Pagina 1 van 1

Lijntest starten maar weet telefoonnr niet

Geplaatst: 04 jul 2013, 13:20
door HANs
Ik heb sindskort Scarlet internet en TV en zit blijkbaar op een repair profiel. De modem is aangesloten op inkomend punt en zit op een goeie 270 m van de centrale (volgens meetingen technieker en vdsltool) Echter is de modem op het 17a 25/6 terecht gekomen.
Nu wou ik de automatische lijntest starten maar ik heb geen telefoonnr van mijn lijn. Hoe kan ik dat te weten komen?

Re: Lijntest starten maar weet telefoonnr niet

Geplaatst: 04 jul 2013, 13:22
door philippe_d
Een gewoon telefoontoestel aansluiten op jouw lijn, en naar 1924 bellen?

Re: Lijntest starten maar weet telefoonnr niet

Geplaatst: 04 jul 2013, 13:24
door HANs
Ga ik even proberen. Alvast bedankt.

Re: Lijntest starten maar weet telefoonnr niet

Geplaatst: 04 jul 2013, 13:36
door bluezy
Je kan het ook via de website te weten te komen : ga naar "Mijn Scarlet", dan naar Algemeen. Er staat een telefoonnummer vermeld bij "Telefoonnummer voor TV Decoder configuratie" (het is niet alleen voor TV).

Aan de andere kant, had je het ook gewoon op de chat van Scarlet kunnen vragen (zelfde website).

Re: Lijntest starten maar weet telefoonnr niet

Geplaatst: 04 jul 2013, 14:34
door jackho
Weet er soms iemand of je ook een chat sessie kunt starten met Belgacom ?

Re: Lijntest starten maar weet telefoonnr niet

Geplaatst: 04 jul 2013, 15:19
door Trojan
Waarom denkt iedereen hier meteen dat ze op een repair profiel zitten?

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Lijntest starten maar weet telefoonnr niet

Geplaatst: 04 jul 2013, 15:26
door HANs
Ik had initieel 30/6 en ben plots gezakt naar 25/6 en volgens de vdsl tool is dat een repair profiel.

lijntest gestart en ...

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  29920 kbps        6048 kbps
Modem max:             30660 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        25173 kbps         5274 kbps Estimated!
Profile:               17a
Line length:           295 m Estimated!
Training margin:       6.1 dB
Attenuation:           12.2 dB
En na een paar minuten ... :-(

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  25048 kbps        6048 kbps
Modem max:             27608 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        22667 kbps         4749 kbps Estimated!
Profile:               17a
Line length:           297 m Estimated!
Training margin:       7.1 dB
Attenuation:           12.4 dB

Re: Lijntest starten maar weet telefoonnr niet

Geplaatst: 04 jul 2013, 20:28
door Devilzown
Training margin is te laag, daarom zet het systeem automatisch uw snelheid lager.
Scarlet bellen en terug een technieker vragen.

Re: Lijntest starten maar weet telefoonnr niet

Geplaatst: 04 jul 2013, 22:55
door HANs
waarom zouden ze nog een technieker langs sturen? ze gaan toch zeggen dat ik goeie lijnsnelheid heb wat eigenlijk wel waar is. De modem staat op het inkomende punt. Kan de technieker daar iets misdoen eigenlijk waardoor dit zo slecht is? Hij heeft de aftakdoos vervangen.

Re: Lijntest starten maar weet telefoonnr niet

Geplaatst: 04 jul 2013, 23:05
door philippe_d
Goede lijnsnelheid is relatief. Volgens de afstand moet je véél hoger kunnen.
De lijnwaarden, en vooral de terugval naar een repair profiel, duiden op een probleem met de lijn (niet noodzakelijk binnenbekabeling).
De tussenkomst van een technieker is dus wel nodig!

Re: Lijntest starten maar weet telefoonnr niet

Geplaatst: 04 jul 2013, 23:06
door HANs
Euh kan goed zijn maar hoe kan ik scarlet hiervan overtuigen en wat ivm kosten?
Zitten er hier medewerkers van Scarlet?
Ik weet dat ik naar afstand toe veel hoger profiel zou moeten halen. ook via de site lijntest.be zou ik 50/6 moeten kunnen halen eventueel. :P

Re: Lijntest starten maar weet telefoonnr niet

Geplaatst: 05 jul 2013, 00:10
door Devilzown
HANs schreef:waarom zouden ze nog een technieker langs sturen? ze gaan toch zeggen dat ik goeie lijnsnelheid heb wat eigenlijk wel waar is. De modem staat op het inkomende punt. Kan de technieker daar iets misdoen eigenlijk waardoor dit zo slecht is? Hij heeft de aftakdoos vervangen.
Wel met zo'n lijnwaardes is het onmogelijk dat deze technieker een positieve lijntest heeft kunnen uitvoeren en mag een lijn zo niet achtergelaten worden. Dus moet er terug een technieker komen om te constateren of het probleem binnen zit of buiten. Indien binnen moet deze tech dit oplossen, indien buiten moet er een Belgacom interventie worden gepland.

Indien de modem rechtstreeks op de inkomende lijn staat dan had hij ofwel eventueel andere vrije paren moeten proberen, ofwel een cab interventie regelen.

Voor u zijn er geen kosten omdat de installatie niet goed is uitgevoerd.

Re: Lijntest starten maar weet telefoonnr niet

Geplaatst: 05 jul 2013, 08:45
door philippe_d
HANs schreef:Euh kan goed zijn maar hoe kan ik scarlet hiervan overtuigen en wat ivm kosten?
Zitten er hier medewerkers van Scarlet?
De officiële vertegenwoordiger van Scarlet hier op het Forum is CindyV
Stuur misschien een PB naar CindyV met referentie naar deze topic.

Re: Lijntest starten maar weet telefoonnr niet

Geplaatst: 05 jul 2013, 09:31
door HANs
Bedankt voor de info. Ik heb een bericht gestuud naar CindyV en nu maar afwachten.

Re: Lijntest starten maar weet telefoonnr niet

Geplaatst: 05 jul 2013, 15:07
door HANs
Scarlet helpdesk heeft dossier aangemaakt naar belgacom toe. Onderstaand zijn de waarden die de scarlet helpdesk kon uitlezen.

LineProfile = vdsl2_25000_6000_IL15562_v1
PortState = UNLOCK SynchroState = SYNCH
DslamName = h91zel00006
DownstreamAttenuation = 11.7
UpstreamAttenuation = 14.2
DownstreamBitRate = 25048.0
UpstreamBitRate = 6048.0
DownstreamNoiseMargin = 7.0
UpstreamNoiseMargin = 9.9

Re: Lijntest starten maar weet telefoonnr niet

Geplaatst: 08 jul 2013, 19:13
door HANs
Worden dus laswerken volgens de technieker. Hij kan de lijn niet beter krijgen dan dit maar in zijn metingen krijgt hij ook een NOK voor relatieve capaciteit (wat dat ook moge zijn). Die staat op 100.

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  30056 kbps        6048 kbps
Modem max:             37324 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        30644 kbps         6420 kbps Estimated!
Profile:               17a
Line length:           222 m Estimated!
Training margin:       7.7 dB
Attenuation:           8.2 dB

Re: Lijntest starten maar weet telefoonnr niet

Geplaatst: 10 jul 2013, 18:13
door HANs
probleem opgelost.
Lassers zijn geweest en hebben me op een nieuwe lijn aangesloten.

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  30064 kbps        6048 kbps
Modem max:             102144 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        83865 kbps         17571 kbps Estimated!
Profile:               17a
Line length:           237 m Estimated!
Training margin:       25.7 dB
Attenuation:           8.9 dB

Re: Lijntest starten maar weet telefoonnr niet

Geplaatst: 10 jul 2013, 18:19
door Dettie
Heb jij even geluk nu ;) je krijgt een 70/6 nadat DLM gepasseerd is

Re: Lijntest starten maar weet telefoonnr niet

Geplaatst: 11 jul 2013, 10:05
door HANs
We zullen wel zien. De waarden zien er in ieder geval veel belovend uit. :banana:

Re: Lijntest starten maar weet telefoonnr niet

Geplaatst: 11 jul 2013, 11:38
door jackho
Dat wordt binnekort 70/6 :idea:

Re: Lijntest starten maar weet telefoonnr niet

Geplaatst: 25 sep 2013, 21:24
door G33RT
@HANs

Welk profiel heb je nu?