Pagina 1 van 1
Sip-accounts groeperen bij Weepee
Geplaatst: 24 jul 2013, 22:32
door MarkDM
Ik heb diverse Sip- en fax-accounts bij Weepee met elk een DID-nr. Ik moet over al die accounts hun belkrediet waken.
Is er een manier om die te groeperen in één user-account zoals bij een normale provider ? Dan moet ik maar op 1 belkrediet passen.
Is een trunk-account de oplossing ? Ik wil wel alle DID's blijven registreren op verschillende ATA's. Ik heb geen telefooncentrale.
Re: Sip-accounts groeperen bij Weepee
Geplaatst: 24 jul 2013, 22:37
door VOiD
Gewoon alle accounts laten grouperen onder een pro account. Contacteer Weepee hiervoor.
Re: Sip-accounts groeperen bij Weepee
Geplaatst: 24 jul 2013, 22:54
door philippe_d
Ter aanvulling bij het antwoord van VoID:
Bij een PRO account wordt het belkrediet van al jouw bestaande accounts samengevoegd, en je hoeft slechts één belkrediet in de gaten houden (op welke account maakt niet uit).
Re: Sip-accounts groeperen bij Weepee
Geplaatst: 25 jul 2013, 14:34
door weepeechris
Inderdaad, we kunnen al die accounts onder één pro account plaatsen. Gewoon een mailtje naar
[email protected] en we brengen het in orde. Behalve het delen van belwaarde verandert er helemaal niets.
Pro-accounts hebben als extra voordeel dat ze naar het buitenland kunnen bellen.
Re: Sip-accounts groeperen bij Weepee
Geplaatst: 25 jul 2013, 14:35
door VOiD
Pro-accounts hebben als extra voordeel dat ze naar het buitenland kunnen bellen.
Huh ? Is dit weer iets nieuw ?
Re: Sip-accounts groeperen bij Weepee
Geplaatst: 27 jul 2013, 22:41
door weepeechris
@VOiD Nee hoor, is al meer dan een jaar zo. Enkel accounts onder een pro kunnen naar het buitenland bellen. Was een reactie tegen fraude. Aanmaken van een pro kan op eenvoudig verzoek en kost niets.
Re: Sip-accounts groeperen bij Weepee
Geplaatst: 28 jul 2013, 15:19
door MarkDM
Dat zijn de standaard instellingen.
Je kan ook met een gewone Sip-account naar het buitenland bellen, maar dat moet eerst manueel geactiveerd worden.
Alles wat bij een andere operator vanzelf gaat moet bij Weepee aangevraagd worden met een ticket, dan wachten en zagen.
Ze zorgen er goed voor hun eigen werkvolume.
(Ik wacht dus nog altijd op mijn Pro-account.)
Re: Sip-accounts groeperen bij Weepee
Geplaatst: 29 jul 2013, 09:53
door weepeechris
@MarkDM stuur je me in pm even het ticketnummer?
Re: Sip-accounts groeperen bij Weepee
Geplaatst: 29 jul 2013, 10:05
door VOiD
weepeechris schreef:@VOiD Nee hoor, is al meer dan een jaar zo. Enkel accounts onder een pro kunnen naar het buitenland bellen. Was een reactie tegen fraude. Aanmaken van een pro kan op eenvoudig verzoek en kost niets.
Chris, is deze wijziging ooit gecommuniceerd naar de klanten toe of heb ik dit volledig gemist ?
Re: Sip-accounts groeperen bij Weepee
Geplaatst: 29 jul 2013, 10:31
door weepeechris
@VOiD bij mijn weten wel. Dateert al van 2011.
Re: Sip-accounts groeperen bij Weepee
Geplaatst: 29 jul 2013, 10:50
door VOiD
Chris, ik kan hier niets van terugvinden. Waar staat dit trouwens op de Weepee site ? Lijkt me toch wel belangrijk om weten dergelijke beperking.
Re: Sip-accounts groeperen bij Weepee
Geplaatst: 29 jul 2013, 11:05
door MarkDM
Bij mijn weten is dat niet gecommuniceerd. Ik heb het ondervonden met een nieuwe sip-account . Ik kon ermee in België bellen maar niet naar buitenland. Na klacht hebben ze dat geactiveerd voor buitenland.
Het was vorig jaar. Er was gelijktijdig een probleem met de User Agent. Amai.
Voor uw plezier gaat ge niet bij Weepee.
Re: Sip-accounts groeperen bij Weepee
Geplaatst: 29 jul 2013, 11:12
door VOiD
het begint me echt tegen te steken bij Weepee. Eerst voeren ze zonder enige communicatie een user-reset button in (die je dan in sommige browsers nog niet eens ziet staan en bovendien m'n backup setup omzeep helpt) en nu weer deze beperking zonder communicatie.
Zijn er nog zo'n geweldige 'features' die ze geimplementeerd hebben ?

Re: Sip-accounts groeperen bij Weepee
Geplaatst: 29 jul 2013, 11:52
door weepeechris
@VOiD die user reset button is er al van voor ik er was. Dus dat was 2011 of vroeger, is niet nieuw hoor.
Wat de pro-accounts betreft: die zijn gratis en maken we aan op eenvoudig verzoek.
Eigenlijk is dat een "opt in" systeem om naar het buitenland te bellen en zo filteren we ook alle automatische aanvragen door bots.
Re: Sip-accounts groeperen bij Weepee
Geplaatst: 29 jul 2013, 13:28
door VOiD
Chris, dat van die user agent reset weet ik maar ik erger mij er nog steeds aan
Wat mij het meeste stoort is dat Weepee zomaar wijzigingen uitvoert zonder de gebruikers op de hoogte te brengen. Je moet zelf liggen zoeken waar het probleem zit en dan via Twitter (of Userbase

) klagen vooraleer er actie komt. Het lijkt me toch een minimum dat men een e-mail rondstuurt bij dergelijke wijzigingen en deze informatie duidelijk op de website zet ? Qua communicatie een dikke nul voor Weepee.
Re: Sip-accounts groeperen bij Weepee
Geplaatst: 29 jul 2013, 15:51
door heist_175
Daarenboven weten de mensen die eventueel wel op deze feature zitten te wachten, evenmin dat ze er gebruik van kunnen maken.
Een email is snel verstuurd.
Persoonlijk heb ik ook liever email dan twitter of andere "social media" kanalen.
Re: Sip-accounts groeperen bij Weepee
Geplaatst: 06 okt 2013, 20:56
door MarkDM
Mijn accounts zijn nu gegroepeerd in een Pro-account. Ik krijg sindsdien elke maand 2 emails met "Monthly stats". Is dat normaal ? Ik zou verwachten slechts 1 email. Ik vermoed dat ik 2 pro-accounts heb, met elk een deel van mijn sip-accounts.
Re: Sip-accounts groeperen bij Weepee
Geplaatst: 06 okt 2013, 22:34
door philippe_d
In de naam van de spreadsheet met de monthly stats zie je het PRO account nummer:
cdr_month_2013-09grp1234.xlsx = PRO account 1234
Krijg jij 2 verschillende bestanden?
Vraag aan WeePee om deze 2 accounts samen te voegen in één PRO account ...
Re: Sip-accounts groeperen bij Weepee
Geplaatst: 28 nov 2013, 18:47
door Ghislain
MarkDM schreef:Mijn accounts zijn nu gegroepeerd in een Pro-account. Ik krijg sindsdien elke maand 2 emails met "Monthly stats". Is dat normaal ? Ik zou verwachten slechts 1 email. Ik vermoed dat ik 2 pro-accounts heb, met elk een deel van mijn sip-accounts.
Hoe lang heb je moeten wachten op die PRO account ?
Ik heb hier Ticket#2013110501001087 open staan sinds 5 november en nog steeds niet in orde.
Resultaat, ik gebruik Weepee (bijna) niet meer (althans voorlopig niet).
Weinig professioneel en zeer povere klantenservice....
Re: Sip-accounts groeperen bij Weepee
Geplaatst: 28 nov 2013, 19:49
door MarkDM
Dat groeperen is maar gelukt naar openbaar klagen hier op het forum. Het is dan nog fout gelopen, er zijn 2 pro-accounts gemaakt. Tickets om dat te corrigeren worden ook al maaanden niet behandeld. Het enige dat ze daar nog doen is nieuwe nummers binnenpakken.
Re: Sip-accounts groeperen bij Weepee
Geplaatst: 28 nov 2013, 19:52
door Tim.Bracquez
Zoals ik het begrijp zitten de financiën & service goed fout daar? Tijd om de nummers onder te brengen bij een andere provider voor ik ze kwijt ben...
Of blijven deze jouw eigendom?
Re: Sip-accounts groeperen bij Weepee
Geplaatst: 28 nov 2013, 19:59
door jos123
Tim.Bracquez schreef:Of blijven deze jouw eigendom?
Zie deze onderwerp
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=39266
[
Post made via mobile device ]
Re: Sip-accounts groeperen bij Weepee
Geplaatst: 28 nov 2013, 23:02
door Ghislain
MarkDM schreef:Dat groeperen is maar gelukt naar openbaar klagen hier op het forum. Het is dan nog fout gelopen, er zijn 2 pro-accounts gemaakt. Tickets om dat te corrigeren worden ook al maaanden niet behandeld. Het enige dat ze daar nog doen is nieuwe nummers binnenpakken.
Ik kan best begrijpen dat het voor een start up niet altijd makkelijk is om dit soort van puur administratieve zaken goed in te regelen maar klanten weken en maanden in de kou laten staan met de illusie van een 'er is een ticketnummer dus het komt ooit wel eens in orde' slaat gewoon alles. Als ik mij niet vergis blijkt WeepeeChris, actief op dit forum, alvast enige relatie met Weepee te hebben, misschien kan hij een oplossing faciliteren ? Ik begrijp trouwens niet waarom elke bijkomende account niet automatisch aan een bestaande gebruiker gekoppeld wordt ? Weepee, dit is gewoon anti reclame, doe er wat aan !
Re: Sip-accounts groeperen bij Weepee
Geplaatst: 29 nov 2013, 07:11
door Goztow
Weepee is geen beginnende startup meer he. Het bedrijf bestaat ondertussen toch al lang.
[
Post made via mobile device ]
Re: Sip-accounts groeperen bij Weepee
Geplaatst: 29 nov 2013, 18:55
door Ghislain
Ze bestaan ondertussen een jaar of vijf maar pas sinds 2012 als naamloze vennootschap.
Hopelijk krijgen ze customer service en hun interne processen en systemen snel een beetje beter onder controle want momenteel lijkt het er niet echt naar....
Update:
Ben blij te kunnen melden dat ik zopas geconstateerd heb dat de accounts eindelijk samengevoegd zijn onder 1 pro account
Een e-mailtje om me hiervan te verwittigen heb ik echter niet gezien (verbeteringstip Weepee want blijkbaar lezen jullie dan toch mee).