Pagina 1 van 1
voip en registratie via Proximus (3G of 4G) op smartphone
Geplaatst: 28 jul 2013, 16:58
door satsurfer
sinds vorige week vrijdag (19/7) kan ik niet meer registreren via 3of4G dataverbinding proximus op weepee en Csipsimple (android). via wifi verbinding gaat het wel probleemloos.
Ligt dit aan proximus of weepee?
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=38390
hier reageert weepeechris niet op
Re: weepee en registratie via Proximus (3G of 4G)
Geplaatst: 09 aug 2013, 17:46
door satsurfer
Niemand die csipsimple en proximus gebruikt? :-S
[ Post made via mobile device ]
Re: weepee en registratie via Proximus (3G of 4G)
Geplaatst: 09 aug 2013, 17:53
door krisken
WeepeeChris werkt niet meer bij WeePee sinds een aantal weken.
Wat zegt de support zelf?
Re: weepee en registratie via Proximus (3G of 4G)
Geplaatst: 09 aug 2013, 19:19
door lion51
satsurfer schreef:Niemand die csipsimple en proximus gebruikt? :-S
[ Post made via mobile device ]
Ik gebruik csipsimple op proximus 3G
Steeds bereid voor hulp
Re: weepee en registratie via Proximus (3G of 4G)
Geplaatst: 09 aug 2013, 21:07
door weepeechris
@satsurfer welke switch gebruik je? Indien 4 of 0, gebruik je best een andere. Die kregen een update en zijn wat minder compatibel met bepaalde software.
Re: weepee en registratie via Proximus (3G of 4G)
Geplaatst: 09 aug 2013, 21:49
door lion51
Sorry weepeechris maar als jullie updates doen zorg dat het voor alle sipsoftwares blijft werken
Doe eerst voldoende testen voor alle systemen of gaan jullie liever de toer op zoals microsoft daar brengen de gebruikers nadien de problemen aan
Heb zelf zo al problemen gehad dat ene account wel werkte en andere nie op csipsimple en wel werkten op ATA
Als je dan info vraagt vallen jullie uit de lucht terwijl er mogelijks wel updates waren gebeurd
@satsurfer een raad geef ik u vul ook de stunserver in
Garantie met csipsimple dat het altijd werkt heb je niet want er is niemand bij weepee die android smartphone heeft en zodoende ondervind als er problemen zijn
Re: weepee en registratie via Proximus (3G of 4G)
Geplaatst: 09 aug 2013, 22:13
door weepeechris
@lion51 je hebt gelijk hoor. Maar in theorie is het prima. Alleen is er een groot verschil tussen de theorie (van softphones) en de praktijk. Overigens spreek ik niet meer in naam van weepee
Ik ben gewoon nog altijd fan.
Re: weepee en registratie via Proximus (3G of 4G)
Geplaatst: 09 aug 2013, 22:22
door lion51
Ok weepeechris
We zullen onze pijlen eens richten naar de huidige helpdesk medewerkers
Weepee wist dit dat men op mij kon rekenen want heb voor hen een paar keer csipsimple moeten uitleggen via twitter aan gebruikers
Als ex telecom technieker blijft men bezeten door telecom en probeert men te helpen
Maar dan verwacht men wel ook antwoorden bij problemen van de provider en dat mis ik soms bij de huidige WeePee
Re: weepee en registratie via Proximus (3G of 4G)
Geplaatst: 10 aug 2013, 09:50
door philippe_d
satsurfer schreef:Ligt dit aan proximus of weepee?
Waarschijnlijk aan beide?
- - Belgacom is CGNAT aan het invoeren op de mobiele data verbindingen. Dat wil zeggen dat je géén publiek IP adres meer krijgt bij Proximus, maar achter een NAT zit. Dit kan een probleem worden voor VoIP.
- WeePee server update?
lion51 schreef:@satsurfer een raad geef ik u vul ook de stunserver in.
Dat is inderdaad een goede raad, vooral als je achter een router zit i.p.v. een publiek IP (CGNAT).
Re: weepee en registratie via Proximus (3G of 4G)
Geplaatst: 10 aug 2013, 13:43
door wied
info: registratie via Base en Csipsimple verlopen nog steeds OK...
Re: weepee en registratie via Proximus (3G of 4G)
Geplaatst: 30 aug 2013, 12:52
door satsurfer
weepeechris schreef:@satsurfer welke switch gebruik je? Indien 4 of 0, gebruik je best een andere. Die kregen een update en zijn wat minder compatibel met bepaalde software.
bedankt voor alle reacties! ik had blijkbaar geen reminder gekregen bij reacties (vond het al raar dat niemand reageerde
)....bij deze...
server:
ssw0.brussels.weepee.org heb ik....
welke andere moet ik dan nemen?
Re: weepee en registratie via Proximus (3G of 4G)
Geplaatst: 30 aug 2013, 19:51
door philippe_d
als je 0 en 4 niet mag gebruiken schieten toch 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8 en 9 over
Re: weepee en registratie via Proximus (3G of 4G)
Geplaatst: 30 aug 2013, 19:52
door lion51
test met 1
Re: weepee en registratie via Proximus (3G of 4G)
Geplaatst: 30 aug 2013, 20:34
door satsurfer
Hier 4g in st pieters (brugge) en alle cijfertjes <10 ingevuld, zonder sucess
dus ssw'X'.brussels.weepee.org
Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk 4
Re: weepee en registratie via Proximus (3G of 4G)
Geplaatst: 11 sep 2013, 20:32
door satsurfer
naar proximus gebeld en heel vriendelijke dame aan de lijn & behulpzaam. Zij blokkeren zeker geen voip verkeer. Evt. mijn sim in ander toestel stoppen en daar proberen...
Ik merk ook bij OVH geen registratie te krijgen...via wifi alles perfect....
dus ofwel ligt het aan csipsimple, ofwel aan een instelling van csipsimple? Hier niemand die blijkbaar via weepee/ovh via 3G belt
Re: voip en registratie via Proximus (3G of 4G) op smartphon
Geplaatst: 11 sep 2013, 20:52
door lion51
Ja da lukt mij wel via 3G proximus met csipsimple
Ik heb wel geen 4G
Gsm is samsung Galaxy Y Duos S6102 android versie 2.3
Re: voip en registratie via Proximus (3G of 4G) op smartphon
Geplaatst: 11 sep 2013, 23:51
door satsurfer
na terug wat prutsen, eens de 'reset user agent beveiliging' aangeklikt.
registratie lukte (gedeeltelijk)!
Dan lukte het na wat proberen met de settings van csipsimple.
vb. QOS aan lukte niet...belt wel uitgaand, je hoort de gebelde telefoon rinkelen, maar geen beltoon op csipsimple
dan met zoiper geprobeerd. Dit is een veel eenvoudiger app, waar je de bomen nog door het bos ziet
resultaat na 90' testen:
Csipsimple:
- Incoming: werkt -in het begin- perfect (nu ook weer niet, wss. met die useragent beveiliging? wss. werkt dit niet onmiddellijk na resetten? en Op weepee client staat nu onafgebroken:
Useragent (lastcall):.....(blanco) 30' ervoor heeft er Zoiper gestaan.....beveiliging?
- Outgoing: werkt niet (verkeerde settings wss in csipsimple?)
Zoiper:
- incoming: krijg telkens melding: 'de lijn is bezet
- outgoing werkt perfect (3G/wifi)
klantentool weepee staat:
SIP SERVER: [ ssw0.brussels.weepee.org ]
Huidige Switch: ssw3.brussels.weepee.org
Voorlopig test ik enkel verder met zoiper (ivm useragent beveiliging & eenvoudiger & kwaliteit idem of beter)
UPDATE: op de klantentool staat er terug Zoiper r18***
Huidige Switch gewijzigd naar:
ssw0.brussels.weepee.org (mocht ik toch niet gebruiken?)
incoming calls via wifi lukt (maar niet kort na elkaar), afsluiten zoiper helpt soms.
via 3G geen incoming calls mogelijk
maar incoming calls (wifi/3G) blijven onmogelijk....'de lijn is bezet zegt weepee'
In ieder geval bedankt iedereen vr de feedback!
Re: voip en registratie via Proximus (3G of 4G) op smartphon
Geplaatst: 12 sep 2013, 07:14
door lion51
Even een vraagje het toegewezen nummer gebruik je toch enkel op smartphone
Ingeval van dubbel gebruik terzelfdertijd op ander toestel dan krijg je problemen
Inkomend bezet dat lijkt alsof er geen registratie is of geen reset gedaan op website in klantentool weepee
Re: voip en registratie via Proximus (3G of 4G) op smartphon
Geplaatst: 12 sep 2013, 07:55
door satsurfer
Idd. Thuislijn heeft ander sipnr. Als de smartphone. Ik bel 'on-net' naar elkaar. Werkte tot voor 4 weken al 2 jaar wonderwel. Ik blijf momenteel zoiper gebruiken ivm met mogelijke useragent probs.
Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk 4
Re: voip en registratie via Proximus (3G of 4G) op smartphon
Geplaatst: 12 sep 2013, 08:04
door satsurfer
Nu even terug geprobeerd. Enkel via 3g gn in coming Call. Op smartphone (zoiper) Outgoing lukt wel probleemloos.
Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk 4
Re: voip en registratie via Proximus (3G of 4G) op smartphon
Geplaatst: 12 sep 2013, 08:12
door lion51
Vorige week ook zelfs ondervonden op ata287 bij vrienden dat men mij niet hoorden als ik naar hen belden maar als zij belden was alles oke
Wel triestig dat WeePee zo traag is om te reageren als er wa fout loopt en zeker als zij updates hebben uitgevoerd
Ben al jaren bij WeePee maar sinds ze bezig zijn met WeePeeTv is hun naservice voor VOIP er achteruit op gaan en zeker nu die ene persoon die via twitter werkte ook weg is
Re: voip en registratie via Proximus (3G of 4G) op smartphon
Geplaatst: 19 sep 2013, 13:16
door smhg
Voor wat het waard is:
Als 3starsnet klant kan ik op het Proximus netwerk ook geen gebruik maken van mijn SIP account (VOIP).
Aangezien ik in het buitenland woon, maak ik regelmatig gebruik van SIM kaartjes van andere providers. Daar werkt het telkens zoals het hoort.
En zoals bij andere replies werk het hier via WiFi ook gewoon.
Ik ben trouwens vrij zeker dat het in juni van dit jaar wel nog werkte via Proximus.
Ik denk dat het overduidelijk is dat Proximus besloten heeft om dit te blokkeren?
Spijtige zaak. Ik wil er niet aan denken hoe ik dit moet uitleggen aan een helpdesk medewerker...
Re: voip en registratie via Proximus (3G of 4G) op smartphon
Geplaatst: 19 sep 2013, 14:05
door satsurfer
Heb dit 2 weken terug gezegd aan medewerker, maar ze zei dat proximus niets blokkeert. Als je toegang krijgt tot internet, dan moet het volledig zijn.
En ze heeft nog bereidwillig voorgesteld eens andere sim in toestel te stoppen. idd, werkte feilloos tot juni/juli ergens..
sent from my xperia z, using tapatalk 4
Re: voip en registratie via Proximus (3G of 4G) op smartphon
Geplaatst: 19 sep 2013, 15:03
door ubremoved_539
smhg schreef:Ik denk dat het overduidelijk is dat Proximus besloten heeft om dit te blokkeren?
Da's dan een duidelijke schending van netneutraliteit !
Re: voip en registratie via Proximus (3G of 4G) op smartphon
Geplaatst: 19 sep 2013, 22:59
door philippe_d
Bestaat er dan in België een wet over netneutraliteit ???
Re: voip en registratie via Proximus (3G of 4G) op smartphon
Geplaatst: 20 sep 2013, 10:15
door ubremoved_539
Geen idee (er zijn in ieder geval al voorstellen geweest in het verleden)... maar er hoeft geen wet te zijn om het concept te schenden.
Re: voip en registratie via Proximus (3G of 4G) op smartphon
Geplaatst: 05 okt 2013, 21:07
door satsurfer
het is duidelijk dat Proximus dit blokkeert...dit is mijn conclusie.... OVH, Freevoipdeal, weepee, edpnet registreren ook niet via 3G en csipsimple. Eens Wifi aan registreert alles onmiddellijk! Ik denk eens test-aankoop aan te schrijven (baat het niet, dan schaadt het niet)
Re: voip en registratie via Proximus (3G of 4G) op smartphon
Geplaatst: 05 okt 2013, 21:10
door silencer
Freevoipdeal doet het bij mij ook niet altijd: 3cx (GC).
Re: voip en registratie via Proximus (3G of 4G) op smartphon
Geplaatst: 05 okt 2013, 21:13
door satsurfer
FVD registreert hier nu via 3G!
Re: voip en registratie via Proximus (3G of 4G) op smartphon
Geplaatst: 05 okt 2013, 21:38
door satsurfer
philippe_d schreef:Bestaat er dan in België een wet over netneutraliteit ???
http://nl.wikipedia.org/wiki/Netneutral ... elgi.C3.AB
Sinds begin 2011 staat netneutraliteit in België op de politieke agenda. Jef Van den Bergh (CD&V) en Valérie Déom (PS) dienden elk een wetsvoorstel in. In juni 2011 werden er in de Kamer van Volksvertegenwoordigers hoorzittingen georganiseerd met betrekking tot netneutraliteit. Minister Van Quickenborne toonde zich voorstander van een open internet.
CD&V, N-VA & PS dienden op 7 juli 2011 een gezamenlijk tekstvoorstel[7] in.
Zeer kritische diensten zijn bijvoorbeeld:
Voice over IP (realtimeaudio- en -videocommunicatie moet ongestoord kunnen werken)
Gaming (realtime gaminginformatie moet ongestoord kunnen werken)
Streaming media (realtime live- en ondemand radio en televisie moet ongestoord kunnen werken)
Bedrijfsprocessen (ondanks dat bedrijfsprocessen op zakelijke verbindingen thuis horen moeten deze vaak realtimediensten ongehinderd kunnen werken, betaaldiensten bijvoorbeeld)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mobiel_internet
In Nederland zijn er regels van netneutraliteit die bepalen dat internetproviders het VoIP-bellen niet mogen blokkeren.
Re: voip en registratie via Proximus (3G of 4G) op smartphon
Geplaatst: 08 okt 2013, 19:35
door nephilimhell
hebben jullie dit al gelezen? mogelijks 2 oplossingen voor het probleem van sipregistratie en no audio over 3G van Proximus
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 12#p514312
Re: voip en registratie via Proximus (3G of 4G) op smartphon
Geplaatst: 29 maa 2014, 10:08
door smhg
Gisteren via de pagina van
Belgacom op Facebook dit VoIP probleem gemeld en het was binnen enkele minuten opgelost.
Zelfde vraag via de helpdesk (6000) eerder die dag: geen resultaat.
Dit gaat m.a.w. echt om een default blokkering van VoIP verkeer. Eigenlijk te gek voor woorden dat dat zomaar kan.
Re: voip en registratie via Proximus (3G of 4G) op smartphon
Geplaatst: 29 maa 2014, 10:17
door lion51
Heb hierover een vraagje aan SMHG
Kan je voip oproepen ontvangen via GSM/SmartPhone ?
Uitgaand bellen kan ik ook via WeePee maar niet op voip terug gebeld worden
Re: voip en registratie via Proximus (3G of 4G) op smartphon
Geplaatst: 29 maa 2014, 11:20
door philippe_d
smhg schreef:Dit gaat m.a.w. echt om een default blokkering van VoIP verkeer.
Zou het werkelijk een default blokkering van VoiP zijn, of een default gebruik van CGNAT?
Waarschijnlijk kan Proximus selectief CGNAT uitschakelen op aanvraag, waardoor je terug VoIP kan gebruiken?
Misschien eens aan de hand van het IPv4 adres eens bekijken of het probleem aan CGNAT ligt of niet?
Re: voip en registratie via Proximus (3G of 4G) op smartphon
Geplaatst: 29 maa 2014, 11:49
door lion51
Door alle navragen die ik heb al gedaan heb ook ik het vermoeden dat het gebruik van de default CGNAT is
Want uitgaand verkeer is mogelijk met sommige sip apps alsook in android versie 4.*
Maar inkomend niet dus er is geen echte registratie bij inlog naar voip provider
Men mag mij tegenspreken als ik verkeerd denk hoor
Verschijnsel doet zich enkel voor bij de gsm operators die al CGNAT gebruiken ten gevolge van ipv6
Re: voip en registratie via Proximus (3G of 4G) op smartphon
Geplaatst: 29 maa 2014, 20:41
door satsurfer
ik krijg incoming calls via csipsimple op mijn Android smartphone
sent from my xperia z, using tapatalk 4
Re: voip en registratie via Proximus (3G of 4G) op smartphon
Geplaatst: 09 apr 2014, 22:18
door guntherstassen
Hier test gedaan met Android 4.2 + Csipsimple + Proximus (3G)
Met Wifi onmiddellijk...
Op 3G noppes...
STun geprobeerd via 3G , noppes
Andere Sip-poorten gebruikt via 3G , noppes
Toen ging ik terug naar de instellingen van CsipSimple -> Dan Netwerk en je moet kijken dat er zeker GEBRUIK 3G (en beter) voor inkomende als uitgaande oproepen aan staat.. Stond bij mij als DEFAULT uit blijkbaar.... Weken aan verloren door eigenlijk een kl*te setting!
Dus op dit moment werkt een sip (wel mijn eigen voip centrale) in combinatie met 3G
Inkomende oproepen ook geen enkel probleem!