Pagina 1 van 1

Problemen met Gigaset C610 IP

Geplaatst: 03 mei 2013, 11:39
door Eldurain
Ik hoop dat hier iemand mij eventueel wat kan verder helpen.

Ik gebruik een Gigaset C610 IP met WeePee als inkomende lijn en VoipSTUNT als uitgaande lijn.

Vorige week is er een stroompanne geweest en sindsdien heb ik problemen met het toestel. Bij zowel inkomende als uitgaande gesprekken hoor ik niets aan mijn zijde, maar de mensen aan de andere zijde kunnen mij perfect verstaan.

Bij de providers is mij verteld dat het probleem niet bij aan hun zijde ligt en dat ik de instellingen opnieuw moest proberen in te stellen.
Dit heb ik gedaan, zelfs met de automatische settings via de instellingscode die je kan opvragen op de site van WeePee en met de standaard instellingen van VoipSTUNT die voor de panne wel werkte.

Eerst dacht ik dat de speaker kapot was, maar tonen zijn wel hoorbaar.

Iemand enig idee wat het kan zijn of hoe dit opgelost kan worden?

Bedank.

Re: Problemen met Gigaset C610 IP

Geplaatst: 03 mei 2013, 11:52
door iceke
Hang er eens een andere dect telefoon aan, dan weet je tenminste al of het de basis of de telefoon is die problemen geeft.

Re: Problemen met Gigaset C610 IP

Geplaatst: 03 mei 2013, 12:18
door krisken
Heb je een STUN server ingevuld? (Zo neen, probeer eens stun01.weepee.org)?

Re: Problemen met Gigaset C610 IP

Geplaatst: 14 mei 2013, 10:59
door bartvanhoutte
Ik heb hetzelfde probleem, dit heeft waarschijnlijk niets te maken met je stroompanne.
Ben je telenet klant? Blijkbaar zou daar het probleem zitten, een wijziging aan poorten door telenet doorgevoerd.
Daar willen ze me echter niet helpen.
Ik hoop dat iemand anders een oplossing weet, of ik zeg telenet op.

Re: Problemen met Gigaset C610 IP

Geplaatst: 22 mei 2013, 17:59
door Luc@s
probeer evt eens met een softphone, indien dit werkt, kan je de problemen met de ISP al (bijna) uitsluiten.

mvg
L.

Re: Problemen met Gigaset C610 IP

Geplaatst: 22 mei 2013, 18:07
door cyberbozzo
Zet uw C610 eens in DMZ, en kijk of het dan werkt.
Als het dan werkt zal het ergens iets met de portforwarding te maken hebben.

Re: Problemen met Gigaset C610 IP

Geplaatst: 11 jun 2013, 11:49
door Bertus
Wij hebben hetzelfde probleem bij inkomende gesprekken. Wij horen niets, maar diegene die ons opbelt hoort ons wel.
Uitgaande gesprekken werken perfect (zowel via weepee als via internetcalls).

Ik heb de user agent gereset en de Gigaset opnieuw geconfigureerd, maar niets helpt.

Weepee reageert weer niet op emails, dus heeft hier iemand een idee?

Re: Problemen met Gigaset C610 IP

Geplaatst: 11 jun 2013, 11:57
door iceke
2 dingen.. laat je account switchen naar een gigaset account (mocht dit nog niet het geval zijn) & geef je basis een vast ip en zet dat dmz bij je telenet instellingen.
Om 1 of andere reden duiken er de laatste 2 weken terug problemen op met telenet wifi modems...

Re: Problemen met Gigaset C610 IP

Geplaatst: 13 jun 2013, 11:08
door rootsbelgium
Problemen met audio is veelal een NAT probleem. Wat je snel kan proberen is om in je thuisnetwerk een router te zetten met een eigen subnet en daar je gigaset aan te hangen. In plaats van je telenet router doet nu je andere router NAT. Worked for me before.
Succes.