mobilevoip callback zonder callerID? Hoe?
Geplaatst: 22 apr 2013, 17:14
Indien je belt met een dellmont voip provider, kan je op hun website inloggen op je account en telefoonnummers verifieren om als caller ID mee te sturen, of geen caller ID selecteren om anoniem te bellen.
Deze settings worden gerespecteerd waneer je belt met een softphone, of hardphone, of met hun eigen mobilevoip app op je smartphone.
Wanneer je echter met deze mobile voip app via een inbelnummer(local access number) vanaf je gsm belt (gaat alleen als je gsm caller id aan staat) dan geeft hij steeds je gsm caller ID door, ookal staat er een andere of no caller ID ingesteld op je voip account. Idem als je belt via een
callback number, dan moet je uiteraard je gsmnr als callbacknummer aangeven, en deze stuurt hij dan ook mee.
Bij deze tests stond op mn mobile voip app de caller ID ingesteld als anoniem. Hem echter instellen op een ander geverifieerd nummer, niet m'n gsm nummer, gaf helaas hetzelfde resultaat.
Dus: anoniem of met je vaste nummer als caller ID bellen met mobilevoip app is onmogelijk? Of is er toch een manier?
Deze settings worden gerespecteerd waneer je belt met een softphone, of hardphone, of met hun eigen mobilevoip app op je smartphone.
Wanneer je echter met deze mobile voip app via een inbelnummer(local access number) vanaf je gsm belt (gaat alleen als je gsm caller id aan staat) dan geeft hij steeds je gsm caller ID door, ookal staat er een andere of no caller ID ingesteld op je voip account. Idem als je belt via een
callback number, dan moet je uiteraard je gsmnr als callbacknummer aangeven, en deze stuurt hij dan ook mee.
Bij deze tests stond op mn mobile voip app de caller ID ingesteld als anoniem. Hem echter instellen op een ander geverifieerd nummer, niet m'n gsm nummer, gaf helaas hetzelfde resultaat.
Dus: anoniem of met je vaste nummer als caller ID bellen met mobilevoip app is onmogelijk? Of is er toch een manier?