforceerd en ze doen hun best voor nu zaterdag..