Pagina 1 van 3

Gezocht: de waarheid

Geplaatst: 17 jul 2013, 18:06
door johnsos
Mag ik jullie een verhaaltje vertellen dat al jaren aansleept?

De feiten:
  • -vaste lijn van Belgacom
    -cityconnect ADSL2+ van Dommel
    - 3.6km van de centrale
We hebben al jaren last van een slechte telefoonlijn en slechte internetverbinding, soms raakt dat eens opgelost maar dat duurt meestal niet lang.
Met opgelost bedoel ik dat we een snelheid van 3.6 Mbit down hebben, maar sinds enkele dagen is dit nog maar eens teruggevallen naar 1 Mbit.

Ik heb dus naar Dommel gebeld, maar er zat zeer veel storing op mijn telefoonlijn (merkbaar in het gesprek).
Dus moest ik van Dommel naar Belgacom bellen... er is dus zonet ook een technieker van Belgacom langs geweest.

De technieker van Belgacom heeft de ruis op de lijn weg gekregen, maar de snelheid van het internet is nog steeds 1 Mbit.
Dus ik heb terug naar Dommel gebeld terwijl ik de Belgacom technieker nog in huis had.

Ik heb de technieker van Belgacom dan ook laten praten met de helpdesk van Dommel.
Veel heb ik niet kunnen volgen van het gesprek spijtig genoeg.

Dommel gaat nu een "24u-test" doen waarbij ze verbinding 24u gaan monitoren en ze gaan mij morgen terugbellen.

En dan komt nu mijn zoektocht naar de waarheid:
  • - de technieker van Belgacom denkt dat het de splitter-kaart is in de centrale, maar daar mocht hij niet aankomen... wat is dit? kan dit?
    - ik zou normaalgezien op 3.6 km van de centrale moeten zitten, maar volgens de meting is dit bijna 6km... hoe komt dit?
    - de belgacom technieker toonde mij op de laptop van zijn scherm "splitter gedecteerd"... wat wil dit zeggen?
    - kan er iemand aan de hand van onderstaande adsl-waarden uitrekenen wat er aan de hand is?
Als jullie vragen hebben of meer info nodig hebben hoor ik het graag.
Ik ben nog redelijk technisch aangelegd, dus gebruik gerust moeilijke termen, ik vraag het wel als ik iets niet begrijp.

Dit sleept nu echt al jaren aan en telkens ga ik van het kastje naar de muur, ik heb er genoeg van, ik wil de waarheid!

In elk geval al bedankt voor jullie tijd!

Hier een overzicht van mijn DSL waarden volgens mijn router:
Afbeelding

Re: Gezocht: de waarheid

Geplaatst: 17 jul 2013, 18:58
door Fatsie
Ik kan niet op al uw vragen antwoorden, maar het is inderdaad zo dat Dommel voor het CityConnect productgamma eigen gerief gebruikt in de centrale, daar waar ze voor VDSL2 (SpeedConnect) huren van Belgacom. Dat zal de technicus van BGC bedoeld hebben, die apparatuur is inderdaad niet van hun en mogen ze dus niet aankomen.

Ik kan me voorstellen dat bij een gestoorde lijn de inschatting v/d afstand (het is en blijft een inschatting, ... zoveel factoren) langer is dan de feitelijk afstand. Vanwaar komt de 3.6km ? Want kabels lopen natuurlijk niet in vogelvlucht naar de centrale ...

Re: Gezocht: de waarheid

Geplaatst: 17 jul 2013, 19:23
door johnsos
het is inderdaad zo dat Dommel voor het CityConnect productgamma eigen gerief gebruikt in de centrale
dat wist ik niet... dat verklaart al veel... is dit enkel voor ADLS2+ of ook voor gewone ADSL?
Vanwaar komt de 3.6km ?
Dat vertelde de technicus van BGC... dat had hij opgezocht... om de gemeten waarde van 6km mee te vergelijken.

Kan iemand mijn ADSL-waarden uit de eerste post eens omzetten naar een afstand?
Is er ergens een website waar ik die waarden kan invullen om te interpreteren?

Re: Gezocht: de waarheid

Geplaatst: 17 jul 2013, 19:25
door MarkDM
Ik denk dat je op een retour paar zit. Mss kan er iemand van BGC dat nakijken ?

Re: Gezocht: de waarheid

Geplaatst: 17 jul 2013, 20:01
door johnsos
Ik denk dat je op een retour paar zit. Mss kan er iemand van BGC dat nakijken ?
God weet wat hebben ze in al die jaren en al die tientallen interventies al niet gedaan...

Ik wou dus naar BGC bellen om dat eens na te vragen... maar ik verstond de persoon aan de andere kant alweer niet...

Dus heb ik maar weer gevraagd om een test/meting uit te voeren, en er is blijkbaar weer iets mis (ik weet niet wat die technieker vandaag dan gedaan heeft hoor)... morgen komt er opnieuw een technieker... FFS

En met al dat gezever ben ik dan vergeten vragen of we al dan niet op het retourpaartje zitten, zal voor morgen zijn.

Met alle respect voor de goede techniekers, maar daar zitten toch een bende luie pummels bij ook hoor...

Zitten hier goede Belgacom medewerkers op dit forum?
Het is zelfs al zo ver gekomen dat ik wel eens 50euro zou willen geven aan een goede technieker die het eens goed uitzoekt en mij de waarheid verteld.

Re: Gezocht: de waarheid

Geplaatst: 17 jul 2013, 20:06
door schneider
Aan u attenuation te zien ben je exact 3.8km van de centrale verwijderd.(dat wil niet zegge dat dit effectief zo is) .
Op die afstand zou toch 3.3 profiel moeten werken. Maar als de bundel niet van goede kwaliteit meer is dan tja... Dan valt er ni veel aan te doen vrees ik.
Is er geen VDSL mogelijk bij u?

Re: Gezocht: de waarheid

Geplaatst: 17 jul 2013, 20:17
door johnsos
Is er geen VDSL mogelijk bij u?
Volgens de site van Dommel ben ik aansluitbaar op volgende verbindingen:
  • -cityconnect lite
    -dommel cityline
    -speedconnect
    -speedconnect plus
Dus ja, dat zou mogelijk zijn. Maar dat gaat toch niet helpen als die kabel gewoon crap is?

Ik ben in der tijd begonnen op ADSL en toen hebben ze mij naar ADSL2+ gezet in de hoop dat het beter zou gaan, niet dus.

Ik heb toen ook een nieuwe modem moeten kopen, en voor VDSL zou ik dat weer moeten doen.
Daar heb ik natuurlijk ook geen zin in zonder garantie op verbetering.

En dan spreken we nog niet eens van de downloadlimieten en prijzen op die pakketten.
Momenteel zit ik met ongelimiteerde downloads op cityconnect plus, maar blijkbaar bestaat dat pakket zelfs niet meer...

Re: Gezocht: de waarheid

Geplaatst: 17 jul 2013, 20:24
door johnsos
Aan u attenuation te zien ben je exact 3.8km van de centrale verwijderd.(dat wil niet zegge dat dit effectief zo is) .
Op die afstand zou toch 3.3 profiel moeten werken.
Ik begrijp het ook niet... volgens Dommel sta ik op het hoogste profiel (24 Mbit).

Maar volgens mij is die Signal to Noise Ratio gewoon te slecht ?

Re: Gezocht: de waarheid

Geplaatst: 17 jul 2013, 20:30
door Fatsie
johnsos schreef:dat wist ik niet... dat verklaart al veel... is dit enkel voor ADLS2+ of ook voor gewone ADSL?
Enkel voor CityConnect, das enkel ADSL2+ als ik me niet vergis.
johnsos schreef:Dus ja, dat zou mogelijk zijn. Maar dat gaat toch niet helpen als die kabel gewoon crap is??
Als het niet de kabel is, maar inderdaad de kaart in de LEX dan gaat dit wel helpen omdat over het algemeen het DSL signaal bij VDSL2 getermineerd wordt in een "ROP" en niet op de "LEX" ... wat dus betekend dat er een andere kaart in het spel is, 1ntje van BGC bovendien.

Los daarvan, als het effectief een slechte kaart is gaat de technicus van BGC dat niet kunnen oplossen maar zouden ze dat bij Dommel perfect moeten kunnen zien. Helaas is al vaker gebleken dat als je hun support nodig hebt ... dat meestal geen vlotte afhandeling is (de meesten zouden zeggen dat dit nog behoorlijk optimistisch is) ... ik ben persoonlijk al jaren veelal tevreden klant.

Re: Gezocht: de waarheid

Geplaatst: 17 jul 2013, 20:36
door Goztow
Als je het opgelost wil... mss overstappen naar Bgc hen het laten oplossen en binnen 6 maanden kan je weer weg.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Gezocht: de waarheid

Geplaatst: 17 jul 2013, 20:44
door krisken
VDSL2 "kan" een oplossing zijn, dat internet gaat namelijk vanaf de straatkast (KVD) terwijl ADSL(2) komt vanaf de centrale (LEX of LDC). Als het stuk tussen de centrale en de KVD slecht is, ga je geholpen zijn. Is het stuk slecht tussen de KVD en jouw huis, dan gaat dit geen oplossing zijn voor je.

Een oplossing is inderdaad kiezen voor Belgacom (heb je een reden waarom je bij Dommel blijft?). Als er nog eens een technicus komt zou je eens moeten vragen om aan de KVD een modem te hangen en te zien hoe het signaal daar is.

Re: Gezocht: de waarheid

Geplaatst: 17 jul 2013, 21:30
door johnsos
Ik ben van in het begin trouwe klant bij Dommel, ondanks de lage snelheden hier, waren ze de enigste die echt geen limiet hadden.
Met 3,6 Mbit heb ik altijd kunnen leven, ook al gaat het steeds kapot.

Ik zal zeker eens vragen welk stuk slecht is, maar het probleem is dat ik altijd als antwoord krijg dat alles gewoon in orde is...
En als ik de lijn dan weer laat testen door de helpdesk blijkt er toch weer een probleem met de telefoonlijn te zijn.
En dan wil Dommel dat ik een Belgacom technicus laat komen, maar die mag niet aan mijn internet komen, hopeloos.

Schandalig eigenlijk hoe je als klant behandeld wordt.
Bedankt voor de suggestie, maar ik ga echt niet even 6 maanden naar Belgacom overschakelen om dit op te lossen hoor.

Stay tuned voor de volgende ping pong match tussen Dommel en Belgacom :-)

EDIT: bedankt voor jullie uitleg !

Re: Gezocht: de waarheid

Geplaatst: 17 jul 2013, 21:39
door schneider
Er zijn tegenwoordig genoeg providers die ECHT geen limiet hebben en laag van prijs.
Ik schat de kans groot dat indien VDSL2 mogelijk is , deze een oplossing voor jou is aangezien je al veel BGC interventie heb gekend zal het paar dat bij u binnenkomt al wel eens veranderd zijn geweest. Ook zijn zulke storingen makkelijker op te lossen indien je VDSL2 hebt.
De kabel tussen LEX en KVD zit de meeste verzwakking op.Als net daar maar 1 bundel loop naar KVD en die heeft een grote verzwakking is daar niets aan te doen.

Re: Gezocht: de waarheid

Geplaatst: 17 jul 2013, 21:51
door johnsos
Ik schat de kans groot dat indien VDSL2 mogelijk is, deze een oplossing voor jou is.
Kunnen ze dat snel even testen?
Letterlijk gewoon even snel een internetverbinding opzetten en kijken naar de kwaliteit/snelheid?
Dus niet gewoon even iets meten, maar echt testen.

Momenteel wil ik echter gewoon mijn 3,3 Mbit terug en ik ben tevreden.

Het zou natuurlijk ook zeer leuk zijn moest ik na al die jaren nu eens gewoon een definitieve oplossing krijgen, in plaats van tijdelijke fixes zonder duidelijke antwoorden.

Re: Gezocht: de waarheid

Geplaatst: 17 jul 2013, 22:08
door krisken
Wat zegt eigenlijk www.lijntest.be?

Re: Gezocht: de waarheid

Geplaatst: 17 jul 2013, 22:18
door schneider
Het is zoals krisken zegt, laat de volgende technieker de syncro testen op de kvd en eventueel de lus uitlezen. Dan weet je meteen of dit de oplossing zal worden

Re: Gezocht: de waarheid

Geplaatst: 17 jul 2013, 22:27
door technieker
Ik wil gerust uw lijn is in detail bekijken. Maar dan moet je wel uw tel.nr of CID nr pm'men.
Vraag gerust aan de technieker om eens een syncro en terradyne meting aan de kvd te doen.

Met een meting van uw lijn kan ik zien of uw koper goed is of dat er bv nog storingen zijn op de lus.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Gezocht: de waarheid

Geplaatst: 17 jul 2013, 22:28
door johnsos
krisken schreef:Wat zegt eigenlijk http://www.lijntest.be?
Afbeelding

Re: Gezocht: de waarheid

Geplaatst: 17 jul 2013, 22:30
door krisken
Voila nu weet je welke snelheden je al hebt op adsl2 en vdsl2. Theoretisch althans :)

Re: Gezocht: de waarheid

Geplaatst: 17 jul 2013, 22:47
door johnsos
Voila nu weet je welke snelheden je al hebt op adsl2 en vdsl2. Theoretisch althans :)
Leuke theorie, momenteel is het 1 Mbit ^-^

Ik hou het voor bekeken voor vanavond, jullie zijn echt bedankt!
Ik heb weer veel geleerd over ADSL/VDSL, LEX/KVP/DSLAM, attenuation/SNR !!

Ben eens benieuwd naar de technieker van morgen, ik mag zeker niet vergeten deze thread nog eens te lezen en alle vragen te stellen.
Leuk om te zien dat dit forum ook "ISP Staff" heeft, als het morgen niet beter is contacteer ik "technieker" eens :-)

Re: Gezocht: de waarheid

Geplaatst: 17 jul 2013, 23:08
door KRL100
Ahum, misschien even een rare denkpiste, maar is uw ADSL-filter nog Ok? Gezien slechte snelheden en 'ruis' op uw verbinding, terwijl het in theorie allemaal 'goed' zou moeten zijn??

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Gezocht: de waarheid

Geplaatst: 18 jul 2013, 00:13
door krisken
Op zich niet zo een slecht gedacht hoor. Meteen eens alles veranderen thuis zodat alles is uitgesloten? Links of rechts een bbox1/2 even huren en deze rechtstreeks zetten op je lijn etc?

Re: Gezocht: de waarheid

Geplaatst: 18 jul 2013, 09:40
door philippe_d
Ik denk dat ik hier niet veel kan toevoegen, na al het goede advies van de specialisten.

Waar haalt de technieker de "gemeten" afstand van 6km??? Ik betwijfel dat je bij 6km zelfs nog 1.2 mbps zou halen.
Volgens jouw attenuation (52.5 dB) zou de afstand theoretisch rond de 3800m bedragen, en de "attainable speed" rond de 4.4 mbps

Maar je SNR van 7.2B duidt inderdaad op een probleem met de lijn (ruis), en laat geen hogere snelheden meer toe.

Ik zou ook de 2 vorige adviezen eens volgen:
Kijk waar Belgacom bij jou het huis binnenkomt (kelder, garage, electriciteitskast, ...) koppel daar alle aftakkingen af naar andere telefoons, en sluit jouw modem rechtsreeks aan op die binnenkomende leiding.
Hoewel ADSL2+ iets minder gevoelig is dan VDSL2 voor stubs, kunnen aftakkingen en andere telefoontoestellen die op je lijn zitten, een slechte invloed hebben op jouw signaal. Hoeveel telefoontoestellen hanger er op jouw lijn, en zit er een ADSL filter op ieder toestel? Hoeveel (ongebruikte) telefoondozen ?

Maar misschien is het voor jou wel tijd om uit te kijken naar VDSL2 en alle opties te vergelijken? (BGC, EDPNet, Scarlet, Dommel ...)

Re: RE: Gezocht: de waarheid

Geplaatst: 18 jul 2013, 11:11
door MClaeys
Hoeveel betaal je nu voor je abonnement misschien? Want Scarlet heeft ook echt geen limiet en die prijs valt mee, en eigenlijk zijn ze van Belgacom.

Sent from my Lumia 900 using Board Express

Re: Gezocht: de waarheid

Geplaatst: 18 jul 2013, 23:18
door johnos1
Hier ben ik weer... zijn jullie klaar voor het volgende hoofdstuk ? :P

Allereerst: het vorige account dat ik gebruikte werd geband (dat account had ik op bugmenot gevonden), vandaar dus dit nieuw account.

De BGC technicus die vandaag is langsgekomen zei alweer dat alles in orde was, en als ik vijf minuten later naar de helpdesk belde zeiden ze dat er nog steeds een kortsluiting op de lijn zat... :bang:

Ze gingen morgen alweer een technieker sturen... als ik wil kan ik dus elke dag een technieker tot hier laten komen, goed om weten...

Dan heb ik nog maar eens naar Dommel gebeld, en zij gaan nu een "port swap" uitvoeren, hierover gaan ze mij nog contacteren.
Kan er iemand uitleggen wat een "port swap" precies is aub?

Ondertussen heb ik natuurlijk ook weer wat experimenten gedaan, zoals jullie voorstelden.

Ik heb de modem RECHTSTREEKS aangesloten op de binnenkomende lijn, dus zonder splitter of binnenbekabeling...
maar nog steeds 1Mbit...
Ik heb ook een andere modem aangesloten, maar de verbinding bleef hetzelfde...


Nu mogen ze van Belgacom en Dommel zeggen wat ze willen, het ligt ZEKER NIET aan mijn binnenbekabeling of modem...!!!

Zo, dat wou ik even melden, ik ga terug slapen voor vandaag, hopelijk geen nachtmerries hierover :)

Nogmaals bedankt voor jullie suggesties!!!
Ik ben nu tenminste echt zeker dat het niet aan mijn installatie ligt.
De twee modems en de kabel om het rechtstreeks aan te sluiten staan nog klaar voor als de Dommel technicus langskomt.
De bewijzen zijn er!

PS: willen jullie eens foto's zien van wat ik aan het doen was? Zal er anders morgen eens een paar nemen, altijd leuk :-)

PPS: wat een verdomd kleine draadjes zijn dat toch eigenlijk hé :-) kan ik iets afleiden uit de spanning die erop zit ?

Re: Gezocht: de waarheid

Geplaatst: 19 jul 2013, 09:30
door philippe_d
johnos1 schreef:Kan er iemand uitleggen wat een "port swap" precies is aub?
In de centrale (LEX) zit er op jouw lijn (fysisch koperpaar) een ADSL2-poort: dit is een electronische kaart die het ADSL2 signaal van Dommel op jouw koperlijn "injecteert".
johnos1 schreef:Ondertussen heb ik natuurlijk ook weer wat experimenten gedaan, zoals jullie voorstelden.
Ik heb de modem RECHTSTREEKS aangesloten op de binnenkomende lijn, dus zonder splitter of binnenbekabeling...
maar nog steeds 1Mbit...
Ik heb ook een andere modem aangesloten, maar de verbinding bleef hetzelfde....
Heb je soms de nieuwe modemwaarden uitgelezen (vooral: attenuation en SNR)? Zijn ze verbeterd?
johnos1 schreef:Ik ben nu tenminste echt zeker dat het niet aan mijn installatie ligt.
Inderdaad, dit experiment is géén verloren moeite geweest, nu weet je tenminste dat het probleem "buiten" ligt.
Of ze hieraan iets kunnen verhelpen is een andere zaak. De toename van het aantal VDSL2 gebruikers (crosstalk), heeft misschien ook een slechte invloed op jouw lijn (ruis), en daar zullen ze niet veel kunnen aan doen :(

Re: Gezocht: de waarheid

Geplaatst: 19 jul 2013, 10:46
door lacer
johnos1 schreef:
PPS: wat een verdomd kleine draadjes zijn dat toch eigenlijk hé :-) kan ik iets afleiden uit de spanning die erop zit ?
Let wel op want aan de Belgacom kabel mag je normaal niet werken :nono:
En ik zou toch voorzichtig zijn dat je niet op het verkeerde moment met je vingers aan de contacten komt want hier kan tot 100 V :twisted: spanning opzitten indien iemand je juist probeert te bellen.

Re: Gezocht: de waarheid

Geplaatst: 19 jul 2013, 11:30
door MClaeys
philippe_d schreef:Inderdaad, dit experiment is géén verloren moeite geweest, nu weet je tenminste dat het probleem "buiten" ligt.
Of ze hieraan iets kunnen verhelpen is een andere zaak. De toename van het aantal VDSL2 gebruikers (crosstalk), heeft misschien ook een slechte invloed op jouw lijn (ruis), en daar zullen ze niet veel kunnen aan doen :(
Behalve hem op VDSL zetten :p

Re: Gezocht: de waarheid

Geplaatst: 19 jul 2013, 11:40
door schneider
VDSL stoort geen ADSL en visa versa. SDSL daarentegen... :-)

Re: Gezocht: de waarheid

Geplaatst: 19 jul 2013, 19:13
door johnos1
Heb je soms de nieuwe modemwaarden uitgelezen (vooral: attenuation en SNR)? Zijn ze verbeterd?
Ik heb de nieuwe modemwaarden bekeken, maar deze bleven spijtig genoeg hetzelfde (op een verwaarloosbaar verschil na misschien).
Let wel op want aan de Belgacom kabel mag je normaal niet werken :nono:
En ik zou toch voorzichtig zijn dat je niet op het verkeerde moment met je vingers aan de contacten komt want hier kan tot 100 V :twisted: spanning opzitten indien iemand je juist probeert te bellen.
Maak je geen zorgen, ik kan met elektriciteit omgaan :-)
En ik zou niet weten waarom ik niet aan die kabel zou mogen komen, Belgacom is niet verantwoordelijk voor mijn binneninstallatie, die moet ik zelf aansluiten, dat kan niet zonder aan die kabel te komen.
Behalve hem op VDSL zetten :p
Ik heb dat gevraagd aan Dommel, ze zouden eventueel de activeringskosten laten vallen, maar ik zou toch meer moeten betalen voor het abonnement.

Ik heb Dommel eindelijk zo ver gekregen om maandag een internet technieker te laten komen. Heb mij wel eens goed moeten boos maken en de telefoon eens moeten dichtgooien...

Ik zal straks een paar foto's opladen...

Re: Gezocht: de waarheid

Geplaatst: 19 jul 2013, 19:24
door Fatsie
En ik zou niet weten waarom ik niet aan die kabel zou mogen komen, Belgacom is niet verantwoordelijk voor mijn binneninstallatie, die moet ik zelf aansluiten, dat kan niet zonder aan die kabel te komen.
Ja, maar de intro kabel t.e.m. het eerste aftakpunt (niet 100% zeker van dat laatste) blijft eigendom van BGC. Nu moet ge dat ook niet te zwaarwichtig opnemen natuurlijk, maar er zijn bijvoorbeeld mensen in een huurhuis die alles via Telenet nemen en de BGC introkabel afknippen (want toch niet nodig), ... heel plezant voor de volgende huurder die wel graag diensten had afgenomen bij BGC !

Re: Gezocht: de waarheid

Geplaatst: 19 jul 2013, 20:04
door Trojan
schneider schreef:VDSL stoort geen ADSL en visa versa. SDSL daarentegen... :-)
Toch wel. Adsl stoort zelfs zo hard dat het de snelheid van een hele bundel naar beneden trekt als DLM aan staat.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Gezocht: de waarheid

Geplaatst: 19 jul 2013, 20:07
door johnos1
De aansluiting:
Dichter bij de bron kan de modem niet staan :)
Afbeelding

Mijn gepatenteerde Direct2Modem kabel:
Afbeelding

Het olijke duo:
Afbeelding

Het kerkhof:
Op deze foto zien we de restanten van tientallen interventies, RIP:
(1) De allereerste aansluiting, net geen bakeliet
(2) De tweede aansluiting, sindsdien staat de modem net naast het aansluitpunt
(3) Splitter
(4) De restanten van een Direct2Modem kabel van een technieker
(*) when in doubt, plug till you can't plug no more
Afbeelding

Re: Gezocht: de waarheid

Geplaatst: 19 jul 2013, 20:25
door johnos1
Trojan schreef:
schneider schreef:VDSL stoort geen ADSL en visa versa. SDSL daarentegen... :-)
Toch wel. Adsl stoort zelfs zo hard dat het de snelheid van een hele bundel naar beneden trekt als DLM aan staat.
Wat het ook is, alle vorige keren hebben ze het kunnen oplossen...

Ik vind het ook zo raar dat het van de ene dag op de andere plots kapot is, letterlijk van de ene seconde op de ander van 3 Mbit naar 1 Mbit.
Die plotse verandering kan toch niet aan langzaam toenemende storing liggen?

Ik gok dat er ergens iets geraakt is of dat ze iets misdaan hebben, of dat er ergens software faalt...

Volgens Dommel kunnen ze het profiel ook niet lager zetten dan 2Mbit, klopt dit?

Re: Gezocht: de waarheid

Geplaatst: 19 jul 2013, 23:32
door iRockabizzydilly
Je kan sowieso lager als 2Mbit, maar da's dan al haast "RE-ADSL" maar deze komen steeds minder voor, vooral wanneer de afstand tot de centrale 7km of meer is...

Ik zou aanraden om over te stappen naar VDSL en eerlijk gezegd bij Belgacom zelf, kwestie dat je sowieso best mogelijke connectie krijgt. Gezien je nieuwe klant zou zijn is er geen installatiekost etc, enfin dat is natuurlijk aan u om te overwegen.

Het is trouwens wel zo dat ADSL bijzonder beinvloedbaar is door verkeer in de omgeving. Ik heb bij Belgacom gewerkt in Gent en klanten die nog met een ADSL connectie zaten ookal was VDSL2 beschikbaar zagen ook fluctuaties in hun snelheid en deze nam steeds meer af. Of het ook invloed had op de lijnprofielen dat kan ik niet met zekerheid bevestigen...

Is uw dommeltarief dan zo voordelig?

Re: Gezocht: de waarheid

Geplaatst: 20 jul 2013, 10:38
door Ernie
Ik zou ook internet/VDSL afnemen bij Belgacom omdat je dan 'aan de bron' zit met alle reeds opgenoemde voordelen vandien.
De prijs is ook niet verkeerd en door u wat te verdiepen in VoIP kan je voor weinig geld nog zeer goedkoop bellen - zowel naar vast als mobiel.

Re: Gezocht: de waarheid

Geplaatst: 20 jul 2013, 10:53
door johnos1
Weet er iemand wat deze "uncorrectable errors" zijn?

Afbeelding

Dit zijn de cijfers van mijn downstream, bij de upstream staan deze mooi op nul.

Dit lijkt mij in elk geval belachelijk veel.

Re: Gezocht: de waarheid

Geplaatst: 20 jul 2013, 11:26
door DIBO
Zoveel errors = miserie of het nu komt door 'slecht koper' of te veel VDSL overspraak in de bundel, maakt niet zo veel uit.
Je zal toch even moeten zeggen waarom je aan ADSL vasthoudt want anders gaan de suggesties om over te stappen naar VDSL toenemen. En als je de volledige situatie (incl telefonie en tv gebruik) schetst kan je hier voldoende tips krijgen om de kost te beperken. Bvb als je nu klassieke BGC telefoon hebt + klassieke kabel en je maar een beperkt aantal posten gebruikt (de vlaamse+nederland bvb), dan denk ik dat je zelfs kan besparen met bvb Scarlet TRIO.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Gezocht: de waarheid

Geplaatst: 20 jul 2013, 11:36
door Dettie
blijkbaar heb jij een probleemlijn, mijn keuze zou vlug gemaakt zijn
ADSL 3/0.512
VDSL2 20/2 (mss zelfs door dlm naar 30/2)

om te surfen of bellen is dat gigantisch verschil :)

Re: Gezocht: de waarheid

Geplaatst: 20 jul 2013, 11:38
door johnos1
Je zal toch even moeten zeggen waarom je aan ADSL vasthoudt want anders gaan de suggesties om over te stappen naar VDSL toenemen.
Gewoon omdat ik geen zin heb om over te stappen zolang ik niet 100% zeker weet wat er met mijn lijn aan de hand is.

Er is geen enkele garantie dat VDSL beter gaat zijn. (Ik ga maandag aan de internet-technieker vragen om alles uit te meten en mij misschien wat meer zekerheid te geven over VDSL).

Langs de andere kant heb ik nu ook een goed abonnement, met goede voorwaarden.

Ik heb geen zin om nu plots meer te gaan betalen (ok, misschien kan het aan dezelfde prijs of goedkoper), heb ook geen zin om terug naar een andere provider over te stappen, met alle miserie die daarbij komt kijken.

En dan moet ik nog een nieuwe modem kopen ook, zonder enige garantie dat het iets oplost.

Als er geen oplossing uit de bus komt zal ik wel verplicht zijn om over te stappen, maar tot nu toe hebben ze het elke keer terug kunnen oplossen...

Eigenlijk ben ik altijd wel tevreden geweest van Dommel, ze kunnen er ook niet aan doen dat Belgacom het probleem niet oplost.

Maar het is nu maar aan Dommel of Belgacom om te zeggen hoe het verder moet... ik begrijp jullie voorstellen om over te schakelen naar VDSL.
Maar met alle respect, dat boeit niet, het is mijn probleem niet, ik ga niet vrijwillig overstappen naar een duurder abonnement.

Vandaar dus dat ik niet echt antwoord op de suggesties om over te stappen naar iets anders, ik betaal voor ADSL2+, laat ze het nu maar eens leveren.

Ik begin zo langzaam het gevoel te krijgen dat ik hun job aan het doen ben... ze moeten nu maar eens volwassen worden en het oplossen of met een andere oplossing komen.

Op welk moment zou ik kunnen stoppen met mijn facturen te betalen? Ik heb niet veel zin meer om te betalen voor internet dat niet werkt.