Pagina 1 van 1
2 tips voor EDPnet klanten
Geplaatst: 10 jul 2013, 14:22
door exEDPnet
na 6 jaar ben ik afgestapt van EDPnet maar will toch twee tips meegeven aan EDPnet klanten...
1) hou hun website in de gaten
Als klant had ik een ADSL aansluiting voor 41.28 Euro excl. BTW per maand (1 GB inbegrepen, 0.25 Euro per extra GB). Na enige tijd kwam ik er via hun site achter dat ze al ruim een jaar geleden de formule Max 6 Dyn voor 29.95 Euro inc. per maand (20 Gb inbegrepen, zelfde snelheid) hadden gestart. Dit wil zeggen dat ik zeker een jaar het dubbel heb betaald voor dezelfde formule. Nadat ik de telecom ombudsdienst had aangesproken (en zij EDPnet) werd volgend bericht van EDPnet naar de ombudsdienst gestuurd:
Aangaande de brief die u stuurde bij klacht 2008/1391 willen wij graag reageren op uw standpunt.
U geeft hier in aan dat EDPnet de klant tekort heeft gedaan door de klant niet te informeren via een melding op de factuur ivm goedkopere formules bij EDPnet. Wij zijn hier echter een andere mening aangedaan.
Volgens ons heeft artikel 110 § 4 enkel betrekking op spraakdiensten. In dit geval gaat het echter om een internetverbinding. Ook denkt EDPnet zijn klanten voldoende te informeren over nieuwe abonnementen. Onder andere via regelmatige nieuwsbrieven, via facebook, via rss alsook via onze website en in de pers.
EDPnet zal het advies van de ombudsdienst in dit klachtendossier niet volgen.
Wees dus gewaarschuwd voor nieuwe formules waardoor je stilzwijgend teveel betaalt!
2) hou uw modem in de gaten
Na overstap naar de VDSL+ Pro zou ik 50Mbps download krijgen. Nu weet iedereen dan de effectieve ADLS/VDSL snelheden nooit overeenkomen met de belofte die een ISP maakt. Bij aansluiting bleef daar 20Mbps van over. Na een jaar werd het profiel aangepast naar 16Mbps. Uiteraard nam ik contact met EDPnet en uiteraard kreeg ik te horen dat het Belgacom was die hiervoor verantwoordelijk is.
Hou dus uw modem in de gaten want je krijgt lang niet waarvoor je betaalt!
Ik hoop dat bestaande klanten hier iets aan hebben.
Re: 2 tips voor EDPnet klanten
Geplaatst: 10 jul 2013, 14:27
door digishine
Hmm als dat zo'n bedrijf is dan zeg ik ook wel meteen mijn inschrijving op voor hun internet. 2 dagen geleden besteld en noch een email gekregen of iets van hun gehoord...
Re: 2 tips voor EDPnet klanten
Geplaatst: 10 jul 2013, 14:37
door raf1
exEDPnet schreef:Wees dus gewaarschuwd voor nieuwe formules waardoor je stilzwijgend teveel betaalt!
Je betaalt de prijs die in jouw contract staat. Als jij natuurlijk onder een steen leeft of een 10-jarige reis naar Mars hebt gemaakt dan heb je natuurlijk niet gemerkt dat er ondertussen andere abonnementen zijn gelanceerd.
Idem voor de slapende Electrabel-klanten, de slapende Fortis-klanten, etcetera.
Ik begrijp niet wat er zo moeilijk is om naar de beste aanbiedingen op de markt op zoek te gaan. Luiheid waarschijnlijk.
Ik heb ook een paar positieve tips voor slapende consumenten:
http://www.bestetarief.be/
http://www.vreg.be/doe-de-v-test-voor-gezinnen/
http://www.spaargids.be/sparen/
Re: 2 tips voor EDPnet klanten
Geplaatst: 10 jul 2013, 14:38
door Roygenz
Wat betreft je effectieve bandbreedte bij overstap naar VDSL2 vind ik dat toch jouw eigen verantwoordelijkheid. EDPnet biedt een duidelijke lijntest (lijntest.be) aan waar je kan nagaan welke snelheden op jouw locatie mogelijk zijn. Als je echt zeker wil zijn bel je best even met EDPnet en vraag je welke snelheden/profiel op jouw adres mogelijk zijn. VDSL is wat het is, en dus afstandsgevoelig. Nergens beloven ze dat je die snelheden ook altijd zal & kan halen.
Ook abonnementen en nieuwe formules in de gaten houden is je eigen verantwoordelijkheid vind ik, ik zou er persoonlijk niet mee kunnen lachen moest in mijn geval telenet me plots overzetten naar bvb "whop 60".
Re: 2 tips voor EDPnet klanten
Geplaatst: 10 jul 2013, 14:41
door exEDPnet
Als jij natuurlijk onder een steen leeft of een 10-jarige reis naar Mars hebt gemaakt dan heb je natuurlijk niet gemerkt dat er ondertussen andere abonnementen zijn gelanceerd.
Tja. Je kunt die mening hebben. Ik heb een andere definitie van klantvriendelijk. Het is trouwens al lang gebruikelijk in de telecom dat een operator jouw op de hoogte moet stellen van betere formules... Kan zijn dat je dat niet weet omdat je onder een steen hebt geleefd en dit soort klantvriendelijkheid normaal vindt... Ik alsook de ombudsdienst waren een andere mening toegedaan.
Re: 2 tips voor EDPnet klanten
Geplaatst: 10 jul 2013, 14:46
door Jack Daniels
raf1 schreef:
Je betaalt de prijs die in jouw contract staat. Als jij natuurlijk onder een steen leeft of een 10-jarige reis naar Mars hebt gemaakt dan heb je natuurlijk niet gemerkt dat er ondertussen andere abonnementen zijn gelanceerd.
Is geen kwestie van onder een steen te leven of een reis naar Mars te maken. Ik was ook EDPnet klant tot een paar maand geleden. Ik heb ook via hun website moeten vernemen dat er op een bepaald ogenblik nieuwe abonnementen gelanceerd waren die hogere snelheden gaven tegen een lagere prijs. Ik zit zelf ook niet constant met mijn neus op de website van mijn provider. Via nieuwsbrief (zoals EDPnet hier zelf aangeeft in het openingsbericht) heb ik ook nooit iets mogen vernemen van aangepaste formules. Ik moest dus zelf zien dat mijn oorspronkelijke abonnement werd omgezet naar een nieuwe formule. Waarom worden klanten niet automatisch op de hoogte gebracht van deze wijzigingen? Of beter nog: waarom worden bestaande klanten niet automatisch omgezet naar de nieuwe formule? Ik kan mij moeilijk voorstellen dat iemand bezwaar zou hebben tegen een nieuwe formule die hogere snelheden geeft tegen een lagere prijs. Wat die slapende Electrabel klanten betreft: daar gaat het om klanten die te lui zijn om naar een andere leverancier te zoeken en niet om nieuwe formules bij Electrabel zelf. Daar draagt de klant dan zelf de verantwoordelijkheid voor de prijs die hij (te veel) betaalt.
Re: 2 tips voor EDPnet klanten
Geplaatst: 10 jul 2013, 14:50
door raf1
exEDPnet schreef:Het is trouwens al lang gebruikelijk in de telecom dat een operator jouw op de hoogte moet stellen van betere formules...
En wat als die betere formules toevallig via een concurrerende telecomoperator worden aangeboden? Dan verwacht je toch niet dat EDPnet gaat zeggen dat je beter af bent bij Scarlet of Belgacom? Of ben je getrouwd met EDPnet? Een scheiding is te duur of te pijnlijk, of je blijft samen voor de gezelligheid?
Ik vind dit een kromme redenering. De consument neemt volgens mij best zelf het initiatief om een ander abonnement te nemen. EDPnet kan toch onmogelijk een onafhankelijk advies geven.
Re: 2 tips voor EDPnet klanten
Geplaatst: 10 jul 2013, 14:53
door exEDPnet
En wat als die betere formules toevallig via een concurrerende telecomoperator worden aangeboden?
Daar had ik het niet over.
Ik denk dat je mijn post nog eens moet grondig lezen...
Re: 2 tips voor EDPnet klanten
Geplaatst: 10 jul 2013, 15:12
door Joe de Mannen
Ik zou er niet mee om kunnen dat mijn provider om de haverklap mijn formule aanpast, door den duur kan je er zelf niet meer aan uit.
Je weet wat je hebt, vind je het te duur ? kijk dan uit naar iets anders. Vind je het niet te duur, dan is er geen probleem.
J.
Re: 2 tips voor EDPnet klanten
Geplaatst: 10 jul 2013, 15:17
door Jack Daniels
Om de haverklap veranderen doen ze nu ook weer niet, dus niet overdrijven. In al die jaren dat ik bij EDPnet was heb ik hun formules 1x zien veranderen. Ik betaalde in den beginne 29,95 euro per maand en toen kwamen er nieuwe abonnementen aan 24,95 euro per maand. Zeg je niks of reageer je niet als klant, dan betaal je inderdaad te veel. En waarom moet de klant hier het initiatief nemen? Waarom kan de provider niet uit eigen beweging zijn klanten op de hoogte brengen of automatisch de nieuwe formule aanbieden? De provider neemt toch ook het initiatief om zelf zijn prijzen aan te passen?
Re: 2 tips voor EDPnet klanten
Geplaatst: 10 jul 2013, 15:27
door exEDPnet
Ik zou er niet mee om kunnen dat mijn provider om de haverklap mijn formule aanpast, door den duur kan je er zelf niet meer aan uit.
Ik ook niet.
Een berichtje volstaat...
Re: 2 tips voor EDPnet klanten
Geplaatst: 10 jul 2013, 16:03
door gm123
Uw beide punten gelden voor alles in het leven, en al zeker voor alle telecomoperatoren. Morgen maakt er iemand exact hetzelfde mee bij een andere DSL provider, en de dag erna bij Telenet. Volgende week klaagt er iemand omdat de patatten in de Carrefour een euro goedkoper of duurder zijn dan deze week zonder dat hij het wist. Heeft weinig nut om EDPnet te gaan viseren.
Re: 2 tips voor EDPnet klanten
Geplaatst: 10 jul 2013, 16:07
door gunmaster
Sorry maar dit vind ik wel non-tips...
Dat een provider je moet informeren als er goedkopere formules zijn, oké kan ik iets voor vinden maar uit commercieel oogpunt vindt ik dat eigenlijk belachelijk.
De klant moet zelf maar zoeken naar iets goedkoper, als klant zelf maakt het mij niks uit.
Voor de snelheid die je haalt, daar betaal je niet voor, je betaald voor internet toegang, verder weet bijna iedereen (zeker op dit forum), dat die snelheden afhankelijk zijn van tig factoren, de meeste buiten verantwoordelijkheid van telenet, het merendeel bij het netwerk (belgacom) en een deel bij de klant zelf.
Re: 2 tips voor EDPnet klanten
Geplaatst: 10 jul 2013, 16:11
door krisken
Dus eigenlijk registreer je je hier, om die tips mede te delen aan ons. Tips die eigenlijk kant nog wal raken... Sounds like ISP bashing to me
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Zonet nog op stubru geweest : ondanks het feit dat gsm'en een pak goedkoper is geworden dankzij de concurrentie, blijven veel mensen bij hun oude abonnement of oude provider. Dus zoals reeds gezegd : het geld voor de hele telecomsector!
Re: 2 tips voor EDPnet klanten
Geplaatst: 10 jul 2013, 16:20
door Jack Daniels
raf1 schreef:
Je betaalt de prijs die in jouw contract staat. Als jij natuurlijk onder een steen leeft of een 10-jarige reis naar Mars hebt gemaakt dan heb je natuurlijk niet gemerkt dat er ondertussen andere abonnementen zijn gelanceerd.
Idem voor de slapende Electrabel-klanten, de slapende Fortis-klanten, etcetera.
Euh raf1... voortaan toch maar eens beter informeren voor wat die slapende klanten betreft, van Electrabel bv.
https://www.electrabel.be/nl/particulie ... e_decrease#
Dus dit moet ook perfect mogelijk zijn in het geval van een internet provider.
Re: 2 tips voor EDPnet klanten
Geplaatst: 10 jul 2013, 16:29
door krisken
Re: 2 tips voor EDPnet klanten
Geplaatst: 10 jul 2013, 16:48
door gunmaster
Jack Daniels schreef:raf1 schreef:
Je betaalt de prijs die in jouw contract staat. Als jij natuurlijk onder een steen leeft of een 10-jarige reis naar Mars hebt gemaakt dan heb je natuurlijk niet gemerkt dat er ondertussen andere abonnementen zijn gelanceerd.
Idem voor de slapende Electrabel-klanten, de slapende Fortis-klanten, etcetera.
Euh raf1... voortaan toch maar eens beter informeren voor wat die slapende klanten betreft, van Electrabel bv.
https://www.electrabel.be/nl/particulie ... e_decrease#
Dus dit moet ook perfect mogelijk zijn in het geval van een internet provider.
Inderdaad, maar de hele leegloop van Electrabel is er pas gekomen na een énorme overheids campagne.
Velen denken van allé goed, de overheid doet is iets, nieuwe markt gecreëerd, maar de overheid heeft het wel laten gebeuren jaren lang!
Verder zitten we nog met een monopolie op de energie markt, en dat zijn de netbeheerders, dat zijn nog grotere schurken als Electrabel!
Maar goed, das een ander verhaal.
Verder moet er in de telecom wereld ook iets gebeuren. Telenet & BGC hebben een té groot markt aandeel, veel mensen weten niet dat er ook andere spelers op de markt zijn! Ik pleit nog steeds voor de aanleg van een 3de netwerk , een glasvezel netwerk, dat door een centrale beheerder wordt verder verhuurt aan bedrijven
OT: De mening geldt nog steeds, zie niet dat de ISP in fout is...
Re: 2 tips voor EDPnet klanten
Geplaatst: 10 jul 2013, 17:05
door Jack Daniels
gunmaster schreef:
Verder moet er in de telecom wereld ook iets gebeuren. Telenet & BGC hebben een té groot markt aandeel, veel mensen weten niet dat er ook andere spelers op de markt zijn! Ik pleit nog steeds voor de aanleg van een 3de netwerk , een glasvezel netwerk, dat door een centrale beheerder wordt verder verhuurt aan bedrijven
De mens is van nature lui en gemakzuchtig. En zoals mijn ma zaliger altijd zei: gemak moet betaald worden. Het is bv. veel makkelijker om diepvriesgroenten thuis te laten leveren door een firma zoals Bofrost dan naar de winkel te gaan en inkopen te doen. Bij Bofrost ga je dan misschien 2x de prijs van op een ander betalen, maar het is wel makkelijk, je hoeft er niet voor buiten te komen. Dit is maar bij wijze van voorbeeld dat ik die diepvriesgroenten aanhaal. Je hebt gelijk voor wat het marktaandeel van BGC en TN betreft, maar ik zie weinig veranderen, zelfs al komen er nieuwe spelers op de markt. Nieuwe spelers maken gebruik van bestaande infrastructuren, iedere nieuwkomer kan moeilijk zijn eigen netwerk onder de grond gaan aanleggen, het zou hier nogal een werf worden (en blijven). We kunnen de te hoge prijzen aan de kaak stellen maar meer zit er ook niet in denk ik.
Re: 2 tips voor EDPnet klanten
Geplaatst: 10 jul 2013, 22:11
door exEDPnet
krisken schreef:Dus eigenlijk registreer je je hier, om die tips mede te delen aan ons. Tips die eigenlijk kant nog wal raken... Sounds like ISP bashing to me
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ach. Doe er mee wat je wil.
Ik heb verschillende klanten bij EDPnet aangebracht en heb daar geen spijt van. Ik ben dan ook 6 jaar gebleven. Mijn opmerkingen hadden niets over de kwaliteit van hun product. Maar als je het niet wil begrijpen dan zul je het ook niet begrijpen...
Mijn standpunt blijft (en ik kreeg gelijk van de telecom ombudsdienst) dat een ISP klantvriendelijker kan zijn. Punt uit.
Re: 2 tips voor EDPnet klanten
Geplaatst: 10 jul 2013, 22:58
door gunmaster
@ exedpnet
Oké, maar alles kan klant vriendelijker eh
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
En je moet ook wel toegeven dat EDPnet goede support levert op hun producten, ik heb ervaring met TN, BGC & edp.
EDPnet is veruit de beste.
Ik heb zelfs al een paar keer énorme ddos'en ontvangen, hierdoor steeg hun traffiek aanzienlijk & werden alle edpnet verbindingen in 't straat verbroken.
Ik weet niet over er anderen opzitten maar mijn 2e lijn viel ook uit!
Van EDP gewoon tips gekregen, bij andere isp's had het wel anders geweest
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: 2 tips voor EDPnet klanten
Geplaatst: 11 jul 2013, 00:00
door krisken
Je hebt gelijk gekregen van de ombudsdienst? Dan zou ik graag wel eens de copy hier van willen zien...
Re: 2 tips voor EDPnet klanten
Geplaatst: 11 jul 2013, 09:22
door TiTanium
Er staat toch dat edp, de ombudsdienst niet volgt op de eerste post, dus ombudsdienst volgt dan mijn inziens de klant... Ik vind het ook geen bashing, hij deelt zijn mening op een constructieve wijze + hij raadt andere mensen aan die soms onder hun steen blijven zitten om geregeld te gaan kijken of ze niets beter hebben. Al moet je dit bij alle providers doen, vooral als je kan upgraden naar vdsl voor de zelfde prijs.
[
Post made via mobile device ]
Re: 2 tips voor EDPnet klanten
Geplaatst: 11 jul 2013, 09:56
door bambipower
Het lijkt me ook een maatje voor niets als providers adviezen of besluiten naast zich neer leggen van de ombudsdienst. Waarom bestaat die dienst dan? Klantvriendelijk is anders... en voor ons wordt de ombudsdienst inschakelen zo ook zinloos.