Pagina 1 van 1
Belgacom down?
Geplaatst: 08 apr 2013, 07:29
door Astralon
Nog mensen die problemen ondervinden met Belgacom in/rond Lochristi (Gent-Lokeren)?
Re: Belgacom down?
Geplaatst: 08 apr 2013, 07:36
door Astralon
Probleem opgelost na een lijntest
Re: Belgacom down?
Geplaatst: 08 apr 2013, 07:46
door Kitt
hier ook regio west-vlaanderen .
wel nog PPOE sessie en ip .. maar geen internet ..
Re: Belgacom down?
Geplaatst: 08 apr 2013, 07:48
door mipa
Bij mij lag het er kort na 7u ook uit dus het was niet individueel.
Re: Belgacom down?
Geplaatst: 08 apr 2013, 08:44
door krisken
Hier ook meldingen binnengekregen (Gentbrugge, Gent, Merelbeke, Melle), telkens een outage van +/- 30min
Re: Belgacom down?
Geplaatst: 08 apr 2013, 09:41
door philippe_d
Hier idem: PPPoE werd niet verbroken, maar geen internet (tussen 7.13 en 7.26)
BAS = MSR91GKK5 (lg-10-100.msr91gkk5.isp.belgacom.be)
Re: Belgacom down?
Geplaatst: 08 apr 2013, 09:47
door Joe de Mannen
Hier rond aarschot ook.
Zelfde tijdspanne
Scarlet VDSL
J.
Re: Belgacom down?
Geplaatst: 08 apr 2013, 09:54
door VOiD
Nationale panne volgens mij. Monitoring zegt hier down vanaf 7:05 tem 7:27.
Re: Belgacom down?
Geplaatst: 08 apr 2013, 09:59
door Tomsworld
Bij mij ook down, wel pppoe en ip, geen connectivity.
Re: Belgacom down?
Geplaatst: 08 apr 2013, 10:08
door Tim H.
Vorige week vrijdag was er in de buurt van de Mediamarkt in Oostakker een serieuze stroompanne...heeft er misschien iets mee te maken..
Re: Belgacom down?
Geplaatst: 08 apr 2013, 14:13
door Fatsie
Hier deze morgen inderdaad ook (VDSL2 Pro Compact Large ; of hoe dat spel tegenwoordig ook mogen noemen).
Re: Belgacom down?
Geplaatst: 08 apr 2013, 16:17
door cptKangaroo
(zone 053) Hier ook een internetpanne (tv werkte nog) en toevallig(?) opnieuw vanaf 7u.
Re: Belgacom down?
Geplaatst: 08 apr 2013, 18:21
door honda4life
Vanmorgen ook wel wat problemen rond hetzelfde tijdstip gemerkt met Scarlet.
Zo kon ik geen PPPoE-sessie starten.
Ook de webruimte bij Scarlet was down
Re: Belgacom down?
Geplaatst: 08 apr 2013, 18:26
door karp_p
In Lokeren geen problemen,.
Heb wel rond 17:00 uur een SMS gekregen van Belgacom om mijn modem te updaten daar hij "stabiliteitsproblemen" heeft. Da spul werkt gewoon zonder problemen......
Re: Belgacom down?
Geplaatst: 09 apr 2013, 08:33
door Joe de Mannen
krijgen we nu ook een gratis film ?
J.
Re: Belgacom down?
Geplaatst: 09 apr 2013, 11:37
door Tomsworld
Blijkbaar was het een gepland onderhoud.
Re: Belgacom down?
Geplaatst: 09 apr 2013, 11:47
door Joe de Mannen
Tja, dat was het bij Telenet ook
Als wij een onderhoud plannen worden toch alle klanten verwittigd... hebben ze er dan een probleem mee, pech gehad.
J.
Re: Belgacom down?
Geplaatst: 09 apr 2013, 11:53
door krisken
Los van dit feit, maar hoe kan een operator die toch een paar honderdduizend klanten heeft deze allemaal bereiken om te melden dat er een gepland onderhoud is? Lijkt mij niet zo evident...
Re: Belgacom down?
Geplaatst: 09 apr 2013, 13:36
door LaserJet
Goh ja, per regio naar alle klanten een SMS sturen met info? En al weken op voorhand beginnen zodat ze niet honderdduizend berichten in 1 keer moeten sturen.
Re: Belgacom down?
Geplaatst: 09 apr 2013, 13:54
door krisken
Tja een SMS sturen is dan weer serieus kostelijk.
Re: Belgacom down?
Geplaatst: 09 apr 2013, 13:56
door Joe de Mannen
Diezelfde operator kan zijn honderduizenden klanten toch bereiken als er een factuur moet betaald worden, of als hij er iets extra aan wil verkopen ?
Het kost moeite, klopt, maar in mijn ogen hoort dat bij goede service. Zeker als die panne valt op een moment dat veel mensen aan hun dag beginnen.
J.
Re: Belgacom down?
Geplaatst: 09 apr 2013, 13:59
door krisken
Krijg je nu ook al een SMS als er een nieuwe factuur op je e-services staat? (Zelf geen BGC klant)
Re: Belgacom down?
Geplaatst: 09 apr 2013, 14:55
door Joe de Mannen
Niet dat ik weet, maar ik krijg toch een mail met factuur van Scarlet.
Ik krijg toch op regelmatige basis informatieve mails van scarlet. (niet dat daar dan veel nuttig in staat, maar dit had een goeie start kunnen zijn).
Maar soit, het is niet gebeurd en het zal een utopie zijn dat het ooit gebeurt.
J.
Re: Belgacom down?
Geplaatst: 09 apr 2013, 15:07
door krisken
Ergens begrijp ik dit ook. Veel mensen zijn al jaren klant bij hun operator (of dit nu belgacom, telenet of iets anders is laat ik nu even in het midden) waardoor ze misschien al van e-mailadres veranderd zijn. Of, en dat is zeker het geval bij telenet en belgacom, ze hebben niet eens het e-mailadres van de klant (bij de aanvraag destijds was dit vaak de eerste internetaansluiting). Het zijn zeker oplossingen maar ik stel mij de vraag welk middel men het beste zou gebruiken om dergelijke massa mensen te waarschuwen...
Re: Belgacom down?
Geplaatst: 09 apr 2013, 15:09
door Acid
Wij werden hiervan op 15 maartop de hoogte gesteld:
Dear Mrs, Dear Mr,
Over the past two years, Belgacom has been investing a lot of resources in its Internet core network in order to be able to cope with the growth of the Internet traffic and to further improve the redundancy in this critical part of our network. With this email, we would like to inform you about those investments and about a disaster recovery test which might have a short impact on your internet connectivity.
Redundancy thanks to two independent networks
We have built a new Internet core network consisting of two networks (silos) from different vendors which are split from each other. Both networks have enough capacity to handle the full internet load of all Belgacom professional and residential customers. So we are offering a service which is very close to connecting to two independent providers, seen from a redundancy point of view. In case of problems in one of our silos, we can easily switch the traffic to the other silo. This redundancy mechanism is based on the BGP routing protocol.
Disaster recovery test
Belgacom will organize a silo disaster recovery test on 25 March and on 8 April between 05:00 and 12:00. Should you encounter any problems with your internet connectivity in this timeframe, please contact the Belgacom ICT Service desk (available 24/7):
• +32 800 -- ---
•
[email protected]
IMPORTANT NOTE: In order to benefit from this redundancy in case of network issues, static routing in your CPE must be absolutely avoided to route the traffic towards the network. Hence we strongly recommend you to check if you are using static routing between your CPE and the Belgacom routers. If you are, please contact ------- (
[email protected], +32 (0)2 --- -- --) in order to setup a BGP session with your router.
If you have any questions regarding this, please contact the Belgacom ICT Service Desk.
With kind regards
Belgacom ICT Service Desk
Re: Belgacom down?
Geplaatst: 09 apr 2013, 15:11
door Joe de Mannen
Nogmaals, de facturen komen toch altijd aan. Gebruik dan dezelfde weg om je klanten te waarschuwen, zo moeilijk is dat toch niet. Het is zeker geen rocketscience, laat staan dat je er erg lang voor moet gestudeerd hebben.
Of nog simpeler: zet het prominent op de factuur.
Bovenstaande verwittiging ging naar professionele klanten vermoed ik ?
J.
Re: Belgacom down?
Geplaatst: 09 apr 2013, 15:18
door Acid
Joe de Mannen schreef:
Bovenstaande verwittiging ging naar professionele klanten vermoed ik ?
Dat klopt, wij hebben deze gehad als professionele klant...