Pagina 1 van 1
Bbox 3 probleem
Geplaatst: 19 jun 2013, 07:31
door gohigher
Ik zit met een probleem met de bbox 3 en port forwarding.
Je krijgt een optie om een custom forwarding te doen en dat is precies wat ik nodig heb, maar... Als je dan uw forwarding bevestigd dat krijg je een foutmelding van dat hij ze niet kunnen toevoegen heeft. De voor geprogrammeerde lukken wel
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
Bij de bbox 2 werkte die port forwarding perfect. Heb naar de klantendienst gebelt en daar vertelde ze mij dat ze mij niet kunnen helpen dat ik hulp online moet zoeken, dus bij deze.
[
Post made via mobile device ]
Re: Bbox 3 probleem
Geplaatst: 19 jun 2013, 07:40
door konda
Heb het zelfde probleem, krijg de melding dat 41655 niet tussen 0 en 65000 zit en dat men ip ook niet juist is.
kom belgacom, het macheerd niet, geef ons een rap toegang tot de rest van die modem.
Re: Bbox 3 probleem
Geplaatst: 19 jun 2013, 07:53
door lion51
Misschien is dit een toevalligheid maar zelf heb ik ook met zaken problemen gehad als ik in de nederlandstalige menu stond
Ben overgeschakeld naar EN en toen lukte het wel om eind IP adres te bepalen
Re: Bbox 3 probleem
Geplaatst: 19 jun 2013, 09:41
door krisken
gohigher schreef:Ik zit met een probleem met de bbox 3 en port forwarding.
Je krijgt een optie om een custom forwarding te doen en dat is precies wat ik nodig heb, maar... Als je dan uw forwarding bevestigd dat krijg je een foutmelding van dat hij ze niet kunnen toevoegen heeft. De voor geprogrammeerde lukken wel
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
Bij de bbox 2 werkte die port forwarding perfect. Heb naar de klantendienst gebelt en daar vertelde ze mij dat ze mij niet kunnen helpen dat ik hulp online moet zoeken, dus bij deze.
[
Post made via mobile device ]
Ik zou zeggen sorry, tis jullie toestel. Jullie worden betaald om mensen te woord te staan en te helpen...
Re: Bbox 3 probleem
Geplaatst: 19 jun 2013, 09:55
door lion51
Heb zo'n vermoeden dat op die klantendienst er personen zitten die niet vertrouwd zijn met de laatste nieuwe zaken die Belgacom levert of verkoopt.
Ofwel geen zin hebben tot leveren van zulke service.
Ieder bedrijf is toch verplicht om service te verlenen in verband met de door hen geleverde of verkochte toestellen en zeker als die functie beschikbaar is.
Voor Belgacom zou het middel moeten zijn om de fouten in de software te ontdekken en zo bij latere updates die door de leverancier te laten bijwerken.
Een aantal gebruikers zijn betere testers dan hun testlabo's waar alle testen onder optimale omstandigheden gebeurt.
Re: Bbox 3 probleem
Geplaatst: 19 jun 2013, 10:35
door philippe_d
Misschien een tip voor Eva:
een nieuw 0800 nummer openen die rechtstreeks verbindt met een dedicated Bbox3 Helpdesk, zodat ze deze problemen kunnen centraliseren....
Re: Bbox 3 probleem
Geplaatst: 19 jun 2013, 10:53
door jackho
Ze zullen het horen donderen in Keulen
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Bbox 3 probleem
Geplaatst: 21 jun 2013, 19:13
door testertje
Ik vind dat de bbox3 maar een raar machine is (brol is misschien wat overdreven) - 2 uren gedraaid - en ik krijg het scherm van de portforwarding amper te zien.
Na een tijdje krijg ik 'Access Error: 500 -- Internal Server Error'.
Kinderslot idem.
Modem herstart (ja ja, moet ik nog langer wachten op opwaardering lijn
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
) en factory default.
Hmm, na de factory defaults terug te zetten, werkte het wel, daarna wi-fi instellingen goed gezet en forwarding werkt weer niet.
Re: Bbox 3 probleem
Geplaatst: 22 jun 2013, 18:39
door D3bian
Hoi, ik stel voor om de factory reset hardware matig uit te voeren (knopke vanachter indrukken). Ingedrukt houden totdat je de leds van voor ziet uit gaan. Heb ook rare zaken gemerkt tijdens testen ermee, en de hardware factory reset fixte het toen.
Re: Bbox 3 probleem
Geplaatst: 22 jun 2013, 19:18
door testertje
Ik kan het probleem altijd terug krijgen wanneer ik de wifi een andere naam en paswoord geef.
Nadat ik dit op 2.4GHz en 5Ghz instel, kan ik geen portforwarding meer doen.
Het aantal harde resets kan ik nu niet meer op 1 hand tellen.
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ik laat de ssids en paswoorden van wifi nu standaard staan en tot nu blijft het werken.
Re: Bbox 3 probleem
Geplaatst: 24 jun 2013, 06:51
door kimba
krisken schreef:gohigher schreef:Ik zit met een probleem met de bbox 3 en port forwarding.
Je krijgt een optie om een custom forwarding te doen en dat is precies wat ik nodig heb, maar... Als je dan uw forwarding bevestigd dat krijg je een foutmelding van dat hij ze niet kunnen toevoegen heeft. De voor geprogrammeerde lukken wel
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
Bij de bbox 2 werkte die port forwarding perfect. Heb naar de klantendienst gebelt en daar vertelde ze mij dat ze mij niet kunnen helpen dat ik hulp online moet zoeken, dus bij deze.
[
Post made via mobile device ]
Ik zou zeggen sorry, tis jullie toestel. Jullie worden betaald om mensen te woord te staan en te helpen...
Geen idee of de regels veranderd zijn, maar toen ik nog in een van die callcenters werkte, jaar of 3 geleden, dan was daar geen ondersteuning voor, ze beloven internet toegang, al dan niet draadloos, en daar moeten ze bij helpen. Wil de klant meer gaan doen met die bbox dan moet de klant dat zelf uitzoeken.
En er zitten veel personen die het niet zoudenweten, maar der zijn er ook wel degelijk met IT bezig zijn en graag zulke problemen oplossen/onderzoeken maar niet mochten (call tijden enzo). Das onder andere ook een van de reden waarom ik vertrokken ben.
Re: Bbox 3 probleem
Geplaatst: 24 jun 2013, 08:32
door jackho
Dat bestaat bij veel instellingen zo en is zeker niet alleen het geval bij Belgacom, 1ste lijns en 2de lijns support zoals ze dat noemen
Dat vind ik allemaal nog normaal, maar wat ik minder normaal vindt bij BGC is als er problemen zijn dat het 1ste lijns (TH) bijna nooit het probleem doorgeeft aan 2de lijns waar de specialisten zitten. Heel zelden kan je een specialist aan de lijn krijgen als TH het antwoord niet weet op het probleem met alle gevolgen van dien dat ze dan maar onzin verkopen, pas op niet allemaal, zoals je zegt er zitten zeer competente en hulpvaardige mensen bij ook.
Re: Bbox 3 probleem
Geplaatst: 24 jun 2013, 14:05
door testertje
Werkt upnp op een bbox3 goed?
Mijn Vulkano deed dit zonder problemen op een bbox2 maar nu moet ik de poorten manueel doorzetten.
Re: Bbox 3 probleem
Geplaatst: 24 jun 2013, 14:44
door testertje
kimba schreef:Geen idee of de regels veranderd zijn, maar toen ik nog in een van die callcenters werkte, jaar of 3 geleden, dan was daar geen ondersteuning voor, ze beloven internet toegang, al dan niet draadloos, en daar moeten ze bij helpen. Wil de klant meer gaan doen met die bbox dan moet de klant dat zelf uitzoeken.
En er zitten veel personen die het niet zoudenweten, maar der zijn er ook wel degelijk met IT bezig zijn en graag zulke problemen oplossen/onderzoeken maar niet mochten (call tijden enzo). Das onder andere ook een van de reden waarom ik vertrokken ben.
Er moet toch een mogelijkheid zijn om bugs door te geven? Ik heb trouwens hetzelfde probleem met de port forwarding.
De standaard instellingen lukken zonder problemen, wanneer je er 'customs' plaatst, worden ze niet opgeslagen.
De laatste jaren zijn de gebruikers beta-testers geworden voor alles en nog wat, mij geen probleem, ik test graag (vandaar de nick) maar het moet wel mogelijk zijn om fouten door te geven aan de developers.
Re: Bbox 3 probleem
Geplaatst: 24 jun 2013, 16:16
door jackho
Via een PB aan Eva van Belgacom die dit doorgeeft aan de bevoegde personen.