Pagina 1 van 1
Probleem: IP telefoon registreren op een FritzBox
Geplaatst: 20 aug 2013, 21:23
door philippe_d
Een kennis van mij slaagt er niet in zijn IP telefoons te registreren (vanop LAN).
- Router: FritzBox 7270 v3 (laatste internationale FW 05.51).
IP telefoons: Grandstream GXP1450.
Blijkbaar verliest de telefoon zijn registratie na een tijdje (te zien op de web gui van de telefoons).
De logon is eenvoudig:
- user = 621
registry = fritz.box
paswoord
Heeft iemand ervaring? Een idee wat er mis kan gaan?
Ik ben zelf niet ter plaatste, heb niet meer details.
Ik krijg binnenkort ook 2 Grandstreams (dank, krisken), dan zal ik ook wel kunnen testen.
Maar als iemand een tip heeft, graag.
Re: IP telefoon registreren op een FritzBox
Geplaatst: 20 aug 2013, 21:30
door krisken
Misschien eens IP proberen ipv fritz.box?
Re: IP telefoon registreren op een FritzBox
Geplaatst: 20 aug 2013, 21:36
door cyberbozzo
Kan je in de IP telefoon niet een soort van instelling vinden van als: 'reregister after... x seconds'. Of iets als "register again after x seconds'.
Heb ooit eens zelfde probleem gehad als jij (ook in combinatie met een fritzbox, weet niet meer welke IP telefoons het waren).
Toen stond die telefoon ingesteld als registeren elke 7200 seconden.
Heb dat op 180 seconden gezet en het probleem was opgelost.
Re: IP telefoon registreren op een FritzBox
Geplaatst: 20 aug 2013, 21:41
door krisken
Is de firmware van de IP phones up to date?
Ik draai bvb het volgende:
Boot
1.0.1.22
Core
1.0.3.30
Base
1.0.3.47
Prog
1.0.5.26
Aux
unknown
Dsp
0.88
Re: IP telefoon registreren op een FritzBox
Geplaatst: 20 aug 2013, 22:20
door MarkDM
Ik werk al enkele maanden met ATA Linksys SPA3102 als IP telefoon op Fritzbox. Zo kan ik er meerdere inkomende nummers op registreren. Werkt goed. Maar ook bij mij staat "Register Expires:" op 600 seconden.
Re: IP telefoon registreren op een FritzBox
Geplaatst: 22 aug 2013, 16:43
door philippe_d
Reregister stond op 60, maar dat zijn minuten (= 3600 sec)
Nu op 10 gezet (= 600 seconden)
Blijkt te werken.
Nog nog eens alle mogelijkheden bestuderen (message waiting indicator, 2de oproep, doorschakelen, dial plan) ...
Ziet er allemaal wat ingewikkeld uit
Nieuw probleem:
Op de FritzBox zijn er nu 2 Grandstream telefoons aangemeld (621, 622).
Uitbellen, telefoons ontvangen, intern bellen, voicemail bellen .. alles werkt.
Alleen, we kunnen niet doorschakelen (transfereren) tussen de IP phones.
Normaal is dit wel mogelijk bij SIP, maar blijkbaar is dit niet geïmplemteerd op de FritzBox?
Je zou toch denken dat het doorverbinden van oproepen tussen binnentelefoons een basis eigenschap is van iedere telefooncentrale
Iemand ervaring? tips? work-arounds?
Nog een nieuw probleem vastgesteld:
Als één IP phone een gesprek heeft (extern), dan kan de 2de IP phone niet uitbellen. Blijkbaar dus géén 2 gelijktijdige gesprekken mogelijk als je met IP phones werkt op de FritzBox
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
.
Sorry voor de bump, maar ik heb nu dus 2 onopgeloste problemen:
- met de IP phones kan je geen gesprekken transfereren ...
- met de de IP phones kan je niet gelijktijdig uitbellen ...
Dit is natuurlijk niet werkbaar voor een klein bedrijf (zelfs niet privé)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
.
Iemand tips/ervaringen ???
Re: Probleem: IP telefoon registreren op een FritzBox
Geplaatst: 26 aug 2013, 23:18
door krisken
Voor nog geen 4 euro een server nemen bij OVH en daar mee werken (of intern een voip bak plaatsen)?
Re: IP telefoon registreren op een FritzBox
Geplaatst: 27 aug 2013, 20:58
door MarkDM
philippe_d schreef:met de de IP phones kan je niet gelijktijdig uitbellen ...
Iemand tips/ervaringen ???
Is dit wel een IP-telefoon probleem ?
Dit is toch met alle telefoons op Fritzbox, zie topic:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=38420
Re: Probleem: IP telefoon registreren op een FritzBox
Geplaatst: 27 sep 2013, 12:20
door Luc@s
onderstaande info kan misschien een verklaring brengen, heb in het verleden hier ook reeds problemen door ondervonden.
een Fritzbox is gelimiteerd mbt het aantal simultane sip-gesprekken. als ik me niet vergis zijn dit er 5.
In de meeste gevallen veroorzaakt dit geen problemen omdat toestellen meestal geconnecteerd worden via de FXS poorten (analoog) of via RF (DECT), waardoor elk inkomend of uitgaand gesprek gebruik maakt van 1 stream.
wanneer je een ip toestel gaat registreren op de FRITZBOX, is dit een ander verhaal: een inkomend- of uitgaand gesprek bestaat dan uit 2 verschillende streams (verschillende call-id's) gezien de FRITZBOX B2BUA is. (een call-id van toestel naar fritz en een ander van fritz naar sip-operator) maw, 2 simultane uitgaande gesprekken via 2 geregistreerde sip telefoons en je loopt al bijna tegen de hardware limiet van je FRITS aan ....
erger word het nog wanneer je G729 gebruikt, hiervoor is maar 1 licentie (= 1 stream) aanwezig.
sipoperator <---g729-----> FRITZ <-----g729-----> ipphone geeft al problemen gezien dit 2 streams in G729 zijn.
mvg
L.