Pagina 1 van 1

jaarlijkse betaling

Geplaatst: 02 sep 2013, 10:38
door cie007
Blijkbaar is het niet meer mogelijk :-(

weer een reden minder om bij dommel te blijven :|

Re: jaarlijkse betaling

Geplaatst: 02 sep 2013, 10:43
door FullHD
Vreemd. Mijn "billing cycle" staat nog steeds op "jaarlijks". Misschien niet meer mogelijk voor nieuwe klanten?

Re: jaarlijkse betaling

Geplaatst: 02 sep 2013, 10:46
door cie007
Ik heb gemailed naar de helpdesk en die zeiden dat het niet meer mogelijk is

Re: jaarlijkse betaling

Geplaatst: 06 sep 2013, 12:29
door User_Rudy
Met de helpdesk gebeld, voor bestaande klanten gaat er niets veranderen aan de voorwaarden,
wat betreft prijs en optie voor jaarlijkse betaling.

Voor nieuwe klanten wordt het product speedconnect en de optie voor jaarlijkse betaling niet meer aangeboden.

Re: jaarlijkse betaling

Geplaatst: 06 sep 2013, 14:27
door proximusboyke
jaarlijkse betalingen vind ik zowat het domste die er is.
Andere providers verlagen hun prijs, dan kan je niet weg want je hebt betaald
of in het ergste geval de provider gaat op de fles en je bent u geld kwijt.

Re: jaarlijkse betaling

Geplaatst: 06 sep 2013, 14:51
door User_Rudy
Indien bij jaarlijkse betaling een fikse korting wordt gegeven, dan kan dit best
interessant zijn. Iedereen kan zelf wel uit maken of hij het risico neemt of niet.

Re: jaarlijkse betaling

Geplaatst: 07 sep 2013, 10:15
door cie007
User_Rudy schreef:Met de helpdesk gebeld, voor bestaande klanten gaat er niets veranderen aan de voorwaarden,
wat betreft prijs en optie voor jaarlijkse betaling.

Voor nieuwe klanten wordt het product speedconnect en de optie voor jaarlijkse betaling niet meer aangeboden.
Dat is heel goed nieuws :banana: . Misschien had ik mijn vraag via mail niet goed gesteld :oops:

Re: jaarlijkse betaling

Geplaatst: 07 sep 2013, 14:29
door Stormlord
M.a.w.: dommel biedt geen VDSL2 meer aan, lijkt me toch een belangrijke devolutie? Kunnen ze hun facturen aan Belgacom hiervoor niet meer betalen misschien of?

Re: jaarlijkse betaling

Geplaatst: 07 sep 2013, 14:44
door bf62
Dommel voert jaarlijkse betaling in om ervoor te zorgen dat hun klanten minder rap weg kunnen gaan. ( voordeel klant=extra korting)
Klanten kunnen bv. na 6 maand niet meer opzeggen.
Sinds de nieuwe telecomwet van 2012 kan dit wel.
Sommige klanten maken daar gebruik van en zijn weg na bv. 6 maand zonder extra kosten. ( ondertussen toch genoten van extra korting )
Dommel schaft jaarlijkse betaling af voor nieuwe klanten, maar heeft schrik dat bestaande klanten gaan weglopen als ze het voor hun ook afschaffen.
Resultaat: Nieuwe klanten krijgen die mogelijkheid niet en de oude klanten die genieten van de extra korting door hun jaarlijkse betaling krijgen dezelfde opzeg rechten als de klanten die maandelijks betalen. Maar de laatste groep betaalt wel een stuk meer.

Re: jaarlijkse betaling

Geplaatst: 07 sep 2013, 14:54
door Stormlord
Ik vind hier dan eigenlijk de afschaffing van de jaarlijkse betaling minder significant dan de afschaffing van speedconnect/VDSL2 voor nieuwe klanten bij Dommel - of ben ik dan de enige die hier om maalt?

Reden?
Te veel problemen?
Dommel die gaan facturen meer kan of wil betalen hiervoor bij Belgacom?
Ze hebben iets nieuw in de pipeline zitten dat het Belgisch internet landschap met verstomming zal slaan? (e.g. FTTH?)

Heeft iemand meer info?

Re: jaarlijkse betaling

Geplaatst: 07 sep 2013, 18:30
door Tomsworld
Inderdaad bizar dat ze stoppen met VDSL2 producten, aangezien het hetzelfde netwerk is om te interconnecteren adsl of vdsl.

Misschien stoppen ze alle broba en worden ze een regionale aanbieder enkel op hun dslams, alleen weet ik niet of dat levensvatbaar is op langere termijn.

Re: jaarlijkse betaling

Geplaatst: 07 sep 2013, 18:34
door Fatsie
Als SpeedConnect+ gebruiker houd ik wel een beetje mijn hart vast alleszins, ... vooralsnog alleszins niks aan de dienstverlening gemerkt ofzo.

Re: jaarlijkse betaling

Geplaatst: 07 sep 2013, 20:49
door duizend
proximusboyke schreef:jaarlijkse betalingen vind ik zowat het domste die er is.
Andere providers verlagen hun prijs, dan kan je niet weg want je hebt betaald
of in het ergste geval de provider gaat op de fles en je bent u geld kwijt.
Er is geen enkele provider in belgie en omringende landen die een beter aanbod heeft prijs/kwaliteit dan dommel cityline met jaarlijkse betaling. Dit is gewoon exact wat ik nodig heb tegen een onklopbare prijs.
Verleden maand mijn jaarlijkse betaling weer gedaan se.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: jaarlijkse betaling

Geplaatst: 07 sep 2013, 22:59
door Devilzown
Das toch wel vreemd dat ze geen vdsl2 meer doen :eek:
Begin van het einde?

Re: jaarlijkse betaling

Geplaatst: 07 sep 2013, 23:04
door redman
Dit lijkt me ook het begin van het einde te zijn, hun cityconnect/cityline producten zijn belange niet overal verkrijgbaar....

Re: jaarlijkse betaling

Geplaatst: 08 sep 2013, 17:45
door Stormlord
Redman: mijn vermoedens gaan ook eerder in die richting, maar laten we ze nog niet direct afschrijven.

Re: jaarlijkse betaling

Geplaatst: 30 sep 2013, 11:04
door taapo
Juist met Dommel gebeld, en VDSL wordt wél nog aangeboden - maar dan als optie op het Net Line pakket. Dus gecombineerd met gratis 24/7 telefonie naar vaste lijnen (en GSM - maar ben niet zeker). Er was ook nog een uitleg over het overzetten van de mensen van ADSL naar VDSL, dat hen 200 euro per aansluiting zou kosten, en dus moeilijk werd voor bestaande gebruikers ... anyway, ziet er naar uit dat we nog niet moeten denken aan doemscenarios ;)

Re: jaarlijkse betaling

Geplaatst: 30 sep 2013, 11:41
door redman
Ze vermelden er toch helemaal niets meer van op hun website en ze hebben ook hun speedconnect producten van de website gehaald, dit is toch duidelijk een teken dat er toch iets aan de hand is.

Enfin, laten we beste hopen.

Re: jaarlijkse betaling

Geplaatst: 30 sep 2013, 15:16
door Fatsie
Dit pakken ze op zijn minst qua marketing niet echt handig aan dan, ... net eens de beschikbaarheid getest en ze zouden me maximaal 12/0,6 (dus ADSL2) kunnen aanbieden terwijl ik nu een 70/6 VDSL2 heb bij hun.

Het lijkt toch echt of ze VDSL2 willen verstoppen, de reden daarvoor gaan enkel zij weten natuurlijk.

Re: jaarlijkse betaling

Geplaatst: 17 okt 2013, 12:13
door philippe_d
VDSL2 bij Dommel is alleen mogelijk als een extra optie "SPEEDPACK" (€4.99) op hun NETLINE pakket.
mogelijke extra opties
speedpack: €4.99 /maand, verhoog uw download tot max 50 mbit/sec en uw upload tot max 6 mbit/sec! (1)
Wat betreft de jaarbetaling, die niet meer aangeboden wordt aan nieuwe klanten.
Zou dit geen gevolg zijn van de nieuwe telecomwet, waarbij het niet mee toegelaten is om klanten te binden voor 1 jaar (max 6maanden)?

Re: jaarlijkse betaling

Geplaatst: 17 okt 2013, 20:38
door PumbaaH
Euhm..... dan kunnen ze evengoed een nieuwe formule van telkens 6 maanden op de markt gooien. Normaal was je na het eerste jaar ook vrij om op te zeggen wanneer je wilde.... dus zie niet direct een verschil op dat vlak.

Re: jaarlijkse betaling

Geplaatst: 13 nov 2013, 23:15
door Yvekes
Ik was tot nu klant via jaarlijkse betaling bij Dommel voor product Cityline. Dit kostte me €264,99 per jaar.
Mijn jaar was afgelopen deze week en ik kreeg een dag voor vervaldatum een email waarin vermeld stond dat jaarlijkse betaling niet meer aangeboden wordt aangezien dit nu verboden is bij wet om een facturatiecyclus aan te bieden die langer is dan 6 maanden. Dit betekent dat je automatisch terug wordt overgezet naar maandelijkse betaling. Mijn eerste maandelijkse factuur is er één van €29,95, dus dat wordt omgerekend +/- €360 per jaar.
Internet wordt dus terug 25% duurder voor klanten die jaarlijkse betaling hadden.
Dit is ook wel begrijpelijk aangezien ze u niet meer 1 jaar aan zich kunnen binden.
Ik had hier echter gelezen dat iemand via klantendienst had gehoord dat er niets zou wijzigen aan de voorwaarden voor bestaande klanten.
Dit is helaas dus niet het geval.

Het enige verschil met nieuwe klanten is dat deze €33,95 dienen te betalen na 15 maanden. Oude klanten waaronder ik betalen dus maar €29,95 per maand (zonder domiciliëring)

Re: jaarlijkse betaling

Geplaatst: 07 dec 2013, 16:33
door EotT
Hier hetzelfde met speedconnect. Ik kreeg ook zonet een mail dat het jaarlijks betalen niet meer gaat, en dat het nu per maand zal zijn.

Hierdoor wordt het wel veel duurder: Vroeger betaalde ik €348.93 per jaar, wat neerkomt op €29.08 per maand. Nu zou de prijs stijgen naar €39 per maand! (met domiciliëring, zonder domiciliëring is het €40) Dit is een verhoging van 34%!

Veel goeie alternatieven zijn er niet:
  • * EDPnet (newer and faster) is €35.95/maand. --> €3 per maand minder
    * Belgacom (Comfort) is ook €35.95, maar met 150GB downloadlimiet, wat te weinig is. Maxi daarentegen is dan al €45.20/maand
    * Telenet : €66.50/maand als je meer dan 100GB downloadlimiet wilt...
Dus alleen EDPnet is een waardige vervanger voor de nieuwe tarieven bij Dommel, maar er is geen waardige vervanger voor de oude tarieven bij Dommel... Ik vraag mij af of die €3 het wel waard is om dan eventueel zelf problemen te hebben bij het overstappen (en het duurt ook al meer dan een jaar eer de €50 activatiekost is terugverdient). Daarbij heeft dommel dan ook nog toegang tot usenet, wat wel mooi meegenomen is. Ik wacht denk ik dus nog wel even af. Hopelijk komt er in de nabije toekomst nog een nieuw abonnement, al dan niet bij dommel of niet.

Re: jaarlijkse betaling

Geplaatst: 07 dec 2013, 17:04
door dragonflo
Je hebt ook nog united telecom, maar ik heb er geen ervaring mee.

Re: jaarlijkse betaling

Geplaatst: 07 dec 2013, 17:46
door EotT
Die was ik ook tegengekomen, maar ik had daar nog nooit van gehoord. Daar zou ik inderdaad veel goedkoper zijn: €22.95/maand. Maar dat is wel veel goedkoper. Is dit te vertrouwen?

Re: jaarlijkse betaling

Geplaatst: 07 dec 2013, 20:36
door dragonflo
Ik vermoed dat ze wel te vertrouwen zijn. Dit is de thread over hun .
Ik wou ook eerst overstappen, maar ik ben toch bij edpnet gebleven. Door de goede ervaring en omdat ik nog altijd hoop dat ze eens zullen komen met een deftig packs.

Re: jaarlijkse betaling

Geplaatst: 08 dec 2013, 12:52
door EotT
bedankt voor de link. Ik wacht nog wel even af.

Re: jaarlijkse betaling

Geplaatst: 22 maa 2014, 09:26
door donthateme
Net ook het befaamde mailtje ontvangen van dommel dat jaarlijkse betaling niet meer mogelijk is.
Dus gaat mijn jaarlijks bedrag van 313,93 veranderen naar 40 per maand (NETLINE) voorheen NETCONNECT.
Als ik dan naar het aanbod kijk bij united telecom (surf@home 12) welke dezelfde verbinding heeft als dommel denk ik dat het sommetje snel gemaakt is (17,95 euro!!!)
Wel zal ik dan een eigen nieuwsgroep account moeten aanschaffen maar dat is ook maar enkele euro's per maand.
Klopt toch, niet?

Re: jaarlijkse betaling

Geplaatst: 25 maa 2014, 10:51
door fluppie
Ik heb daarnet even gekeken op de site van UT,voor internet lijkt mij alles heel duidelijk,voor tel echt niet,kan men geen pack nemen met vaste tel en internet te samen gewoon al om de kosten v/d Belgacom tel lijn te vermijden??
Als U alleen internet neemt,moet u 10€ extra betalen voor de raw copper lijn,en dan kan je ook niet bellen met een vast toestel,vandaar mijn vraag.

Re: jaarlijkse betaling

Geplaatst: 25 maa 2014, 11:20
door philippe_d
fluppie schreef:Ik heb daarnet even gekeken op de site van UT
Dan heb je toch niet goed gekeken :wink: ?
  • SURF @ HOME 12 (ADSL2+) = €17.95 per maand
  • SURF @ HOME 30 (VDSL) = € 22,95 per maand
  • SURF & TALK 12 (ADSL + Telefoon) = € 37,95 per maand
  • SURF & TALK 30 (VDSL + telefoon) = € 39,95 per maand
Bij de internet-only formules moet je een actieve Belgacomlijn hebben, of raw copper betalen (€10 per maand).
Bij de 2 laatste formules is dit inbegrepen.