Pagina 1 van 2

Generation Connect: AR of niet?

Geplaatst: 17 jun 2013, 09:33
door frado
Zie mijn vorig topic ivm trage oplevering Gc.
In het kort:
Online GC met auto reload 20 euro gekozen( voor die 10 mb in EU te hebben).
2 weken later nog niet in orde dus nr overdracht in een BGC shop gedaan. Volgende werkdag zat ik op Proximus netwerk.
Dit was 23 mei. Ik had 20 euro belkrediet en alle bonussen ( 10 mb EU tot 2035 geldig). Alles leek in orde dus.

Al deze bundels zijn geldig tem 23 juni. Ik vertrek de 24e op reis tem 6 juli, dus ik vroeg aan Belgacom op Twitter:
-Wanneer krijg ik mijn eerste factuur en wanneer moet ik die betalen? Aangezien ik dus niet thuis ben tot 6 juli ( kan wel online overschrijving doen mits factuur op e-services).

Ik kreeg een antwoord dat ik géén auto reload functie actief heb, en ik heb ook geen antwoord gekregen op mijn bovenstaande vraag.
Ik heb mij er dan eens een halve dag mee beziggehouden om het te fixen:
-Twitter liet mij bellen naar de BGC e-shop
-E-shop zei dat ik moet bellen naar de 6000
-6000 vond het niet en vertelde mij een kwartier later(en 2 keer overleg met collega's later) dat ze dit enkel in een verkooppunt moeten doen.
-Wetende dat verkooppunt niet gaat, ga ik toch eens. Verkooppunt moet 3 keer bellen naar de klantendienst, die weigert mij 20 euro AR te geven.
-Verkooppunt dient een klacht in via hun intern systeem, en BGC/Proximus heeft 10 werkdagen om dit in orde te brengen.

Hierna vertel ik dit terug op Twitter, zij willen mij wéér terugsturen naar het verkooppunt. Hier ben ik dan gestopt. Heb al 2 keer naar een verkooppunt moeten gaan ( wat in principe niet nodig zou moeten zijn), dus mij een derde keer laten gaan is er teveel aan. Vooral omdat het hun fout is.

Vragen:
-Eva: hoe zit dit nu!?
-Users:
-Diegene die wél AR hebbben op hun GC: zie je dit ergens online op uw e services?
-Zie je uw factuur bij e-services?
-Wanneer krijgen jullie de factuur, en hoeveel tijd is er om te betalen
-Wanneer uw eerste bundel op is (bv geldig tem 23 juni), wanneer wordt de nieuwe dan vanzelf geactiveerd (mits AR)?

Ik heb nu m-banxafe geactiveerd uit voorzorg om op reis zelf handmatig te reloaden (en prepaid te betalen dus).

Voor die 20 euro die ik eind mei heb gekregen heb ik nog geen factuur gezien. Ik heb Eva al voorgesteld om gewoon in te stellen dat ik die AR bonussen (10 mb EU) sowieso krijg, en dat ik wel zelf zal herladen. Geen antwoord op natuurlijk.

Heb geen zin om terug te keren van reis en dan een factuur te zien die al eerder moest overgeschreven zijn, komen wrs leuke kosten bij. Of misschien sluiten ze u wel af en ben je je tel nr kwijt?

Re: Generation Connect: AR of niet?

Geplaatst: 17 jun 2013, 10:02
door Vaganzza
Heb je nu het tariefplan GC? Want je zegt dat je het via de website besteld hebt, maar je nummer hebt laten overzetten via een BGC (waar ze je niet op GC kunnen zetten). Het beste tariefplan van P&G dat je daar kan krijgen is P&G Smart.

Ikzelf heb vorige week maandag nummeroverdracht gevraagd via BGC, dinsdag zat ik op Proximus netwerk. Daarna heb ik via 6000 GC met AR aangevraagd, donderdag kreeg ik bevestiging dat ik GC ben en dat mijn AR dinsdag (morgen) begint. De factuur volgt dan normaal een dikke week later (is niet de eerste keer dat ik dit tariefplan aanvraag ;) ).

Re: Generation Connect: AR of niet?

Geplaatst: 17 jun 2013, 11:03
door frado
Op die fax hebben ze mijn e-shop bestelling nr ook gezet. Op de e-services zie ik ook GC staan.
In de Hello app p&g smart bij de bonus SMS ( 2000 sms) en Smart flex ( 2gb) bij het mobiele internet.

Ik heb nog geen factuur ontvangen dus voor de 20 euro die ik sinds 23 mei heb..

Ben blij voor u dat het meteen gelukt is, maar ik heb nu ook al genoeg gebeld naar de klantendienst, en niemand weet nooit van iets daar. Het is net alsof Generation Connect zo'n product is dat misschien 1 iemand in heel dat callcenter kent, good luck om die persoon aan de lijn te hebben.
Geen idee waar proximus hun 6000 aan outgesourced heeft, maar het trekt echt op niks.
Kwartier aan de lijn gehangen met de 6000, persoon ging het aan zijn collega vragen, daarna aan zijn teamleider. 3 personen die er niks van kennen.

In de belgacom shop juist hetzelfde verhaal, en de persoon aan de telefoon (teamleader 'Aziz' (t'is weer niet raar)) wou zijn naam niet geven toen het verkooppunt de klacht wou neerleggen.

Re: Generation Connect: AR of niet?

Geplaatst: 17 jun 2013, 11:10
door Vaganzza
Zeer raar, want in de hello app zou normaal het juiste moeten zijn. Daar zie je overal Smart staan... Misschien de aanvraag via de website opnieuw doen, maar nu als bestaande pay&go klant?

Re: Generation Connect: AR of niet?

Geplaatst: 17 jun 2013, 11:12
door frado
Mja, wat dan met het huidige plan? Geen zin om dan overlappend te werken en dan nog eens teveel te betalen ook.. Denk dat het beter is dat Proximus het zelf corrigeert zodat het van eerste keer juist is, 20 euro per maand, basta.

Heb deze url ook aan Eva gegeven, hopelijk kijkt men er nu eens EINDELIJK naar. Evt proberen de 24e zelf te reloaden handmatig en kijken welke bonussen ik krijg. Als't dan niet in orde is zal het een korte stay bij Proximus geweest zijn..
*edit: screenshot eservices:
http://prntscr.com/1ae5aw

screenshot Hello ap:
http://prntscr.com/1ae5i8

(surf for free: staat 10 mb op, geldig tot 2035)

Re: Generation Connect: AR of niet?

Geplaatst: 17 jun 2013, 11:21
door Vaganzza
Heel raar, ik heb nog nooit van die tariefplannen gehoord. Hopelijk kan je het via Eva oplossen.

Re: Generation Connect: AR of niet?

Geplaatst: 17 jun 2013, 11:39
door Lord Utopia
Smart Flex is Generation Connect.

Re: Generation Connect: AR of niet?

Geplaatst: 17 jun 2013, 11:45
door Vaganzza
Is dat dan de nieuwe naam (om mee in het Smart gedoe op te gaan)? Ik vind er in ieder geval niets over op het net... Buiten hier: http://www.eldi.be/nl/toebehoren-gsm-pr ... go-flex-20

Re: Generation Connect: AR of niet?

Geplaatst: 17 jun 2013, 11:58
door proximusboyke
nee dat is de flex van 2009 - 2011

Re: Generation Connect: AR of niet?

Geplaatst: 17 jun 2013, 11:59
door Lord Utopia
Ik denk wellicht een interne naam... zorgt inderdaad voor verwarring. Die link is naar een oud product dat niet meer gecommercialiseerd wordt.

Re: Generation Connect: AR of niet?

Geplaatst: 17 jun 2013, 13:31
door nickz
frado schreef:Mja, wat dan met het huidige plan? Geen zin om dan overlappend te werken en dan nog eens teveel te betalen ook.. Denk dat het beter is dat Proximus het zelf corrigeert zodat het van eerste keer juist is, 20 euro per maand, basta.

Heb deze url ook aan Eva gegeven, hopelijk kijkt men er nu eens EINDELIJK naar. Evt proberen de 24e zelf te reloaden handmatig en kijken welke bonussen ik krijg. Als't dan niet in orde is zal het een korte stay bij Proximus geweest zijn..
*edit: screenshot eservices:
http://prntscr.com/1ae5aw

screenshot Hello ap:
http://prntscr.com/1ae5i8

(surf for free: staat 10 mb op, geldig tot 2035)
Er staat toch duidelijk dat je 'Generation Connect' hebt + de 'Internet in Europa' bonus? Wat is dan het probleem? Als je die bonus nu hebt gekregen, dan krijg je die bij je volgende herlaadbeurt ook echt wel hoor.

Wees blij dat je die bonus nog hebt gekregen zonder verplicht elke maand te moeten herladen. Nieuwe klanten zonder AR krijgen dat normaal niet meer. Je kan nu gewoon herladen via m-banxafe wanneer je zelf wil.

Re: Generation Connect: AR of niet?

Geplaatst: 17 jun 2013, 13:43
door bollewolle
Ik heb exact hetzelfde meegemaakt. Online besteld met nummeroverdracht van Mobistar, paar weken niets gehoord, naar support gebeld en die vonden niets terug. Uiteindelijk ben ik ook gewoon naar een BGC center gegaan en naar een P&G laten overzetten, daarna naar de 6000 gebeld om op GC te zetten. Ik had hen ook gevraagd om mij op Automatic Reload te zetten maar ze kenden dan precies niet. Ik verwees naar hun eigen GC website waarna ze eens ging horen bij collega's. Na een hele tijd aan de telefoon kwam ze terug met het antwoord dat het in orde was. Ik heb geen adres of niets moeten geven dus vond dat toen al vreemd. Uiteraard nooit een factuur gekregen maar telkens ik manueel reload krijg ik wel degelijk de 10Mb erbij.

Op zich heb ik het liever zo, kan altijd via de Hello app herladen met een credit card dus als ik in het buitenland zit lukt dat ook zo zonder problemen (vorige weekend zo nog gedaan vanuit NL). Ik zie niet in waarom ik de moeite zou doen om een factuur te krijgen, alles gaat goed op het moment.

Re: Generation Connect: AR of niet?

Geplaatst: 17 jun 2013, 13:46
door Vaganzza
Het kan toch niet makkelijker dan elke maand automatisch te herladen, toch? Als je dan toch nog extra belwaarde nodig zou hebben, dan kan je nog altijd een manuele herlading doen.

Re: Generation Connect: AR of niet?

Geplaatst: 17 jun 2013, 13:48
door nickz
bollewolle schreef:Op zich heb ik het liever zo, kan altijd via de Hello app herladen met een credit card dus als ik in het buitenland zit lukt dat ook zo zonder problemen (vorige weekend zo nog gedaan vanuit NL).
Voor herladen via Visa heb ik ook mijn kaartlezer van KBC nodig om de betaling uit te voeren.
Dan liever m-banxafe, waar enkel een pincode voor nodig is en wat ook zonder internet werkt (bv. als je bonussen vervallen zijn of als je in het buitenland zit zonder internet).
Vaganzza schreef:Het kan toch niet makkelijker dan elke maand automatisch te herladen, toch? Als je dan toch nog extra belwaarde nodig zou hebben, dan kan je nog altijd een manuele herlading doen.
Alleen is het niet altijd nodig om na een maand al te herladen. Waarom zou je kaart bv. herladen moeten worden als je in het buitenland zit en je nog voldoende belkrediet hebt?
Ook in het binnenland kan je kiezen om nog niet onmiddellijk te herladen en gewoon een Pay&Surf pakket te activeren (bv. € 9,99 voor 500 MB) wat dan van je belkrediet wordt afgetrokken.

Re: Generation Connect: AR of niet?

Geplaatst: 17 jun 2013, 13:58
door tendonsie
Vaganzza schreef:Zeer raar, want in de hello app zou normaal het juiste moeten zijn. Daar zie je overal Smart staan... Misschien de aanvraag via de website opnieuw doen, maar nu als bestaande pay&go klant?
Opgelet met de Hello Proximus App!
Ik ben al klant van het eerste moment bij GC en ik doe het altijd handmatig.

In de app zie je voor je berichten P&G Smart
en voor je mobiele data Smart Flex.
Enkel bij "Mijn producten" zie je dat het op Generation Connect gaat.

Ziet er niet echt netjes uit, maar ik zie dus al vele maanden deze drie termen ;)
(En alles is ok btw)

Re: Generation Connect: AR of niet?

Geplaatst: 17 jun 2013, 14:07
door nickz
Idem bij mij en ik ben ook al klant van bij de lancering van GC.

Re: Generation Connect: AR of niet?

Geplaatst: 17 jun 2013, 14:26
door johcla
Ik ben sinds eind mei overgestapt van MV naar GC met AR, ik heb de aanvraag via de website gedaan.
Voorlopig is alles goed verlopen, op hello Proximus app zie ik GC staan.
Morgen krijg ik normaal gezien mijn eerste AR, ik zal hier posten of daar problemen mee waren.

Re: Generation Connect: AR of niet?

Geplaatst: 17 jun 2013, 14:49
door Vaganzza
@ johcla

Wanneer precies heb je die aanvraag via de website gedaan? Ik krijg namelijk morgen ook mijn eerste AR, maar ik heb de nummeroverdracht eerst bij een BGC gedaan vorige week maandag en dinsdag via 6000 besteld.

Re: Generation Connect: AR of niet?

Geplaatst: 17 jun 2013, 16:33
door johcla
Aanvraag via de website gedaan op 21 mei.
Sim-kaart en documenten ontvangen op 28 mei.
Contract en document voor nummeroverdracht gefaxt op 29 mei.
Overdracht was effectief of 31 mei.

Re: Generation Connect: AR of niet?

Geplaatst: 17 jun 2013, 16:52
door koach
frado schreef:Mja, wat dan met het huidige plan? Geen zin om dan overlappend te werken en dan nog eens teveel te betalen ook.. Denk dat het beter is dat Proximus het zelf corrigeert zodat het van eerste keer juist is, 20 euro per maand, basta.

Heb deze url ook aan Eva gegeven, hopelijk kijkt men er nu eens EINDELIJK naar. Evt proberen de 24e zelf te reloaden handmatig en kijken welke bonussen ik krijg. Als't dan niet in orde is zal het een korte stay bij Proximus geweest zijn..
*edit: screenshot eservices:
http://prntscr.com/1ae5aw

screenshot Hello ap:
http://prntscr.com/1ae5i8

(surf for free: staat 10 mb op, geldig tot 2035)
hoe komt dat dat hij maar 2000 sms'jes heeft ipv 10.000?

Re: Generation Connect: AR of niet?

Geplaatst: 17 jun 2013, 17:24
door frado
Die 10k smsn was pas kort erna ingevoerd, dus wrs vanaf nieuwe bundels

Re: Generation Connect: AR of niet?

Geplaatst: 17 jun 2013, 18:52
door siMn
johcla schreef:Ik ben sinds eind mei overgestapt van MV naar GC met AR, ik heb de aanvraag via de website gedaan.
Voorlopig is alles goed verlopen, op hello Proximus app zie ik GC staan.
Morgen krijg ik normaal gezien mijn eerste AR, ik zal hier posten of daar problemen mee waren.
Voor mij is de AR ook gepland voor morgen. Ben benieuwd als het effectief zal gebeuren. Als ik het hier zo hoor; zal ik ook met koekenbak zitten.

Re: Generation Connect: AR of niet?

Geplaatst: 17 jun 2013, 21:11
door frado
met gepland bedoelen jullie gewoon de dag nadat uw bundel vervallen is?

Re: Generation Connect: AR of niet?

Geplaatst: 17 jun 2013, 21:19
door nickz
Neen, voor een AR kiest Proximus een vaste dag van de maand waarop je kaart telkens herladen wordt. Het kan dus zijn dat de eerste herlaadbeurt bv. al 2 weken na de aanvraag gebeurt. Daarna gebeurt het dan telkens op die vaste dag (bv. op de 18de van elke maand zoals bij sommige mensen hier).

Re: Generation Connect: AR of niet?

Geplaatst: 17 jun 2013, 22:05
door frado
Ahzo. Ben eens benieuwd hoe dat hier gaat aflopen in mijn geval. Van mijn klacht of Eva nog niks gehoord natuurlijk :beerchug:

Re: Generation Connect: AR of niet?

Geplaatst: 18 jun 2013, 08:54
door Vaganzza
Zonet mijn eerste AR herlading gekregen. We zijn helemaal vertrokken nu :banana:

Ook bij mij staat er nu in de Hello app:

Bonus-sms (P&G Smart): 10000 sms
Bonus - Free MB (Smart Flex): 2048 MB
Surf gratis in 28 Europese landen (herlaadbonus): 9,99 MB

Misschien binnenkort toch de nieuwe naam voor GC (allez de oude die opgerakeld wordt)?

Re: Generation Connect: AR of niet?

Geplaatst: 18 jun 2013, 09:41
door johcla
Bij mij de eerste AR ook ontvangen en een code voor play & gold :)

Re: Generation Connect: AR of niet?

Geplaatst: 18 jun 2013, 10:08
door Vaganzza
Staat er bij jou in de hello app ook dezelfde bonusnamen?

Re: Generation Connect: AR of niet?

Geplaatst: 18 jun 2013, 10:20
door johcla
Ja, net dezelfde.
Omdat ik voor AR gekozen heb, heb ik bij activatie als welkomstgeschenk 5 EUR gekregen, en de sms'en en databundels. Ik heb dus geen enkele keer manueel moeten herladen en heb nu dus al 20 MB om te surfen in het buitenland.

Re: Generation Connect: AR of niet?

Geplaatst: 18 jun 2013, 10:24
door Vaganzza
Nee, idd als je via de website besteld dan moet je niet manueel herladen en krijg je een 5tal dagen gratis GC. Ik heb wel 1 keer een manuele herlading gedaan omdat ik anders op 0 bleef staan qua belwaarde voor 5 dagen (heb mijn nr eerst via BGC laten overzetten, wat veel sneller gaat). Ik heb wel in totaal 10EUR gratis belwaarde gekregen: 1x omdat ik 15€ herladen heb en 1x omdat AR geactiveerd werd.

Re: Generation Connect: AR of niet?

Geplaatst: 18 jun 2013, 16:27
door siMn
Bij mij is het ook herladen. 10 000 SMSn + play&gold code. Eventjes spelen =)

Re: Generation Connect: AR of niet?

Geplaatst: 18 jun 2013, 16:40
door ldw
Ik heb GC met AR en nummeroverdracht 2 weken geleden op de website besteld, bevestigingsmail gekregen en verder niets...

Re: Generation Connect: AR of niet?

Geplaatst: 19 jun 2013, 22:58
door frado
Nog eens op twitter gevraagd: zou 10mb eu krijgen als ik handmatig zal herladen. Ben benieuwd, tzal voor maandag zijn.

Re: Generation Connect: AR of niet?

Geplaatst: 19 jun 2013, 23:05
door nickz
Dat wist je toch al... Als in de Hello-app en via #120# de 'Internet in Europa' bonus wordt vermeld, dan wil dat zeggen dat die bonus geactiveerd staat op jouw nummer, dus dan krijg je die 10 MB bij elke herlaadbeurt van minstens € 20, of die nu automatisch of manueel gedaan wordt maakt daarbij niet uit.

Re: Generation Connect: AR of niet?

Geplaatst: 20 jun 2013, 09:35
door frado
Nja geen idee, ik dacht dat dat een AR bundel was aangezien ik nog altijd geen rekening heb gekregen voor die 20 euro ..

Re: RE: Generation Connect: AR of niet?

Geplaatst: 20 jun 2013, 10:07
door MClaeys
Geen kosten als je te laat betaald. Ik laat de factuur via sms komen en daardoor vergeet ik ze wel eens. Tegen dat de volgende factuur bijna komt krijg ik dan nog eens netjes een herinnering :) gelukkig want ik doe dat niet met opzet.
Voor auto reload heeft de klantendienst me ooit zelf opgebeld, dus ze kunnen het alleszins.

Sent from my Lumia 900 using Board Express

Re: Generation Connect: AR of niet?

Geplaatst: 21 jun 2013, 17:06
door frado
Zoals ik dacht had Eva weer zeer selectief gelezen(daarom dat het misschien ook al weken aansleept) en het verhaal was nu terug AR only voor die 10 mb (ook al heb ik het wel).
Van mijn klacht ook nog niks gehoord. Zullen zien wat 1e handmatige reload geeft.

Re: Generation Connect: AR of niet?

Geplaatst: 21 jun 2013, 17:49
door MClaeys
Gisteren mijn factuur ontvangen en ik heb tot 04/07 om te betalen (je vroeg de betaaltermijn, vandaar).

Re: Generation Connect: AR of niet?

Geplaatst: 21 jun 2013, 21:33
door frado
Thanks, genoeg tijd dus als de factuur komt wanneer ik nog niet terug ben :)

Re: Generation Connect: AR of niet?

Geplaatst: 16 jul 2013, 16:49
door johcla
Weet iemand hoe je de AR uitzet?